Bull Mastiff pup ineens slecht eten ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:40

Het is niet zo gek dat je hond last van diarree krijgt als je hem een keer iets anders geeft dan brok. In veel brokken zitten namelijk diarreeremmers :=

KVV (Kompleet Vers Voer) is compleet en derhalve ook geschikt voor opgroeiende honden. Eventueel kun je een speciale variant kiezen, of regelmatig van merk wisselen, als je dat een fijner idee vindt.

Verdiep je eens in het voeren van vlees, je hond geeft zijn voorkeur zelf al aan ;)
http://www.voernatuurlijk.nl
http://www.carnivoer.nl

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:43

de meeste honden eten dus wel als ze vlees krijgen,maar dan worden ze blijkbaar teveel verwend,en dan moeten ze maar hongeren om brokken te eten...

snap er echt niets van,kvv is zo vreselijk veel beter voer als brokken,en honden geven dat ook zelf aan door dat met zoveel smaak op te eten,maar nee...dat is te lekker,dus hongeren maar weer voor een bak brokken...

snap die redenatie écht niet :n

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:46

Chiqa schreef:
LecyTinker schreef:
Mijn pups hebben gewoon een hele dag brokken staan en soms eten ze veel en soms eten ze weinig. Uiteraard word mij verteld dat ik niet een hele dag brokken uit moet hebben staan, maar ik deed dat ook met mijn vorige hond en die was super gelukkig.

Ik mag hopen dat je geen grote hond heb die gevoelig is voor groeipijnen en HD/ED.
De heel dag door voer geven is namelijk gratis en voor niets vragen om die problemen.

Af te raden dus!
Ts heeft een vrij forse hond waar dit erg slecht voor is.
LecyTinker schreef:
alleen vlees bevat niet genoeg voedingstoffen voor een groeiende pup.

Kvv kan geen kwaad.

Zolang je hond niet teveel eet kan het geen kwaad om de hele dag een voerbak te hebben staan.
Mijn honden zijn rustige eters DOORDAT er een hele dag voer staat. Ze verspreiden het eten over een hele dag en vliegen niet op hun voerbak af omdat ze denken dat dat hun enigste kans is om te eten.
Op deze manier eten ze naar wanneer ze behoefte hebben, niet naar wanneer hetde baas uitkomt om eten te geven.
Ze eten gewoon de aangegeven hoeveelheid, maar eten dit mondjes matig.
Ik denk dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar ik ben met mijn vorige hond herhaaldelijk gecomplimenteerd over zijn eetgedrag. Dat hij eten heel erg rustig aanpakt, niet bedeld en dat hij gewoon rustig gaat liggen bij zijn voerbak en alleen eet naar hoe honger hij is.
Ik moet zel zeggen dat ik in de nacht werk en mijn hond mee gaat met werk, in de ochtend gaat hij mee naar mijn paarden en in de avond ook. Dus een hele dag is hij bezig en knabbelt tussendoor wat voer elke keer en valt dan in slaap.
En dat is ook het geval met mijn twee nieuwe honden. Zij eten ook netjes wat aangegeven staat op de verpakking en eten heel erg rustig. Hebben niet de behoefte om alles naar binnen te slokken en kunnen het ook niet schelen als je het eten weghaalt omdat ze geleerd hebben dat er altijd eten is en dat ze dus niet hoeven te hamsteren. Dus als je je gewoon aan de hoeveelheid houd kan je me niet vertellen dat het slecht is dat mijn hond een hele dag doet over zijn maaltijd wat een andere hond in 5 minuten naar binnen schokt!

Ik ken geen Kvv, ben gewoon van de droge brok, ik vind vlees akelig in de zomer met vliegen en hun eitjes, wat wormen geeft.
Iedereen kan zo zijn mening hebben, maar ik denk niet dat het ene beter of slechter is dan het ander. Door de eeuwen heen hebben mensen honden gehad en ik heb nog nooit gehoord dat ALLEEN honden op 1 soort voer het goed doen. Zover ik weet heeft de tijd wel bewezen dat je een hond op zo een beetje alles kan groot krijgen, maar het is maar net hoever je wil gaan met het perfectioneren van je hond zijn gezondheid, conditie en uiterlijk!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:47

Wij hebben 2 shiba inu's. Volgens mij de moeilijkste eters ter wereld......................
Hebben hetzelfde probleem gehad!
Wat bij ons geholpen heeft is het inderdaad maar 2x per dag (of een keertje extra :P ) aan te bieden en dat ook vol te houden! We lieten het in het begin de hele dag staan (omdat we ZO graag wilde dat ze iets aten....)
EN we doen er inderdaad iets lekkers in zoals een stukjes van een plakje ham, een frolicje o.i.d.
Dit eten ze eerst op en daarna gaan ze door met de rest van hun brokjes! (meestal dan :D )
Ze zien er super uit en we geloven nu ook wel dat een daagje zonder eten geen kwaad kan :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:50

onze hond deed dit ook, advies wat wij kregen was:
sochtends de bak neerzetten met gewoon de brokken. dan krijgt hij een 15 min de tijd om eraan te beginnen zo niet dan zet je het weg in de kast, dan probeer je het rond de middag weer na een kwartier hup weer weg.
Savonds weer dezelfde bak neerzetten begint hij weer niet binnen een kwartier hup bak weg en kans verkeken.
Juist geen vlees etc gaan geven want dan eist hij straks een biefstuk.
de honden gaan merken dat je het meent en uiteindeljik gaan ze toch eten!
onze hond die eet nu ook gewoon zijn normale brokjes iedere dag en eerst vertikte hij het ook om te eten.
de volgende dag zet je gewoon weer de zelfde bak met brokken neer en als hij eraan begint dan heel uitgebreid belonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:53

LecyTinker schreef:
Zolang je hond niet teveel eet kan het geen kwaad om de hele dag een voerbak te hebben staan.
Mijn honden zijn rustige eters DOORDAT er een hele dag voer staat.

_O-
Of ik nu 500 gram neerzet of 15 kilo, dat gaat op en wel heel snel.
Nee sorrie ik bedankt voor een te snel groeiende hond, HD en groeipijnen :)
Hoop ook dat de meeste mensen met groet honden dit advies heel snel naast zich neerleggen, nog sneller dan ze het gelezen hebben.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:55

DmNqUe schreef:
onze hond deed dit ook, advies wat wij kregen was:
sochtends de bak neerzetten met gewoon de brokken. dan krijgt hij een 15 min de tijd om eraan te beginnen zo niet dan zet je het weg in de kast, dan probeer je het rond de middag weer na een kwartier hup weer weg.
Savonds weer dezelfde bak neerzetten begint hij weer niet binnen een kwartier hup bak weg en kans verkeken.
Juist geen vlees etc gaan geven want dan eist hij straks een biefstuk.
de honden gaan merken dat je het meent en uiteindeljik gaan ze toch eten!
onze hond die eet nu ook gewoon zijn normale brokjes iedere dag en eerst vertikte hij het ook om te eten.
de volgende dag zet je gewoon weer de zelfde bak met brokken neer en als hij eraan begint dan heel uitgebreid belonen.

Dit is idd het advies dat je zal krijgen van DA's. Denk niet dat het een slecht plan is.
MAAR, in mijn geval werkt het super zoals het gaat en ik heb er al twee honden op groot gebracht en ben er nu weer twee op aan het grootbrengen en voor mij werkt het super!
Noooit problemen met buikpijn, kotsen en jaloers gedrag als het op eten aankomt.

Denk wel dat het overgrote gedeelte dezelfde mening deelt... gewoon je voer aanbieden en dat is wat hij krijgt, geen gezever met ander voer zoeken... of we het nu over droog, nat, vers of nog in de weide rond huppelend voer hebben. toch?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:55

@ LecyTinker :vlees, zomer ,eitjes???

tis duidelijk dat je inderdaad geen kvv kent nee... :D

je moet ook geen pakje vlees dagen buiten in de zon leggen,zodat het gaat rotten vliegen eitjes kunnen leggen en dan aan je honden geven... :+

kvv ontdooi je,(bv in koelkast) en dan geef je diezelfde dag nog het ontdooide portie,als jij zelf vlees ontdooit zitten er toch ook niet meteen vliegen en eitjes op en in ,neem ik aan,kvv zit nl net gewoon in een verpakking...

en als je je hond goed wil voeren moet je het voeren als een carnivoor,dat zijn ze nl..en dat betekend,vlees,nu zijn er ook brokken hoor,met wel veel vlees erin...

bv de brok van Orijen http://www.orijen.nl/ac/index.php dat zit niet volgestopt met granen en pulp en veren... :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:56

LecyTinker schreef:

Dat werkt sowieso meestal niet bij meerdere honden in huis en bij bepaalde rassen. Ik heb een Basset Hound en ik heb nog nooit een Basset Hound meegemaakt die stopte met eten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:57

Chiqa schreef:
LecyTinker schreef:

_O-
Of ik nu 500 gram neerzet of 15 kilo, dat gaat op en wel heel snel.
Nee sorrie ik bedankt voor een te snel groeiende hond, HD en groeipijnen :)
Hoop ook dat de meeste mensen met groet honden dit advies heel snel naast zich neerleggen, nog sneller dan ze het gelezen hebben.

\
Luister nou even ( lief gezegd!!!) Mijn hond krijgt alleen wat hij mag hebben aan hoeveelheid... wanneer zijn bak leeg is dan is het OPPPPP !!!! Maar ik haal de bak niet weg. Deel de porties in 3 delen over een dag. Op deze manier staat er een hele dag voer....!!!!
Dus gen 15 KILO !!!!!!!! }:0

kimmie261

Re: Bull Mastiff pup ineens slecht eten ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:59

oww hier staat elke dag een bak brokken,daar eten 7 honden van...en soms doen ze er 3 dagen mee,soms 1 dag....ligt aan hun trek denk ik...

en hier loopt van alles ,jong en oud,alleen zijn de brokken letterlijk buikvulling,hun hoofdmaaltijd is vlees...

brokken zijn leuk als extraatje ,maar verder neee,geen hoofdvoer..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:01

Het is bijzonder onnatuurlijk dat een hond de gehele dag eten tot zijn beschikking heeft en het spijsverteringstelsel is daar dan ook niet op gebouwd. Het klopt wel dat je vlees niet de gehele dag moet laten staan, zowel 's zomers als 's winters (centrale verwarming).

Voeding is voor een hond -net als voor een mens- een natuurlijke behoefte, sterker nog: instinctief speelt het een énorme rol in het leven van een hond (struinen, jagen, vangen, verorberen, uitbuiken) Ik snap niet dat mensen hun hond kunnen 'mishandelen' door er iets minimaals van te maken. Het is zó tegennatuurlijk dat een hond een handje brokjes voorgeschoteld krijgt in een voerbakje om binnen een zeer kort tijdsbestek weg te werken. En daarna gezellig 5 minuten een blokje om aan de riem.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:01

kimmie261 schreef:
@ LecyTinker :vlees, zomer ,eitjes???

tis duidelijk dat je inderdaad geen kvv kent nee... :D

je moet ook geen pakje vlees dagen buiten in de zon leggen,zodat het gaat rotten vliegen eitjes kunnen leggen en dan aan je honden geven... :+

kvv ontdooi je,(bv in koelkast) en dan geef je diezelfde dag nog het ontdooide portie,als jij zelf vlees ontdooit zitten er toch ook niet meteen vliegen en eitjes op en in ,neem ik aan,kvv zit nl net gewoon in een verpakking...

en als je je hond goed wil voeren moet je het voeren als een carnivoor,dat zijn ze nl..en dat betekend,vlees,nu zijn er ook brokken hoor,met wel veel vlees erin...

bv de brok van Orijen http://www.orijen.nl/ac/index.php dat zit niet volgestopt met granen en pulp en veren... :)

Omdat mijn honden geleerd hebben hun voer over een hele dag uit te spreiden staat het voer vaak voor een langere tijd... dat houd in dat vliegen in de hete dagen erop gaan zitten etc.
Ik heb vroeger altijd pens gehaald bij de het slachthuis. Dit ging in porties in de vriezer. Weet heel goed hoe te voeren, maar ik heb mijn honden nou eenmaal van het begin geleerd dat de niet moeten schokken.
Ik denk dat er ook even rekening gehouden met worden met de tijd die je met je hond doorbrengt. Mijn honden zijn 24 op 7 bij mij. in de nacht bij mij met werk, in de ochtend en avond bij mij met de paarden en dan overdag bij mij wanneer ik slaap. Mijn honden zijn super rustig in huis, heel actief buiten en zeer sociaal. Kunnen makkelijk met zn tweeen uit 1 bak eten... denk dat het een groot deel opvoeding is. wat een hond gewend is als pup zal hij ook doen als hij ouder is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:06

denk als jij kvv in de bakken legt,dat het er geen dag in blijft liggen :+ ,dat eten ze achter elkaar op.... :Y)

brokken kunnen ze inderdaad wel een dag over doen,doen ze hier ook,soms wel 3 dagen...en dat is dan maar 1 bak op 7 toch wel redelijk grote honden...

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:10

Sorry Kimmie, jij bent duidelijk een groot fan van KVV, maar niet iedereen denkt en is hetzelfde. Een goede brok bevat precies genoeg van alles waardoor ze niets anders nodig hebben.

De smaak van een hond veranderd nog weleens in de loop der jaren, waardoor ik het zonde vind om een hond al heel jong 'lekkers' door het voer te doen, zodat hij het opeet.
Voor iedere hond is er wel een brok te koop die hij lekker vind, het is alleen even zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:15

LecyTinker schreef:
Luister nou even ( lief gezegd!!!) Mijn hond krijgt alleen wat hij mag hebben aan hoeveelheid... wanneer zijn bak leeg is dan is het OPPPPP !!!!

Dan zeg ik heel vriendelijk je spreekt jezelf tegen;

LecyTinker schreef:

LecyTinker schreef:
Mijn pups hebben gewoon een hele dag brokken staan en soms eten ze veel en soms eten ze weinig. Uiteraard word mij verteld dat ik niet een hele dag brokken uit moet hebben staan, maar ik deed dat ook met mijn vorige hond en die was super gelukkig.

Hieruit maakte ik op dat je non stop brokken had staan :j

Imo heeft het niets met schrokken te maken, Donna krijgt 500 gram per dag aan brokken,
1000 gram vers. (Afwisselend) en dat blijft echt niet de hele dag staan, hooguit 40 secondes }>
Dan is het schoon op, gewoon een goede eter, en zo zie ik het graag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:18

@ Replay:ik ben een groot fan om dieren te voeren zoals ze gevoerd horen te worden,en niet met brokken die uit 80% troep bestaan,geef dan die orijen ofzo..

maar waarom nemen mensen een hond en verdiepen die zich niet in een brok,en geven maar wat ze denken dat goed is voor een hond..

en als je het mij zou kunnen uitleggen: wat moet een carnivoor met bietenpulp en kippeveren??

die vraag heeft tot nog toe geen brokkenvoerder kunnen beantwoorden...

daarnaast als jou hond brokken goed eet,prima,maar snap de opmerkingen niet van honger hem maar uit,ze gaan vanzelf wel eten,terwijl een hond bv wel vlees eet??

wat is dan het probleem een diertje vlees te geven,en oja mijn honden staan nu zo'n 17 jaar op kvv van pups af aan,en geen hond die dat ook opeens niet meer lust en om biefstuk vraagt.. 8)7

zijn allemaal van die onzin dingen die erbij gehaald worden..vind ik hoor,snap die redenaties en aannames gewoon niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:25

Kimmie heb jij voor mij een voorbeeld van een brok waar 80% kippenveren inzit?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:30

nee wel 80 % bietenpulp EN veren en andere troep,ik schrijf nergens dat er 80% veren inzit wel dat dit door hondenbrokken gemengd wordt,en zoals je weet,want je zit in het carnivoren topic,vraag ik me af wat een hond hiermee moet??

wat heeft een carnivoor (= VLEESeter) aan brokken met 12% vlees erin??

dát is iets wat ik me gewoon afvraag,maar niemand heeft daar antwoordt op,het bestaat al jaren dus het zal wel goed zijn... :)

en ondertussen wordt elke wortel of baal hooi ge-analyseerd want stel je voor dat je hooi voert wat niet helemaal juist is aan je paard..waarom dan wel zo makkelijk bij een hond??

en dan helemaal,vreet ie niet,dan honger je hem maar uit,maw de hond moet wel gaan eten,omdat ie anders verhongerd,echt vreselijk...moet dat soort antwoorden maar niet teveel lezen :n

echt kan die mensen echt niet begrijpen :n wíl ze ook niet begrijpen...

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:32

@kimmie261
iedere keer als jij toegeeft en zegt van ja dan proberen we een vleesje dan proberen we pens dan gaan we steeds verder en daarna heb je dat ze niks meer eten.
ik snap jou reactie ook wel maar dalijk heb je honden die aan het biefstuk zitten.

het advies wat ik typte heeft de dierenarts aan ons voorgedragen en die zal er toch wel verstan van hebben

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:36

dat is echt gel*l zoals ik al zeg,ik heb mijn honden al 17 jaar op kvv staan en er is er geen een die op biefstuk leeft :n

ze eten dagelijks hun bak met smaak op,en verder heb ik nog nooit meegemaakt dat een hond zijn kvv niet opat en vroeg om biefstuk :n

zat even te kijken maar woeii,in bonzo zit zelfs 4 % vees...:
INGREDIËNTEN :Granen, vlees en dierlijke bijproducten (min. 4% kip), plantaardige eiwitextracten, oliën en vetten, plantaardige bijproducten, mineralen, groenten (min. 0,3% groene groenten). Toevoegingen: Koper (als koper (II) sulfaat-pentahydraat) 10 mg/kg.

Met in de EG toegestane kleurstoffen, antioxidanten en conserveermiddelen.

en dat voor een carnivoor,dat is toch triest??dat is veredelde granen wat je voert... -O-

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:38

nou ik denk niet dat een dierenart gel*l uitbrengt :) maar ben het ook met jou eens maar onze hond eet nu gewoon alle soorten brokken die je voorschotelt en een keer een vleesje is gewoon echt een beloning voor haar. en ze is op en top gezond niks mis mee : )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:45

ach weet je,honger maakt rauwe bonen zoet...in de oorlog aten mensen bloembollen en aardappelschillen :)

dus een advies met laat maar hongeren ze gaan vanzelf wel eten,is iets wat ook waar is,uiteindelijk zal een hond wel gaan eten,maar waarom zou je dat doen?

terwijl er voer is wat honden wel heerlijk vinden en waar ze wel goed van eten??

dat snap ik gewoon niet,moet er niet aan denken hier dieren te hebben,die ik willens en wetens maar honger laat lijden omdat ik niet verder wil kijken als mijn neus lang is :)

maar gelukkig heb ik geen problemen met slecht etende honden,ze smullen hier elke dag weer..en ja,ik vind het zelf dan ook erg prettig om goed etende dieren te hebben :)

overigens voor chiqa: eukenuba brokken:
Ingrediënten
Kip (>20%), maïs, tarwe, sorghum, gerst, dierlijk vet, pluimvee meel, bietenpulp, gehydroliseerd kippeneiwit, gedroogde hele eieren, biergist, kaliumchloride, zout, natrium hexametaphosphaat, visolie, DL-methionine, lijnzaad, glucosamine HCl, chondroïtine sulfaat.

pluimveemeel is ook wel bekend als gemalen kippeveren :)

en ook hier krijgen de carnivoren maar 20% vlees bij binnen...tja..ik noem het echt veredelde granen waar veeeeel geld voor betaald wordt :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:48

wij hebben nu ook gewoon brokken en hebben ook helemaal geen probleem met het eten van de hond.
wij hadden problemen toen ze nog pup was en uithongeren vind ik wel een beetje overdreven.
ze eet ook gewone brokken bijvoorbeeld van de aldi en als ze die net zo graag eet als van die hartstikke dure brokken waarom dan die dure brokken pakken.

ik zorg echt wel goed voor mijn hondje en geen denken aan dat ik haar uit zou laten hongeren

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:33

Uit laten hongeren is door mij nog nooit genoemd, je moet wel consequent zijn, dat is iets anders.