HELP Hond blijft blaffen als we weg zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:56

Veel succes ik hoop dat het werkt ;)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 19:13

Nou had het geprobeerd om een dvd voor haar af te spelen, maar dat heeft niet geholpen!

de buurman kwam gelijk te dreigen aan de deur :+ ik heb tegen hem gezegd dat ik van alles probeer, maar dat ik niet even met mijn vingers kan knippen en het is op gelost.
zegt hij je koopt maar zo'n stroomband :+ :+ :+

Ik neem haar zoveel mogelijk mee als het kan en doe haar in de gang als ik weg ga alleen het mag niet altijd...

Bienotje

Re: HELP Hond blijft blaffen als we weg zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:24

Ik kan jouw buurman ook wel gelijk geven. Je moet het alleen zijn van je hond opbouwen. Een uurtje weg gaan en op goed geluk thuis komen en duimen dat íe stil is geweest is iets heel anders..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 19:25

Bienotje schreef:
Ik kan jouw buurman ook wel gelijk geven. Je moet het alleen zijn van je hond opbouwen. Een uurtje weg gaan en op goed geluk thuis komen en duimen dat íe stil is geweest is iets heel anders..

Ik ga ook een uurtje weg...
af en toe niet eens.
Neem haar misschien twee a drie keer in de week niet mee en dat is max twee uur.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:28

Een uurtje is sowieso al te veel met een hond die het niet kan. Het is beginnen in huis en dan in de bench en de kamer uitgaan. Dan even kort buiten het huis en dan opbouwen. Is soms een lang traject.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:33

Ik zou op zoek gaan naar een goeie hondengedragstherapeut en dit echt goed aanpakken en niet wat aanklungelen daar is de hond ook niet mee geholpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:35

gewoon goede blafbanden...........

mijn honden hebben ze twee weken omgehad....... en klaar was het

maargoed mijn honden zijn ineens gaan blaffen, hebben dat 5 jaar lang niet gedaan en in eens gingen ze tekeer als ze alleen waren..... andere situatie misschien
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 05-10-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:36

Ik denk dat je me niet goed begrijpt.. Je moet het alleen zijn van je hond echt opbouwen. En dat doe je dus niet door als je weg moet weg te gaan en als je weer thuis komt te hopen dat íe stil is geweest voor de buurt.

Als ik het zo hoor heb je het je hond ook zelf aangeleerd, hij mag immers eigenlijk altijd mee. Vaker dus en voor kortere tijd alleen laten. En dan liefst gewoon zelf buiten uit het zicht maar op gehoorafstand staan. Als je hond stil is, snel naar binnen en hem belonen. Al is het maar een minuutje. Maar vooral op tidj naar binnen gaan en belonen. Als je dat elke dag tientallen keren oefent zal hij snel de bedoeling door hebben (als je elke keer op het juiste moment beloont). Verkeerde moment belonen werkt namelijk weer averechts.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:39

Bienotje, ik was te lui om het uitgebreid op te schrijven :+ , maar dit bedoel ik ook.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:20

Het is dus wel duidelijk dat de hond verlatingsangst heeft. Ik raad je af om een blafband om te doen. Je hond is bang, en dat wordt gestraft. Dit vind ik geen goede manier om een hond van een angst af te helpen. :n

De tips van Bienotje zijn zeer nuttig. Verder zou ik een hond van je moeder lenen en die bij je hond laten als je hem bij jou thuis wil laten. Dit leert hem ook dat dat neurotische gedrag thuis niet nodig is.
Succes, en voor mijn rampenverhaal omtrent verlatingsangst mag je me altijd pb'en!
(Ik kon niet eens naar de wc of mijn hond zat al te piepen. Ook dit is goed gekomen. Houd de moed erin! :) )

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 00:13

Bienotje schreef:
Ik denk dat je me niet goed begrijpt.. Je moet het alleen zijn van je hond echt opbouwen. En dat doe je dus niet door als je weg moet weg te gaan en als je weer thuis komt te hopen dat íe stil is geweest voor de buurt.

Als ik het zo hoor heb je het je hond ook zelf aangeleerd, hij mag immers eigenlijk altijd mee. Vaker dus en voor kortere tijd alleen laten. En dan liefst gewoon zelf buiten uit het zicht maar op gehoorafstand staan. Als je hond stil is, snel naar binnen en hem belonen. Al is het maar een minuutje. Maar vooral op tidj naar binnen gaan en belonen. Als je dat elke dag tientallen keren oefent zal hij snel de bedoeling door hebben (als je elke keer op het juiste moment beloont). Verkeerde moment belonen werkt namelijk weer averechts.

en wat moet ik doen als ze gaat blaffen en blijft blaffen?
Ik heb het haar misschien wel zelf aan geleerd, want wat is nou leuker lekker op de boerderij rennen of in de bench?
zij weet ten slotte niet waar ik heen ga... Maar ik kan haar niet overal mee naar toenemen en die link begrijpt ze niet.(logisch)

Zo iemand laten komen ga ik niet doen dat kost heel veel geld en dat heb ik op dit moment niet.

de hond van mijn moeder lenen vind ik ook geen optie, want die zijn er straks ook niet als we samen wonen.
Het even weg gaan doe ik ook vaak! zoals een klein boodschapje (15 min) of mijn zusje naar school brengen of halen dat is ongeveer 10 min. het is meestal als we echt voor langere tijd met de auto weg gaan...

Toen wij terug kwamen en ik stond stiekem te luisteren hoorde ik trouwens echt helemaal niks!
Maar volgens de buurman was ze toen net even een paar minuten stil :+

Wat ik af en toe ook denk dat de kleine honden haar aansteken... want die blaffen elke keer als er iemand voorbij komt zoals een postbode, iemand met de hond, kinderen, enz alleen die stoppen na een paar minuten weer en mijn hond blijft doorblaffen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:55

Een gedragstherapeut hoeft niet duur te zijn het kan zelfs gratis zijn.
Therapeuten in opleiding zoeken vaan gevallen om mee te oefenen en van te leren en doen dit meestal tegen enkel vervoerskosten.
Ik weet niet zo goed waar je dan het beste kan informeren met wat googlen moet je vast wel iets vinden.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 01:16

dat had een vriendin ook dat probleem die heeft hem wel een blafband omgedaan omdat ze de oorzaak na lang zoeken en afwachten niet kon vinden
ze heeft hem 2 x omgehad en toen gekeken of ie het zonder kon en hij heeft hem sindsdien niet meer om.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:42

Als je er echt wat aan wil doen, dan zou je dus eens voor langere tijd uit het zicht maar op gehoorafstand kunnen posten. Dan weet je in ieder geval of inderdaad andere honden aanleiding zijn en hoe fanatiek je hond blaft.

Ik krijg de indruk dat je met dit topic had gehoopt op een hapklare oplossing, zo simpel als ander voer geven ofzo maar zo makkelijk kom je er waarschijnlijk niet vanaf ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:50

Even voor het idee, ik heb er met mijn hond zeker 2 maanden over gedaan voordat ik een paar uurtjes weg kon. Ik moet dan ook wel zeggen dat mijn hond heel erg last had van verlatingsangst. Hij had het zelfs met zijn 3 vriendjes thuis.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:58

Uhm ja sorry maar als ik in dezelfde situatie zou zitten (als hond) dan denk ik dat ik ook zou blaffen. De andere honden lopen dus los en jouw hond zit in de bench? Lijkt me wel superfrustrerend voor zo´n hond.

Een hond hele dagen in een bench, sorry hoor, maar dat vind ik echt niet kunnen. Zeker niet als je het die hond niet heel goed leert, dat hij de hele dag daarin moet zitten.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 12:10

HannahFrouk schreef:
Uhm ja sorry maar als ik in dezelfde situatie zou zitten (als hond) dan denk ik dat ik ook zou blaffen. De andere honden lopen dus los en jouw hond zit in de bench? Lijkt me wel superfrustrerend voor zo´n hond.

Een hond hele dagen in een bench, sorry hoor, maar dat vind ik echt niet kunnen. Zeker niet als je het die hond niet heel goed leert, dat hij de hele dag daarin moet zitten.

Waar staat de hele dag in de bench :Z :+ alleen voor de nacht en als ik een keer weg ben waar ze niet mee kan..
Heb gister al gezegd dat het misschien drie keer in de week is...
De andere honden hebben samen de gang en mijn hond zit in de woonkamer dus dat ziet ze niet eens :+
Misschien beter lezen de volgende keer *D

Nikka Misschien dat ze dat ook heeft... Mijn vriend ging zondag naar zijn ouders en zetten mij onderweg af bij een vriendin en toen moest ze ook de hele tijd piepen in de auto toen ik er niet meer was...

Bienotje en wat als de honden van mijn moeder de gene zijn die het veroorzaken? zou ik bij hun wel een blafband om kunnen doen? ze doen het echt alleen als er wat voorbij komt (nou komt dat vaak voor)
Ik denk zeker niet dat ik zo een oplossing heb, maar mijn buurman wel... misschien lijkt het daarom zo ;) wil ook geen politie aan de deur.

zonnebloem18 dank je wel voor je antwoord ik ga eens zoeken ;)

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:23

Voor de hond is de bench een hele zware straf!!probeer de honden bij elkaar te houden ( in een halletje of zoiets) met eten drinken speeltjes en hun eigen kussen/kleed.
Dat blaffen houdt echt wel een x op hoor..
Zo'n blafband helpt wel maar daar ben ik absoluut geen voorstander van.het is een hele makkelijke methode om je hond zo te staffen.
Het is een hele lastige situatie omdat er mensen in je omgeving last van hebben en jij zo goed en snel mogelijk je hond niet meer wilt laten blaffen.
Stop je hond niet meer in die bench,dat is alleen maar frustrerender en dat zal er niet beter op worden..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 12:47

Elvira24 schreef:
Voor de hond is de bench een hele zware straf!!probeer de honden bij elkaar te houden ( in een halletje of zoiets) met eten drinken speeltjes en hun eigen kussen/kleed.
Zo'n blafband helpt wel maar daar ben ik absoluut geen voorstander van.het is een hele makkelijke methode om je hond zo te staffen.
Het is een hele lastige situatie omdat er mensen in je omgeving last van hebben en jij zo goed en snel mogelijk je hond niet meer wilt laten blaffen.
Stop je hond niet meer in die bench,dat is alleen maar frustrerender en dat zal er niet beter op worden..

Als ik straks op mezelf woon komt ze helemaal niet meer in de bench en dan gaat ze gewoon in de gang als ik weg ga.
Alleen met die andere twee honden gaat het gewoon niet (één ervan redelijk) dus mijn moeder wil dat echt niet hebben ;(
Ik zit nog max twee maanden in deze situatie en probeer het op dit moment juist een beetje makkelijk te maken voor haar.

Ik hoop zo dat ze straks stopt met blaffen als we samenwonen anders krijg ik zes buren aan de deur (flat) :P

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:50

patjelisa schreef:
Elvira24 schreef:

Als ik straks op mezelf woon komt ze helemaal niet meer in de bench en dan gaat ze gewoon in de gang als ik weg ga.
Alleen met die andere twee honden gaat het gewoon niet (één ervan redelijk) dus mijn moeder wil dat echt niet hebben ;(
Ik zit nog max twee maanden in deze situatie en probeer het op dit moment juist een beetje makkelijk te maken voor haar.

Ik hoop zo dat ze straks stopt met blaffen als we samenwonen anders krijg ik zes buren aan de deur (flat) :P

Oh jeetje!!ik hoop het voor je dat het dan over is..maar ze zijn over het algemeen niet graag alleen dus ik denk dat er weinig verandering in komt..hij is en blijft alleen.
Succes met deze lastige situatie

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 13:22

Dan laat ik hem samen met de kat :P krijgen ze allebei een eigen kleedje en speeltjes en dan hoop ik dat het goed komt...

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:03

pfffffff sorry maar ik heb ook al eerder geschreven dat het erg jammer is dat je niet in mijn regio woont anders was ik wel even gekomen. Je vraagt tips via een forum of mail aan mensen en zelfs een gedragstherapeut (zoals ik) kan nooit en te nimmer voor de volle 100% zekerheid de perfecte tip geven. Als je een gedragstherapeut vraagt zal die altijd even komen kijken naar de situatie bij jou thuis. Dan pas kan er iemand met ervaring een oordeel vellen en tips en therapie geven.
Als ik nu lees dat je straks gaat verhuizen en samen gaat wonen, dan kan het drama alleen maar erger worden. Ten eerste nieuwe omgeving, ten tweede de andere honden vallen weg, ten derde op een flat met nog meer geluiden rondom de hond heen, ten vierde nieuwe partner die ineens ook wat te vertellen heeft...

Als je het mij vraagt zou ik nu echt binnen 1 week voor een oplossing zoeken. Je hebt straks de grootste ellende met de oude buren maar straks ook met de nieuwe buren. Ik heb momenteel 11 honden.... als ik zeg stil is het stil! Als ze blaffen kan ik me goed voorstellen dat een buurman op een gegeven moment zoiets heeft van de maat is vol ik bel de politie. En denk eraan, 3 meldingen is rede genoeg om straks jou te verplichten om te verhuizen.

Mocht je geen geld willen uitgeven aan een officiele therapeut misschien is het dan beter om de hond gewoon te herplaatsen bij iemand die wel altijd thuis is en er ervaring mee heeft en er tijd aan kan spanderen.

Zoals Bienotje en nog een paar hier hebben geschreven met een makkelijke tip via een topic kom je er niet. Dit vergt tijd. En de tijd die je nu hier op het forum doorbrengt had alweer naar de hond kunnen gaan door aandacht te geven buitens huis en beginnen met de 1 minuut alleen zijn....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:12

Overigens is een gedragstherapeut helemaal niet zo duur. Ze komen langs en geven een advies en daarna moet je zelf aan de slag. Ik weet sowieso nog wel een goede bij je in de regio.
Er is nu eenmaal geen quick fix hiervoor, het kost gewoon veel tijd en geduld.

Wat betreft het verhuizen moet ik doggenmeisje gelijk geven. Ik had een hond die voor zijn 2e levensjaar al 3 x in het asiel had gezeten en extreme verlatingsangst had. Toen wij gingen verhuizen had hij echt een terugval de eerste tijd.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 16:37

Ik woon nu al samen met mijn vriend dus er komt geen andere partner erbij...
En ze word zeker niet herplaatst!!!!!!
Ik werk niet dus ben vaak zat thuis alleen naar sommige dingen kan ik haar niet meenemen zoals naar mijn oma, vriendin of een avond bioscoop!

maar ik heb niet het geld om even een paar honderd euro uit te geven voor een gedragtherapeut! heb ook nog andere beesten en die hebben ook een zorg nodig.

Ik denk dat het beste is om zo´n blafband te kopen! Ik heb het gister aan een dierenartsassistente en iemand die politiehonden traint gevraagd en die vinden dat ik een blafband moet kopen (heb het hele verhaal uitgelegd)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:40

Een paar honderd is echt overdreven meestal is net 100 euro in eerste instantie genoeg en zo'n blafband is ook echt niet goedkoop en lost uiteindelijk niks op.