Hond blijft slopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond blijft slopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:58

Mosterd...nooit geprobeerd maar het valt te proberen. Een muilkorf krijgt hij binnen NIET om. Die heeft hij buiten al altijd om omdat hij agressief is. De radio aanzetten kan ik proberen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:00

ikdoemaarwat schreef:
en wat als je nou eens geen kussen geeft ,blijft hij dan van de rest van je spullen af?

en hij weet niet dat hij fout zit
hij merkt het aan jouw houding bij binnenkomst en daarom reageerd hij zo.....

ik zou idd met iets afleidens te werk gaan en bij goed gedrag uitbundig belonen

bij slopen niet straffen maar negeren....

Mijn staffie is precies zo hoor, als ze iets gesloopt heeft komt ze mij niet begroeten,staat ze schijnheilig om een hoekje te kijken als ik de rommel aantref.
Sterker nog zodra ik binnen kom glipt ze snel weg om vervolgens na een tijdje voorzichtig binnen te komen met de pluizen uit haar bek.....net alsof ze denkt: ik peer 'm snel als ze binnen komt dan denkt ze misschien dat die luie jack russel het heeft gedaan.

Ik heb het ook geprobeerd om goed gedrag te belonen maar een keer daarop sloopt ze weer net zo hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:01

Ohja ik zal de reden dat hij binnen geen korf om krijgt even uitleggen. Buiten heeft hij altijd een muilkorf om voor de veiligheid van andere honden. Als ik dat ding binnen ook om ga doen kan ik hem net zo goed afmaken. Dan kan hij niet spelen of iets dergelijks. Alleen drinken en iets kleins eten. Zijn eigen brokken krijgt hij dan niet eens weg alleen kleine koekjes. Ik vind het al erg genoeg dat hij hem buiten om moet, binnen doe ik hem dat echt niet aan. maar ik moet zeggen dat ik nu echt gek van dat beest wordt. Ben in staat om hem naar de Chinees te brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:05

Wendyalshley: Staffords zijn ook moeilijke honden. k heb echt alles al geprobeerd bij Kyl maar hij stopt gewoon niet!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:05

als ik het zo lees heb je ook idd een hond die niet helemaal jofel is
wist je dit toen je hem nam?
zoja dan helaas weet je waar je aan begonnen bent

dit gedrag is overigens niet echt normaal
waarschijnlijk een slecht verleden?

begreep dat een therapeut zijn handen er ook al af had getrokken?
ik denk dat je dan toch niet meer kunt doen dan het te gaan accepteren en de nodige boos-word-aanvalletjes weg te tellen :(:)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:10

Zijn er geen andere therapeuten die er mee aan de slag willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:20

ikdoemaarwat schreef:
als ik het zo lees heb je ook idd een hond die niet helemaal jofel is
wist je dit toen je hem nam?
zoja dan helaas weet je waar je aan begonnen bent

dit gedrag is overigens niet echt normaal
waarschijnlijk een slecht verleden?

begreep dat een therapeut zijn handen er ook al af had getrokken?
ik denk dat je dan toch niet meer kunt doen dan het te gaan accepteren en de nodige boos-word-aanvalletjes weg te tellen :(:)

Ik weet dat zijn gedrag niet normaal is. En nee ik wist niet alles toen ik hem kreeg...nu wel.
Hij is getraind en gebruikt voor pitbullgevechten, hij is getraind om mensen aan te vallen, hij is mishandeld en hij heeft het gewoon ontzettend slecht gehad. Toen ik hem kreeg was het een klein hoopje hond. Hartstikke mager en onder de ontstoken wonden.

Ik ben echt door een ontzettende hel gegaan met hem en er zijn momenten geweest dat ik jankend bij de DA zat omdat ik hem gewoon niet meer aankon. Ik wilde hem laten afmaken en zelf mijn DA is daarmee akkoord gegaan terwijl mijn DA er op tegen is om gezonde honden af te maken. Nu is het een hartstikke leuke hond. Hij luisterd goed, is superlief voor mensen, krimpt niet meer bij alles ineen en hij is gewoon echt een schat. Alleen zodra hij een andere hond ziet wordt hij helemaal gek, vandaar dus ook dat hij buiten een muilkorf om heeft. De andere stafford die ik had en die net is overleden dat was echt zijn maatje. Dat was de enige hond waar Kyl het mee kon vinden.

Maar nu gaat het echt goed met Kyl, dat valse gedoe tegen andere honden daar kan ik mee leven en hij is echt heel erg veranderd. Ik ben daar wel jaren mee bezig geweest maar goed.

Dat slopen is nu nog het enige waar ik niet echt mee kan leven. Ik wordt het gewoon zat!

Gedragstherapeuten zijn maanden met hem bezig geweest maar zijn er maar mee gestopt. Ze wisten het gewoon niet meer. Als ik nu eens heel rijk was dat zou ik die Cesar uit Amerika laten komen maar helaas ben ik niet rijk. En ik zou niet weten welke therapeut in Nederland ook maar iets aan Kyl zou kunnen doen...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:29

Ik wil niet bot uit de hoek komen en begrijp je probleem maar wat ik mij afvraag is, als je weet dat staffords aardig kunnen slopen, waarom neem je dan een hond van dat ras? Zeker als je er al eerder ervaring mee hebt.

Wij hebben alleen honden van fokkers. Wij hebben een Bobtail gehad en 2 Malter-leeuwtje's. Onze Bobtail was erg agressief tegen andere honden en mensen (behalve bekenden zoals het gezin en familie), het was thuis een schat van een beest maar als er vriendinnetje's over de vloer kwamen moest hij toch echt in de computerkamer, anders ging het gewoon fout. Bij andere honden was hij niet te houden, daarom mochten alleen mijn ouders hem uitlaten en wij niet, wij waren toen nog vrij jong. Deze hond heeft ook shows gelopen en heeft zelfs een keer de keur-meester gebeten, werd alsnog tweede maar ó wat schaamde mijn moeder zich. Djino is op zijn 9de levensjaar ingeslapen omdat hij ziek was en er heel veel onderzoeken moesten worden gedaan, dat was niet fijn voor hem maar het liep ook nogal in de rekeningen en toen hebben mijn ouders besloten dat het beter was zo.

De 2 maltezer-leeuwtjes waren echt twee schatten van hondje's, deze waren er gelijk als de Bobtail. Leuke hondje's en hier kon van alles mee, twee zusters. Witny is op een keer ziek geworden aan één oog, die moest er toen uitgehaald worden. Het andere oog ging ook achteruit en ze werd steeds banger, kon op een gegeven moment amper nog zien en kroop onder de bank, dit was toen ze ouder werd. Op een keer moest ook haar andere oog eruit en toen kon ze niks meer zien, we hebben het even aangekeken maar vonden dit geen hondwaardig leven, dus toen moesten we ook afscheid nemen van Witny. Toen was Banjer nog alleen, en ze kwijnde gewoon weg omdat haar maatje er niet meer was, ze stierf gewoon letterlijk van verdriet, at op een gegeven moment niet meer en zag het leven niet meer zitten, toen hebben we haar bij Witny gebracht in de hondenhemel.

Allemaal schatten, alleen de Bobtail had zijn eigenaardigheden. Mijn ouders werden alleen gek van al dat gekef en geblaf elke keer als de bel ging. En ja na die honden is er weer een nieuwe gekomen, die we nu al 6 jaar hebben vanaf het pup zijn: Balou.
Balou is een Newfoundlander teef, en onze ideale droom-hond, een hond die vriendelijk is naar andere honden en mensen, niet sloopt of vals is, geen vlieg kwaad zal doen, lief, trouw en het mooiste is: ze blaft amper. Alleen als er ECHT iets is dan gaat ze tekeer.
Ook is ze ontzettend speels, echt de ideale hond.

Niet dat ik hier me hele hondenverhaal kwijt wilt, maar hiermee wil ik je laten zien dat de stafford mischien niet jou ideale ras is, verbeter me maar als ik het fout heb.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 25-09-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:30

poeh moeilijk hoor, overigens wel petje af voor je hoor
diepe respect dat je het op kan brengen

misschien toch ook dat laatste stukje met het slopen naast je neer leggen?
ik denk dat er namelijk geen optie's meer zijn als ik het zo hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:34

KellyZ schreef:
Ik wil niet bot uit de hoek komen en begrijp je probleem maar wat ik mij afvraag is, als je weet dat staffords aardig kunnen slopen, waarom neem je dan een hond van dat ras? Zeker als je er al eerder ervaring mee hebt.

Wat jij zegt is echt de grootste onzin. Elke hond kan slopen en dat is zeker niet rasgebonden! En mijn vorige stafford sloopte niets. Die heeft nog nooit iets kapot gemaakt. Ik hoef hier geen onzin en vooroordelen over staffords te horen. Als het een labrador was geweest dan had je deze opmerking niet gemaakt.

Ikdoemaarwat: Daar ben ik dus ook bang voor. Dat er gewoon geen opties meer zijn. Naar mijn idee heb ik echt alles geprobeerd wat er maar te proberen valt. De enige straf die hij echt verschrikkelijk vind is als ik met een fles een beetje water op hem gooi. Maar dat is voor hem een hele erge straf en dat gebruik ik alleen als hij echt heel erg stout is geweest. dat is zo erg voor hem want vroeger gooiden ze dan meestal een fles over hem leeg en sloegen die dan op zijn kop kapot. En die angst heb ik er nu ook eindelijk uit ...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:39

wat doet hij als je een klein beetje met de plantenspuit water spuit?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:40

Sorry maar ik vind het nogal raar van je dat je je hond op die manier straft! als je weet dat je hond zo'n achtergrond heeft. Waarom neem je niet een blik met bierdopjes ofzo erin die je op de grond laat vallen. net zo effectief en een stuk netter tegenover de hond. Zolang de hond maar niet ziet dat jij het geluid veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:41

Dan wordt hij helemaal gek! Dan gaat hij piepen en rent hij hard weg en ligt hij 3 uur met zijn staart tussen zijn benen onder bed te trillen. Dat vind hij zoooo erg en hij is dan ook zo bang dat ik die straf alleen voor echt ernstige dingen gebruik! Zoals een keer dat hij probeerde de hond van mijn broer te bijten.

Frances: Been there, done that. Heb ik ook gedaan, zo'n stalen blikje met dopjes erin en het werkt niet. De straf met water gebruik ik alleen als hij iets heel ergs heeft gedaan en zeker niet zomaar.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:42

Als hij maar een uurtje alleen zit valt de muilkorf nog wel mee als hij het kleedje in zijn bench sloopt. Ik heb het idee dat hij veel langer alleen zit.
Deze hond moet zijn energie wel kwijt. En als je geen opties meer ziet dan is er nog maar één optie, naar de DA. Hij heeft geen leuk leven zo en zit blijkbaar vol frustraties.

Straffen na de zonde is al heel verkeerd. Je moet hem betrappen op het moment zelf.

Sterkte.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:45

breezy302 schreef:
KellyZ schreef:

Wat jij zegt is echt de grootste onzin. Elke hond kan slopen en dat is zeker niet rasgebonden! En mijn vorige stafford sloopte niets. Die heeft nog nooit iets kapot gemaakt. Ik hoef hier geen onzin en vooroordelen over staffords te horen. Als het een labrador was geweest dan had je deze opmerking niet gemaakt.

Ikdoemaarwat: Daar ben ik dus ook bang voor. Dat er gewoon geen opties meer zijn. Naar mijn idee heb ik echt alles geprobeerd wat er maar te proberen valt. De enige straf die hij echt verschrikkelijk vind is als ik met een fles een beetje water op hem gooi. Maar dat is voor hem een hele erge straf en dat gebruik ik alleen als hij echt heel erg stout is geweest. dat is zo erg voor hem want vroeger gooiden ze dan meestal een fles over hem leeg en sloegen die dan op zijn kop kapot. En die angst heb ik er nu ook eindelijk uit ...

Dan had ik het dus fout, ik dacht alleen dat ik dat hier ergens gelezen had. Sorry.
Ik wilde je helemaal niet aanvallen en wat ik over een Labrador had gezegt dat weet ik niet, maar ik wilde je niet aanvallen, ik ben ook maar een mens. En of ik die opmerking niet had gemaakt over een Labrador dat kun je niet weten, ik probeer gewoon mijn stukje ervaring met onze honden een beetje te vergelijken, en als je hier iets aan hebt, dat is fijn en zo niet, dan niet.

Ik probeer hier geen onzin te verkondigen en heb ook geen vooroordelen, ik wil het wel een beetje gezellig houden hier.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 25-09-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

flicka schreef:
Als hij maar een uurtje alleen zit valt de muilkorf nog wel mee als hij het kleedje in zijn bench sloopt. Ik heb het idee dat hij veel langer alleen zit.
Deze hond moet zijn energie wel kwijt. En als je geen opties meer ziet dan is er nog maar één optie, naar de DA. Hij heeft geen leuk leven zo en zit blijkbaar vol frustraties.

Straffen na de zonde is al heel verkeerd. Je moet hem betrappen op het moment zelf.

Sterkte.

Hij zit altijd maar een uur alleen. Vandaag was ik vrij en ben ik alleen even naar de paarden geweest om te voeren. Ik ben niet altijd thuis want ik werk ook parttime. Maar mijn moeder is altijd thuis en mijn broer Sávonds ook. Zijn energie kan hij ook kwijt. We zijn eigenlijk altijd met hem bezig. Hij gaat genoeg naar buiten en ook vaak naar een speciaal veldje. Die is omheint en daar kunnen dan geen andere honden in. Daar blijven we dan meestal de hele dag en dan hij spelen wat hij wil. Een muilkorf binnen wil ik gewoon echt niet! wat als hij moet overgeven met zijn korf om? Dan stikt hij straks in zijn eigen kots.

Ylana

Mijn oplossing was om geen dure kussens meer te kopen...
Ik haalde bij de kringloop altijd van die ouderwetse dekens voor € 2,00 per stuk.
Deze zijn meestal lekker dik en één keer in de week kreeg het gespuis een nieuwe.
Scheelde mij een hoop geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:47

Flicka: Ik zie het ook nooit! Hij doet het alleen als we er niet zijn!
Yllana: Dat maakt geen verschil, ook al koop ik goedkope kussens dan nog is het zonde om elke dag een nieuwe te kopen. ik dacht eerst dat het misschien aan de vulling lag of aan de geur want er zit dan zo'n dierenwinkel geur aan maar dat is het dus ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:48

KellyZ schreef:
KellyZ schreef:

Dan had ik het dus fout, ik dacht alleen dat ik dat hier ergens gelezen had. Sorry.[/quote]
Dat was iemand anders die hier ook reageerde

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:50

ze bedoelt dat je er 1 keer per week een nieuwe inlegt. sloopt tie hem de 1e dag dan is t pech.1 keer per week een nieuwe

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:51

Dat zeg ik: dan had ik het dus fout.
Ik weet niet zoveel over Staffords dus daar kan ik ook niet super veel over zeggen alleen wij hebben ook een hond gehad met zijn eigenaardigheden en uiteindelijk hebben we voor een ander ras gekozen, en dat is ons toch beter gevallen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat we minder van ze gehouden hebben en ik probeer je ook niet te zeggen dat je je hond weer naar het asiel moet brengen ofzo, echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:56

Maar dan zit ik nog met die kapotte ellebogen...
Dat doet hem pijn en dat vind ik sielugh! Nee even zonder gein, dat kan ik niet maken voor hem. Ik wil niet dat hij pijn heeft. Ik heb het al weleens geprobeerd om echt keihard te zijn en hem gewoon in zijn kale mand te laten liggen maar die ellebogen waren toen zo kapot. Heb ook al kranten in de mand gelegt maar die vreet hij dan ook op. Heb ook al eens zo'n zachte mand gehad. Kan niet goed uitleggen wat ik bedoel maar die maakte hij ook kapot. Ook alleen een kussen maakt hij ook kapot. Ik heb echt al honderden fleecekleedjes gekocht maar ook die maakt hij kapot.

KellyZ: Ik snap je wel maar ik heb al zoveel vooroordelen over staffords naar mijn hoofd geslingerd gekregen ( niet in dit topic hoor) dat ik daar vaak heel erg moe van wordt en dan gelijk begin te steigeren maar dat was mijn bedoeling niet hoor. Staffords vind ik echt geweldig en zou ook geen ander ras willen. Ik heb veel ervaring met deze honden en ik weet ook heel goed welke verzorging honden nodig hebben en hoe je ze kan trainen maar met mijn eigen hond lukt dat niet zo tenminste niet als het om slopen gaat.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:56

Wij hebben een Beagle gehad die daar ook zo goed in was :+..
Met van die oude wollen dekens ging het redelijk goed...
Die was iniedergeval niet binnen een uur kapot, en we hadden toen een hele stapel gratis af kunnen halen bij iemand..

En we hebben ook een tijdje een restpartij vloerbedekking op maat geknipt en gebruikt, deze heeft ze heel gehouden ;)..

Misschien kun je er wat mee :)..
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:00

Ik heb wel van die oude wollen dekens maar die waren van mijn overgrootoma dus die houdt ik liever zelf! hahaha die zijn mij meer waard dan het duurste hondenkussen! Vloerbedekking: Daar ga ik eens over nadenken. Ik heb eens in een huis gewoont waar we van dat kortepolige tapijt hadden en daar gingen zijn ellebogen ook van kapot maar misschien met hoogpolig niet.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:01

Okee, dan weet je dus goed wat voor'n hond je in huis hebt.
Tjaa, mischien een kussen met een wat hardere hoes, of is ze hier ook zo doorheen?

Wat ook kan helpen is om een vies goor goedje op het kussen te smeren wat vies smaakt, mischien leert ze het zo af, onze Newfoundlander sloopte toen ze pup was ook graag maar toen het vies ging smaken, toen was ze er snel klaar mee, ze heeft het daarna ook niet meer gedaan.

Ik zou je niet zo 1, 2, 3 voorbeelden kunnen geven maar volgens mij is dat spul er wel voor honden, dat is dus niet schadelijk voor ze maar geeft ze een vieze smaak in de mond. Waardoor ze het (lijkt mij) snel afleren.