Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EvaLuna schreef:Misschien kun je je kat aanleren overdag binnen te zijn en 's nachts als het donker is naar buiten te gaan.
Daarnaast kun je de buurman misschien in kosten tegemoet komen zodat hij b.v. zo'n apparaatje aan kan schaffen wat een hoge pieptoon geeft zodat de katten wegblijven of strooi kattenschrik. Of je brengt elke dag even je koffiepads/filters langs - katten houden niet van koffiedik. Verzin samen een oplossing, op kwade voet met je buren staan is geen pretje.
Overigens ben ik van mening dat katten gewoon horen bij het straatbeeld in Nederland en heb ik nooit problemen met katten op straat of in de tuin.
Zoezi schreef:Echwel schreef:je hebt je dieren gewoon binnen je eigen erf te houden.
Dat gaat nou eenmaal niet. Het zijn geen hondjes, sorry.
Vlooien is iets anders. Als je een dier neemt, moet je er wel voor zorgen!
Ik heb hier 10 wilde konijnen in mijn tuin die de boel kapot maken en de gewassen opeten.Vind dat eigenlijk erger dan een hoopje verstopt onder de aarde of een poes die binnen gedag komt zeggen. Ook tegen de konijnen wordt niks gedaan. Ik heb me er bij neergelegd. Je kan alles wel kapot schieten of overal gaan lopen klagen. Dan moet ik maar 10 hoog in een flatje gaan wonen toch?
Ik heb zelf ook een kat en een hond. Poes gaat lekker naar buiten zodra ze 5 maanden is en geholpen is. 's avonds moet ze binnen. Hond zit ook binnen. Bijna alle Belgen mikken hun hond de hele dag in een kooi buiten en die doen niks meer dan blaffen, blaffen, blaffen. EN dan gaan ze hier een beetje klagen over een hoopje wat begraven wordt.........pff, begrijp dat niet goed. Het nivo van tolerantie in Nederland is erg aan het kelderen.
Echwel schreef:Je wil toch niet huisdieren vergelijken met wilde dieren he...
God heeft niet gezorgd dat jij die kat neemt dat doe je zelf...dus heb je ook te zorgen dat niemand anders last heeft van jouw beslissing..
En dat heeft niet met tolerantie te maken, maar gewoon met normen en waarden, je bezorgt je buren geen overlast...
En als jouw tuin niet grootgenoeg is voor jouw kat had jij dus geen kat moeten nemen, je buren hun tuin is niet jouw erf,, mijn paarden staan ook omheind kunnen nniet zomaar een boerderij verderop gaan grazen (zo lust ik er nog wel een paar zeg)
Sterre schreef:Bij mij staat onderaan een advertentie met "Stop met bedplassen"!
Echwel schreef:Als de katten verwilderen omdat mensen ze zomaar loslaten en maar aanfokken en daardoor natuurgebieden bedreigen denk ik dat je maar 1 optie hebt en dat is idd afschieten, doet men ook met teveel vossen enz, maar die discussie hebben we hier niet
Hier hebben we het erover dat ik geen last wil van andermans dier, mijn buren vertelden mij dat mijn kleine hondje blafte als we weg waren.
Heb ik maatregelen genomen en niet gezegd dat zij de tv maar harder moesten zetten
Zoezi schreef:Sterre schreef:Bij mij staat onderaan een advertentie met "Stop met bedplassen"!
hahahaha..........
Waar ik de meeste problemen mee heb is al die katten die in het asiel komen omwille zulke dingen.
Oh mijn buurman heeft er last van, ik wil zelf geen kat in huis, dan maar het asiel?
Waarom hebben mensen toch altijd overal last van? Misschien zijn ze zelf wel gewoon lastig! Ik weet zeker dat de TS van alle buren ook wel iets negatiefs kan zeggen waar ze last van zou kunnen hebben. Altijd dat gezeik over katten! Die beestjes zijn gewoon keilief! Die doen dat echt niet bewust!
Een tuin zo maken dat een kat er niet uit kan is knap met 2500 m2 tuinGaat niet lukken hier
![]()
Ze mag van mij echt wel naar buiten als ik thuis ben. Als het donker is of ik ga weg, dan gaat ze haar hokje in.
Suuskipje schreef:, water overheen gooien etc.
Zoezi schreef:[
?
Waarom hebben mensen toch altijd overal last van? Misschien zijn ze zelf wel gewoon lastig! Ik weet zeker dat de TS van alle buren ook wel iets negatiefs kan zeggen waar ze last van zou kunnen hebben. Altijd dat gezeik over katten! Die beestjes zijn gewoon keilief! Die doen dat echt niet bewust!
Een tuin zo maken dat een kat er niet uit kan is knap met 2500 m2 tuinGaat niet lukken hier
![]()
Ze mag van mij echt wel naar buiten als ik thuis ben. Als het donker is of ik ga weg, dan gaat ze haar hokje in.
Zoezi schreef:Suuskipje schreef:, water overheen gooien etc.
Supersoaker kopenHeb je nog plezier ook als het raak is
![]()
Zou ik eigenlijk met die hond hiernaast ook moeten doen, die springt altijd boven de schutting uit en blaft, blaft, blaft! Zelfs happen als je je vingers er overheen houdt.Maar van mij hebben ze nog nooit een briefje gekregen
Plien91 schreef:*denkt aan ex die niet kon slapen zonder de kat in zijn bed... gatver eerst zit dat beest in de tuin van de buren te ruften en daarna lag hij op MIJN plekje in bed, nee bedankt...*
Zoezi schreef:Waarom hebben mensen toch altijd overal last van? Misschien zijn ze zelf wel gewoon lastig! ... Altijd dat gezeik over katten! Die beestjes zijn gewoon keilief! Die doen dat echt niet bewust!
Zoezi schreef:Plien91 schreef:*denkt aan ex die niet kon slapen zonder de kat in zijn bed... gatver eerst zit dat beest in de tuin van de buren te ruften en daarna lag hij op MIJN plekje in bed, nee bedankt...*
Lijkt meer op een slechte ervaring en herinnering aan je ex en dan moeten de katten het ontgelden?? Daar lijkt het nu een beetje op hóór. No offense.......
En als ik nou klaag over jouw paarden met hun vliegen? Doe je er dan ook wat tegen? Vliegen schijten ook binnen