Ik was gisteren in het asiel, en ervaarde het ook helemaal niet als zielig!
efaa
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-09 12:55
dankjewel voor jullie reacties ik ga er deze week naartoe denk ik denk dat ik het wel aan durf, iig om er naar toe te gaan en dan zie ik wel hoe het gaat. heb er iig vertrouwen in
lieniminnie
Geplaatst: 25-10-09 13:21
Je moet er gewoon heen gaan!! Ik heb vorig schooljaar stage gelopen in een dierenasiel. Het is zo ontzettend leuk!! Tuurlijk zijn er zieke dieren, maar een groot deel is verdwaald..en heeft een huisje.. Je kan het zien als een nare plek omdat het heel zielig is.. maar als je erover nadenkt, de dieren krijgen allemaal een tweede kans! Het gevoel dat je ze allemaal mee wilt nemen is er, maar als ze dan een huisje hebben ben je zo blij voor zo'n dier! Katten zijn allemaal blij met een aai hier en daar, Honden die je uitlaat die zijn zo blij dat jij met ze wilt lopen! Voor alle dieren is het een tijdelijke plek, en het is beter dan op straat zwerven.
Ik vind het ook helemaal niet gek als je er emotioneel van wordt, soms zie je echt ellende.. Maar als vrijwilliger maak je het allemaal minder mee. Het klinkt ook raar, maar je raakt er een beetje aan gewend, na een tijd zie je een zielig dier, maar ben je blij dat hij in het asiel is terecht gekomen en een kans krijgt.