Hond loopt steeds weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:11

Lastig om af te leren denk ik! Helemaal omdat het een ras is dat opzich zelf is.

Onze reu loopt ook wel eens een blokje om in zn eentje, maar dat is eigenlijk alleen als er een loopse teef in de buurt is. Dat merken we ook vaak aan zijn gedrag met het uitlaten dus zorgen we ook datie niet alleen de straat op kan. In ons geval is dat niet zo moeilijk, omdat we een goed omheinde tuin hebben en als we voor op straat zijn luistert hij ook nog. Alleen als je m met uitlaten los hebt lopen en hij wil ergens heen kan je roepen wat je wil maar dan komtie echt niet! :( :P

Wij hebben ook nog een Border Collie pup van 9 maanden en die kan heel goed los mee. Ze blijft altijd bij je. Maar ik denk dat dat ook het ras is. Een Border wil graag werken. Zij heeft nog nooit geprobeerd om te ontsnappen. (tis ook wel een schijterd, waarschijnlijk durft ze niet eens in dr eentje op stap :P ;))

@ Chiqa: Ik kan me voorstellen dat je dat niet nog een keer wil, maar ik denk dat het ook heel erg aan het soort hond ligt. Ook moet je er wel mee uitkijken denk ik, want wij lieten onze reu eerst eigenlijk ook nooit los(wilde me vader niet), maar nu heb ik m eigenlijk bijna altijd los, maar dan luistert echt niet altijd(zie boven). Terwijl hij verder hartstikke goed luistert. Maar dan heb ik het wel over een ongecastreerde reu, dus het zou kunnen datie daarom niet altijd luistert. En waarom leg je de grens bij 1 jaar?

Veel succes in ieder geval! Hopelijk valt het nog af te leren!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:15

grens van 1 jaar is al meerdere keren antwoord op gegeven :D Omdat ze als ze nog niet volwassen zijn nog erg speels zijn en pas als ze volwassen zijn ze mee rust hebben en de drang tot spelen dan kleiner is.

Alhoewel.. ik weet niet of ik het hier wel mee eens ben.. De hond van mijn ouders is nu ongeveer 3, maar nog net zo speels!

Nakisha

Re: Hond loopt steeds weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:52

Aangezien ik mijzelf niet wil herhalen... lees het topic van Chiqa destijds even: [BB] Hond en pubertijd, niet luisteren hoe ga je hier mee om?

Daar staan ook de ''gebruik een lange lijn'' adviezen die ik toen heb gegeven. Echt, het is enorm de moeite.

Je hond is een Malamute, dus ik ben niet helemaal verbaasd als er wegloopgedrag word genoemd. Kortom; flink oefenen met hierkomen. De lange lijn voorkomt dat je hond er tussenuit kan piepen, en zo kan je toch nog vrijheid geven.

Succes!

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 18:07

Bedankt voor jullie adviezen!

@ Kimbaie
Nee, onze hond heeft het niet altijd gedaan.
Rond haar 2e verjaardag begon het zo'n beetje.

En ja, we hebben haar sinds ze 10 weken was,
dus wij zijn haar eerste eigenaren.

Ik zal eens beginnen met een lange lijn,
en in onze tuin hebben wij ruimte genoeg dus daar zal ik eerst eens beginnen.

En jaa idd, het is echt typisch malamutengedrag.
Ze is niet raszuiver, maar die genen heeft ze echt meegekregen.
Ze is echt heel sportief, en is geen 'binnen-hond'.

En oja, nog een probleempje wat wij met haar hebben.
Wij worden bijna dagelijkse verrast met haar kraag.
Ze rolt dan met haar hals door poep van andere dieren, of wat het ook mag zijn.
En geloof me, dat stinkt behoorlijk in huis.
Doen jullie honden dat ook?

Annemiekbram

Re: Hond loopt steeds weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:20

Kunnen jullie niet tijdelijk een stroomdraadje voor jullie oprit langs doen?
Vaak helpt dat enorm. En dan met wandelen er bij de voordeur uit gaan.
Ik weet niet of dat kan bij jullie hoor, maar dat heeft onze hond wel geholpen.
Na een paar keer het stroom gevoeld te hebben deden we het er af en lieten het draadje zitten, uiteindelijk blijft de hond netjes op het oprit zitten zonder draadje!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:46

Nakisha schreef:
Aangezien ik mijzelf niet wil herhalen... lees het topic van Chiqa destijds even: [BB] Hond en pubertijd, niet luisteren hoe ga je hier mee om?

Ik heb toen idd heel veel aan de tips van dat topic gehad echt een aanrader, wel heel consequent mee zijn!

Deze link staan ook nuttige tips in;
[BB] Hoe reageer je als je hond niet luistert?

xROMY schreef:
Ik zal eens beginnen met een lange lijn,
en in onze tuin hebben wij ruimte genoeg dus daar zal ik eerst eens beginnen.

En dan belonen als ze komt. Op straat oefenen is zelfs beter omdat ze dan zéker moet komen.
Ook heb je dan het stront rollen meteen in de hand, sla je twee vliegen in een klap.