Kitten aan de Diaree! Help!! ik ben ten einde raad!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:49

Allereerst: testen op Giardia, of zelfs meteen kuren met Panacur (alle huisdieren) en je hele huis ontsmetten met azijn.

Ten tweede: probiotica om de darmflora op orde te krijgen.

Ten derde: de meeste voedselallergien/ overgevoeligheden bij katten en honden (carnivoren!) zijn op granen, waaronder rijst. Indien je kitten dus gevoelig is op granen, ben je juist de diarree aan het ondersteunen met rijst/ rijstwater. Stoppen met brokjes (zéker Felix en Tom Poes zijn ronduit slechte merken, wat meteen genoeg zegt over waar het verstand van je dierenarts zit), stoppen met granen en ga eens volledig over op Carnibest, Duck of Rodi. Er zijn speciale kattenvarianten. Probeer of je kitten de pensvariant lust, normaal vinden katten dat niet lekker, maar katten met een darminfectie weten van nature dat pens de darmflora op orde brengt.

Het vermijden van granen is één, tweede voordeel van vlees voeren is dat het percentage vocht hierin meteen hoog is. Uiteraard een énorm voordeel voor het uitgedroogde lichaampje van je kat!

Sterkte. Besef dat zo'n langdurige diarree ook meteen nadelige invloed heeft op de verdere ontwikkeling van je kitten. Nu handelen is echt heel hard nodig!

minka

Re: Kitten aan de Diaree! Help!! ik ben ten einde raad!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:02

Mijn kitten was ook behoorlijk aan de diaree, was ban voor Giarda oid, dus na 2x ontwormen en ontvlooien toch maar naar de dierenarts. Daar heeft ze allerlei injecties en een fles vloeistof meegehad voor thuis en eigenlijk was ze er binnen een dag al vanaf.

Ze dronk ook een volle bak water leeg per dag, dit is nu ook over. Mijn tip is dus om toch nog een keer naar een andere dierenarts te gaan..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:53

CM_ schreef:
Een goede dierenarts had meteen getest op Giardia...
Hier is een eenvoudige snaptest voor.

Giardia is een veroorzaker van langdurige diarree, vooral bij kittens ( uit slechte cattery's of van boerderijen )
Giardia is te behandelen met panacur, en ook alle andere dieren behandelen, en zelfs mensen moeten zich laten testen op de Giardia , als het aanhoud bij de kitten.
Kitten kan mens besmetten, maar mens ook kitten.

Mijn idee :j

Mijn kitten was ook aan de diarree en dacht dus ook gelijk aan Giardia, gezien haar afkomst niet eens zo gek, hoewel ik ze ten al een aantal maanden in huis had.
Kitten ontwormt met tabletjes die Giardia doden, tevens de andere katten ook gelijk behandeld.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:10

marielle231 schreef:
Weet niet welke DA je nu hebt?
Zelf vind ik zwartewaterland wel goed, zit in stadshagen :j
En als je vervoer hebt, misschien die in Hattem? daar kwam ik in het begin altijd, maar goed nu ik geen vervoer die kant meer op heb is het me tever...

Naar mijn idee kijkt de 5 olifanten alleen naar geld.
midden in de nacht heb ik mijn kat plotseling moeten laten inslapen, kon alleen op dat moment niet bij mijn geld.
Moest eerst maar geld regelen voordat ik daar terecht kon :n
arme kat had ontzettend veel pijn, nee voor mij geen 5 olifanten meer :n

Sterkte in iedergeval met je kitten, hoop dat die snel weer helemaal genezen is.

Ik zit bij zwarte waterland :+ woon ook in stadshagen.

even een update!! ik ben met nemo heen geweest,
Hij is test op Giardia, er is bloed bij hem afgenomen, daar krijg ik morgen de uitslag van. maar we beginnen iig met de behandeling van Giardia,.
ik heb Pilletjes mee gekregen voor al mijn dieren! zowel voor de hond als voor hem en mijn andere kat.
over mezelf hoefde ik me niet echt zorgen te maken!.

Ik moest de kattebak helemaal ontsmetten en dat heb ik gedaan met dettol, en ik schep iedere dag ( en als ik thuis ben vaker per dag ) de kattebak uit zodat niemand meer besmet kan worden.

verder gewoon doorgaan met rijstwater! ( waar nemo toch al dol op is :D )

Edit: schrijf fout ;)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:40

ok haha, ik heb er alleen maar goede dingen meegemaakt...

Mooi dat ze gelijk een behandeling zijn begonnen, hopelijk knapt Nemo snel op!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:51

Dettol doodt de Giardia parasiet niet, je kunt daarvoor beter schoonmaakazijn gebruiken. Ook de rest van de omgeving ermee behandelen, want de parasiet is erg hardnekkig. Dus beter nu meteen even grote schoonmaak, dan nog weken herbesmetting op herbesmetting...

Succes!

Wat gaat je dierenarts nu met dat bloedonderzoek onderzoeken?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:56

hij wil nu alles uit sluiten! heb ook trouwens ontlasting laten testen, helemaal vergeten bij te vermelden! dat voor de Giardia ;)

okee! dat wist ik niet de DA had het over ontsmetten dus ik dacht gelijk aan dettol ;) heb trouwens ook niet gevraagt welk middel ik het beste kan gebruiken voor ontsmetten! ook wle een beetje stom!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:01

Houdt er rekening mee dat Giardia ook besmettelijk is naar mensen, dus vaak ook je eigen handen wassen. Je weet niet of het dit is, maar het is een eenvoudige voorzorgsmaatregel.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:06

ga naar een andere dierenarts en vraag naar speciaal voer wat heel erg verdraagzaam is. verder gewoon zoveel laten drinken als hij wil en geeft precies de hoeveelheid die hoord bij het formaat van je kitten, niet meer, niet minder. te veel eten wordt nl er zo uitgestort door, jawel, diaree

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:07

Volgens onze oude DA zal Giardia altijd in huis aanwezig blijven hoe je ook schoonmaakt. Of het waar is weet ik niet, maar ze zei ook dat het altijd weer de kop op kan gaan steken.

In ieder geval mijn ouders zijn verhuisd en ze hebben er ook geen last meer van gehad.

En over dat het komt van slechte catteries en boerderijen. Het kan overal voorkomen.
Ik ken goede catteries waar het ook voorgekomen is.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:22

Nikka schreef:
Houdt er rekening mee dat Giardia ook besmettelijk is naar mensen, dus vaak ook je eigen handen wassen. Je weet niet of het dit is, maar het is een eenvoudige voorzorgsmaatregel.

Yep daar houd ik ook al rekeing mee! ;) gelukkig ben ik zelf nog niet aan de schijt.

@ amillia, even lezen als je blieft ;)

@ Lous, Nou dat is toch niet te hopen, ik heb nemo gevonden in het bos, dus heb geen idee waar hij geboren is, maar ik hoop niet dat ik het steeds terug krijg ( als het Giardia is ) :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:33

Giardia is een parasiet die eigenlijk alleen tot uiting komt bij verzwakte dieren en mensen. Het kan dus best zijn dat de parasiet al bij jou of je huisdieren aanwezig is, maar dat een jong kitten er alleen last van krijgt. Vandaar: alle huisdieren in elk geval behandelen..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:48

ja dat legde de DA ook uit! mijn hond is een aantal keren flink aan de diaree geweest van de zomer!, dus het kan best zo zijn dat het al in mijn huis heeft gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:37

Probeer eens vers vlees!

Prins heeft doosjes met handige deelblokjes. Of Carnibest, kun je in stukjes snijden.

Afbeelding

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:50

Hoe gaat het nu met Nemo? Knapt ie al op?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:59

ben ook wel nieuwsgierig hoe het met hem is....?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:05

Mijn pers had laatst de Giardia bij hem,hij was alleen erg mager en de d.A heeft meteen bloed afgenomen omdat ze vermoede dat het de Giardia was.Dat was ook zo, een goede D.A neemt ook bloed af als hij het niet zo snel weet.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:05

Ik heb de uitslag en het is idd Giardia, nemo knapt al een beetje op, zijn poep begind langzamerzeker dikker te worden,

gelukkig is hij niet echt ziek, dat is het voordeel. hij schijnt ook niet echt last te hebben van die diaree, hij moet alleen wat vaker naar de wc ;).

mijn andere dieren krijgen de pilletjes ook, dus die zijn gelijk behandeld.

ohw ik heb ook andere brokken ;) ik heb ze nu van prins! hopelijk gaat mijn poes dat ook eten! dat is een echte zeikerd met eten echt ongelovelijk. :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:44

Gelukkig dat je er zo goed achteraan heb gezeten, die kleintjes zijn zo kwetsbaar.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:17

Goed dat je naar een andere DA bent geweest. Ga je je eigen DA nog confronteren met dit?
Beterschap voor de kleine!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:48

ja zeker ga ik dit doen!, ik laat het er niet bij zitten! ;) niet dta ik boos of zo ben, maar meer voor hun, weer even een opfrisser, dat ze beter moeten luisteren en alles beter moeten onderzoeken. voor er een conclussie wordt gekrokken. ;)

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:26

Ik had vroeger ook is een kitten die heel erge diaree had, en mijn vader had me verteld dat dat komt als je die te veel aait over hun rug. Ik weet niet meer waarom dat was, maar ik was daar mee gestopt (dus over de rug te aaien), en een tijdje later stopte de diaree ook van zelf...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 16:42

__Naomii__ schreef:
Ik had vroeger ook is een kitten die heel erge diaree had, en mijn vader had me verteld dat dat komt als je die te veel aait over hun rug. Ik weet niet meer waarom dat was, maar ik was daar mee gestopt (dus over de rug te aaien), en een tijdje later stopte de diaree ook van zelf...

daar heb ik nou nog nooit van gehoord! ;) nee nemo is een kitten op zichzelf dus ik aai hem niet heel erg veel.
hij krijgt wel zn aandacht hoor dat zeker, maar nemo vind het denk dankzei zijn verleden niet zo fijn om teveel geaait te worden.

ik heb nu tabletten voor hem,

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:44

die van mij heeft het ook gehad, hij heeft pilletjes gehad om ze darmwerking te vertragen en ze poep is bekekn onder de microscoop daar uit bleek dat de diaree kwam omdat hij vol zat met wormeitjes.

hoop dat je er iets aan heb maar langer als 2 weken is echt niet gezond, door de diaree verliest hij erg veel vocht.