Kat beschoten door luchtbugs...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 20:23

maatje31 schreef:
hey heb hier ook ervaring mee, zij hebben 2 jaar geleden mn poes neergeschoten, kogel in haar rug........gevolg achterbenen verlamd. na heel veel dierenarts bezoeken, is ze er weer bovenop gekomen...ze is alleen onzindelijk gebleven omdat ze soms (waneer ze op een bepaalde manier lag, kogel kon er niet uit gehaald worden te riskant) voelde ze dus niet dat ze moest plassen..arme ik...... heb wat pies moeten ruimen al die jaren pffff.
maar goed je snapt niet hoe mensen dat kunnen doen.......zieke geesten zijn het!

Ook al zo sneu! Buiten het niet altijd zindelijk zijn, heeft ze er verder niks aan opgelopen waar ze nu nog steeds last van heeft?
Jip kon gelukkig toch nog geopereerd worden, eerst dachten ze dat alleen amputeren zou helpen.

Rodo_

Re: Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:24

Dit kwam ook op Hart van Nederland toch?

Dat meerdere katten met een luchtbugs worden geschoten..

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 20:25

horse_girl schreef:
Is het mogelijk dat je kat is geraakt tijdens jacht op hazen oid? Of gebeurd dat niet bij jullie in de buurt? Heb je enig idee waar je kat is geweest toen het gebeurde of niet?
Hoop dat je kat snel opknapt!

Nee, dit is onmogelijk. Dat is overal verboden bij ons, Jip gaat zoiezo nooit ver van huis af maar al zou dat wel zo zijn, dan nog is het nérgens in de buurt toegestaan. Illegaal zou dan nog kunnen, maar schoten hoor je ook nooit ..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:26

In groningen worden ze ook beschoten las ik volgens mij ergens.

Maar heel veel sterkte voor TS

Even offtopic ik hoop dat meer mensen hun katten nu zullen binnen gaan houden, ja ik heb zelf ook 4 en wonen allemaal binnen waren ooit zwerfkatten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:26

de poes van mn ouders heeft ook een kogeltje in haar lijfje. gelukkig is de misselijke actie mislukt maare 1,5 cm naar de andere kant en ze was er geweest....

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 20:35

Maar katten binnenhouden is ook niet leuk voor ze ..
je kunt ze er wel heel wat pijn mee besparen ja, als het ooit zover zou komen als nu ..
Al denk ik niet dat Jip ooit nog die kant op zal gaan als waar ze een week geleden beschoten is..

Jip komt net als onze andere kat van de dierenambulance,
ze is door mensen gevonden in een doos, drijvend op een kanaal met nog 2 andere katjes. Die 2 andere waren als ik het goed heb al overleden ... Niet normaal..
Jip is daarna naar een vrouw geweest die leefde in een appartementje, 5 hoog. Deze vrouw was de hele dag weg (werk en dergelijke) en Jip kon nooit naar buiten, en was de hele dag dus alleen.
Daarom heeft deze vrouw haar weggedaan, en nu hebben wij haar.
Ze woont hier samen met een andere kat en een hond, en mag van ´s morgens vroeg tot ´s avonds ongeveer 2200 naar buiten als ze wil. Ze is zoveel aanhankelijker geworden, speelser en zit zo mooi in haar vachtje! Het glanst van alle kanten.
Als we haar binnen zouden houden zou ze echt gek worden, daar ben ik van overtuigd.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:35

Mn lieve Mo is inmiddels naar de poezenhemel, is opeens blind geworden en in combi met haar leeftijd (15) en onzindelijk zijn heb ik haar besloten om te laten hemelen.

Het heeft mij heel veel geld gekost en Mo heel veel pijn.....kan mij niet voorstellen wat voor lol mensen hieraan beleven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:27

[LZP] > [BB]

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:45

Er schiet me nu niet een voorbeeld door mijn hoofd, omdat ik zo'n last heb van de buurkinderen nu ik aan het studeren ben. Ze krijsen en schreeuwen de hele buurt bij elkaar.

Maar dan ga ik toch ook niet uit mijn raam hangen om ze neer te schieten met een luchtbugs? :oo

Cru, maar sorry zo vergelijk ik het met elkaar...
(als reactie op de post, dat sommige mensen veel last van katten kunnen ondergaan ;) Nou zeker wel dat ik meer last heb van die kinderen hihi )

@Manueeltje82: gelukkig slapen ze inderdaad erg veel. Wat was het gemiddeld, zo'n 20 uur per dag? :oo
En als dit allemaal achter de rug is, en het is goed gegaan, dan kan ze weer rennen en springen wat ze wil als het goed is... ze is nog geen 2 jaar oud :) Dus het zou ook weer goed aan elkaar moeten groeien als de pin straks weer uit het bot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:51

CCindy schreef:
Er schiet me nu niet een voorbeeld door mijn hoofd, omdat ik zo'n last heb van de buurkinderen nu ik aan het studeren ben. Ze krijsen en schreeuwen de hele buurt bij elkaar.

Maar dan ga ik toch ook niet uit mijn raam hangen om ze neer te schieten met een luchtbugs? :oo

Cru, maar sorry zo vergelijk ik het met elkaar...

Nou ik begrijp je frustratie hoor, ik heb ook niets met kinderen, heb dr ook alleen maar last van maar om dr nu op los te gaan zitten schieten? Mogen ze wat mij betreft de GGZ bellen als ik daar ook maar één seconde over na zou denken.

Hoe gaat het vandaag met je katje Ccindy, ik hoop echt dat er niet meer slachtoffers vallen.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:30

Het gaat wel goed met haar :)
Ze loopt nog steeds heel slecht wanneer we haar er even uit halen , maar dat komt denk ik ook door die pin. Verder slaapt ze veel , en is daarom erg rustig :) Het lijkt wel alsof ze snapt dat ze niet aan de hechting mag komen haha. Ze krijgt 's nachts nog wel een kapje op en als we allemaal weg zijn, maar normaal mag ze zonder :)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:10

Jee Cindy, wat lees ik nu :O!
Schrik me te pletter! Hoe kan dat nu bij jullie in de buurt gebeuren....pffff wel fijn dat het na omstandigheden goed met der gaat!
Geef der maar een extra knuffel van me ;)
xx

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:16

randie schreef:
Moet je even zoeken op een ander topic, het irriteert mensen mateloos dat katten in hun tuin komen schijten, de boel overhoop halen etc. Wat natuurlijk deze actie niet goed praat..In ieder geval sterkte met je kat.

Dat is geen excuus om een kat neer te schieten..

Heel veel sterkte met je kat. Ik snap niet dat mensen dat gewoon doen..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:26

wat een k*t streek om op een kat te schieten. In het verleden ben ik ook meerdere katten verloren aan vergiftiging, doodschieten enz. Moet er ook niet achter komen wie het geweest is want dan sta ik niet voor mezelf in.
Sterkte met je poezel en hopelijk knapt ze snel weer op.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:29

Sterkte met je kat. Ik vind het niet normaal dat er mensen zijn die denken dat ze dieren maar kunnen beschieten.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:33

Succes met je kat TS! Dat ze er maar snel weer helemaal bovenop mag komen.

Heb ik nog wel even een vraagje: heeft iemand ooit een opmerking over je kat gemaakt dat je kat overlast bezorgde? Ben je er ooit op aangesproken dat je kat misschien bij iemand anders in de tuin oid haar behoefte deed ofzo?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:41

Het is de natuur van een kat om lekkere sappige konijntjes te vangen, moet je ze niet los hebben en op ze letten. Is het de natuur van een mens om maar op een kat te gaan schieten? Nee, anders had ik die krijsende buur kinderen al een kogel int lijf geschoten..
Maargoed
2 van de 3 katten van mij hebben een kogel in hun lijf gehad, de ene in zijn oor, met gevolg: oor krom, 2e kat in zijn rug, gelukkig er goed uit kunnen halen zonder kleerschuren..

Ts, Erg jammer dat het moest gebeuren, ik hoop echt dat je kat snel weer beter is :)
Ga je haar hierna gewoon weer na buiten laten?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:42

Ja mijn buurvrouw is naar mij toe gekomen met de mededeling dat mijn kat een poepje in haar tuin doet. Met de vraag mag ik een emmer water over de kat gooien. Ja natuurlijk mag dat.....mijn buurvrouw is heel duidelijk als haar iets dwars zit ze zegt het gelijk en we zoeken samen naar een oplossing.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:52

Wat afschuwelijk!
Bij ons vorige huis zaten jagers en die schoten ook op katten..
De politie er nog bijgehaald aangezien onze kat met een flinke wond thuiskwam vol hagelsteentjes.. Gelukkig heeft hij het overleeft.
Weekje later kwam hij thuis met een stropje om zijn nek om konijnen te vangen, gelukkig heeft hij het losgekregen!
Onze andere kat is van de een op de andere dag niet meer thuis gekomen!
Politie kon niet meer doen dan in de gaten houden...
;(

Ik hoop dat de kat heel snel weer opknapt!
Sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:22

echt ziek! Dit soort mensen zouden opgesloten moeten worden! Als ze dit al bij een kat kunnen doen, wat doen ze dan wel niet met kinderen?

Ik vind het prima als ze een emmer over mijn kat zouden gooien, maar een kogel? Dat is eigen rechter spelen en geloof me dan ben ik niet de liefste meer! Net als honden die uitgelaten moeten worden moeten katten ook naar buiten. Er worden toch ook geen honden neergeschoten omdat ze hun poepie buiten de bedoelde gebieden doen? sorry hoor maar dit is gewoon crimineel gedrag....

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:13

Honden uitlaten en dus je kat maar buiten laten lopen is natuurlijk wel ff iets anders. Daar is idd een topic over, maar absoluut geen reden om een kat neer te schieten natuurlijk! Wel vreemd dat er niemand naar de TS toe is gekomen..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:15

Komt maar al te vaak voor. Zwerfkatten hier in de buurt zijn ook allemaal 'verdwenen', mijn kat draagt een bandje en komt gelukkig niet zo vaak buiten. (in de buurt kennen ze haar niet eens, terwijl buur wel elke andere kat kan opnoemen). Ze heeft buiten ook een kattenbak staan waar ze op kan. Vaak moet je niet ver zoeken, waar vogels/duiven liefhebbers in de buurt wonen sneuvelen wel eens katten. Ik snap die mensen aan de ene kant wel, maar erop schieten is geen oplossing, zo zijn er andere oplossingen om de katten weg te houden (houd een hond ;)). Al kan het ook wel eens serieus tegenvallen om ze normaal weg te krijgen. Mijn oma haar tuintje is een ramp, net een vulkaanlandschap, alles ondergegraven, maar ook meerdere katten die aan de diarree zijn die er hun behoefte doen, en die graven niks onder. Geurmiddeltjes, poeder, alles geprobeerd, maar ze zijn niet weg te houden. conclusie oma komt amper nog in de tuin, kans dat je in 'iets' trapt is groot en je kan je voorstellen hoe het eraan toe gaat als het eens 30graden warm is. Maar schieten tja zou ik zelfs niet aan denken.

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:35

wie doet zoiets nou!! ik zou me kapot schrikken als iemand mijn kat beschied!

maar suc6 met je katje

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:39

dwaallicht schreef:
Mensen die zoiets doen, mogen van mij een kogeltje door hun kop krijgen. Ik zal er niet wakker van liggen iig. Als iemand zoiets zou doen bij mijn kat, maak ik diegene af..

Beterschap voor je kitty :(:)

Nounou door de kop? Dan zijn ze gelijk dood.. eerder door het been..
Goh er bestaan van die mensen.. Gelukkig laten wij onze katten binnen.. raar volk bestaat er toch.
Sterkte voor je kat!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:51

Ik wil mijn katten geeneens buiten hebben, het zijn HUISdieren die lekker binnen liggen te slapen en lopen te jagen op speelgoedmuisjes (of onze honden haha)