Katten houden baasjes 's nachts wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:30

Dat geloof ik graag...

Dreamer_S

Re: Katten houden baasjes 's nachts wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:09

ik doe ze s nachts altijd naar buiten want mijne doen precies hetzelfde.. irritant gemauw, gekrab aan de deur.. om gek van te worden.. in het begin vonden ze het niet echt een succes om naar buiten te moeten 's nachts.. nu staan ze als ik alle lichten uitdoe enzo al te wachten tot ik de deur opendoe.. en als ik ze nu binnenlaat gaan ze aan de deur krabben tot ik ze buitenlaat :)

werkt prima, zodra ik sochtends opsta laat ik ze er weer in.. en ik heb een afdakje in de tuin gemaakt waar ik eten en drinken onder heb gezet voor 's nachts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:51

Waarom mag je een kap met blaasgruis niet non stop een bakje voer voorzetten, wat voor verhaal zit daar achter?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:55

Chiqa schreef:
Waarom mag je een kap met blaasgruis niet non stop een bakje voer voorzetten, wat voor verhaal zit daar achter?

Ik heb speciaal voer van de da.
Dit voer is heel erg voedzaam, daar mogen ze niet teveel van hebben. Ze zitten er ook gauw vol van.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:58

Dan zijn mijn vriend en ik niet de enigen!!

Onze poes begint ook altijd midden in de nacht te zeuren dat ze naar buiten wil. Dus staat mn vriend op om haar naar buiten te doen. En dan zit ze dus maar lekker buiten tot wij s'ochtends opstaan. Negeren is bij ons ook geen optie. Negeren we haar, dan begint ze spul om te gooien in huis. Of ontzettend irritant zitten mauwen net zolang totdat wij haar naar buiten vegen. Dan is het probleem wel opgelost. Maar wel vervelend dat je er iedere nacht wakker voor moet worden.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:00

Silvaantje schreef:
werkt prima, zodra ik sochtends opsta laat ik ze er weer in.. en ik heb een afdakje in de tuin gemaakt waar ik eten en drinken onder heb gezet voor 's nachts..

Eten zou ik niet buiten zetten. Kun je ongedierte mee naar je huis toe halen. En een kat hoeft ook echt niet persé s'nachts te eten als ze overdag ook goed kunnen eten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:04

Oei...ik merk bij mijn katten dat 1 keer toegestaan is je nooit weer van dat gezeur afkomt :+

1 van mijn katten slaapt meestal binnen en dan kan dan soms al om 5 uur gaan zeuren dat ze eruit wil. Maar dat houdt echt met geen mogelijkheid op :+
Aan de deur krabben, onder mn bed zitten te rommelen tussen spullen, miauwen.. krabben aan mn kast.... echt TE irritant.. en ja dan laat ik haar er maar uit. Ze gaat namelijk echt heel lang door en heb toch liever nog wat nachtrust :+

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:05

Mag je naast het speciale voer niets anders bijvoeren? Dat ze toch altijd bij eten kunnen?

Verder zou ik het negeren, als je ze hun zin geeft (door eruit te gaan om te voeren) hou je het zeker in stand.

Die van mij die weten nu precies wanneer de wekker gaat (of zou moeten gaan in het weekend :P) en dan staan ze naast me te pruttelen en snorharen in mijn gezicht te zwaaien. Verder hebben ze af en toe een drukke bui samen (maar daar slaap ik, in tegenstelling tot mijn vriend, doorheen).

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:23

Voedselverrijking is niet meer voeren, het is ook geen ander merk of soort voeren, het gaat om de manier van voeren.
De kat moet zijn hersenen gebruiken om zijn voer binnen te krijgen. En daarvan worden ze moe.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:39

Ik heb er momenteel 6 (2 logés) en alles loopt door het hele huis, ook snachts, er staat de hele dag een bak brokjes, ze mogen ook op de slaapkamer en ik heb bijna geen last van ze snachts.
Soms zijn ze vroeg wakker en spelen dan een beetje over de bovenverdieping maar meestal gaan ze naar bed gelijk met mij en ook op gelijk met mij.
Alleen uitslapen in het weekend snappen ze niet ;)
Ik vind het zo gezellig poezen op bed :+ dat gezellige gewas en geknor, anders kan ik niet slapen!
Heb echt geen last van ze. Ja als ze allemaal op bed komen slapen en ik me niet meer kan draaien, dan wel, maar verder echt niet.... :D
Ik heb wel alles van jongs af aan gewoon overal toegelaten dus ze weten niet beter.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:58

Vannacht ging het redelijk...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:41

tja negeren, negeren, negeren en diegene dat plast kun je in een bench van een hond zetten (niet te groot) of andere kooi waar ze niet uitkan (moet wel bewegingsruimte hebben en slaapplekje en water) met een kattenbak en aub stop met 's nachts te voeren of geef ze enkel nog droogvoer en zet 's nachts genoeg eten klaar dat ze de hele nacht mee door komen en vergeet niet voldoende water

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 09:13

Water krijgen ze voldoende. En dat voer mogen ze niet al te veel voor hun gezondheid.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:30

Mijn katten deden dit ook.
Ik verstop nu voor ik naar bed ga een klein handje brokjes zodat ze even bezig zijn met zoeken en ze gelijk wat vulling in hun maag hebben.
En dan voer ik per voerbeurt iets minder zodat de verhouding hetzelfde is.
Verder speel ik 's avonds veel met ze, zodat ze moe zijn en wat langer doorslapen 's nachts :D

En verder negeren. Juist niet gaan voeren 's nachts, want dan beloon je hun slechte gedrag. Het is even doorbijten en als je volhouders hebt dan kan het wel een paar dagen duren :D
Maar bij die van mij is het inmiddels gelukt.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:32

Ik ga van het weekend beginnen met niet meer voeren 's nachts... :Y)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:34

Succes en sterkte :(:) :D
Misschien tijdelijk even oordopjes in doen, dat scheelt misschien.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:36

Amanda schreef:
Succes en sterkte :(:) :D
Misschien tijdelijk even oordopjes in doen, dat scheelt misschien.

Ik heb oordopjes besteld, speciaal voor het slapen.
Is dat trouwens niet slecht voor je oren om ze af te sluiten 's nachts? Doe dit namelijk wel is vaker.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:33

Nou, hier is het ook raak.. die 2 katten mochten dus altijd naar buiten zoals ik al had geschreven maar omdat ze nu met mij meeverhuist zijn moeten ze eerst een paar weken binnen blijven om te wennen. ik heb vannacht echt moordneigingen gehad, samen hebben ze zitten miauwen,krabben,piepen,zeuren.. alsof ze afgeslacht werden ofzo..wat een kabaal... nou 'snachts eindelijk ff rustig.. en ja hoor vanochtend begon het weer net zo lang tot ik wel op moest staan.

Ik heb ze ook gewoon genegeerd maar het is niet echt goed voor je humeur -:(-

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 08:45

Nou, het was vannacht weer goed raak, pff! :( Ik heb van half 3 tot half 6 geen oog dicht gedaan.
Mijn vriend zegt: Doe ze 's nachts maar in de schuur,..maar....het is wel erg koud daar (net zo koud als buiten) en het zijn binnenkatten...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:34

Probeer het eens met voedselverrijking, er zijn van die balletjes waar ze zelf hun brokjes uit kunnen rollen,voer hun portie in verschillende delen op verschillende plaatsen. Dan moeten ze zoeken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:40

In de schuur doen? Ze doen het alleen maar omdat HIJ opstond. Dan is het gemeen om ze in de schuur te stoppen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:44

cissy schreef:
Ik heb er momenteel 6 (2 logés) en alles loopt door het hele huis, ook snachts, er staat de hele dag een bak brokjes, ze mogen ook op de slaapkamer en ik heb bijna geen last van ze snachts.
Soms zijn ze vroeg wakker en spelen dan een beetje over de bovenverdieping maar meestal gaan ze naar bed gelijk met mij en ook op gelijk met mij.
Alleen uitslapen in het weekend snappen ze niet ;)
Ik vind het zo gezellig poezen op bed :+ dat gezellige gewas en geknor, anders kan ik niet slapen!
Heb echt geen last van ze. Ja als ze allemaal op bed komen slapen en ik me niet meer kan draaien, dan wel, maar verder echt niet.... :D
Ik heb wel alles van jongs af aan gewoon overal toegelaten dus ze weten niet beter.

Hihi dit had ik kunnen tikken.
Zalig dat geknor en gewas op mijn bed, het gemopper als de deken niet snel genoeg omhoog gaat, en altijd leuk als de zwaarste poes op je schouder gaat liggen.

IK geniet ervan.
Schooien doen ze niet, alleen Allison als ik wat lekkers eet, maar snachts spelen ze wat, maar schooien... nee dat echt niet.

Kan het niet zijn dat ze wormen hebben?
Vaak is het aangeleerd gedrag, maar soms kan het ook een lichamelijke oorzaak hebben.
\

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:50

Er s'nachts uitgaan om ze eten te geven...?????
Zo beloon je hun slechte gedrag bovendien maak je het voor de katten moeilijker om hun gedrag te veranderen aangezien ze nu een voedingspatroon hebben ontwikkelt van middenin de nacht eten. En waarschijnlijk gaan ze dan ook even op de bak etc. Ze hebben een heel leven snachts!
Mijn katten hebben ook hun eigen kamer, zijn ze het niet altijd mee eens, maar negeren is het sleutelwoord. Ze gaan savonds rond half 12 naar hun kamer (als wij gaan slapen) en mogen daar s'ochtends om 7 uur weer uit omdat mijn vriend dan gaat werken. In het weekend slapen wij uit tot 8 uur en dan hoor je ze wel eens vreselijk zielig mauwen (ze zijn ons vergeeeeeten, hellup) en krabbelen aan de deur. Kussen over m'n hoofd en omdraaien.

Het liefst slapen mijn katten ook op bed maar dat werkt echt niet! Dat spinnen en likken naast/in/aan je oor is al vrij vervelend, het feit dat ik niet meer durf te bewegen omdat ik bang ben om op ze te gaan liggen is al veel vervelender en hun wakkere momentje waarbij ze elkaar bespringen en salto's boven het bed maken is al helemaal te irritant voor woorden! Nee, ze mogen best even op bed, maar als we gaan slapen gaan ze naar hun eigen plekje... daar hebben ze een logeerbed, een hangmat en een mandje, liggen 2 knuffels, hun drinkbakje en minstens 2 speeltjes en hun krabpaal, ze hebben een royale vensterbank waarvanuit ze de hele straat kunnen observeren.. maar toch zie ik ze snachts eigenlijk altijd saampjes in elkaar gekropen liggen op een oude handdoek die in de hoek ligt....

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 09:56

Vjestagirl schreef:
In de schuur doen? Ze doen het alleen maar omdat HIJ opstond. Dan is het gemeen om ze in de schuur te stoppen.

Ze doen het alleen maar omdat HIJ opstond...wat bedoel je??

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 09:57

Bonita-Bon@ Zoiets wil ik ook doen..wij hebben op zolder een mooi kamertje en ik had het idee om die om te bouwen tot katten kamer. Maar Dickie (de boef) gaat plassen als hij zijn zin niet krijgt, dus mijn vriend is bang dat hij daar alles gaat onder plassen.