Valkparieten? Ervaringen gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Re: Valkparieten? Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 10:52

Mijn vriend maakt ook veel rommel en veel herrie :P

Nee zonder gekheid, hebben alleen gekeken naar het uiterlijk, en grootte en een beetje naar kooien. Karakter komt nu.

Ook heb ik zonparkietjes gezien, en kom steeds meer soorten tegen, dus dat is best wel verwarrend. Ook omdat elk vogeltje een eigen karakter heeft, kan de een wel rustig zijn en de ander juist heel druk? Je weet dat natuurlijk niet van te voren bij zo'n kleintje.
Allemaal dingen om over na te denken :-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:08

Tuurlijk, er zullen ook kaka's zijn die wel rustg zijn. Maar alle die ik ken zijn echt ADHD vogels. Als ze los zijn dan kruipen ze over in en het zijn echte ontsnappers. De kleinste gaatjes zijn een gevaar. Iets wat je bij valken en grasjes niet zo hebt.
Ik zou ze niet echt aanraden voor beginnende vogelliefhebbers.

Ik heb nu een koppel in de kamervoliere en ik zal blij zijn dat het voorjaar is en ze naar buiten kunnen :+ Ook een niet zo aangenaam trekje van deze vogels is dat ze voerbakken in no time leeg trekken. Lees: door de kamer gooien. erg leuk :D

arabella2000

Re: Valkparieten? Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:14

ik zou ook een valkparkiet aanraden, ik heb er zelf een, een super tamme vogel (behalve als hij zijn kooi niet in wilt, dan gaat ie vooral hard wegvliegen :P), hij kan een beetje kletsen :P en is gewoon super lief.
Zolang hij voor het raam staat is hij ook rustig, zet je hem daar weg gaat hij schreeuwen.