Ik heb laatst net zo iets meegemaakt, ik liet mijn honden uit en 0ng.40 meter voor mij liep een kindje met een kruising chihauha. Daar weer 10 meter voor liep haar moeder met een deens dog. Het meisje liet haar hondje steeds 2 meter naar haar moeder rennen(waar ze graag heen wou) en trok dan het beestje met een ruk, door de lucht weer terug. Dit bleef ze steeds doen en moeder keek nergens naar,die liep stug door zonder achterom te kijken wat dochter lief deed. Toen ik het niet meer aan kon zien heb ik hard geroepen;"hé. stop daar eens mee'!! Toen draaide de moeder zich om en vroeg me wat er was,dus ik legde uit wat ze steeds deed. Toen zei die moeder tegen mij;'nou, dat zal wel meevallen toch??
Wagelijk dat sommige mensen dieren zien als speelgoed voor hun kinderen.
Good job TS Het valt mij steeds vaker op dat er veel jonge kinderen s' morgens de hond uitlaten als ik naar mijn werk ga....... Ik vind het onverantwoord dat kleine kinderen de zorg voor een huisdier op hun schouders krijgen en pa en ma die kids met hond op pad sturen in de vroege uren
hier in de wijk woont een kind wat dr hond steeds schopt... Ik heb dr opgegevemoment aangesproken : doe eens normaal tegen je hond joh zei ze : waar bemoei je je mee dus toen schoot ik echt ui mn slof he , of zij zelf wel eens zo geschopt wordt, en dat ze daarom zo tegen dr hodn doet, en of ze wel helemaal goed wijs is voor een 16 jarige
nou.. er kwam me een partij ziektes aan scheldwoorden uit dat kind... en maar trekken aan die hond he... idioot mens... Meiske zal jaar of 15/16 geweest zijn... wist helaas niet waar ze woont... (ja achter mij ergens) dus ben niet naar haar ouders gegaan. tegenwoordig als ik dr zie, en zij ziet mij, gaat ze dr hond poeslief aaien... denk dat ze dr wel wat van geleerd heb
Goed gedaan Blokje Ben benieuwd wie je bedoelt van je opleiding..? Haha.
Ik heb tijdje bij de dierenambulance gelopen.. Geloof mij. Er gebeuren nog ergere dingen die je denkt..
AndreaB
Geplaatst: 02-10-09 21:17
Super gedaan TS!!! Klasse!
Wat een nare verhalen worden hier geschreven zeg. Dat zulk soort dingen gebeuren kan ik echt met mijn hoofd niet bij Als je een dier neemt zou je toch denken dat je er goed voor wilt zijn. Als je het niet leuk vindt neem je toch lekker geen dier, of zie ik dat verkeerd
Zelf heb ik vooral medelijden met de kleine hondjes, omdat die het vaakst de dupe zijn. Ik zie vaak genoeg van die kleine hondjes hele salto's door de lucht heen maken, omdat baaslief wil dat ze dichterbij komen oid Grotere honden hebben het daarintegen ook niet altijd gemakkelijk te verduren. Ik zie heel vaak dat die beesten flinke sjorren aan hun halsband te verduren krijgen Walgelijk vind ik dat!!
Als je je hond gewoon naast leert lopen heb je al een groot probleem opgelost. Anders is het gewoon je eigen fout als hij trekt. En met schoppen en slaan ga je het hem echt niet leren.
Ik loop regelmatig met een Duitse Dog en die is gewoon netjes opgevoed Hij trekt niet aan de lijn, komt netjes naar je toe als je hem roept, gaat zitten als je dat van hem vraagt. Geen reden om hem te schoppen of slaan dus! Gewoon een kwestie van opvoeden.
Zoiets had ik pasgeleden ook nog, maar dan met een kitten. Poezeltje liep op het grasveld, en een paar van die @#&*$#@kindjes gingen dat katje zo de weg op jagen! Toen knalde ik ook even uit mekaar. Ben er naar toegelopen en heb ze erop aangesproken, poes van de weg geplukt en weer uit de buurt van die kinderen ergens neergezet. Pff, ik snap dat echt niet hoor. Gisteren was ik met Rocky en Woody aan het wandelen, en een stukje verderop zag ik een klein kindje (5 á 6 jaar?) met een Shih-zu. Dat hondje zag de mijne, en vliegt met een rotvaart onze kant op, kind dr achteraan. Handig! Dat ouders kinderen zomaar erop uit sturen met een hond, alsof het speelgoed is
Kinderen horen sowieso geen honden uit te laten, hebben gewoon het besef nog niet wat wel en niet kan, en oordelen en reageren altijd vanuit hun gevoel, wat per definitie niet consequent en nogal onrechtvaardig is.
Het jongetje uit de OP wist wss niet beter, kan de situatie niet goed beoordelen, en doet gewoon iets....... Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om een kind goed te begeleiden daarin, en een ouder moet beoordelen wanneer een kind eraan toe is om wat verantwoordelijkheid te dragen.
blokje
Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-09 22:03
_Pat_ schreef:
Goed gedaan Blokje Ben benieuwd wie je bedoelt van je opleiding..? Haha.
Ik heb tijdje bij de dierenambulance gelopen.. Geloof mij. Er gebeuren nog ergere dingen die je denkt..
Oefff, ja, dit doet echt zeer . Alleen het lezen van je topic doet bij mij de tenen al krullen zeg maar . Maar verwijt het dat kind maar niet, het ligt m.i. meer bij de ouders. Heb dat al zo vaak gezien dat ouders sowieso al niet weten hoe met honden om te gaan en dan kopen ze er nog eentje voor hun kind ook en verwachten dat dat maar gewoon goed gaat, en sturen HOP dat kind zonder uitleg met die hond de straat op, zo van `ga jij hem maar gezellig uitlaten`. Ja, wat verwacht je nou dan, denk ik, dat dat kind instinctief snapt wat hij met zo´n hondje moet doen?
Zo heb ik eens een keer buren gehad ook met een dochtertje van een jaar of 3, 4. En dat meisje wou een hondje. En die kreeg ze. Rampzalig want die mensen hadden echt geen IDEE wat je met een hond moest aanvangen, ze wisten dan nog net dat hij moest eten. Kwam ik op een goeie dag thuis, zie ik nog net dat meisje het hondje in de lucht gooien, alsof het een balletje was, gewoon huppakeeeee. Hondje piepen van angst natuurlijk. Maar ja, weet dat kind veel!!!
Heb er toen wel degelijk iets van gezegd, en geprobeerd aan dat kindje uit te leggen dat dat dus niet kan, maar ik kon gelijk al wel zien dat dat gewoon helemaal niet overkwam. Ze snapte het gewoon niet. Een paar dagen later hebben ze gelukkig dat hondje weggegeven, toen was de lol er blijkbaar al af.
Ellen__
Geplaatst: 05-10-09 11:33
je hebt heel goed gehandeld ts ik laat mijn zoon van 5 nog niet eens alleen de straat op gaan...laat staan met een hond wij hadden vroeger 2 staffords en als we samen de honden uit gingen laten mocht hij de riem van ons teefje wel vasthouden,ze was altyd heel rustig maar alleen?no way