Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
suleilitha schreef:Politiek correct of niet maar ik ga er van uit dat ondertussen heel Nederland toch wel weet, dat ritueel slachten hetzelfde is als levend villen.
rainbow8 schreef:suleilitha schreef:Politiek correct of niet maar ik ga er van uit dat ondertussen heel Nederland toch wel weet, dat ritueel slachten hetzelfde is als levend villen.
Wat een gezwets! Het ritueel slachten doen ze als volgt: Er komt een vrachtwagen met vee aan die laden ze rustig uit. Hoe meer stress hoe minder smaak er aan het vlees zit (ritueel of niet maakt niet uit). Dan gaan ze een soort stal met loop rijen in. Hetzelfde als de rij in de Efteling zeg maar. Het rund dat voorop staat wordt naar voren gedreven een soort cilinder in. Daarin wordt het rund vastgemaakt. Vervolgens draait die cilinder het rund ondersteboven. Hierdoor komt de keel boven te liggen. De eerste snede is door de halsslagader en de tweede snede is dat het hele hoofd los ligt. Het duurt nog geen 5 seconden voordat het dier buitenbewustzijn is en binnen 30 seconden is het leeggebloed. Dus eigenlijk heeft het dier geen pijn. Dus nee het staat niet gelijk aan levend villen. Het gewone slachten gaat dmv een schietmasker en wordt er een pin in de hersenen geschoten en is het dier gelijk overleden. En ook hierna laten ze het leegbloeden.
rainbow8 schreef:De eerste snede is door de halsslagader en de tweede snede is dat het hele hoofd los ligt. Het duurt nog geen 5 seconden voordat het dier buitenbewustzijn is en binnen 30 seconden is het leeggebloed. Dus eigenlijk heeft het dier geen pijn.
rainbow8 schreef:suleilitha schreef:Politiek correct of niet maar ik ga er van uit dat ondertussen heel Nederland toch wel weet, dat ritueel slachten hetzelfde is als levend villen.
Wat een gezwets! Het ritueel slachten doen ze als volgt: Er komt een vrachtwagen met vee aan die laden ze rustig uit. Hoe meer stress hoe minder smaak er aan het vlees zit (ritueel of niet maakt niet uit). Dan gaan ze een soort stal met loop rijen in. Hetzelfde als de rij in de Efteling zeg maar. Het rund dat voorop staat wordt naar voren gedreven een soort cilinder in. Daarin wordt het rund vastgemaakt. Vervolgens draait die cilinder het rund ondersteboven. Hierdoor komt de keel boven te liggen. De eerste snede is door de halsslagader en de tweede snede is dat het hele hoofd los ligt. Het duurt nog geen 5 seconden voordat het dier buitenbewustzijn is en binnen 30 seconden is het leeggebloed. Dus eigenlijk heeft het dier geen pijn. Dus nee het staat niet gelijk aan levend villen. Het gewone slachten gaat dmv een schietmasker en wordt er een pin in de hersenen geschoten en is het dier gelijk overleden. En ook hierna laten ze het leegbloeden.
Binckydenice schreef:Niemand verdient het om ook maar 1 seconde te lang te moeten lijden, ook een dier verdient dit niet! Ik vindt dat alle dieren die afgemaakt worden dit op de meest diervriendelijke manier moeten doen, voor mij is dat zo snel en pijnloos mogelijk. Dat is dus niet door middel van een keel door te snijden, laat ze dat maar lekker in hun eigen land met hun eigen rituelen doen, maar niet in een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren. Dit mag niet meer anno 2009!
Over het feit zelf heb ik natuurlijk ook een mening. Ze hadden dat dier niet zo lang moeten laten liggen, als ze het deel ahdden afgesloten en het dier hadden losgelaten was hij vanzelf het water uit gekomen. Een beetje geduld, instinct zegt echt genoeg hoor tegen de stier....
Onbegrijpelijk, zoveel mensen en zo weinig diervriendelijke ideen...
Citaat:maar niet in een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren. Dit mag niet meer anno 2009!
???? Sorry, maar geef mij dan maar ritueel slachten, als ze daarvoor wel een diervriendelijk leven hebben gehad. Dit is wel een heel goed voorbeeld van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet zegCitaat:een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren.
Noompiejjj schreef:Jezus iedereen is zo druk bezig met hoe goed ritueel slachten wel of niet is dat we niet eens meer denken aan hoe die persoon er misschien aan toe is?Geloof dat ik 2 of 3 reacties gezien heb waar iemand die persoon wél sterkte wensten
![]()
Ten tweede, hoe ze die stier eruit hebben gehaald was inderdaad niet de meest vriendelijke manier, maar zou iedereen dan koediekoedie kom maar stiertje! roepen? Die paar honderd kilo heb je niet 1,2,3 dat water uit hoor.. Toen hij eenmaal het water uit was hadden ze hem ook wel wat meer tijd mogen gunnen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze bang waren dat het beest meteen zou flippen als hij een beetje was bijgekomen en ze hem daar zo snel mogelijk weg wilden hebben..
Diablo schreef:De manier waarop het dier uit het water wordt gehaald, vind ik niet zo schokkend, zo gaat het vaak als je zulke zware dieren wilt redden.
Maar de manier van slachten, brrrr.....
Rainbow8, hoe weet jij zo precies hoe het gaat, het halalslachten? En hoe denk jij dat het voelt als jóuw keel doorgesneden wordt, ook al duurt het maar 5 seconden......?
Noompiejjj schreef:Het gaat om de meelevendheid, niet wat voor idioot hij isWas inderdaad niet bepaald geniaal van hem hoor, geef ik je totaal gelijk in. Maar daar viel ik wel over