Winnershow 2009

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:26

Ik volg een trimopleiding en ga dus kijken voor de modellen.

GJ9

Re: Winnershow 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:20

Hihi dan kijk je op zo'n show je ogen uit. Bekijk ook even het 'stylen' van de hondjes, vooral poedels enz.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:25

Er staat bij mij thuis in de planning om een grote poedel aan te schaffen :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:28

We waren een keer op een show, daar was een vrouw met een poedel, die ze zeker een uur van tevoren helemaal aan het inspuiten was met haarlak enz, echt vet overdreven (in mijn ogen). Elk haartje, elke milimeter, moest in orde zijn. Niemand mocht het beestje aaien, want dan ging het haar in de war.

Het eerste wat de keurmeester deed, was het haar even flink in de war aaien, dan kon hij tenminste zien wat er onder zat. Alle moeite voor niets.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:45

Een uur? Das nog niets. Ik zag afgelopen keer op de show in Zwolle hondjes die 4 uur lang met hun koppie opgebonden op zo'n trimtafel stonden en waar constant aan geplukt, geborsteld, gesprayed, geknipt en getalkpoederd werd.

Onze hond wassen we 1 keer, we halen zijn kwijl van zijn bekkie af (Duitse dog :D), oogjes schoon en dan nog een doekie erover en klaar :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:11

Ja, poeh.. haha,
Wat een gepluk en gekam enzo he?
Zelfs nog knippen enz ter plekke! (ik zou zeggen, doe dat dan thuis maarjaa)

Sommige honden vinden het nog heerlijk ook, die worden bij wijze van nog liever getut dan dat ze rennen over het strand! (ik heb hier zo'n sukkel.. niet dat hij shows loopt, maar he LOVES the attention!)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:15

Ben blij dat als ik ooit ga showen met mijn toekomstige pup dat ik niet veel hoef te doen qua trimmen (een whippet :D )

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:52

Wendy_Komen schreef:
Mitxa schreef:

Dan zal je ons waarschijnlijk wel zien ;) Spreek me maar aan, gezellie :)

Is goed! Wat was de stamboek naam van Honnie? Weet denk ik anders niet hoe ik jullie ertussen uit kan vissen :D

Delirious Happily Everafter :)

Is je pup al geboren of sta je ergens op een wachtlijst??? Spannend!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:13

Ik sta op de wachtlijst! (als er meer dan 3 puppies geboren worden, zijn wij aan de beurt, dus dat moet goed komen :D )Teef is momenteel loops aan het worden, dus erg spannend allemaal!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:11

Ik neem trouwens aan dat iedereen het al weet, maar voor de zekerheid. Op de site kun je een kortingsbon van €3,- downloaden. Scheelt toch weer :D

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:00

Ik ga op zondag kijken (doe zelf niet mee met mijn hond).

Ik vind shows leuk omdat je veel verschillende rassen ziet, maar eigenlijk vind ik het niks. Ik vind het erg jammer dat het alleen om 'schoonheid' gaat en niet om gezondheid.

En dat getut met die honden. Op zich heb ik er nog niet eens zoveel problemen mee. Maar ik hoop dan altijd maar dat de hond die een aantal uren op de trimtafel moet staan, thuis dan wel de kans krijgt om hond te zijn.....

Gelukkig is 'mijn' ras de Saarlooswolfhond, die worden vaak niet eens gewassen voor een show :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:30

Stukje tekst van de Winner op een site waar ik kom:
Exposanten en bezoekers bieden wij ook dit jaar weer veel op hondengebied in de ruimste zin. Meer dan 5000 honden die meedoen aan de diverse raskeuringen, competities en demonstraties. Meer dan 120 stands en een doorlopend programma van wedstrijden en demonstraties kunt u tegemoet zien op 28 en 29 november 2009 in de RAI te Amsterdam.
Er zijn diverse primeurs op deze Winnershow: De selectiewedstrijd voor het Wereldkampioenschap Dog Dance vindt op zaterdag plaats.
Ook op zaterdag zijn er maar liefst 73 Markiesjes aanwezig voor de aankeuring door de FCI standaardcommissie voor een mogelijke internationale erkenning. Dit is een eenmalige unieke gebeurtenis in Nederland.
Op de zondag zal voor het eerst een officiële keuring van de Lancashire Heeler plaatsvinden met verkrijging van een Nederlandse Kampioenschapsprijs en de titel Winner, Winster, Jeugdwinner en Jeugdwinster.
De Winnershow, voor elke hondenliefhebber een begrip in ons land en een ‘must’ om naar toe te gaan, om mooie honden en uitzonderlijke rassen te zien, om dat speeltje voor de hond te kopen dat in de dierenspeciaalzaak op de hoek niet te krijgen is of die hondenslaapplaats die precies bij het interieur past. En niet te vergeten de boeken, beelden, aangepaste ‘honden’-kleding, hondenvoer en aanverwante artikelen tegen de scherpste prijzen.
Mocht u willen weten wat u naast het uitlaten allemaal met uw hond kunt doen, dan kunt u hier terecht voor een hele reeks demonstraties en wedstrijden.
Dit jaar hebben wij weer een speciale kortingsactie voor onze bezoekers. Op onze website, www.winnershow.nl, kunt u een kortingsbon aanvragen van
€ 3,- op de toegangsprijs op € 12,50. U mag deze bon natuurlijk ook kopiëren voor degenen die met u meekomen, want de Winner is plezier voor minimaal twee!
De Rasgroepindeling:
Zaterdag 28 november 2009: Pinschers, Schnauzers, Molossers en Zwitserse Sennenhonden Terriers Keeshonden en Oertypen
Gezelschapshonden
Zondag 29 november 2009: Herdershonden en Veedrijvers
Dashonden Lopende Honden en Zweethonden Staande Honden
Retrievers, Spaniels en Waterhonden Windhonden
De Winnershow wordt niet alleen gekenmerkt door de tentoonstelling met meer dan 5000 honden, maar ook door 'Het Hondendorp'. De rasverenigingen krijgen de mogelijkheid om op beide dagen hun ras te promoten. Diverse verenigingen maken gebruik van de mogelijkheid hun hondensporten en activiteiten onder de aandacht van het publiek te brengen.
Meer informatie over 'Het Hondendorp'? Activiteiten programma:
Zaterdag 28 november 2009 Competitie Dog Dance GP Hans Baretta, G&G wedstrijd Demonstratie Hulphond Demonstratie Gehoorzame Hond Parade Het Hondendorp Workshops G&G en Agility voor bezoekers
Zondag 29 november 2009: Demonstratie Gehoorzame Hond Demonstratie Hulphond Demonstratie Dog Dance Demonstratie Agility Gehandicapten Agility Junior Jumping Demonstratie Lancashire Heelers Finale PEDIGREE Junior Handling Parade Het Hondendorp Workshops G&G en Agility voor bezoekers. Onze standhouders zetten we dit jaar ook weer in de schijnwerpers. We hebben een speciale pagina voor de advertenties van de standhouders gemaakt, zodat u vooraf alvast kunt kijken wie er onder andere aanwezig zijn en wat ze in het assortiment hebben. Op elke advertentie zit een link naar de website van de standhouder.
Let wel! Niet alle standhouders hebben (al) gebruik gemaakt van deze mogelijkheid.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:12

Morgennnnn! :D :D :D

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 22:20

Overmorgen!! ;)
Begint wel een beetje spannend te worden :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:25

Ga overmorgen heen! Heb der erg veel zin in! (ga wel enkel kijken, wie weet volgend jaar :D :D ) Fokker waar ik op de lijst sta komt wel met 2 honden, dus dat is wel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:27

Nou, mijn vriend en ik zijn weer terug.

Wij zijn eind v/d ochtend naar de RAI gegaan.
Tenminste, dat hebben we geprobeerd.

Thank God, dat we onze auto niet op het € 15,- euro parkeerterrein hadden gezet, maar op een gratis terrein verderop.

Toen we na een lange wandeling bij de RAI aankwamen, stond er een gigantsiche rij buiten.
Vol met ongeduldige mensen, en nog ongeduldigere honden die alles onder poepten en elkaar steeds aanvielen.

Die rij schoot niet op. Toen we na 15 minuten nog steeds niemand door de toegangspoort hadden zien gaan, en wij dus nog steeds op dezelfde plek stonden, kwam er een vrouw aangelopen die vroeg of het nu wél op schoot.
Nee dus.
Zij was 2 uur eerder ook al in de rij geweest, had daar toen 45 minuten stil gestaan zonder dat er beweging in kwam en is toen van ellende maar even Amsterdam in gegaan om het later nog een keer te proberen.
Wat andere mensen vroegen aan de mensen vooraan hoe lang zij al stonden te wachten; ook al 40 minuten, zonder dat ze ook maar iets waren opgeschoten.

Helaas hadden mijn partner en ik aan 't eind van de middag nog andere verplichtingen, dus had het voor ons geen enkele zin meer om zó lang in de rij te staan wachten. Dan hadden we maar heel kort kunnen blijven.

Dus we zijn weer naar huis gegaan, zonder dat we binnen zijn geweest.

Echt diep triest dat dit zó slecht georganiseerd was.
Heb in mijn leven al een gigantische hoeveelheid evenementen en beurzen bezocht. En dit was de eerste keer dat ik bij de Winner kwam.
Maar je verwacht van een organisatie die dit al 120 jaar doet, dat ze de "toegang" op z'n minst een beetje redelijk kunnen regelen. Dit was echt buiten alle proporties.

Heel jammer, want ik had me er zo enorm op verheugd.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:30

hypo: Dat is inderdaad slecht zeg!!!..Nou wij gaan morgen ook

Ik hoop dat ik wel snel naar binnen kan mn hond mag zo min mogelijk nat worden aangezien, ze wat langer haar heeft wat erg bol gaat staan!..We zijn er rond half 8..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:34

Ik zal voor je duimen :)
Ik heb in ieder geval zojuist een klacht verstuurd naar de organisatie.
Jammer dat ik niet binnen kon komen; anders had ik waarschijnlijk leuke, enthousiaste verhalen kunnen vertellen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:00

Ik ben weer terug!! :D
Was superleuk!! :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:06

Ik ga morgen. Border collies kijken, de moeder van mijn hond is er.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:23

Jemig Hypofocus dat is ook wat zeg! Ik ben er al heel wat jaren niet geweest maar zo erg was het nooit :n Erg jammer!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:54

Dagdag,

Ik ben ook weer terug! Sjonge, heb een hoofd als een zeef nu, is best vermoeiend zo'n dagje!

Balen, hypo-focus! Ik was blij dat ik al kaarten via internet besteld had. Al was het vanmorgen om kwart voor 9 nog niet zo druk hoor, toen was de rij nog maar heel kort.

Veel leuke honden gezien, ook rassen die niet bepaald mijn voorkeur hebben ;)

Chica (onze Chihuahua) geshowt, en een U-tje gekregen! Ze kwam voor het eerst op een show als volwassene (heeft een keer aan baby klas meegedaan). Ik had haar niet helemaal goed onder controle tijdens het lopen, ze had totaal niet in de gaten dat we aan het showen waren volgens mij, maar toch nog een goed resultaat.

Daarnaast veel chihuahuafokkers enzo gesproken, leuk.

En een fanclub rondom Chica opgebouwd, haha.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:55

Gefeliciteerd met je Utje!
En kaartjes via internet besteld? Waar had je dat dan gedaan? (kon niets vinden op de site)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:58

Dankjewel!

Kaarten bestellen kon met het opgeven. Je krijgt 1 intree kaart als je je hond opgeeft, en dan kan je er nog extra bijbestellen, zoveel je wilt. Dus mensen zonder hond: ff met iemand meegaan die een hond showt, dat scheelt tijd. Of om 9 uur op de stoep staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:12

De rij was ook niet zo heel lang... Ik gok bij iedere kassa 10 personen.
Maar er kwam gewoon niemand naar binnen, daarom stond het vast.
Als ze mensen door hadden gelaten, was die rij binnen 10 minuten helemaal weg geweest.