Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IloveLINDSY schreef:panache schreef:Mijn voorkeur op het moment gaat naar een : Border Collie of Kooiker.
Heeft 1 van jullie een Border Collie? Heeft zo'n hond echt een boerderij nodig, of is een normale tuin met beweging uitlaten en 1/2 keer per week bos ook voldoende?
Hoop hier meer informatie over te krijgen, ik wil een dier niet tekort doen.
Een Border Collie pas inderdaad wel in het plaatje wat jij wilt!
anneliesdj schreef:IloveLINDSY schreef:
Een Border Collie pas inderdaad wel in het plaatje wat jij wilt!
Ben ik het niet mee eens, een Border heeft niet genoeg aan normaal uitlaten en 1 a 2 keer per week een uurtje bos.
Als je een Border wilt moet je bereid zijn naast het normale uitlaten elke dag een uur te spelen of los te laten lopen, afgezien van je trainingen.
Als je honden los rond je huis kunnen lopen en zichzelf vermaken kunnen ze af met iets minder maar het zichzelf vermaken wordt je ook niet altijd blij van bij Borders.
Waarom wil je geen Spaniel?
Flevolander schreef:anneliesdj schreef:Ben ik het niet mee eens, een Border heeft niet genoeg aan normaal uitlaten en 1 a 2 keer per week een uurtje bos.
Als je een Border wilt moet je bereid zijn naast het normale uitlaten elke dag een uur te spelen of los te laten lopen, afgezien van je trainingen.
Als je honden los rond je huis kunnen lopen en zichzelf vermaken kunnen ze af met iets minder maar het zichzelf vermaken wordt je ook niet altijd blij van bij Borders.
Waarom wil je geen Spaniel?
Daar ben ik het niet mee eens, bij een border is het veel meer dat je hem in zijn koppie moe moet krijgen.. niet zo zeer lichamelijk. Het is leuk verzonnen dat als zo'n hond thuis de ruimte heeft idd zichzelf kan vermaken. Echter is het wel zo dat ze zich dan waarschijnlijk gaan vermaken waarmee jij blij van wordt zoals sloopgedrag bijvoorbeeld
panache schreef:Omdat ik een spaniel of poedel te truttig vind haha.
Overigens vind ik een engelse springer spaniel erg leuk en een Nova Scotia Duck ook. Ze zijn alleen weinig te vinden..
panache schreef:Hallo,
Ik wilde eigenlijk met deze hond veel curcussen doen en misschien uiteindelijk behendigheid doen, maar dat gaat nooit lukken.
We zijn gestopt na 4 curcussen.
Ik zoek een middelgroot(kleine) hond, erg werkwillig, behendig en erg gericht op de baas.
Natuurlijk moet een hond dit worden, maar welk ras staat hier erg bekend om?