Bleh, zonet kat aangereden zien worden :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 18:10

Diablo schreef:
Monica, jij gaf jouw mening, mag ik de mijne dan ook geven?
Ja hoor, tuurlijk. ;) Maar iedereen denkt er anders over, dus het heeft niet zoveel zin om er verder over te discussiëren.

@ Claudia: Hopelijk komt jouw poezebeestje zo gewoon lekker thuis om te eten!! :)
En hopelijk was die idd gechipt! :j

@ Paintlinger: Idd, zo denk ik er ook over. Het gebeurd, en het is erg, maar om nou daarom alles en iedereen binnen te houden... Je gaat zelf ook niet de hele dag binnen zitten, omdat je aangereden kan worden. :)

@ Tieme: Het blijkt maar weer dat zo'n "kleine" moeite, iemand anders al zoveel waard kan zijn. :)
Mocht mijn kat ooit zoiets overkomen, hoop ik ook dat er iemand is die zo zou handelen!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:34

oh dat is zo erg altijd.
Ik en mijn vriend waren aan rijden op een snelweg , ja zien we ineens iets grijs voor de auto van paar auto's voor ons lopen, dan leefde ze nog en liep ze door voor een andere auto.
Toen liep ze snel terug naar het bosje tussen de wegen.

Ik en vriend meteen op de pechstrook gestopt en gaan zoeken in het bosje midden op de autobaan.
Ja daar stonden we dan en we vonden haar maar niet! Ik was zo frustrerend ervan.
Heb daar weken moeten aan denken van: 'hadden we haar maar gevonden'

Maarja het mocht niet zijn |(
Nu krijg ik nog kriebels als we daar rijden.

Daarna zie ik 1km verder een dode kat liggen heb ik ook meteen naar brandweer gebeld (ze komen dode dieren oppikken).

rockwitch

Re: Bleh, zonet kat aangereden zien worden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:35

Oh wat lijkt me dat afschuwelijk om te zien.
Ik heb ook al heel vaak de dierenambulance gebeld omdat er een dode kat langs de weg lag. Ook een keer een rooie, met halsbandje, dus daar was dus echt een eigenaar op aan het wachten, echt vreselijk.
Mijne zitten veilig binnen en talen er niet om om naar buiten te gaan. Gelukkig.
Ik heb wel een keer gehad dat er een duif de weg op kwam maar je zag dat er wat mis was met zijn vleugels, dus ik stopte (was in de polder) en toen wilde ik net uitstappen, komt er zo'n opgevoerde bak langs scheuren, zo pats over die duif heen.
Dat geluid was zo misselijk makend dat ik heb zitten kokhalzen in de auto.
Hij was wel echt gelijk zo plat dat er niks meer van over was, maar god wat heb ik toen in shock gezeten toen ik naar huis reed.
Ik snap dat je soms een dier niet kan ontwijken, maar deze gozer had makkelijk kunnen remmen, maar dat deed hij niet.
Dan wordt ik wel echt ontzettend kwaad.

Ben pas terug uit Roemenie, daar lagen de honden en katten langs de weg zoals hier de vogels en egels platgereden zijn.
Ook wel erg bizar, want ze worden daar niet opgeruimd, dus ze blijven gewoon liggen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:06

Monica: Ja, hij is vannochtend eindelijk weer eens thuis gekomen ;)
Weet je? Het kan altijd eens gebeuren dat je een dier voor de auto krijgt. Soms vliegen ze ineens zo voor je auto langs. Ik probeer nooit te hard te rijden i.v.m dieren. Sommigen rijden er juist wel weer op omdat ze het zo stoer vinden. Het gaat erom wat je doet nadat je bijv een kat aangereden hebt.
Ik had een keer dat ik de weg die elke dag reed naar mijn paarden dat daar echt al een week of zo een dode kat lag aan de kant v/d weg. Elke keer als ik daar langs reed had ik zo`n naar gevoel. Ik heb de dierenambulance toen gebeld en die melden me even dat ze daar niet voor kwamen. Ik moest de gemeente maar bellen. 1 a 2 dagen later was hij wel weg.