Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikdoemaarwat schreef:en wat als je nou eens geen kussen geeft ,blijft hij dan van de rest van je spullen af?
en hij weet niet dat hij fout zit
hij merkt het aan jouw houding bij binnenkomst en daarom reageerd hij zo.....
ik zou idd met iets afleidens te werk gaan en bij goed gedrag uitbundig belonen
bij slopen niet straffen maar negeren....
ikdoemaarwat schreef:als ik het zo lees heb je ook idd een hond die niet helemaal jofel is
wist je dit toen je hem nam?
zoja dan helaas weet je waar je aan begonnen bent
dit gedrag is overigens niet echt normaal
waarschijnlijk een slecht verleden?
begreep dat een therapeut zijn handen er ook al af had getrokken?
ik denk dat je dan toch niet meer kunt doen dan het te gaan accepteren en de nodige boos-word-aanvalletjes weg te tellen
KellyZ schreef:Ik wil niet bot uit de hoek komen en begrijp je probleem maar wat ik mij afvraag is, als je weet dat staffords aardig kunnen slopen, waarom neem je dan een hond van dat ras? Zeker als je er al eerder ervaring mee hebt.
breezy302 schreef:KellyZ schreef:Ik wil niet bot uit de hoek komen en begrijp je probleem maar wat ik mij afvraag is, als je weet dat staffords aardig kunnen slopen, waarom neem je dan een hond van dat ras? Zeker als je er al eerder ervaring mee hebt.
Wat jij zegt is echt de grootste onzin. Elke hond kan slopen en dat is zeker niet rasgebonden! En mijn vorige stafford sloopte niets. Die heeft nog nooit iets kapot gemaakt. Ik hoef hier geen onzin en vooroordelen over staffords te horen. Als het een labrador was geweest dan had je deze opmerking niet gemaakt.
Ikdoemaarwat: Daar ben ik dus ook bang voor. Dat er gewoon geen opties meer zijn. Naar mijn idee heb ik echt alles geprobeerd wat er maar te proberen valt. De enige straf die hij echt verschrikkelijk vind is als ik met een fles een beetje water op hem gooi. Maar dat is voor hem een hele erge straf en dat gebruik ik alleen als hij echt heel erg stout is geweest. dat is zo erg voor hem want vroeger gooiden ze dan meestal een fles over hem leeg en sloegen die dan op zijn kop kapot. En die angst heb ik er nu ook eindelijk uit ...
flicka schreef:Als hij maar een uurtje alleen zit valt de muilkorf nog wel mee als hij het kleedje in zijn bench sloopt. Ik heb het idee dat hij veel langer alleen zit.
Deze hond moet zijn energie wel kwijt. En als je geen opties meer ziet dan is er nog maar één optie, naar de DA. Hij heeft geen leuk leven zo en zit blijkbaar vol frustraties.
Straffen na de zonde is al heel verkeerd. Je moet hem betrappen op het moment zelf.
Sterkte.