Poes mauwt zoveel, wat wil ze toch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:54

wopkelover schreef:
MLoeser schreef:
Tja, onze kwat mauwde op een gegeven moment ook ineens heel veel toen hij wat ouder werd. Als je het negeerde stopte hij vanzelf, als je terugmauwde (ja zo gek ben ik :+ :P ) of praatte dan kon je hele gesprekken met hem voeren := best gezellig. Later bleek hij een auto-immuunziekte probleem te hebben. Maar ik hoop voor je dat je kat gewoon kwebbelig is aangelegd. Als je het zo naar vind het gedrag niet bevestigen: negeren, en alleen aandacht/voedsel/naar buiten als ze er niet om "vraagt".

ben blond(owneej een zwarte die blond doet)
maar wat is auto immuun ziekte

Auto-immuun ziekte is een probleem waarbij het afweermechniek (immuunsysteem) van het dier het eigen (auto) gezonde weefsel aanvalt. Dat kan zich in een scala van problemen uiten, afhankelijk van welk weefsel wordt aangevallen. Reumatoïde artritis is een van de meest bekende auto-immuunziekten die voorkomen bij mensen. In theorie zou elk weefsel aangevallen kunnen worden, bij onze kat waren de longen het probleem. Ik heb zelf een huidziekte, waarbij de collageenvezels het aangetaste weefsel is.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 12:47

Nog een paar weken en dan moet ze toch onder het mes voor sterillisatie. Ik zal ze dan meteen een goede check-up laten doen.
Ze praat volgens mij met me om aandacht te willen. Ze mauwt ook tegen de hond.
Ze eet heel goed en drinkt ook heel goed. Ze is wel erg kieskeurig! En zeuren kan ze ook, maar dan krijg je een diepe en lange miaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw :D
Is wel handig want soms zit ze in het speelgoed van de kleine en als ik dan roep: Rossi, krijg ik een mauwtje terug.
Als ze op schoot zit mauwt ze ook een paar keer tegen je. Ze kijkt je dan zo aan. Ze mauwt ook terug als je tegen haar praat.
Dan gaat ze liggen bij je (ze doet niks lievers) en ligt de hele avond te spinnen (zonder mauwen).
Ik denk inderdaad dat ze aandacht mist. Of gewoon gek is op aandacht :P
Ze zit overdag in haar kamer, met krabpaal, eten, drinken, speelgoed, kattebak en mandje. Ze kan ook op wat rietentuinstoelen springen. Als ik thuis kom doe ik de deur open en loopt ze direct mee naar binnen. Eerst een mauwtje en een aai, dan gaat ze de hond en hetzelfde ritueel.
Maar kan je een kat zoiets niet afleren dan?
Ik zal eens een foto zetten ;)

Lauratje_88

Re: Poes mauwt zoveel, wat wil ze toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:49

waarom zou je dat willen afleren, ze toont affectie

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:50

Mijn katten kletsen me ook de oren van de kop.
Vind het idd wel leuk....gewoon mauw terug zeggen en je hebt zo al een heel gesprek op gang :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 15:35

Soms is het wel vervelend.
Zou ook geen hond willen hebben die de hele tijd blaft.
Maar als ze straks een paar uurtjes per dag naar buiten mag heb ik er ook minder last van.
Misschien wordt het minder als ze ouder wordt?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:40

ik heb een kitten van mei. en ze mauwt ook best veel , voornamelijk net voor ze de bak op gaat om dr behoefte te doen ( bedankt voor het laten weten :+ ) en als ik dr een speeltje met catnip geef is het helemaal feest. dan krijst ze de boel bij mekaar :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 15:49

Ze ligt nu al een 3 kwartier met de hond te knuffelen. Ik hoor ze nu niet...........
Afbeelding
Let op het mondje, een miauwtje ;)

MandoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:20

Wat een lekker ding... en ja... miauwwwww...... (geweldig)
Ik zou het gewoon lekker zo laten, wat je wel aangeef is dat ze de hele dag op haar kamer is... tja als je dan thuis kom en doet de deur open gaat ze natuurlijk vertellen tegen je wat ze de hele dag op haar kamer heeft gedaan.
Heb je geen mogelijkheden om haar lekker de hele dag rond te laten struinen door je huis.... Misschien dat het wat minder word ook omdat ze dan tegen de hond kan kletsen....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:09

akci schreef:
Mijn katten kletsen me ook de oren van de kop.
Vind het idd wel leuk....gewoon mauw terug zeggen en je hebt zo al een heel gesprek op gang :D

Wahahaaha ja dat doe ik ook terugmauwen :)) :D

Ik heb ook een geweldige kletskous als kat (kater), soms word ik er wel eens gek van, maar het is ook wel weer schattig. Vervelender vind ik het dat hij me iedere nacht even wakker komt mauwen omdat hij dan eten wil :( De poes mauwt wat minder en zachter dan de kater. De kater mauwt ook als hij vindt dat ik maar op de bank moet gaan zitten want hij wil op schoot :D

Wat een schattige foto! Ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken hoor, je zal ook wel gewoon een kletskous hebben :)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:24

Ahhh...Ik herken onse nieuwste aanwinst heel erg duidelijk in je verhaal.
Mijn vader vond hem een paar maanden terug langs de kant van een weg. Hij dacht dat er een kind zat te krijsen in een auto en is op onderzoek uit gegaan. Toen kwam Rossie (zoals wij hem genoemd hebben) tussen de auto`s vandaan. Zwaar verwaarloosd oogjes onder de etter, mager, onder de vlooien ect.. Hij heeft hem mee naar huis genomen om hem op te lappen en de volgende dag naar het asiel te brengen. Dit konden mijn man en ik niet over ons hart verkrijgen. Een katje van amper 5 weken oud... We hebben er toch al 3 (waarvan 1 met suikerziekte) dus wat maakt die ene nog uit dan. Nou, hij krijst me de oren dus v/d kop en wil ook dan naar binnen dan naar buiten. Dan dit dan dat. Het is een echt schoot-knuffelkatje. Hij is ondertussen al diverse keren naar de d.a. geweest. Oke, dat geblèhr heel lastig maar hij is nog jong dus ik hou hoop :P Maar ik zou niet meer zonder hem willen...