XoNo schreef:Maar nu wordt eigenlijk aangenomen dat honden altijd maar een goede reden hebben om te grommen. Ze kunnen toch ook gewoon boos worden, of schijt aan je hebben? Als ik mijn hond corrigeer en hij vervolgens boos op mij wordt, dan moet ik dat zeker negeren?
Ik vind het jammer dat, zeker na zo'n onderzoek, de mensen die het soms net even anders doen, meteen als nitwit wordt afgeschilderd. Jaaaarenlang wordt over dominantieproblemen gesproken en nu is er 1 onderzoek gedaan en dan is meteen iedereen het ermee eens.
Tja, ik heb nog nooit een grom gekregen van een hond toen ik hem corrigeerde, en ben toch heel wat honden tegengekomen, dus ben benieuwd wat je corrigeert en hoe?
En ik heb eerder ook al gezegd dat als een hond gromt en ik het er niet mee eens ben, ik gewoon teruggrom. Ik straf het grommen dus niet af maar overtroef het met de mijne.
En ik was het er al langer mee eens hoor XoNo, heb er alleen nooit een wetenschappelijke onderbouwing bij kunnen geven, nu wel;)
En dit is precies hetzelfde als de discussie bij paarden tussen mensen die hun paard wel een schop verkopen en de mensen die alles via de zachte hand doen (NH-ers e.d.).