Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:03

Je wil toch niet huisdieren vergelijken met wilde dieren he...
God heeft niet gezorgd dat jij die kat neemt dat doe je zelf...dus heb je ook te zorgen dat niemand anders last heeft van jouw beslissing..
En dat heeft niet met tolerantie te maken, maar gewoon met normen en waarden, je bezorgt je buren geen overlast...

En als jouw tuin niet grootgenoeg is voor jouw kat had jij dus geen kat moeten nemen, je buren hun tuin is niet jouw erf,, mijn paarden staan ook omheind kunnen nniet zomaar een boerderij verderop gaan grazen (zo lust ik er nog wel een paar zeg)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:04

EvaLuna schreef:
Misschien kun je je kat aanleren overdag binnen te zijn en 's nachts als het donker is naar buiten te gaan.

Daarnaast kun je de buurman misschien in kosten tegemoet komen zodat hij b.v. zo'n apparaatje aan kan schaffen wat een hoge pieptoon geeft zodat de katten wegblijven of strooi kattenschrik. Of je brengt elke dag even je koffiepads/filters langs - katten houden niet van koffiedik. Verzin samen een oplossing, op kwade voet met je buren staan is geen pretje.

Overigens ben ik van mening dat katten gewoon horen bij het straatbeeld in Nederland en heb ik nooit problemen met katten op straat of in de tuin.

Sterker nog, ik vind ze keigezellig!
Bij 1 van mijn weitjes zitten sinds kort 2 zwarte mormels, ze komen altijd super gezellig hallo zeggen :P
Ik heb een kat vanwege de muizen. Ik kan wel gif strooien, tuurlijk, maar de kans dat dan weer een roofvogel/kraai ziek wordt is hier te groot. De muizen zitten altijd bij het voer en tussen het haardhout :( De hond is niet snel genoeg....

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:06

Zoezi schreef:
Echwel schreef:
je hebt je dieren gewoon binnen je eigen erf te houden.

Dat gaat nou eenmaal niet. Het zijn geen hondjes, sorry.
Vlooien is iets anders. Als je een dier neemt, moet je er wel voor zorgen!
Ik heb hier 10 wilde konijnen in mijn tuin die de boel kapot maken en de gewassen opeten.Vind dat eigenlijk erger dan een hoopje verstopt onder de aarde of een poes die binnen gedag komt zeggen. Ook tegen de konijnen wordt niks gedaan. Ik heb me er bij neergelegd. Je kan alles wel kapot schieten of overal gaan lopen klagen. Dan moet ik maar 10 hoog in een flatje gaan wonen toch?
Ik heb zelf ook een kat en een hond. Poes gaat lekker naar buiten zodra ze 5 maanden is en geholpen is. 's avonds moet ze binnen. Hond zit ook binnen. Bijna alle Belgen mikken hun hond de hele dag in een kooi buiten en die doen niks meer dan blaffen, blaffen, blaffen. EN dan gaan ze hier een beetje klagen over een hoopje wat begraven wordt.........pff, begrijp dat niet goed. Het nivo van tolerantie in Nederland is erg aan het kelderen.

het ligt er maar net aan hoe je je dieren opvoed dame!
ik heb zelf 2 katten en die zijn en blijven binnen dus dat gel*l over dat dat niet gaat is puur onzin! en gaat in dit geval niet op!
wilde konijnen? tja daar kan en mag je wat tegen doen, als je daar zn last van hebt kan je een goede omheining maken of vallen zetten en daar zijn nog veel meer opties voor, dus ga nu niet de zieligerd uithangen, waar jij mee komt slaat echt werkelijk nergens op. als je dieren hebt moet je zorgen dat die dieren geen overlast bezorgen! :n
ja en honden die de hele dag lopen blaven is echt asosiaal, zoals eerder gezegd het is maar net hoe je je dieren opvoed :j

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:07

Echwel schreef:
Je wil toch niet huisdieren vergelijken met wilde dieren he...
God heeft niet gezorgd dat jij die kat neemt dat doe je zelf...dus heb je ook te zorgen dat niemand anders last heeft van jouw beslissing..
En dat heeft niet met tolerantie te maken, maar gewoon met normen en waarden, je bezorgt je buren geen overlast...

En als jouw tuin niet grootgenoeg is voor jouw kat had jij dus geen kat moeten nemen, je buren hun tuin is niet jouw erf,, mijn paarden staan ook omheind kunnen nniet zomaar een boerderij verderop gaan grazen (zo lust ik er nog wel een paar zeg)

Nee maar als ze dan ontsnappen mag hij dan ook een luchtbuks er op zetten?
Want dat gebeurd met katten he? Die worden gewoon neergeknald! De TS heeft nog geluk dat ze een briefje krijgt. Hoe vaak is het niet gewoon gif of een kogel in een kat?
Sorry, je bezorgt je buren geen overlast. Mochten ze dat wel doen dan leer je ze wel een lesje?
Zo wie zo mensen die dieren pijn kunnen doen vind ik misselijk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:08

Bij mij staat onderaan een advertentie met "Stop met bedplassen" :D !
Ik zou de kat idd ook eens een week binnen houden en dan kijken of er verbetering optreed.
Mocht dit niet het geval zijn, vind ik het ook zaak dat jij je tuin kat-proof maakt.
Het is helaas niet anders, maar ik kan me goed voorstellen dat je buren niet gediend zijn van piesende katten in hun huis en tuin :\ .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:11

Als de katten verwilderen omdat mensen ze zomaar loslaten en maar aanfokken en daardoor natuurgebieden bedreigen denk ik dat je maar 1 optie hebt en dat is idd afschieten, doet men ook met teveel vossen enz, maar die discussie hebben we hier niet
Hier hebben we het erover dat ik geen last wil van andermans dier, mijn buren vertelden mij dat mijn kleine hondje blafte als we weg waren.
Heb ik maatregelen genomen en niet gezegd dat zij de tv maar harder moesten zetten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:11

ik woon in een kattenbuurt waar iedereen zijn/haar katten gewoon lekker buiten laat lopen :) we hebben met 3 huizen zelfs een straatkat opgevangen, die woont dus in onze tuinen (gaat ook wel eens verder hoor, maar hij slaapt bij ons in de tuinen en als zomers de deuren openstaan ligt ie prinsheerlijk op de bank!

Mijn kat is ook een draakje, loopt bij iedereen naar binnen maar piest alleen in de aarde en begraaft het vervolgens netjes :+
laatste jaren heeft ie zowieso de voorkeur aan onze eigen tuin gegeven ploegt die eigenhandig om :+

Nu hebben we uiteraard wel eens klachten gehad van buren dat die kat steeds naar binnenliep. Ik heb toen gezegd dat het onmogelijk is om hem binnen te houden plus dat het niet mogelijk is de tuin katproof te maken (lage schutting en dan nog die zwerfkat, ga nou niet zeggen het asiel want binnenshuis kan hij echt niet aarden, hij is het buiten gewend) en dat ze hem gewoon uit huis mogen gooien, water overheen gooien etc. hij is zelf zo eigenwijs daar naar binnen te gaan :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:13

Dan moet je maar een schutting maken waar jouw kat niet overheen kan,, is het nou zo moeilijk om te zorgen dat ik geen last heb van andermans dieren..?
Ik wil geen katten en word echt bloedlink als er weer 1 op mijn waterbed ligt van de buren, of mijn vlees wat staat te ontdooien weg is..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:14

Sterre schreef:

:D hahahaha..........

Waar ik de meeste problemen mee heb is al die katten die in het asiel komen omwille zulke dingen.
Oh mijn buurman heeft er last van, ik wil zelf geen kat in huis, dan maar het asiel?
Waarom hebben mensen toch altijd overal last van? Misschien zijn ze zelf wel gewoon lastig! Ik weet zeker dat de TS van alle buren ook wel iets negatiefs kan zeggen waar ze last van zou kunnen hebben. Altijd dat gezeik over katten! Die beestjes zijn gewoon keilief! Die doen dat echt niet bewust!
Een tuin zo maken dat een kat er niet uit kan is knap met 2500 m2 tuin :D Gaat niet lukken hier :+
Ze mag van mij echt wel naar buiten als ik thuis ben. Als het donker is of ik ga weg, dan gaat ze haar hokje in.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:14

Echwel schreef:
Als de katten verwilderen omdat mensen ze zomaar loslaten en maar aanfokken en daardoor natuurgebieden bedreigen denk ik dat je maar 1 optie hebt en dat is idd afschieten, doet men ook met teveel vossen enz, maar die discussie hebben we hier niet
Hier hebben we het erover dat ik geen last wil van andermans dier, mijn buren vertelden mij dat mijn kleine hondje blafte als we weg waren.
Heb ik maatregelen genomen en niet gezegd dat zij de tv maar harder moesten zetten

ID het is maar net hoe je instelling is ik heb zelfs een hond weggedaan omdat mn buren er last van hadden, maar na 14 dagen nadat onze hond weg was hebben ze zelf een hond genomen die de hele dag loopt te janken :( en wilde katten afschiet, tja door de mens zn fout (dat ze zelf de dieren dumpen) moeten de dieren worden afgeschoten dus wie is hier dan schuldig aan?? ja de katten vriend zelf, die zn kat beu was en die dumpte :(

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:15

moet? ik moet helemaal niets, ik heb afaspraken gemaakt met alle buren in de buurt dat ze hem gewoon nat mogen gooien (tijger heeft ene hekel aan water en waar hij ooit water over zijn koppie gekregen heeft zal ie niet snel weer heengaan :) )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:16

Zoezi schreef:
Sterre schreef:

:D hahahaha..........

Waar ik de meeste problemen mee heb is al die katten die in het asiel komen omwille zulke dingen.
Oh mijn buurman heeft er last van, ik wil zelf geen kat in huis, dan maar het asiel?
Waarom hebben mensen toch altijd overal last van? Misschien zijn ze zelf wel gewoon lastig! Ik weet zeker dat de TS van alle buren ook wel iets negatiefs kan zeggen waar ze last van zou kunnen hebben. Altijd dat gezeik over katten! Die beestjes zijn gewoon keilief! Die doen dat echt niet bewust!
Een tuin zo maken dat een kat er niet uit kan is knap met 2500 m2 tuin :D Gaat niet lukken hier :+
Ze mag van mij echt wel naar buiten als ik thuis ben. Als het donker is of ik ga weg, dan gaat ze haar hokje in.

Keilief zou ikzelf durven zeggen, ik vind het namelijk vieze stinkende rotbeesten. *denkt aan ex die niet kon slapen zonder de kat in zijn bed... gatver eerst zit dat beest in de tuin van de buren te ruften en daarna lag hij op MIJN plekje in bed, nee bedankt...*

En als het dier het niet bewust doet, is het de zaak aan de eigenaar van om er bewust maatregelen tegen te nemen :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:17

Suuskipje schreef:
, water overheen gooien etc.

Supersoaker kopen :P Heb je nog plezier ook als het raak is :P
Zou ik eigenlijk met die hond hiernaast ook moeten doen, die springt altijd boven de schutting uit en blaft, blaft, blaft! Zelfs happen als je je vingers er overheen houdt. :( Maar van mij hebben ze nog nooit een briefje gekregen :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:17

Zoezi schreef:
[

?

Dat vind ik in mijn huios en tuin dus niet, ik hoef toch niet van katten te houden...
Ik zal mijn hond bij jou in bed leggen je vlees laten jatten en de boel onderpoepen.
En dat de kat het niet bewust doet is zo, maar jij bent je er wel van bewust, dus maak je maar een grote ren, ruimte genoeg zou ik zeggen..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:18

wat laf van die buurman om een brief in de bus te doen!
Daar kan ik nou helemaal niks mee.
En als er zo veel katten loslopen dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat alleen jouw kat alles ondersproeit.Er is dan al een voorganger geweest en daarom pist je jouwe er dan overheen dus om alleen jou beestjes de schuld te geven is laf!
Tuurlijk is het niet leuk als vreemde katten je binnen in je huis plassen,gatsie,maar buiten kun je dat niet tegenhouden tenzij iedereen zijn kat binnen houd.

Om de proef op som te nemen zou ik je katten es 2 weekjes binnen houden en tegen niemand zeggen natuurlijk!Dan zul je vanzelf merken of er nog reakties komen.

Maar als iemand echt last ervan heeft dan is het laf om het per brief te doen!!!
Zo'n buur hadden wij ook es....ineens lag er een brief in de bus waarin stond dat hun héél erg last van mijn hond hadden als ik ging werken.Want zodra ik weg ging dan zou hij heel erg hard janken,de hele dag!!!Ik wist niet wat ik las en schrok ervan.
Toen ben ik bij alle buren gaan vragen(wij woonden er net een jaartje ofzo) en wat bleek?Die betreffende buurman was zelf de plaag van de straat die liep nml over alles te zeuren.Mijn hond jankte helemaal niet en een enkel keertje deed ie es effe piepen in de tuin als ik net weg was maar was verder de hele dag lief!

Zo zie je maar dat er ook snel overdreven word!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:19

Zoezi schreef:
Suuskipje schreef:
, water overheen gooien etc.

Supersoaker kopen :P Heb je nog plezier ook als het raak is :P
Zou ik eigenlijk met die hond hiernaast ook moeten doen, die springt altijd boven de schutting uit en blaft, blaft, blaft! Zelfs happen als je je vingers er overheen houdt. :( Maar van mij hebben ze nog nooit een briefje gekregen :+

:D ja hoor zal me een worst wezen hoe ze hem natgooien, feit is gewoon dat zodra hij in ide tuin water over zich heen heeft gekregen hij er niet meer heengaat

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:19

Plien91 schreef:
*denkt aan ex die niet kon slapen zonder de kat in zijn bed... gatver eerst zit dat beest in de tuin van de buren te ruften en daarna lag hij op MIJN plekje in bed, nee bedankt...*

Lijkt meer op een slechte ervaring en herinnering aan je ex en dan moeten de katten het ontgelden?? Daar lijkt het nu een beetje op hóór. No offense.......

En als ik nou klaag over jouw paarden met hun vliegen? Doe je er dan ook wat tegen? Vliegen schijten ook binnen :+

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:21

Dat water gooien is ook niet waar. Bij mijn schoonouders hadden ze ook een kat die daar de boel smerig maakte, liters water hebben ze over die heen gegooid maar hij komt nog steeds langs ;-)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:21

Suuskipje schreef:

Normale poes weet ook wel wat ksssssssssssssssssssssssssst betekend
;) ;)
Als mijne binnen op tafels springt is het ook: HEEE, KSSST!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:22

Zoezi schreef:
En als ik nou klaag over jouw paarden met hun vliegen? Doe je er dan ook wat tegen? Vliegen schijten ook binnen :+

ja en paarden hoeven geen vliegen of vliegen met zich mee te brengen als je je paard relematig wast heb je nergens last van ;)

Suuskipje

ik irriteer me meer aan honden die de hele nacht door blaffen, de stoep onderpoepen e.d. dan aan een kat in de tuin :Y)

mijn schoonouders hebben het ook niet zo op katten, emmertje water overheen en ze zijn weg ;)

1Boefje

AngelofLove schreef:
Dat water gooien is ook niet waar. Bij mijn schoonouders hadden ze ook een kat die daar de boel smerig maakte, liters water hebben ze over die heen gegooid maar hij komt nog steeds langs ;-)

Dan wordt het de hoge druk spuit :P

PlukenKrul

Zoezi schreef:
Waarom hebben mensen toch altijd overal last van? Misschien zijn ze zelf wel gewoon lastig! ... Altijd dat gezeik over katten! Die beestjes zijn gewoon keilief! Die doen dat echt niet bewust!

Zoezi, dat jij nou eenmaal gek bent op katten oke, maar zo zijn er ook veel mensen die gewoon een hekel aan katten hebben (waaronder ik). Heb niks met hun, zij niks met mij. Terwijl ik verder gewoon een dierenliefhebster ben. Dat kan toch? Als je vervolgens nog eens een liefhebber bent van in de tuin werken, en dan constant in kattepoep grijpt en pis ruikt is de lol er snel van af... en mijn tuin is mijn terrein of niet dan?! Vogels vind ik ook nog eens geweldig, en als ze dan in het voorjaar met nestjes bezig zijn, kan ik constant opletten of er geen rotkat aankomt..

Als je je tuin zogenaamd niet kattenproof kunt maken (tja, een beetje moeite moet je er wel voor doen.. maar hey, als liefhebster van katten heb je dat er toch wel voor over?), moet je niet aan een kat beginnen. Als ik niet genoeg grond bij huis heb voor een paard, zet ik die toch ook niet in m'n achtertuin?!
Laatst bijgewerkt door PlukenKrul op 30-09-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Zoezi schreef:
Plien91 schreef:
*denkt aan ex die niet kon slapen zonder de kat in zijn bed... gatver eerst zit dat beest in de tuin van de buren te ruften en daarna lag hij op MIJN plekje in bed, nee bedankt...*

Lijkt meer op een slechte ervaring en herinnering aan je ex en dan moeten de katten het ontgelden?? Daar lijkt het nu een beetje op hóór. No offense.......

Nee hoor, het is niet alleen katten maar alle huisdieren in het algemeen. Zoals ik al eerder vertelde; de hond van de buren zit soms ook in onze tuin te poepen. Ook daar kan ik absoluut niet tegen. Maar we hebben hier meer last van de katten, de honden worden over het algemeen niet zonder toezicht buiten gelaten :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:23

Zoesi jij snapt het verschil niet of je wil het niet snappen, mijn paarden staan niet in een woonwijk, maar op een plaats waar ze niemand overlast bezorgen...
In mijn huis wil ik geen dieren van een ander dus zorgt die ander maar dat ik er geen last van heb..
En wilde dieren enz vergelijken met huisdieren is niet de discussie.
Laatst bijgewerkt door Echwel op 30-09-09 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt