Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bienotje schreef:Ik kan jouw buurman ook wel gelijk geven. Je moet het alleen zijn van je hond opbouwen. Een uurtje weg gaan en op goed geluk thuis komen en duimen dat íe stil is geweest is iets heel anders..
Bienotje schreef:Ik denk dat je me niet goed begrijpt.. Je moet het alleen zijn van je hond echt opbouwen. En dat doe je dus niet door als je weg moet weg te gaan en als je weer thuis komt te hopen dat íe stil is geweest voor de buurt.
Als ik het zo hoor heb je het je hond ook zelf aangeleerd, hij mag immers eigenlijk altijd mee. Vaker dus en voor kortere tijd alleen laten. En dan liefst gewoon zelf buiten uit het zicht maar op gehoorafstand staan. Als je hond stil is, snel naar binnen en hem belonen. Al is het maar een minuutje. Maar vooral op tidj naar binnen gaan en belonen. Als je dat elke dag tientallen keren oefent zal hij snel de bedoeling door hebben (als je elke keer op het juiste moment beloont). Verkeerde moment belonen werkt namelijk weer averechts.
HannahFrouk schreef:Uhm ja sorry maar als ik in dezelfde situatie zou zitten (als hond) dan denk ik dat ik ook zou blaffen. De andere honden lopen dus los en jouw hond zit in de bench? Lijkt me wel superfrustrerend voor zo´n hond.
Een hond hele dagen in een bench, sorry hoor, maar dat vind ik echt niet kunnen. Zeker niet als je het die hond niet heel goed leert, dat hij de hele dag daarin moet zitten.
Elvira24 schreef:Voor de hond is de bench een hele zware straf!!probeer de honden bij elkaar te houden ( in een halletje of zoiets) met eten drinken speeltjes en hun eigen kussen/kleed.
Dat blaffen houdt echt wel een x op hoor..
Zo'n blafband helpt wel maar daar ben ik absoluut geen voorstander van.het is een hele makkelijke methode om je hond zo te staffen.
Het is een hele lastige situatie omdat er mensen in je omgeving last van hebben en jij zo goed en snel mogelijk je hond niet meer wilt laten blaffen.
Stop je hond niet meer in die bench,dat is alleen maar frustrerender en dat zal er niet beter op worden..
patjelisa schreef:Elvira24 schreef:Voor de hond is de bench een hele zware straf!!probeer de honden bij elkaar te houden ( in een halletje of zoiets) met eten drinken speeltjes en hun eigen kussen/kleed.
Dat blaffen houdt echt wel een x op hoor..
Zo'n blafband helpt wel maar daar ben ik absoluut geen voorstander van.het is een hele makkelijke methode om je hond zo te staffen.
Het is een hele lastige situatie omdat er mensen in je omgeving last van hebben en jij zo goed en snel mogelijk je hond niet meer wilt laten blaffen.
Stop je hond niet meer in die bench,dat is alleen maar frustrerender en dat zal er niet beter op worden..
Als ik straks op mezelf woon komt ze helemaal niet meer in de bench en dan gaat ze gewoon in de gang als ik weg ga.
Alleen met die andere twee honden gaat het gewoon niet (één ervan redelijk) dus mijn moeder wil dat echt niet hebben![]()
Ik zit nog max twee maanden in deze situatie en probeer het op dit moment juist een beetje makkelijk te maken voor haar.
Ik hoop zo dat ze straks stopt met blaffen als we samenwonen anders krijg ik zes buren aan de deur (flat)