Wie doet er aan cursussen met zijn (oudere) hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Re: Wie doet er aan cursussen met zijn (oudere) hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:55

Speuren!! mijn 5-jarige hond vindt dat helemaal geweldig.Doe het al bijna 3 jaar

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:43

Nimroy schreef:
Lysette schreef:
Klopt het dat jij in België woont? Want in Nederland is gehoorzaamheid vaak niet zo afwisselend als in België. Wat jij noemt met het apporteren ken ik helemaal niet vanuit Nederland. Mij lijkt het wel vele malen leuker.

sorry, nee tegen Lysette :D

Ik weet wel dat er apporteren in zit, maar ik doelde op het soort apporteren. Dat is in Nederland veel "suffer" dan in België. In België zit er veel meer afwisseling zoals het doolhof. Het is nooit hetzelfde. En dat is in Nederland wel. Dat vind ik echt heel erg jammer.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:05

Ja, sorry, had er beetje overheen gelezen hihi

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:14

Ik ben met onze Beagle sinds maart op cursus. Ze komt uit het asiel en kon nog helemaal niets :D
Aangezien ze echt NIETS kon en toch wel erg sociaal was naar andere honden, hebben we (de hondenschool en ik) besloten dat we eerst aan een Puppycurses zouden beginnen. Dit ook omdat ze hierbij los mogen spelen en zo kreeg onze hond wat meer zelfvertrouwen!
Deze puppycursus hebben we gehaald en volgende week hebben we examen EG1.
Verder zijn we sinds 2 weken bezig met een cursus behendigheid en dit vind ze echt super! Had het niet verwacht maar na de kennismakingsles waren we beide zo enthousiast dat we hebben besloten hiermee door te gaan :))
Onze hond wordt geschat op een leeftijd van 7-8 jaar, dus NEE het is niet gek om op latere leeftijd te starten met een cursus.
Wel is het zo dat vele hondenscholen willen dat je een bepaalde basis hebt van gehoorzaamheid voordat je aan een behendigheidscursus mag beginnen (hond moet dan loslopen, dus enigzins luisteren is gewenst ;) !)