Betaal jij hondenbelasting???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Betaal je honden belasting?

Ja
87 (52%)
Nee
80 (47%)

Totaal aantal stemmen: 167

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:48

Hier word netjes betaald, en gelukkig maar, had ze vorige week aan de deur staan ;)
Ze doen hier veel aan de uitlaatstroken, word netjes bijgehouden en onderhouden, dus heb er niet veel problemen mee om het te betalen.

Ojajoh

Re: Betaal jij hondenbelasting???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:52

jups 2 maal zelfs aangezien ik 2 honden heb

1 legt keutels, andere bolussen :')

en ik ruim idd niks op :n
betaal ik tenslotte voor!!

overigens staan hier bij elk veld paaltjes met regels en we hebben 3 soorten:
*losloopgebied
*hier geen honden
*aanlijnplicht,niet opruimen

alleen de speeltuinen en voetbalvelden hebben het 2e genoemde bordje,wat ook erg logisch is
de meeste veldjes bestaan uit het laatst genoemde bordje

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:56

Gelukkig hoef je in de gemeente Borger-Odoorn geen hondenbelasting te betalen, heb 4 honden nl.......

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:58

jawel we betalen hier dik 400 euro per jaar voor honden die het terrein niet verlaten,en dus nooit enige grond van de gemeente bevuilen....

belachelijk maar goed,je hebt een hond,dus je moet betalen....

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:02

Hier hebben ze geen hondenbelasting, maar toen ik nog in Eindhoven woonde betaalde ik de laatste jaren ook niet meer, omdat 1 hond is doodgereden en de andere is in geslapen , en van beide kreeg ik het resterende bedrag dat ik al betaald had niet terug, en sindsdien heb ik ook niet meer betaald aan die vuile dieven.
Trouwens ik had toen 1 hondje van 3,5 kilo, wat nooit verder kwam dan de achtertuin, dus waar zou ik toen voor betalen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:04

Wij betalen naar ik weet geen hondenbelasting. Zou het persoonlijk ook onzin vinden voor onszelf dan want onze hond komt nooit van ons erf af en is anderen dus ook niet tot last. Daar zouden ze eigenlijk wel rekening mee moeten houden (maarja zal wel weer lastig te controleren zijn natuurlijk) we hebben naar mijn weten ook nog nooit iemand ervoor aan de deur gehad. Dan zouden we wel gelijk goed door de mand vallen want die van ons laat wel weten dat ze hier ook woont :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:06

ikdoemaarwat schreef:

Dat vind ik echt een belachelijke beredenering. Jij als mens betaald ook belasting voor van alles en nog wat maar het betekend toch niet meteen dat je dan maar vrij stelling hebt om overal je troep te dumpen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:08

__Charlotte schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Dat vind ik echt een belachelijke beredenering. Jij als mens betaald ook belasting voor van alles en nog wat maar het betekend toch niet meteen dat je dan maar vrij stelling hebt om overal je troep te dumpen?

misschien moet je mijn post verder lezen dan alleen dit stukje
het is maar een tip!

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:09

kimmie261, het is houderschapsbelasting, belachelijk dat je moet betalen als ze op eigen terrein blijven, mijn broer loopt daar ook al jaren tegenaan.

Ik betaal al dik over de 30 jaar hondenbelasting, als ze hier bij de gemeente hun hersens zouden gebruiken dan hadden ze kunnen bedenken dat mijn honden uniek zijn. Meer dan 30 jaar geleden heb ik ze doorgegeven voor de hondenbelasting (2 honden), al die jaren netjes betaald (op dit moment over de 200 euro per jaar). Ook al ging er een hond dood, ik bleef braaf voor 2 betalen in de wetenschap dat er wel weer een hond bij zou komen (gebeurde ook altijd). In al die dik 30 jaar heb ik nooit een wijziging doorgegeven bij de gemeente (ook niet toen ik 4 honden had) en bleef braaf betalen voor 2 honden. Ik had eigenlijk allang iemand aan mijn deur verwacht die me kwam feliciteren met die hoogbejaarde honden, maar helaas :n Wel komen ze hier om de paar jaar huis aan huis langs om te controleren. Wel zijn er sinds een paar jaar hier in de wijk overal 'poepzakjes' uit een bak te trekken, maar verder heb ik weinig gemerkt van de dingen waar de hondenbelasting voor gebruikt zou moeten worden.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:10

Wij hebben geen hond, maar hier controleren ze wel. Hadden een tijd terug ineens een brief in de bus dat ze langs waren geweest om te controleren of we ubh een hond hadden (ipv dat ze gewoon even door t raam naar binnen kijken..).

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:12

Hier in de gemeente is er geen hondenbelasting, dus ik betaal ook niets!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:13

Hier is wel hondenbelasting maar wij betalen niet omdat we op/onder het minima zitten, dan hoef je het niet meer te betalen.

Er kwam wel een kerel laatst aan de deur ervoor, komt de hond heel hard naar de deur rennen vraagt die man serieus "heeft u een hond?" :')....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:13

Ik ben altijd benieuwd hoe ze dat controleren. Als ze langskomen zeg je toch gewoon dat het een logeetje is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:14

x_Rebecca schreef:
Hier is wel hondenbelasting maar wij betalen niet omdat we op/onder het minima zitten, dan hoef je het niet meer te betalen.

Er kwam wel een kerel laatst aan de deur ervoor, komt de hond heel hard naar de deur rennen vraagt die man serieus "heeft u een hond?" :')....

Dus jij kijkt naar beneden naar de hond, omhoog naar de man, nog een keer naar de hond, naar de man en antwoord: 'Nee, een kat' ?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:15

Hier is het gelukkig sinds begin vorig jaar afgeschaft, maar daarvoor netjes betaald, iets van 100 per jaar.

Diablo

Wij betalen ook behoorlijk aan de hondenbelasting hier in Duitsland. Maar ach, het kan erger, de zgn. Kampfhunde zjin nog veel duurder....

x_Rebecca

Nee, ik keek naar de hond, naar de kerel, naar de hond en toen zei ik "Dat moet ik even aan mn moeder vragen.... " :')

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:16

U hoort een hond blaffen :? Nee, het is de papegaai die blaft :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:16

kat die vreemde talen spreekt ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:18

Of je zegt dat het een Shetlander is :j 'loopt altijd binnen rond hoezo?'
De meeste mensen schijnen het verschil toch niet te weten :+

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:20

ik voor de ene wel en voor de andere niet.
onze herder op 3 poten komt niet op staat loopt op terrein de andere ook allleen op terrein maar af en toe mee naar bos uiterwaarden enz de herder kan dat echt niet meer.
dit kun je bij onze gemeente met DA verklaring regelen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:23

nope, het hoeft hier gelukkig ook niet ,maare :oo wat een bedragen zie ik hier voor bij komen!!! echt niet normaal!

in een stad zou ik 40/50 euro per jaar nog wel ok vinden maar meer dan 100 euro vind ik echt belachelijk. zeker als je bekijkt hoe slecht de uitlaat plekken onderhouden worden.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:25

Wij betalen geen hondenbelasting, wij wonen op een boerderij in het buitengebied en onze honden doen hun behoefte op onze eigen terrein (die ik daarna netjes opruim anders wordt het hier zoon zooitje :D )

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:25

EmDee schreef:
U hoort een hond blaffen :? Nee, het is de papegaai die blaft :D

haha wij hebben 3 papegaaien en 2 daarvan blaffen (ze kunnen ook miauwen)!!!!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:26

x_Rebecca schreef:
Nee, ik keek naar de hond, naar de kerel, naar de hond en toen zei ik "Dat moet ik even aan mn moeder vragen.... " :')

Oww ik zou het echt in mn broek doen van het lachen :+