Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

patserke schreef:zo had ik er nog niet over nagedacht, ik geef deze gekookte nog en wie weet dan wel rauw.
ga aan die voedings assistent vragen wat ik het beste kan geven, na dat beetje kip staat hij na een uur alweer kopjes te geven omdat die honger heeft

patserke schreef:ik heb laatst ook zon voerbal gekocht met vitakraft snacks.
ik moest het eerst voordoen maar toen vond hij het wel intressant. dit pas na dat hij zeurde om eten.
ik blijf ook best concequent. en geeft hem niet elke keer als hij zeurt eten, ik geef ook vaste tijden eten om 07:00 en om 18:00
nu geef ik omdat ik het toch al heb gemaakt de kuikenboutvlees tussen de middag.

Wanneer ik met hem grondwerk, en hij een gevraagde oefening correct uitvoert, krijgt hij een beloning in de vorm van 1 snoepje. Voordat hij dat snoepje krijgt zeg ik eerst: "snoepie he?" en dan hop snoepje.
en zeg dat iedere keer wanneer hij een snoepje krijgt. Negeer hem ook altijd wanneer hij om een snoepje jengelt en jij niet eerst "snoepje" hebt gezegd. Ook niet "snoepje" (of wat voor woord je ook gebruikt) zeggen wanneer hij begint te jengelen, het moet jouw initiatief zijn. En maak voor jezelf een regel, bijvoorbeeld niet meer dan 2 snoepjes per dag, en houd je daar ook aan.

Geef het commando, en wanneer hij gaat zitten zeg je "jaaaaaaa!" en dan "snoepje (of het woord dat je wil gaan gebruiken) en dan geef je hem het snoepje (hij mag in de tussentijd niet opstaan) En nu kan hij al 1 oefening