Konijn eet niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Konijn eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 00:05

Harstikke fijn dat je de da met je konijn hebt bezocht, top. Komt vast weer goed, succes!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 18:23

Het gaat al stukken beter, hij eet nu ook zelf weer, :D moest hem gister en eergister nog dwangvoeren!

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:25

Superrrrr!!!!!!!!! +:)+ *\o/*

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 18:54

Jaa :D
Even vraagje, ik voel wel dat die nogal is afgevallen de afgelopen dagen, wat kan ik hem geven om dikker te laten worden en hoeveel en hoevaak ik dat mag geven?
Bruin brood mag ook toch? Moet dat geroosterd of niet??

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:00

wij drogen af en toe brood, zorg wel dat het geheel droog is (duurt 1 tot 2 dagen).

Ons konijn is ook mager, maar we krijgen hem niet dikker. wel hebben we hem eindelijkaan het groenvoer gekregen. Hij at vrijwel geen hooi, heb nu een tas met kuil gehald van stal vandaan, en dit eet hij :) hopelijk wordt ie nu wat dikker.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 19:10

Oke dan laat ik nu alvast brood drogen, mijn konijn krijgt konijnenkorrel en soms een handje groenvoer van de cavia ertussen, hij at eerst ook bijna geen hooi maar hij begint nu wel steeds meer hooi te eten dus dat is wel mooi. :)
Hiervoor is die wel altijd op goed gewicht geweest, maar door die haken op z'n kiezen is die wat afgevallen, vrij logisch tuurlijk!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:18

Ja, dat hadden wij ook met onze kerel. Hij at helemaal niks meer omdat hij al amper hooi eet. Dus kreeg ie ook een gebitsbehandeling, werd daarna wel beter maar het hooi liet ie gewoon links liggen. Dat merken we nu aan de ontlasting dus zitten we nu aan het kuil, hopenlijk wordt het nu beter, ben eergister begonnen dus moet nu of morgen toch wel verandering zien dacht ik zo. Mocht het niet veranderen gaan we weer richting dierenarts. Wordt een duur konijntje zo!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 19:26

Hopelijk komt er bij jou verandering in dan! :) Bij mij begin ik niet aan kuil want hij eet nu wel z'n hooi..
Had meer wat dingen in gedachten die ik extra kan geven zodat die weer op gewicht komt.
Hihi ik vond het wel meevallen die gebitsbehandeling, was 24 euro alles bij elkaar ongeveer, en hij is 1 nachtje daar bij de dierenarts gebleven, was nog 5 euro ofzo.
Oja en de ontlasting van me konijn is ook gewoon normaal :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:44

Bij die van ons was het ergens in de 50. Moest onder narcose.

De ontlasting is nu ook weer normaal hier. Poept weer als een raket. Jeetje zeg, dat er zoveel uit zo'n beestje kan komen..