meet de cavia's van stal de Goofy's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: meet de cavia's van stal de Goofy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:44

jahoor, geen probleem, zeugjes kunnen eigenlijk altijd wel bij elkaar, beertjes ook als ze nog niet gedekt hebben en er geen vrouwtjes bij zitten, als ze van jongs afaan bj elkaar zitten gaat dat ook prima :)
Ik heb er vanmiddag een skinny bij gekocht en heb nu 12 caafjes.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:45

Maar moeten wel apart als ze jongen krijgen??? En ben benieuwd naar de draagtijd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:50

draagtijd is 9 weken ( ook in andere topic gezet :P )
Zeugjes kan je bij niet zwangere zeugjes laten bevallen dat kan geen kwaad, vaak gaan de andere helpen bij het los knabbelen van het vlies. 2 zwangere caafjes zou ik rond de bevalling niet bij elkaar zetten, als de ene zeug gaat bevallen gaat de andre zwangere helpen met schoonmaken etc, hierdoor wekken de hromomen bij de nog zwangere cavia op en kan ze de kleintjes te vroeg gaan werpen wat uiteraard niet goed is

De beer moet je weghalen bij de bevalling ( liest al eerder ) deze gaat namelijk zodra de kleintjes zijn geboren weer gelijk op de zeug, hierdoor krijgt de zeug geen rust en een bevalling is al zwaar en heeft t lichaam wel even de tijd nodig te herstellen voor ze weer dragend kan zijn

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:55

Ohh... dan zijn de dames dus wel lief voor elkaar... Klinkt wel leuk.... bij konijnen geeft het nog weleens problemen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:57

ja klopt zeugjes zijn idd erg lief voor elkaar, ze liggen bij mij ook altijd heerlijk tegen elkaar aan :P en beertjes denken maar aan 1 ding, maja das man eigen hahaha

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 02:30

Leuke diertjes.

Draagtijd is trouwens 10 weken min 2 dagen... gemiddeld dus 68 dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:44

ok nouja tussen de 9 en 10 weken dan :P
Ik heb altijd 9 weken aangehouden en dat klopte eigenlijk wel altijd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:41

Afbeelding
Onze nieuwste aanwinst van onze stal : Latina een skinny zeugje waar ook mee gefokt gaat worden. Zij is gistere bij onms komen wonen en zit nu ook bij Di-nozzo voor een dekking

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:58

ik vind de koppels ook wat raar.. er zijn ontzettend veel niet goeie ras cavia's.. maar waarom zet jij dan ook nog kruisingen bij elkaar.? :) kijk in een opvang, die zitten helaas vol met caaf waar die bij mensen komen die altijd het leuk vinden om nestjes te nemen..

weet je wel dat je knuffel cavia's minder snel kwijt bent.? ja misschien op mp ;) maar.. vind er hele leuke caafs bij zitten.!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:02

Die naakte cavia's heb ik nog nooit gezien! Wat apart... vind ze haast wat griezelig :o ook omdat ze wel iet wat haar op hun snuitje hebben.
Wel leuk setje zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:54

salsaentango, ik heb vaker kruisinkjes verkocht als knuffel caafs :)
Ik vind dat zelf ook leuk :) Soms komen er toch npg prachtige caafs uit hoor :)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:39

ja dat wel.. maar gaan ze niet langzamer weg.? of zit je ook op forums o.i.d van cavia's.?
want weet dat bij ncf en caviagids ze het snelste 'ras' cavia's kopen, mist een kruintje te weinig o.id :)

maar vind zel kruisingen ook heel leuk.. heb nu 2 borstels samen.. dan geen goeie, missen een paar kruintjes. maar de baby's blijven dan ook zo veel mogelijk hier wonen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:37

neuh ze zijn altijd vrij hadr weggegaan eigk :0 zet ze op mp ook ;) Mensen met kindjes enzo die nemen genoegen met een knuffeltje, die willen niet veel geld uitgeven voor een echte ras cavia ( en logisch ) :P

Ik lees wel mee op verschillende cavia fora idd :) maar ben daar niet zo actief als op bokt :P

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:17

oeh ik vind die kale eigenlijk best een beetje eng :o
hihihi. maar wel érg bijzonder!
Natuurlijk vind ik lookie wel de allerleukste pluizebol :+:
hihihi. Tarzan vind ik trouwens ook cool met z'n grote plukken haar! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:20

haha dank je wel :)

De skinny's zijn juist hartstikke leuk :P zijn erg lief, maar heel veel emnsen vinden ze wat eng :) ik in het begin ook. Is denk ik een kwestie van wennen :j