Welk middel bij vuurwerkangst bij hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:32

Ik werk met Bach bloesem en dat werkt ook goed je dan wel inderdaad tijdig beginnen.

Don_Zhivago

Re: Welk middel bij vuurwerkangst bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:49

TS weet je al wat je gaat doen???

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 09:23

Ik heb op internet een pakket gezien van natuurlijke middelen :D
Rustcompositum, Bach bloesem en Puur Nervositeit.
Heb hier wat goede verhalen over gehoord... En het werkt al meerdere dagen van tevoren! (ook erg belangrijk aspect hier!)
Het is alleen zo duur...
Ik ben ondertussen naar meerdere winkels in de buurt geweest en gezegd wat ik wilde hebben, hoe duur het op internet is EN wat hun met de prijs kunnen ;) Moet nu op nog wat telefoontjes wachten, en dan beslis ik waar ik het koop :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:55

Waar kun je dat kopen TS?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:59

Wij gaven onze honden (duitse dog) een bakje (klein bakje ;)) met advocaat. Werden ze helemaal slaperig en rustig van. Het werkte goed. Bij kleine honden wordt dacht ik een theelepeltje gebruikt.

Succes!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:02

Kan je niet op vuurwerkcursus gaan?
Hier heb je denk ik langer plezier van.....

Advocaat deden wij moet onze oude hond ook....dit werkte ook goed.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:27

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:30

Paintlinger schreef:
Kan je niet op vuurwerkcursus gaan?
Hier heb je denk ik langer plezier van.....

Advocaat deden wij moet onze oude hond ook....dit werkte ook goed.

Het is al een oudere hond uit het asiel. Ben bang dat dit niet meer af te leren is... Onweer of andere harde knallen is net zo vreselijk... |(

Over dat advocaat: ik ben opzoek naar iets waarvan ze een aantal dagen wat suffer is. Dit aangezien ze ook een aantal dagen achter mekaar knallen!
Als ik advocaat ga geven dan zou ik haar enkele dagen aangeschoten moeten houden :P Lijkt me niet zo'n goed plan. Ik denk dat iets van Rescue spray dan minder schadelijk is.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:33

Zoals ze bij Mythbusters op Discovery al hebben bewezen: "You CAN teach an old dog new tricks".....

Dus ik denk dat het zeker de moeite waard is :j

Mijn eigen hond komt ook uit het asiel en was met 2 jaar zeer agressief naar andere honden.
Dit is na goede training helemaal verdwenen en hij kan met alle andere honden samen los.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:40

Paintlinger schreef:
Zoals ze bij Mythbusters op Discovery al hebben bewezen: "You CAN teach an old dog new tricks".....

Dus ik denk dat het zeker de moeite waard is :j

Mijn eigen hond komt ook uit het asiel en was met 2 jaar zeer agressief naar andere honden.
Dit is na goede training helemaal verdwenen en hij kan met alle andere honden samen los.

Ik begrijp je wel hoor!
Onze hond was eerst voor alles bang (vreemde mensen, vreemde geluiden, andere honden, vreemde omgeving!) ze is echt ontzettend vooruit gegaan! Gister hondencursus examen gehaald, sinds een paar weken bezig met behendigheid :D Ze durft zich nu te laten gaan! Ze blaft al, speelt met andere honden en na even de kat uit de boom gekeken te hebben durft ze ook heel stiekem, met staart tussen de benen, naar vreemde mannen te gaan... Dus ik ben al reuze trots hoever we zijn gekomen.
Maar ben bang dat we ergens er genoegen mee moeten nemen! Ze is al een jaartje of 7-8 en denk dat we er niet nog meer uit gaan krijgen.... Hoe jammer ik het ook vind.
(en ik weet ook niet of ik het haar moet aandoen om naar zo'n cursus te gaan, allemaal enge geluiden enzo. Ze heeft nu eindelijk vertrouwen en me en dan ga ik haar meenemen naar zoiets ''engs''?? Nee, daar begin ik niet aan...)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:15

nooit van die pillentroep van de DA nemen!
die verlammen de hond maar ze maken wel alles mee

moet je bij jezelf eens nagaan, je bent ergens bang voor, je word verlamt maar je hoort wel alles
zo'n beestje word dan alleen maar banger

dood zielig dus

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:25

Ik heb ook zo'n hond helaas.

Wij hebben het 1 jaar geprobeerd met tabletten van de DA (volgens mij Vetranquil).
Ze heeft 2x de dosis gehad voor een hond van haar gewicht en we zijn al vroeg begonnen om 14.00 's middags
en nog liep ze 's nachts met mij mee naar buiten.
De volgende dag was ze helemaal van de wereld en kon niet eens zelf over het erf lopen zonder zich te stoten.

Erg zielig dus en niet effectief dus hiermee afgelopen jaar niet doorgegaan.

Wij hebben afgelopen jaar onze hond aan de advocaat gehad. Niet te veel natuurlijk.
Maar door het alcohol effect was ze wel een stuk kalmer dan normaal.

Er schijnen hele goede cursussen te zijn waarbij je hond getraind wordt om met dit soort situaties om te gaan.
Helaas kan onze hond niet samen met andere honden dus kunnen wij hier niet naar toe.

Alles samenvattend zou ik toch proberen of je het niet via een cursus/training af kan leren.
Hier een goed voorbeeld: http://www.rijssen.tctubantia.nl/rijsse ... h=angstige

Edit: lees net dat je dit liever niet wilt. Maar laat het bovenstaande wel even staan mochten er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:27

ik heb in mijn praktijk ook een oudere hond gehad hoor die bang was, en niet alleen voor vuurwerk. We zijn er nog mee bezig maar het gaat echt vele malen beter.

En zoals eerder ook een oudere hond kan nog dingen af of aanleren hoor! Het duurt misschien alleen wat langer :-)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:00

ik weet dat er al hee lang niet meer op t topic is gereageerd, maar ik heb hier ook een vraag over..

Iemand weleens valeriaan geprobeerd? Ik neem het zelf als ik ergens zenuwachtig voor ben of onrustig ben.. na wat googlen ben ik wel een product tegen gekomen, maar ik heb de tabletten al en vroeg me ook af of ik die zou kunnen geven, maar hoeveel mag ze hebben? (kruising jackxpincher, ongeveer 10 kilo..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:00

Daar zou ik je dierenarts even pver bellen..

het geven kan denk ik geen kwaad want het is op natuurlijke basis.. alleen de dosering zou ik niet op gokken hoor, dat zou ik wel overleggen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:29

Ik heb hele angstige hond (met mishandelverleden door jagers en ook met hagel in d'r donder) en ik heb iets homeopatisch van mijn DA gekregen; werkt perfect.
Tijdje ook pilletjes gebruikt en die deden weinig...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:05

TS ben je er al uit??

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:47

Ik heb via de dursydog het drie deling vuurwerkpakket besteld!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:58

was dat dat natuurlijk pakket?? wanneer moet je daarmee beginnen??

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:53

Rustcompositum 1 december, 15 december Rust Puur erbij en mocht dat niet al voldoende zijn voor de harde dagen nog Rescue spray.
Ik weet ook niet of het helpt, ik zie het wel. Zo niet, danweet ik dan voor volgend jaar en probeer ik dan wel wat anders.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:54

Ik heb de neiging om zowel dat Rust spul als de DAP verdamper te gaan aanschaffen denk ik..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:01

Pf dit is bij ons ook altijd zo'n dilemma .. Wij hebben 2 honden: een Tervuurse herder (Roxy) van 11 jaar en een Golden Retriever (Nyah) van 5 jaar. Vooral Roxy is erg bang van knallen etc, Nyah kijkt eigenlijk -altijd- wat Rox doet en aapt haar dan lekker na }:0

Bij ons is het echter wel een gevoelige kwestie want Rox heeft al enkele keren een epilepsie-aanval gekregen. Vaak komen deze uit niets maar de laatste keren zijn ze opgekomen nadat ze bang was. Aangezien ze toch niet meer van de jongste is, zijn we dus erg bang op zulke momenten!

Wij hebben een tijdje van die chinese kruidenpillen gegeven waar ze van kalmeren, maar vooral Nyah werd er erg chagrijnig van. Is normaal het braafste beest wat er rond loopt en begon plots te knappen naar andere honden en zelfs een keertje naar mijn stiefpa. Dit jaar toch eens wat anders proberen!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:40

Jenny21 schreef:
Rustcompositum 1 december, 15 december Rust Puur erbij en mocht dat niet al voldoende zijn voor de harde dagen nog Rescue spray.
Ik weet ook niet of het helpt, ik zie het wel. Zo niet, danweet ik dan voor volgend jaar en probeer ik dan wel wat anders.

Ben benieuwd ;) wel ffies laten weten he of het wel of niet heeft gewerkt...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:42

Iris82 schreef:
Ik heb de neiging om zowel dat Rust spul als de DAP verdamper te gaan aanschaffen denk ik..

De DAP is ook ideaal. denk dat het zeker werkt in combi met het rust spul...
door het rust spul is de hond relaxed.. de DAP zorgt ervoor dat tie zich op zn gemak voelt door de pheromonen...

denk dat dat een hele goede combi is..

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:42

lees ff mee hond van mn ouders is ook echt doodsbang, thuis zetten ze rond oud en nieuw de muziek altijd heel hard maja dat praat ook niet handig he :D