Kat op auto, wat tegen te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:46

's nachts op de wacht staan met een luchtbuks ~~}> :+

Of een wat ehm, wat meer diervriendelijk; omwonende kattenbezitters dmv. briefjes of aanspreken er van op de hoogte stellen dat het niet fijn is om andermans kat op je auto te hebben die daar dan allemaal krasjes op veroorzaakt, dus als er ergens een doorweekte kat thuis komt moeten ze daar niet van schrikken ;)

Of je gooit zo'n beschermhoes over je auto; waarschijnlijk minder aantrekkelijk om op te gaan zitten, en hopelijk werkt het ook tegen de krassen...

Kijk, dit is dus 1 van de vele redenen waarom ik een hondenmens ben, met een 'hekel' aan katten...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:47

sorriso neem het niet te serieus, kroelkip vind zichzelf heel erg wijs :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:47

kr0elkip schreef:
je kan moeilijk leren een kat niet op een auto te laten..

Of je houdt je kat gewoon binnen, zoals zoveel mensen doen, om o.a. dit soort overlast en ander overlast te voorkomen. :Y)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:48

spicegirl schreef:
of mosterd op mn cabrio dak :P
ik heb een goeie tip voor haren op een cabrio-dak! ;)
wij hebben een hoes, maar het is gewoon erg lastig. je moet m helemaal dicht en vastknopen, anders slaat de wind eronder.dan helemaal ingepakt hebben, en dan word je gebeld of je ff langs wilt komen, of net nog een boodschapje vergeten :(

Haha, nee het was voor ons ook sowieso geen optie.
Maar miss als je het op je zeil smeert dat ze dan daarna zonder zeil ook niet meer terugkomen?

Pff, ik merk het xDramaQueen, beetje jammer weer. }:0

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:49

Sorriso schreef:
Die aardappelen was ik overigens ook minder fan van hoor, gelukkig heeft ie niet raak gegooid zover ik weet.

Maar was best een dure auto en die haren krijg je er verschrikkelijk moeilijk af met een softtop. Mijn pa is altijd super zuinig op zn auto's :=.

Gooit ie een aardappel tegen de auto, heb je geen krassen maar een deuk... :+ Ik ben wel voor water gooien, maar aardappels vind ik wel wat minder vriendelijk... Al kunnen die beesten best tegen een stootje.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:49

kr0elkip schreef:
wat bereik je er mee om een bak water op een kat te gooien...

ik hoef het iedergeval niet in mijn buurt te zien

Kom dan maar eens bij ons in de buurt; zie je regelmatig katten door de lucht vliegen :z

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:50

er zal vast wel een spray zijn die ze vinden stinken :j en dat geen kwaad kan voor de lak

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:50

kr0elkip schreef:
Sorriso schreef:
Wij woonden hiervoor in een 2 onder 1 kap, met een vrij beschutte oprit. Mijn vader had een cabrio met softtop, en dat vonden die beestjes natuurlijk wel lekker liggen.

Hij heeft een bouwlamp geïnstalleerd en een paar avonden/nachten wakker gezeten met een emmer water en aardappelen om te gooien :=. Dat hielp geloof ik wel.
Het hielp ook als ie zijn auto achteraan op de oprit zette, zodat die niet beschut stond.

Mosterd schijnt ook te helpen, dan lopen ze erdoor en likken ze hun pootjes af en dat vinden ze verschrikkelijk.
Weet alleen niet of dat goed is voor je lak?

mosterd!! GOED idee

lekker dat zuur wat in je lak vreet 8-) :7

Of de mosterd op een papiertje oid op de auto leggen...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:51

Maxielover schreef:
Sorriso schreef:
Die aardappelen was ik overigens ook minder fan van hoor, gelukkig heeft ie niet raak gegooid zover ik weet.

Maar was best een dure auto en die haren krijg je er verschrikkelijk moeilijk af met een softtop. Mijn pa is altijd super zuinig op zn auto's :=.

Gooit ie een aardappel tegen de auto, heb je geen krassen maar een deuk... :+ Ik ben wel voor water gooien, maar aardappels vind ik wel wat minder vriendelijk... Al kunnen die beesten best tegen een stootje.

Die aardappels gooide hij pas als ze van de auto af waren gesprongen.
Ik zeg al, ik was er ook geen fan van, maar goed.
Snap wel dat ie het behoorlijk kl*te vond, en dat snap ik van de TS ook.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:51

JoyCiej007 schreef:
kr0elkip schreef:
je kan moeilijk leren een kat niet op een auto te laten..

Of je houdt je kat gewoon binnen, zoals zoveel mensen doen, om o.a. dit soort overlast en ander overlast te voorkomen. :Y)

Wie moet de vermoedelijke zwerfkat binnen houden dan?
@ Neel, katten hebben een hekel aan zilverfolie. Misschien kun je daar iets mee verzinnen?
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 21-10-09 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:52

Anders leg je een spijkermat op je dak _O-

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:52

ik lees dat koffiedik ook werkt, dat gaat ook aan de pootjes zitten :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:53

dat "zeil " is op maat gemaakt in de VS (wij hebben geen gangbare auto), en was erg duur. ik geloof nooit dat hubby mosterd ziet zitten :D
en als je mensen aanspreekt op de loslopende kat zeggen ze : ik kan hem toch niet tegenhouden/jaag m maar eraf-tuurlijk :( nagels! / ik zal wel zeggen dat ie niet op jullie auto mag....
ik ben wel een kattenmens, ik heb er 5-allemaal binnen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:55

Sorriso schreef:
Anders leg je een spijkermat op je dak _O-

of smeer de auto in met kattenkruid van de vrouw de het poesje verzorgt.. purrrrr..purrrr... dat vinden ze smakelijk :D

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:55

ik ben heel wijs.. :+

omdat ik alleen zeg dat mosterd zuur is en in zowat alles vreet waar het op zit??

maar wat wil ts nou dat iedereen hun katten binnen houden omdat ze op haar auto zitten :7
tientallen katten die buiten lopen.. en verwachten dat ze hun katten binnen houden voor haar..

en al die stakkers van zwerfkatten die de straat op getrapt worden en beetje warmte zoeken....

sorry hoor... maar voor een paar euro ben je klaar.. bouw zeilen kosten geen moer ;(
en je bent van je krassen gestress af en die beeste nzitten met dit weer lekker warm :\

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:56

spicegirl schreef:
dat "zeil " is op maat gemaakt in de VS (wij hebben geen gangbare auto), en was erg duur. ik geloof nooit dat hubby mosterd ziet zitten :D
en als je mensen aanspreekt op de loslopende kat zeggen ze : ik kan hem toch niet tegenhouden/jaag m maar eraf-tuurlijk :( nagels! / ik zal wel zeggen dat ie niet op jullie auto mag....
ik ben wel een kattenmens, ik heb er 5-allemaal binnen.

Hmm, dan houdt het ook weer op ja.
Als je nou zo'n plastig ding had van de Halfords ofzo, dan kon het wel.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:57

Ik zei er toch al bij dat ik dacht dat het niet goed is voor je lak?
Maar met een zeil eronder kan het prima lijkt me.

Alleen jij moet er weer een of andere domme opmerking bij plaatsen, beetje jammer nogmaals.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:58

kr0elkip schreef:
ik ben heel wijs.. :+

omdat ik alleen zeg dat mosterd zuur is en in zowat alles vreet waar het op zit??

maar wat wil ts nou dat iedereen hun katten binnen houden omdat ze op haar auto zitten :7
tientallen katten die buiten lopen.. en verwachten dat ze hun katten binnen houden voor haar..

en al die stakkers van zwerfkatten die de straat op getrapt worden en beetje warmte zoeken....

sorry hoor... maar voor een paar euro ben je klaar.. bouw zeilen kosten geen moer ;(
en je bent van je krassen gestress af en die beeste nzitten met dit weer lekker warm :\

ach gossie, je hebt helemaal gelijk, uiteraard moet je het dier ook nog verzorgen/belonen en een plekje gunnen nadat het je auto terroriseert...
zo wijs ben je nou :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:00

Maxielover schreef:
Sorriso schreef:

Die aardappels gooide hij pas als ze van de auto af waren gesprongen.
Ik zeg al, ik was er ook geen fan van, maar goed.
Snap wel dat ie het behoorlijk kl*te vond, en dat snap ik van de TS ook.[/quote]

Ach dan kon ie toch ook nog tegen de auto gooien, als ie die kat niet kon raken had ie vast niet goed gemikt... :D En ach, ik vind katten af en toe echt k*tbeesten, al krijgen ze een keer een aardappel voor hun kop of een bak water over zich heen, dan leren ze het ook wel af om op je auto te gaan zitten. En tja, je zou willen dat ze van je auto afblijven en dat snap ik, maar hoe...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:01

@ TS, zit er een intratuin oid bij je in de buurt? ik lees veel op internet dat ze daar spray's hebben :j

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:02

waar zie jij verzorgen en belonen staan... maar goed....

je zet zelf dr auto dr toch neer.. onee
wacht bel de katten fluisteraar even op die even alle katjes af gaan om niet meer op madam dr auto te zetten....

:7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:02

Hmm, iets met aluminiumfolie _O-
Ja, ik denk dat ik em daar mee inpak ;) Vind het wel een hilarisch idee overigens :D

Kijk, zo'n zeil is een leuk idee..
Maar (ja nu komt de maar) door zo'n zeil kan het vocht niet goed weg onder de auto, is ook funest voor je lak. En met de winter voor de deur, kan ik mijn auto simpelweg niet schoon en droog wegzetten. Zie mezelf iedere avond tegen kwart voor 12 al bezig, wassen ivm de pekel... drogen, hoesje erover.
's Zomers is het een ander verhaal, dan heb je doorgaans droog weer. Maar in de zomer zoeken katten de warmte van een motorkap niet op...

Iig bedankt voor het meedenken hoor!

Maar wellicht bestaat er nog een wondermiddel o.i.d. ik wacht het af...

Anoniem

Re: Kat op auto, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:04

En kroelkip, bouwzeilen... nee dát veroorzaakt geen krassen op de lak :D

Maar ik zou willen dat ik jou als buur had, want zo te horen heb jij geen bezwaar tegen een rekening van het overspuiten/behandelen van de auto :)

kr0elkip

Re: Kat op auto, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:09

nee hoor.. als mijn beesten daarwerkelijk iets slopen bij een ander... en er is zeker weten bewijs voor dat mijn kat die en die kras gemaakt heeft...

oliebol happens iedereen is er voor verzekerd...

en nee bouwzeil krast niet zolang je het goed vast bind... hebben het zelf ook ooit keer gehad...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:16

Bewijs, jeetje man, moet je met een camera in de aanslag gaan zitten...