Poes likt aan hechtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Poes likt aan hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:42

Vind het wel apart dat DA's het allemaal zo anders doen hoor :D Bij mijn poesjes is het niet gehecht, hadden er gewoon zo'n grote pleister op en hebben die er dezelfde avond nog afgehaald (2 van de 3 dames, bij de 3e zat hij vast aan het haar, heb ik de volgende dag gedaan).

Ik denk dat ik het ff bij de maillot zou houden, je moet toch wat...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 08:20

nou vannacht heeft ze heu voor elkaar gekregen de maillot uit te doen. Er zit aan de buitenkant helemaal geen hechting meer in. Heb de kliniek gebeld maar de da was er nog niet, dus ze bellen me zo even terug!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:23

Is de wond nog wel heel?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 08:32

nou het is mooi schoon en droog, alleen aan de bovenkant heb ik wat twijfels, daar zit een spier wit stukje! Wil eigenlijk niet weer met haar in de auto.

Edit: ik ga me snel aankleden en weer in de auto. Kan ik direct even kijken voor een romper

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:33

Dat het op sommige stukjes wat 'wijkt' kan geen kwaad :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 10:28

Zo ze heeft er wat nietjes in.

Heb twee rompertjes gekocht, maar omdat ze zelf nog klein is moet ik die even wat vastzetten bij de achterpoten, want die gaten zijn nu veel te groot.

Ze is nu heel druk aan het spelen dus ik laat haar maar even met rust, ze zit er niet aan en is blij dat ze even heel vrij kan bewegen :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 11:35

Ben net even druk aan het naaien geweest met het rompertje, heb de gaten voor de armen en benen een beetje kleiner gemaakt zodat ze er niet meer in kan stappen.

Het rompertje is te groot, maar kleiner zijn ze er niet in een gewone winkel, dan zou ik al naar de babywinkel moeten en daar moet ik 20 km voor rijden := Hier kan ze zich lekker in bewegen en geen gedoe meer met de hechtingen :+

Afbeelding

Afbeelding
Met gat voor de staart en ik hoop dat ik het gat groot genoeg heb gemaakt zodat ze ook veilig naar de bak kan :+

Afbeelding

OP haar eigen catwalk :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:37

Haha het staat haar goed hoor :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 11:41

Nou ben ik niet helemaal te vreden over de pasvorm :D :+
Had bij de schouders wel wat beter mogen zitten, maar dat laat ik lekker zo nu kan ze er ook lekker mee liggen zonder dat het te dichtbij haar keeltje zit en te veel naar achteren trekt :+

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:51

@Quillian : Het lijkt mij toch wel dat er onderhuids wat gehecht was bij jouw katten anders komen namelijk zo zijn darmen eruit rollen..... :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:05

He, had je mijn maillot gevonden (die roze met ruitjes en de langharige poes?) als optie kun je ook een tennissok gebruiken ipv maillot, die zijn wat strakker ;)

Mijn andere poes is gisteren ook geholpen en ik heb speciaal om binnenwaarts hechten gevraagd, dan kunnen ze niet aan de draadjes trekken, ik heb mn maiilot nu dus niet nodig!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:08

Toen mijn kat gesteriliseerd is, hebben ze een soort metaalspray op de hechtingen gespoten. Hierdoor bleef ze er vanaf want dat is niet lekker.
Misschien een idee om aan je DA te vragen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:15

lien_87 schreef:
@Quillian : Het lijkt mij toch wel dat er onderhuids wat gehecht was bij jouw katten anders komen namelijk zo zijn darmen eruit rollen..... :=

Volgens mij plakt mijn DA altijd :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:16

Mijn oude poes had die metaalspray in een uur van dr buikje gelikt maar bleef verder van de hechtingen af gelukkig, maar die metaalspray moest er af vondt ze. Ze was helemaal wit dus dat kleurde niet zo best blijkbaar:)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:16

dat is Aluspray, daar zit antibiotica in..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:25

Wat raar dat jou dierenarts je niet heb geadviseerd over de medical petshirt..

Kappen geven voor dieren vaak onwijs veel stress.. wij werken nu bijna alleen maar met de M.P.S
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn speciale shirtjes ontworpen voor honden en katten.. blauw voor de hond, rood voor de kat.. de kat heeft 2 openingen achter zodat die gewoon naar de bak kunnen..

ik vind het ideaal en geen stress..

raar dat jou dierenarts daar niet over is begonnen :roll:

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:27

hechtingen worden bij een sterilisatie ALTIJD onderhuids gezet.. soms sluit de wond niet mooi, en dan kunnen ze weefsel lijm of een knoophechting gebruiken..

maar er zitten ALTIJD hechtingen onderhuids...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:49

Don_Zhivago schreef:

Kappen geven voor dieren vaak onwijs veel stress.. wij werken nu bijna alleen maar met de M.P.S
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn speciale shirtjes ontworpen voor honden en katten.. blauw voor de hond, rood voor de kat.. de kat heeft 2 openingen achter zodat die gewoon naar de bak kunnen..

Hier heb ik laatst ook heel erg naar gezocht na de operatie van mijn hond, maar niet kunnen vinden bij mij in de buurt. Er zijn heel veel dierenartsen die deze nog niet gebruiken jammer genoeg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:07

Don_Zhivago schreef:
hechtingen worden bij een sterilisatie ALTIJD onderhuids gezet.. soms sluit de wond niet mooi, en dan kunnen ze weefsel lijm of een knoophechting gebruiken..

er zitten inderdaad altijd wel hechtingen onderhuids, maar ook ´gewoon´ met knoopjes aan de buitenkant, mijn DA wilde dat ook doen met deze poes maar ik heb speciaal gevraagd om oplosbare hechtingen aan de binnenkant vanwege slechte ervaringen met de buitenwaartse....
Het ziet er erg netjes uit moet ik zeggen!
en, nog belangrijker, ze blijft er af.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:12

cissy schreef:
Don_Zhivago schreef:

er zitten inderdaad altijd wel hechtingen onderhuids, maar ook ´gewoon´ met knoopjes aan de buitenkant, mijn DA wilde dat ook doen met deze poes maar ik heb speciaal gevraagd om oplosbare hechtingen aan de binnenkant vanwege slechte ervaringen met de buitenwaartse....
Het ziet er erg netjes uit moet ik zeggen!
en, nog belangrijker, ze blijft er af.

dat is niet de standaard hechtmanier..

de knoophechtingen zet je er alleen maar op als de wondranden niet netjes sluiten... sluiten die mooi aan dan is de knoophechting overbodig..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:13

NOu ja die van mij blijft er nu verder ook wel af, maar ik heb toch het idee dat ze een wondbreukje heeft :n
Maar het is nog een klein beetje dik allemaal dus dat kan ik pas voelen als de zwelling helemaal weg is :j

Ze is net Houdini trouwens, ze kan overal uitkomen := Had pakkie nog helemaal passend gemaakt, vanmorgen vond ik hetvoor de voerbak en de kat lag in de mand :+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:13

Nikka schreef:
Don_Zhivago schreef:

Afbeelding
Afbeelding

Hier heb ik laatst ook heel erg naar gezocht na de operatie van mijn hond, maar niet kunnen vinden bij mij in de buurt. Er zijn heel veel dierenartsen die deze nog niet gebruiken jammer genoeg.

Ja ik vind het raar hoor..

het is echt DE uitvinding en het voorkomt een hele hoop stress... wij gebruiken bijna nooit meer de kappen.. tenzij een klant er echt op staat en de mps te duur vind..
ik zeg er altijd wel heel duidelijk bij dat voor het dier de shirts fijner zijn maar veel mensen gaan hier helaas niet in mee.. die denken nog met hun centen...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:15

SAKKIA schreef:
NOu ja die van mij blijft er nu verder ook wel af, maar ik heb toch het idee dat ze een wondbreukje heeft :n
Maar het is nog een klein beetje dik allemaal dus dat kan ik pas voelen als de zwelling helemaal weg is :j

Ze is net Houdini trouwens, ze kan overal uitkomen := Had pakkie nog helemaal passend gemaakt, vanmorgen vond ik hetvoor de voerbak en de kat lag in de mand :+

is het dan toch niet slim om een mps te gaan halen..
als zij inde nacht haar romper uit trekt betekend dat dat ze ook aan de wond kan likken, en zo kan er een flinke infectie ontstaan..

hoezo denk je dat ze een wondbreuk heeft?? wat voel/zie je?? foto?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:19

Bultje, foto kan ik er niet van maken, daar is pussycat te lief voor ;) :o

Maar zal zo eens een poging wagen :+

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:19

dat is niet de standaard hechtmanier..

de knoophechtingen zet je er alleen maar op als de wondranden niet netjes sluiten... sluiten die mooi aan dan is de knoophechting overbodig..

Dit is niet waar, veel dierenartsen van de "oude garde" hechten nog met knoophechtingen, dit is niets bijzonders en gewoon een persoonlijke voorkeur van de dierenarts in kwestie.