Ontsnapte stier ramt persoon en springt in vijver [video]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:26

ik vind dit niet dierwaardig met een dier omgaan. Weet ook wel dat juist koeien en stieren niet makkelijk mee werken. Maar het beest krijgt geen moment rust om ff op adem te komen. Er heeft ook een medewerker op zijn ballen gestaan om het dier sneller op te laten staan . Nou vraag je me!! Waar gaan we heen in deze wereld. En ze hadden op de trap ook een plank kunnen legggen of opvullen met stro nu viel ie maar naar beneden geen fijn gezicht. Zelfs de politie stond op het punt om het dier te verdoven . Maar omdat het dier voor de slacht bestemd is vind iederen het maar oke hoe er mee omgesprongen word. Ik vind ieder dier hoort een dierwaardig bestaan te hebben ook tot aan zijn dood. En bij mij is dat idd ook niet hallal geslacht . Maar dit stond hier niet te sprake.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:31

Ik ben ook zwaar tegen het ritueel slachten.
Bij ritueel slachten word een dier niet eerst verdoofd. Bij een normale slachterij word een dier eerst middels elektrocutie of gas verdoofd, voor het "gestoken" wordt.

Bij halalslachtingen word een dier eerst levend, wakker op de rug gelegd, en dan word met een scherp mes de keel doorgesneden.
Word dit goed gedaan dan is een dier vrij snel dood.
Maar "vrij" snel is mij niet snel genoeg :n

De beelden die hier getoond worden zijn sneu, echt sneu.
Inslapen ter plekke was wellicht de beste optie geweest.
Slachten was niet meer aan de orde. Als een dier eenmaal bij een slachterij is gebracht, mag deze niet elders geslacht worden.
Dus ter plekke schieten was geen optie geweest, zowiezo willen moslims dit dier dan niet verwerken in hun slachterij.
De slachters op een dergelijke slachterij zijn altijd moslim zover ik weet.
De blanken die je ziet zullen dierenarts en vleeskeurmeester zijn waarschijnlijk.

Of trouwens, een ervan is volgensmij transporteur.

Maar dat even om me te mengen in de discussie die hier woedt.

Splash_

Re: Ontsnapte stier ramt persoon en springt in vijver [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:34

Het is vlak bij mij, ik stond te wachten tot ik door mocht rijden toen de trauma weer opsteeg. Ik zag wel een trailer staan, maar de stier heb ik helemaal niet meer gezien, arm beest :(:)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:41

suleilitha schreef:
Politiek correct of niet maar ik ga er van uit dat ondertussen heel Nederland toch wel weet, dat ritueel slachten hetzelfde is als levend villen.

Wat een gezwets! Het ritueel slachten doen ze als volgt: Er komt een vrachtwagen met vee aan die laden ze rustig uit. Hoe meer stress hoe minder smaak er aan het vlees zit (ritueel of niet maakt niet uit). Dan gaan ze een soort stal met loop rijen in. Hetzelfde als de rij in de Efteling zeg maar. Het rund dat voorop staat wordt naar voren gedreven een soort cilinder in. Daarin wordt het rund vastgemaakt. Vervolgens draait die cilinder het rund ondersteboven. Hierdoor komt de keel boven te liggen. De eerste snede is door de halsslagader en de tweede snede is dat het hele hoofd los ligt. Het duurt nog geen 5 seconden voordat het dier buitenbewustzijn is en binnen 30 seconden is het leeggebloed. Dus eigenlijk heeft het dier geen pijn. Dus nee het staat niet gelijk aan levend villen. Het gewone slachten gaat dmv een schietmasker en wordt er een pin in de hersenen geschoten en is het dier gelijk overleden. En ook hierna laten ze het leegbloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:41

Ik las het gisteren op teletext idd, ik kan het filmpje (gelukkig mss) niet zien. Soms fiets ik wel eens langs dit slachthuis maar doe het niet voor m'n lol. Het is er walgelijk... Laatste keer dat ik erlangs fietste lagen er allemaal bebloedde schapenvellen voor de deur, met de huid dus nog eraan. Wil niet weten hoe die dieren aan hun einde zijn gekomen. Heb altijd medelijden als ik 's ochtends in de trein voorbij ga en de schaapjes op het weitje zie staan die er 's middags niet meer staan.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:44

In een halal slachterij werken niet alleen moslims, ook niet-moslims. Als ze hun vak maar verstaan dat is het belangrijkste. ze worden voor zover ik weet wel eerst toegesproken door een imam.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:46

rainbow8 schreef:
suleilitha schreef:
Politiek correct of niet maar ik ga er van uit dat ondertussen heel Nederland toch wel weet, dat ritueel slachten hetzelfde is als levend villen.

Wat een gezwets! Het ritueel slachten doen ze als volgt: Er komt een vrachtwagen met vee aan die laden ze rustig uit. Hoe meer stress hoe minder smaak er aan het vlees zit (ritueel of niet maakt niet uit). Dan gaan ze een soort stal met loop rijen in. Hetzelfde als de rij in de Efteling zeg maar. Het rund dat voorop staat wordt naar voren gedreven een soort cilinder in. Daarin wordt het rund vastgemaakt. Vervolgens draait die cilinder het rund ondersteboven. Hierdoor komt de keel boven te liggen. De eerste snede is door de halsslagader en de tweede snede is dat het hele hoofd los ligt. Het duurt nog geen 5 seconden voordat het dier buitenbewustzijn is en binnen 30 seconden is het leeggebloed. Dus eigenlijk heeft het dier geen pijn. Dus nee het staat niet gelijk aan levend villen. Het gewone slachten gaat dmv een schietmasker en wordt er een pin in de hersenen geschoten en is het dier gelijk overleden. En ook hierna laten ze het leegbloeden.

Ja maar het gewone slachten is vriendelijker. Dan bloedt het dier leeg als het al dood is. Met dat halal gebeuren loopt hij levend leeg...
Heb gewoon geen goed woord over het halal gebeuren. Ik eet zelf ook nooit halal vlees, in het verleden gedaan maar doe het nooit meer.
Dit is gewoon dierenmishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:47

rainbow8 schreef:
De eerste snede is door de halsslagader en de tweede snede is dat het hele hoofd los ligt. Het duurt nog geen 5 seconden voordat het dier buitenbewustzijn is en binnen 30 seconden is het leeggebloed. Dus eigenlijk heeft het dier geen pijn.

Elke seconde is er 1 te lang! En hoe moet zo'n dier zich wel niet voelen als ie nog in volle bewustzijn ondersteboven word gegooid. Bah, wat kunnen mensen soms toch walgelijk met dieren omgaan :( Liever in 1 keer een pin door het hoofd dan eerst zoiets afschuwelijks te moeten doormaken.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:49

Deze stier zal dan toch echt niet lekker meer smaken, na zoveel stress.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:50

rainbow8 schreef:
suleilitha schreef:

ben het met je eens, het de aflevering van Eet smakelijk gezien over de meiden van hallal en dan zie je hoe die geit geslacht word, en die is vrijwel meteen dood. sorry maar waar maakt iedereen zich nou druk om? ik heb liever een hallal geit die losgelopen heeft dan een geit die alleen maar binnen op elkaar heeft gezeten en "normaal" word geslacht...

Overigens vind ik niet dat ze extreem slecht met de steir omgaan, ik zie echt dat die al aan het opgeven was en dan moet je gewoon wat onaardiger zijn, anders gaat die stier verdrinken ;) over dat ballen trappen heb ik niet gezien, en daar ben ik het ook niet mee eens, maar hopelijk hebben ze deze stier nog even in de wei gezet om tot rust te komen :) niet alleen fijn voor de stier maar ook voor het vlees

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:53

Niemand verdient het om ook maar 1 seconde te lang te moeten lijden, ook een dier verdient dit niet! Ik vindt dat alle dieren die afgemaakt worden dit op de meest diervriendelijke manier moeten doen, voor mij is dat zo snel en pijnloos mogelijk. Dat is dus niet door middel van een keel door te snijden, laat ze dat maar lekker in hun eigen land met hun eigen rituelen doen, maar niet in een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren. Dit mag niet meer anno 2009!

Over het feit zelf heb ik natuurlijk ook een mening. Ze hadden dat dier niet zo lang moeten laten liggen, als ze het deel ahdden afgesloten en het dier hadden losgelaten was hij vanzelf het water uit gekomen. Een beetje geduld, instinct zegt echt genoeg hoor tegen de stier....

Onbegrijpelijk, zoveel mensen en zo weinig diervriendelijke ideen...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:03

Pfffffffffffff! En dan nog zeuren of penny acties en penny gevoelens. Er zijn hier heel veel penny reacties. En ja, dat is mijn mening.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 10:35

Kunnen we het een beetje vriendelijker houden?
Nogmaals! Ik heb dit topic niet geopend om een discussie over wel of niet ritueel slachten te starten.
Ik verbaasde me slechts over de manier waarop dit dier 'gered' wordt.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:38

Dit vind ik absoluut geen normale gang van zaken. Achterlijke lui zeg.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:40

Zag vannochtend het filmpje op tv, zo triest zeg!

Arm dier

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:46

Binckydenice schreef:
Niemand verdient het om ook maar 1 seconde te lang te moeten lijden, ook een dier verdient dit niet! Ik vindt dat alle dieren die afgemaakt worden dit op de meest diervriendelijke manier moeten doen, voor mij is dat zo snel en pijnloos mogelijk. Dat is dus niet door middel van een keel door te snijden, laat ze dat maar lekker in hun eigen land met hun eigen rituelen doen, maar niet in een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren. Dit mag niet meer anno 2009!

Over het feit zelf heb ik natuurlijk ook een mening. Ze hadden dat dier niet zo lang moeten laten liggen, als ze het deel ahdden afgesloten en het dier hadden losgelaten was hij vanzelf het water uit gekomen. Een beetje geduld, instinct zegt echt genoeg hoor tegen de stier....

Onbegrijpelijk, zoveel mensen en zo weinig diervriendelijke ideen...

Ben het hier helemaal mee eens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:59

De manier waarop het dier uit het water wordt gehaald, vind ik niet zo schokkend, zo gaat het vaak als je zulke zware dieren wilt redden.

Maar de manier van slachten, brrrr.....
Rainbow8, hoe weet jij zo precies hoe het gaat, het halalslachten? En hoe denk jij dat het voelt als jóuw keel doorgesneden wordt, ook al duurt het maar 5 seconden......?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:06

De behandeling van de stier vind ik helemaal niet zo erg als omschreven wordt...? Ja, het had iets vriendelijker gekund, maar een paar 100 kilo met een eigen mening....Dan wordt het lastig...Wanneer de stier van de trap valt hoor je duidelijk iemand "pas op" roepen...Maar wat wil je doen, onder de trap gaan staan en de stier opvangen wanneer hij valt? :+

Nou ja, dit hele spektakel had eigenlijk niet plaats mogen en kunnen vinden omdat ik vind dat de politie de stier al lang dood had moeten schieten voor de veiligheid van de mensen op straat.

En die man die de stier wilde vangen...euh...nou....mijn mening over hem laat ik maar voor me :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:26

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:29

Ik vind het filmpje ook niet zovreselijk schokkend, ik zie een uitgeput dier waar bijna geen beweging in te krijgen is en hem even laten rusten en bijkomen heeft natuurlijk ook geen enkel effect als ie in het water staat, dan wordt het echt niet minder. Het is gewoon een panieksituatie waarin iedereen probeert om het beest zo snel mogelijk weer uit het water te krijgen. Als een paar in het water ligt wordt er ook aan gesjord en gedaan om hem eruit te krijgen. Kijk, het ziet er natuurlijk niet echt heel prettig uit, maar wel begrijpelijk. Wat het op de ballen trappen betreft, heb geen idee waar dat op gebaseerd is en of dat überhaupt wel is gebeurd, is op het filpmje niet te zien.

Citaat:
maar niet in een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren. Dit mag niet meer anno 2009!

Pardon? Bedoel je hier NL mee, waar ze duizenden dieren op elkaar gepropt laten staan en ze zo snel mogelijk vetmesten totdat ze niet eens meer op hun poten kunnen blijven staan, waar ze onnodig castreren, snavels afsnijden, staarten couperen, de kleintjes zo snel mogelijk bij de moeders weghalen et cetera.... En dat alles om een overvloed aan voedsel te genereren??? En dat noem jij
Citaat:
een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren.
???? Sorry, maar geef mij dan maar ritueel slachten, als ze daarvoor wel een diervriendelijk leven hebben gehad. Dit is wel een heel goed voorbeeld van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet zeg :n.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:30

Noompiejjj schreef:
Jezus iedereen is zo druk bezig met hoe goed ritueel slachten wel of niet is dat we niet eens meer denken aan hoe die persoon er misschien aan toe is? :? Geloof dat ik 2 of 3 reacties gezien heb waar iemand die persoon wél sterkte wensten :(

Ten tweede, hoe ze die stier eruit hebben gehaald was inderdaad niet de meest vriendelijke manier, maar zou iedereen dan koediekoedie kom maar stiertje! roepen? Die paar honderd kilo heb je niet 1,2,3 dat water uit hoor.. Toen hij eenmaal het water uit was hadden ze hem ook wel wat meer tijd mogen gunnen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze bang waren dat het beest meteen zou flippen als hij een beetje was bijgekomen en ze hem daar zo snel mogelijk weg wilden hebben..

Met alle respect, maar welke idioot probeert nu met blote handen circa 700 kilo dolgeworden vlees te stoppen? :+ Ik ben blij dat er niet meer gebeurt is en wens hem beterschap, maar ik vind het nou niet bepaald een held...Eerder een idioot die levensmoe is....

Laatste ben ik helemaal met je eens :j

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:33

Diablo schreef:
De manier waarop het dier uit het water wordt gehaald, vind ik niet zo schokkend, zo gaat het vaak als je zulke zware dieren wilt redden.

Maar de manier van slachten, brrrr.....
Rainbow8, hoe weet jij zo precies hoe het gaat, het halalslachten? En hoe denk jij dat het voelt als jóuw keel doorgesneden wordt, ook al duurt het maar 5 seconden......?

Ik heb in een slachthuis gewerkt. Hier werd zowel halal geslacht als de 'normale' manier. Ik ben zowel bij het halal slachten als het 'gewone' slachten geweest. Alleen werd ik er niet warm of koud van en hadden de heren slachters er geen plezier van. Dus ja ik heb het 2.5 jaar wekelijks gezien. Als je jezelf in je vinger snijd voel je er in eerste instantie ook niets van. Tegen de tijd dat de runderen er iets van voelen raken ze al buiten bewustzijn. Hoe vaak heb je zelf een wondje waar je later pas achter komt dat je het hebt? Ik in ieder geval regelmatig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:48

Noompiejjj schreef:
Het gaat om de meelevendheid, niet wat voor idioot hij is :Y) Was inderdaad niet bepaald geniaal van hem hoor, geef ik je totaal gelijk in. Maar daar viel ik wel over :P

Ja, je hebt eigenlijk ook helemaal gelijk. Ik vind het zielig dat hij zo dom is en daardoor door een stier werd geramd :D

Nee, geintje, serieus nu: Veel beterschap voor die dappere dodo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt