En bedankt he! Namens Flappie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:48

arme flappie :( Bedank je hond maar eventjes.

er 'snap' ik het wel. In hoeverre je dit kunt begrijpen natuurlijk. Ik praat het niet goed en accepteer het ook niet. Maar als ik soms hoor hoe veel mensen moeten betalen om hun dier bij een opvang te brengen dat is gewoon bizar. Als mensen ze gratis konden brengen, denk ik dat meer mensen dat zouden doen. En dus minder los lopende beesten. Neemd niet weg dat deze mensen hun verantwoordelijkheid niet getoont hebben.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:52

Wat zijn er toch walgelijke mensen op de wereld.

Thumbs up voor jou dat je het zo hebt gedaan, echt top. je hebt hem een gruweldood bespaard.

Naomi_Star

Re: En bedankt he! Namens Flappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:53

Ik word er zo misselijk van als ik weer eens zoiets lees! Verschrikkelijk hoe wreed sommige mensen kunnen zijn!

Super dat je nog met het konijntje naar de DA bent geweest, dit is toch een fijnere door voor flappie!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:59

Verschrikkelijk laf dat de (vorige) eigenaren zelf niet de verantwoordelijkheid over dit konijntje hebben genomen!!! Dit gebeurt hier in het Inkelenbos ook erg veel, zie je ineens een zwart-wit konijn daar lopen...nou die is daar echt niet geboren!! _-:( _-:(

Mensen, als je het niet kan betalen of het niet aan durft, begint dan niet aan beesten!!! :(

Overigens fijn dat je het konijntje geholpen hebt!

Of entingen het helemaal had kunnen voorkomen is nog maar de vraag, er is een discussie gaande over hoelang de enting bescherming geeft en volgens mij is dat niet zo veel langer dan een maand of 2/3.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:00

Ahhw wat sneu!
Echt super dat jij hem geholpen hebt.
Ik snap mensen echt niet die zo bruut met dieren omgaan.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:01

malih schreef:

er 'snap' ik het wel. In hoeverre je dit kunt begrijpen natuurlijk. Ik praat het niet goed en accepteer het ook niet. Maar als ik soms hoor hoe veel mensen moeten betalen om hun dier bij een opvang te brengen dat is gewoon bizar. Als mensen ze gratis konden brengen, denk ik dat meer mensen dat zouden doen. En dus minder los lopende beesten. Neemd niet weg dat deze mensen hun verantwoordelijkheid niet getoont hebben.

Klopt het is wel wat duur, maar zet hem dan savonds in een doos voor het hek van de opvang oid. Dan hoef je niks te betalen en het is nog wel laf maar beestje komt iig wel goed terrecht.

En klopt, entingen geven niet de zekerheid, ze kunnen het wel krijgen maar kans is kleiner en kans op overleven is ook hoger. Maar daargelaten, ze hebben het beestje wel gewoon gedumpt, en oftie nou ziek was of niet. Het kan gewoon niet..

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:05

Citaat:
Lyomyxovax: Immuniteitsduur: na enting volgens voorschrift is een immuniteitsduur van 1 maand aangetoond.

Dat zou betekenen dat je "in het seizoen" elke maand hiertegen moet enten. Vaccinatie voor VHD is overigens wel een jaar geldig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:09

Blij dat er nog mensen op de wereld zijn zoals jij. +:)+ Flappie is je dankbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:53

Ach wat sneu, goede actie van je, thumbs up.

Vreselijk dat soort mensen, als ik ze zie ben ik in staat ze terplekke iets ergs aan te doen.
Een kennis heeft vorige week twee piepjonge kittens midde op de N33 (100km weg) aan getroffen rond half 8 in de ochtend. Ze zaten helemaal tegen elkaar aangedrukt. Ze zaten er nog maar net, want 10 minuten eerder zaten ze er nog niet. Hij heeft ze mee naar huis genomen.
Wat voor soort mensen doet dat nu, beesten zijn het.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:13

Wat vreselijk dat mensen hiertoe in staat zijn, en 's avonds nog rustig kunnen slapen ook. Ik word daar echt niet goed van.

Veel complimenten voor jou dat je het dier hebt geholpen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:44

Kan me nog een andere topic herrineren waarin er bokkers waren die het geen probleem vonden dat mensen dat deden.
Vinden ze nu nog steeds dat het kan, na het zien van Flappie.. ben benieuwd..

Wat goed ts, dat je hem een waardig eind hebt gegeven!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:37

Ik heb er echt geen woorden voor, misselijkmakend, gadverdamme! Dat er zulke mensen bestaan zeg, vreselijk. Heb er kippenvel van.

Heel fijn dat jij het diertje uit zijn lijden hebt mogen verlossen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:20

Goed gehandeld!

Echter ook wel eens stil gestaan bij het feit dat het beestje misschien ook ontsnapt kan zijn? Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd dat een dier meteen gedumpt is...

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:22

aah gossie ... arm ding :(:)

Goed gehandeld! :j

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 10:49

Joyckuh schreef:
Goed gehandeld!

Echter ook wel eens stil gestaan bij het feit dat het beestje misschien ook ontsnapt kan zijn? Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd dat een dier meteen gedumpt is...

In de verre omgeving was geen huis, plus het feit dat het even daarvoor keihard had geregend en alles zeiknat was maar beestje was echt kurkdroog. Als je het zelf had gezien was je ook wel tot die conclusie gekomen. ga ik verder niet op in

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:54

Verschrikkelijk zeg! Wij hebben ons konijn (gered slachtkonijn) destijds ook niet geënt maar als er iets met dat beestje was gingen we direct naar de dierenarts. Als zo'n beestje ziek is ga je 'm niet ergens dumpen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:57

Wat zielig zeg!

TS toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om het beestje waardig te laten inslapen!

Arme Flappie... :(:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:53

Ongelofelijk :n Arm dier.

Je hebt gedaan wat in je macht lag, maar dit had inderdaad voorkomen kunnen worden als de eigenaar zijn verantwoordelijkheid had genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:23

Ik ent geen konijnen, maar als ze zo ziek worden gaan worden ze no way gedumpt maar gaan naar de DA.

Ik kan niet oordelen of dit dier gedumpt is, wie weet is het ontsnapt en ziek geworden. Ik vind dat sommigen wel erg snel oordelen.

Even een praktische vraag je heb het dier naar de praktijk gebracht, is de kans op verspreiding hierdoor niet vergroot?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:26

Het is toch gvd niet normaal hoe gestoord mensen kunnen zijn :(
ik schrok echt even van de foto. hij leek even op mijn konijntje die ik pas verloren ben aan DA fout + maden.
ik vind het vreselijk. Voor flappie maar ook voor jou, je hebt je best gedaan en het is toch een nare ervaring voor jou!
super gehandelt meisje!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:05

Wij ons op de stadweide zijn tijden geleden ws ook konijnen gedumpt .
( Dit denken we aangezien er ook echt witte konijnen tussen zitten ; dit is toch geen natuurlijke kleur ? Zowel verbeter me please :D ! )
Iig, dit waren er echt heeeel veel, aangezien ze toch goed bleken te kunnen overleven en fokken; maar langzaam krijgen zij ook allemaal deze ziekte ..
We doen ons best om ze te vangen zodat we de dierenambulance kunnen bellen .
Tot nu toe is dit 1x goed gelukt door onze stalburen, en is Hups door de dierenambu meegenomen en ingeslapen ..

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:29

eetjuhhhh schreef:
malih schreef:

Klopt het is wel wat duur, maar zet hem dan savonds in een doos voor het hek van de opvang oid. Dan hoef je niks te betalen en het is nog wel laf maar beestje komt iig wel goed terrecht.

En klopt, entingen geven niet de zekerheid, ze kunnen het wel krijgen maar kans is kleiner en kans op overleven is ook hoger. Maar daargelaten, ze hebben het beestje wel gewoon gedumpt, en oftie nou ziek was of niet. Het kan gewoon niet..

Oplossing: geen dieren nemen.
Klinkt heel hard. Maar ik vind dat volwassen mensen daar toch goed genoeg over moeten kunnen nadenken.
En snap ook wel dat opvang er geld voor vraagt. Anders gaan mensen helemaal massaal hun konijn over het hek zetten.
Bovendien kost het hun ook geld. Ze lossen jou problemen natuurlijk niet voor niks op!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:34

eetjuhhhh schreef:
Dit had voorkomen kunnen worden, een enting bespaard leed,

Hier wil ik heel even op reageren. Ik heb 8 konijnen, waarvan dit voorjar helaas 2 verloren aan myx. Mijn konijnen worden elk jaar 2 keer geent, voor- en najaar. Maar helaas zijn ze toch ziek geworden. Enten wil dus niet zeggen dat ze de ziekte niet krijgen.
Om zeker te zijn van niet, moet je ze nl elke 2 maanden enten.

Wel belachelijk dat mensen dan maar hun konijn dumpen om aan een lange, pijnlijke dood te sterven, ipv in laten slapen bij de dierenarts.....