katten met handicap... wie nog meer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: katten met handicap... wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:01

wij hadden ooit een kitten met waterhoofd na veel zorgen toch maar een spuitje gegeven het ging steeds slechter en slechter.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:06

Die vriendin waar het katje vandaan komt heeft wel die reacties gehad, ben heeeeeel erg blij dat ze dat niet heeft gedaan, want ik ben stapelgek op dat beestje. Was ook nooit de planning om haar zelf te nemen, maar ja ze kwam in de opvang en ze is nooit meer weggegaan.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:09

ik vind dat echt goed van je .. ik ben zelf ook erg van het dieren opvangen ..

6 jaar geleden heb ik ooit is 2 cavia`s gered, die helemaal onder de schimmel en schurft zaten. dit was op een kinderboerderij bij ons in het bos. kom het echt niet over mn hart krijgen om ze daar te laten. ze zijn behandeld en er leeft er nu nog 1 :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:18

wat goed dat je dat gedaan hebt.
Ze zijn ook echt heel leuk :+:

Mijn kat is een beetje geestelijk gehandicapt, is 2 verdiepingen (door de trap) naar beneden gevallen toen ze een week of 3 oud was.

Ze is echt een beetje dom. Ze snapt dingen niet, kan geen vogels vangen, loopt spontaan tegen muren aan.

Maar ze is ontzettend lief :+:
Is inmiddels 11 en gedraagt zich nog als een kitten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:28

daffodil schreef:
Heb echt een zwak voor dieren "anders dan anders"

Hier nog 1, heb dus een kat zonder staart, een paard met 1 oog, een paard met een overbeet :+
Het houdt je bezig :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:33

Onze laatste aanwinst was mijn allerliefste, mijn leukste, mijn meest geweldige.....te zielig voor woorden, heel klein, onder de vlooien en wonden dus hop mee naar huis!

Eddy heeft een heel kort, maar supergaaf leven gehad maar helaas kwam daar in september een heel abrupt einde aan toen ik haar voor ons hek in het gras vond......helemaal gaaf met slechts een druppel bloed uit haar neus. Neergelegd door onze attente buurman die ook genoot van haar strooptochten, haar uitdagende blik naar hun herder als ze langsliep.....ik kan er nog om janken, zo'n kat vind ik echt nooit meer!

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:15

Hier nog iemand met 2 "gehandicapte" poezen :
Dit zijn 2 Cornish rex zusjes. Ze hebben toen ze 3 weken waren een virus gehad wat op de oogjes sloeg en waardoor, bij beide, de oogjes zijn geknapt. En nu ben ik ook zoon softie die voor de kneusjes valt.
Dan heb ik ook nog hun broer, Thommie.
Die is maar een klein beetje scheel en heeft een "rare" tand. Die steekt uit zn bek waardoor die heel achterlijk eet...
AfbeeldingAfbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6A6WCLY.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-10-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overigen in link geplaatst.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:22

Woow wat goed dat jullie deze katten een kans hebben gegeven! :j Een kat met een waterhoofdje heb ik nog nooit in de praktijk meegemaakt.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:25

Nou wij zelf niet, maar de beste vriend van mijn boyfriend heeft 2 katten die ook gehandicapt zijn. Hij en zijn vriendin hebben ze ook samen moeten overnemen, want ze helpen elkaar.
De een is blind en de ander is doof. Ze zijn daardoor dus wel alleen binnen en in de eigen tuin. Ze hebben ze nieuwe namen gegeven:
De blinde kat heet nu Xinix en de dove kat heet nu Hurney :Y)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:31

hier meld ik onz lieve katertje van iets meer dan 8 weken oud..
hij heeft een slap voorpootje, is een klein beetje scheel en zijn staartje een beetje gedraaid (geen knik).
hij is sinds zijn geboorte bij ons en is helemaal met de fles opgevoed..
helaas gaat het nu wat minder hij eet en drinkt niet zo heel goed dus het is afwachten als het wel goed gaat komen..
heb wel een foto van paar dagen geleden :o

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:41

Afbeelding

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:45

Karina_1979 schreef:
Hier nog iemand met 2 "gehandicapte" poezen :
Dit zijn 2 Cornish rex zusjes. Ze hebben toen ze 3 weken waren een virus gehad wat op de oogjes sloeg en waardoor, bij beide, de oogjes zijn geknapt. En nu ben ik ook zoon softie die voor de kneusjes valt.
Dan heb ik ook nog hun broer, Thommie.
Die is maar een klein beetje scheel en heeft een "rare" tand. Die steekt uit zn bek waardoor die heel achterlijk eet...

de kat van me moeder heeft ook een virus aan zn oog gehad
zn oog zit er nog wel in.. alleen hij ziet er niks meer mee

Afbeelding

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:46

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:50

kr0elkip schreef:
DDW1190 schreef:

wat een poeppie!! :D
kan ie er wel goed mee lopen?? of worden zijn spiertjes nog sterker namate die ouder word??

hij loopt wel gewoon op, hij rent en klimt en doet er eigenlijk alles mee, alleen is hij nu niet zo heel levendig omdat hij niet zo lekker is..
geen idee wat het is we zijn al 3 keer langs de DA geweest en die weet het ook niet!

Moderatoropmerking:
Graag geen foto quoten, foto is in link geplaatst.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:58

ohh dat is wel mooi dat ie er alles mee doet...

ohh vreemd? Mss ook een winter dipje?? :o

hoop dat ie snel weer beter word

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:58

Ik vind Thommie geweldig. Een beetje scheel? Echt te schattig!

AAah, ik ga duimen voor de kitten.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:49

:o ja onze lieve Thommie...
Af en toe moet ik gewoon van m weg kijken dan krijg ik pijn in mijn ogen :D .

@DDW1190:
Hou het eten van die kitten goed in de gaten!!!!
Ze kunnen dr eigen vergiftigen als ze niet (genoeg) eten.
Dan gaan ze hun vet reserves aan spreken en dat is niet goed.
Weet niet meer precies hoe of wat t zit alleen ZORG DAT IE EET !!!
Echt, zo niet, naar de DA voor dwang voeding.
Zo'n kitten kan echt niet veel hebben...

Hij is wel uber schattig!

@ kr0elkip:
Dat vindt ik er persoonlijk toch mooier uit zien...
Maar ja, de fokster van mn (b)engeltjes heeft ze dicht laten naaien.
Ik persoonlijk had er dan een glazen oogje in laten zetten, of zoiets...

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 16:57

ik zou persoonlijk nooit een glaze oog laten doen.. t lijkt me er zo eng uit zien een oog wat niet mee beweegt :o

wat vind je persoonlijk mooier?? Dat oogje gewoon grijs laten of dichtnaaien?? Snap je ff niet sorry :o

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:59

Oogje er in... Sorry.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:02

Mijn kater Noodles heeft ook min of meer een handicap. :o Hij moet namelijk sinds een paar weken zijn geslachtsdeel missen en heeft een nieuwe opening erbij gekregen. het is nu een soort van hetje. geen mannetje maar ook geen vrouwtje.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:10

Karina_1979 schreef:
Oogje er in... Sorry.

ohh ok :)
ja zijn oogje was zo dik. dat het niet dicht gemaakt kon worden
hij heeft toch hele zware antibiotica gehad toen is het na 5 weken minder geworden en hoefde zijn oog er gelukkig niet uit

heb e wel een foto van maar dat bespaar ik jullie ziet er niet lekker uit :Y)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:34

Ook hier katten met een handicap

1 die ik via een vriendin in huis heb genomen omdat de dierenarts het niet over zijn hart kon krijgen hem in te slapen(was enkel 1 voorwaarde dat hij het zou kunnen vinden me de hond,anders moesten ze iemandanders voor hem zoeken) toen hij kwam was zijn achterlijf kaal, en zou tegen bepaalde dingen niet kunnen, na 3 maanden had hij weer overal haar,en ondertussen is het meer een zak met botten en hij loopt niet zo soepeltjes meer,maar zeurt er nog lekker op los en is nu 14
dan hebben we nog een kat uit het asiel wat echt een scharminkeltje was, paar jaar geleden waren we haar enkele dagen kwijt en kwam weer terug met ipv 4 poten op 3 poten,en zij gaat nu dus door het leven alseen driewieler, en is hiermee handiger als toen ze nog 4 poten had zij is nu 12
en dan hebben we nog een doerak die we vonden bij ons op stal waarvan we eerst dachten dat het muizen waren maar bleken dus een nestje jonge kittens de moeder hebben we laten steriliseren en laten opereren aan een gezwel, en de kittens hebben allen een nieuw huisje gekregen waarvan dus 1 bij ons ;)
Foto's staan wel in mijn profiel

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 20:40

ohh een kat met 3 poten... die zijn meestal sneller en behendiger dan katten met 4 poten
hier inde buurt loopt er ook 1. hij is van t balkon gevallen.. van 3 hoog
en dat beest laten ze gewoon weer op de reling lopen :S

kan er bij mij echt niet in.... :(

Bren79 schreef:
Ook hier katten met een handicap

1 die ik via een vriendin in huis heb genomen omdat de dierenarts het niet over zijn hart kon krijgen hem in te slapen(was enkel 1 voorwaarde dat hij het zou kunnen vinden me de hond,anders moesten ze iemandanders voor hem zoeken) toen hij kwam was zijn achterlijf kaal, en zou tegen bepaalde dingen niet kunnen, na 3 maanden had hij weer overal haar,en ondertussen is het meer een zak met botten en hij loopt niet zo soepeltjes meer,maar zeurt er nog lekker op los en is nu 14
dan hebben we nog een kat uit het asiel wat echt een scharminkeltje was, paar jaar geleden waren we haar enkele dagen kwijt en kwam weer terug met ipv 4 poten op 3 poten,en zij gaat nu dus door het leven alseen driewieler, en is hiermee handiger als toen ze nog 4 poten had zij is nu 12
en dan hebben we nog een doerak die we vonden bij ons op stal waarvan we eerst dachten dat het muizen waren maar bleken dus een nestje jonge kittens de moeder hebben we laten steriliseren en laten opereren aan een gezwel, en de kittens hebben allen een nieuw huisje gekregen waarvan dus 1 bij ons ;)
Foto's staan wel in mijn profiel

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:11

Die van mij heeft over een paar maanden ook nog 3 pootjes, maar ik denk idd dat ze zich hardstikke goed redden met 3 poten. Dus liever dat als dat haar gekke poot in de weg gaat zitten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:19

We hebben er eentje met een hartruis. Maar die heeft verder nergens last van ;) .
Ook hebben we er eentje die van de trap is gevallen toen hij klein was. Hij heeft nu een beetje scheef hoofd en een beetje moeite met hoge hoogtes springen. Verder is er niks aan de hand en rent hij het hele huis rond.