hyposensibilisatie bij honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 14:08

Mar77 : Het is een duitse herder.
Waarom wilde zij het nooit meer? Gaf het zoveel bijwerkingen of deed het bij hun hond gewoon niet zoveel ?
Hij heeft altijd wel wat gekrabt, maar in de afgelopen maanden is het echt heel erg geworden.

jesito : Ze heeft prednison afgeraden meer in de zin van "je kant het als ondersteuning doen bij de behandeling, maar ik raad het af om alleen maar prednison te geven en verder niets".
Eigenlijk wil ik het liefst de behandeling wel doen, werkt het niet ? Dan heb ik het in elk geval wel geprobeert en kan ik altijd nog naar andere middelen grijpen.

izzy1985 : bedankt voor de website's!! Misschien dat ik dat als ondersteuning erbij kan nemen.

horsima

Re: hyposensibilisatie bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:06

Sunshine, ik wil je even bedanken voor het openen van dit topic, want er is mij een hoop duidelijk geworden! Mijn hond loopt al een geruime tijd met klachten van bijten, likken en krabben en kan met vlagen echt niet te genieten zijn! Ik ben eens wat gaan googelen en alle stukjes vallen op hun plaats! Ook al zo vaak inderdaad "nog even dit proberen" wat dan vervolgens even werkt, maar de klachten komen steeds terug. Ik ga vanavond met hem naar de DA en gaan zo'n test laten doen. Het is nu even kijken of het voor mijt en dergelijke is (ik hoop het niet!) of dat hij allergisch is voor vlooien. Maar ben al blij zat dat ik nu een richting heb waarin ik kan zoeken, want werd er soms echt moedeloos van. Wel erg slordig dat er nog geen een DA is geweest die zelf tot die conclusie kwam! Maar bij dezen dus: Dankjewel!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:05

Wat fijn dat er nu zoveel duidelijk is geworden voor je :j
Ik ben ook naar de dierenarts gegaan en heb direct aangegeven dat ik een test wilde, ze vroeg me of ik dat wel zeker wist, "Ja heel zeker! " :j
Ik weet dus eigenlijk bijna zeker, dat als ik niks gezegd dat er ook geen test gedaan zou zijn.

Ik wens je veel succes vanavond, ik ben ontzettend benieuwd naar de uitslag eigenlijk :j

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:29

Zo, net naar de dierenarts geweest. Hij heeft hem helemaal nagekeken en is het ermee eens dat hij een allergie heeft. Hij wil het alleen eerst even stap voor stap nakijken, omdat zo'n test toch behoorlijk prijzig is (€200,-!! Echt belachelijk!). Hij vroeg of hij pasgeleden vlooien heeft gehad, en hoe graag ik het ook zou ontkennen, ik moest het helaas beamen. Hij wil nu eerst uitsluiten of het geen allergie voor vlooien is, want dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Hij heeft nu een prik gehad en dat zou vanaf morgen moeten gaan helpen. Hij gaat er alleen heel veel van drinken als het goed is...en de jeuk gaat ermee weg. Hierdoor krijgen die hotspots rust en kan dat ook genezen. Als het dan over een paar dagen nog niet weg is wil hij gaan kijken of het geen voedselallergie is. Nou geloof ik dat persoonlijk niet, want hij heeft al jaren hetzelfde voedsel, gewoon droogvoer. Pas daarna wil hij zo'n test gaan doen. Maar goed, ik hoop dat deze spuit helpt en dat het blijft helpen. Nu is hij alleen maar heeeeel erg zielig! Want hij heeft wel een prik gehad, dus hij moet alle aandacht van het vrouwtje hebben...vind hij. En dat geef ik hem met alle liefde! ;) O ja, en zijn nageltjes zijn geknipt..nu loopt hij alsof ze minstens zijn onderpoten hebben afgezet! Tja, typische jack hè? Grote waffel, maar ondertussen een beetje een mietje zijn,haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:19

Ik heb een hele uitgebreide test laten doen en normaal mag dat niet tijdens prednison gebruik, maar dit was er wel op af gestemd.
Moest er wel 350 euro voor dokken.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 07:30

voor degene die een vlooienallergie willen uitsluiten, gebruik een goed vlooienmiddel consequent iedere maand. En neem dan GEEN frontline! Een vlooienbeet garandeert al voor 3 weken jeuk ;)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:57

een voedselallerggie reageert niet op cortico's dus dat is makkelijk uitgevonden.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:45

izzy1985 schreef:
voor degene die een vlooienallergie willen uitsluiten, gebruik een goed vlooienmiddel consequent iedere maand. En neem dan GEEN frontline! Een vlooienbeet garandeert al voor 3 weken jeuk ;)

Hier wil ik al collega even op inhaken ;)

gebruik advantage.. dit is het vlooienmiddel wat het meest gebruikt wordt bij vlooien allergieën en het werkt heel goed, maar zoals izzy al zegt, ELKE MAAND!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:22

voorkomt advantage dat een vlo bijt? Want dat is natuurlijk het probleem. Vlooienallergie is eigenlijk een vlooienSPEEKSELallergie ;-)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:47

ja dat klopt.. vlooien moet je constant boven op zitten, als je elke maand consequent ontvlooid en de omgeving ook goed bij houdt dan voorkom je vlooien..

als een hond met een vlooien allergie eenmaal gebeten heeft hebben ze hier enkele weken last van.

je moet het dus voor blijven, dus strikt en concequent ontvlooien ;)

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:51

Wij gebruiken altijd defendog voor onze hond..frontline heb ik geprobeerd, maar daar werd hij hartstikke ziek van en het hielp voor geen meter! Defendog werkt wel, ook tegen teken. Ik spuit het iedere maand op, maar kennelijk is er toch eentje doorheen gekomen...ik snap het ook niet. Maar DA zei ook al dat defendog toch wel een van de beste is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:21

Ik heb practic via de dierenarts.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:55

frontline is niks meer, daar is veel resistentie voor, alleen de frontline combo werkt nog ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 00:10

Ik meld mij hier ook even.

Kruizing malthezer x shih tzu. Krabt en bijt als de ziekte. Heeft bijna geen staart meer over(en had zo'n mooie staart |( ). Veel soorten voer geprobeerd(uiteraard alles minimaal 2 maand). Van c1000 brokken tot hills en van vega tot cavom(huidig voer). Maar meneer blijft krabben.

Meerdere prikken en pillen en zalfjes gehad. Ik spuit nu elke ochtend zijn lijfje in met cortavance.

Tevens voer ik sinds een paar dagen een halve amiqure Huid en vacht pil. Hopenlijk gaat het wat helpen.
Tevens wil ik ook eens puur huid of puur jeuk gaan proberen.

Het lijkt mij echter niet zo strak plan om beide te doen. Wat vinden jullie?

Die amiqure mag maar 5 week achtereen gegeven worden.

Hondjes hebben geen vlooien. Ontvlo braaf om de 4 week met advantage.

Een allergietest werd mij door DA afgeraden. Peperduur en je word er meestal niet veel wijzer van.

Ik word eigenlijk een beetje Wanhopig. Heb er al aan zitten denken hem op een rijst ei dieet te zetten o.i.d. Kijken wat er dan gebeurd.

Tot op heden heeft hij eigenlijk het beste op de vegabrokken gereageerd. Maar ik voer nu cavom. Dit voer ik nog niet zo heel erg lang. Dus wil er nog even mee door gaan.

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:42

Ik heb van mijn DA hypoallergeen voedsel meegekregen van Eucanuba. Heb je die al geprobeerd? Dat schijnt goed te helpen als ze inderdaad een voedselallergie hebben.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:49

smokey17 : Watvind je van rauw voeren ? Mijn hond krijgt ook rauw en zijn vacht enzo is daar zeker wel veel beterder door geworden.
Bij rauw hoef je niet meteen te denken aan hele stukken dode dieren, je kan ook kvv proberen, kvv is een kant en klaar vers voeding.
Daar zit dus alles in wat je hond nodig heeft, je hebt bijvoorbeeld Carnibest, dat krijgt mijn kat en ze doet het er ontzettend goed op.

Ik zelf hoor het dus ontzettend vaak dat honden het veel beter doen op rauw.
Begrijp me niet verkeerd, rauw lost niet alle kwaaltjes op, maar wel erg veel.

Eukanuba raad ik persoonlijk af, dat kreeg mijn hond bij zijn vorige bazen en kreeg daar erge vieze ontlasting van (hij poepte heel veel, het stonk heel erg en het was nooit mooie vaste ontlasting).
Sowieso zag zijn vacht er toen niet zo goed uit.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 19:18

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 23:31

Verdorie, prik leek de eerste dagen echt te helpen, maar inmiddels gaat hij weer vrolijk verder....Nog maar weer een keer naar de DA dan maar.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 16:15

Wat voor prik heeft je hond gehad ?

Ik heb vandaag de dierenarts opgebeld dat ik de behandeling wil gaan doen.
De vloeistof moet nog worden samengesteld, daarna gaan ze kijken hoe het bloed van nestor ( ze hebben nog bloed van hem) reageerd op de vloeistof.

Over ongeveer 4 weken zal ik gebeld worden dat het klaar is.
Ik moet zelf gaan spuiten, de eerste keer natuurlijk onder begeleiding van de dierenarts.
De eerste keer mag ik vocht inspuiten ( dus gelukkig nog niet meteen de spuit zelf ).

Ben heeel benieuwd !!! :j