Kat meenemen op vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:32

mijn mening; niet doen!
katten zijn over het algemeen erg gehecht aan hun terretorium. uiteraard zijn er katten die liever mensen om zich heen hebben, maar de meesten zijn liever alleen thuis..

Ook lastig dat hij niet gewend is op een kattenbak te gaan, en ik vind het best sneu dat hij dan vast moet aan een tuigje.. nog lastig ook want die poezen krijgen ze altijd af.
Als je hem aan een tuigje doet, doe hem alsjeblieft strak genoeg!!! Zo is de kans dat ze ergens achter blijven hangen kleiner, en vooral de kans dat hij zijn poot door het deel bij z'n keel krijgt is heel klein. Geloof me, dat wil je neit...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:07

Ik zou het ook niet doen, geeft veel te veel stress voor zo'n beestje. Een weekje minder aandacht gaat zo'n kat heus niet dood van hoor. Een vriendin van mij heeft 2 kruising Sphynxen, die normaal al chronisch aandacht tekort hebben. Die heeft ze ook 5 dagen thuis gelaten, ik heb ze eten gegeven voor haar. Ze vonden het niet geweldig dat ze niet de hele dag bij iemand in z'n nek konden liggen, maar zelfs die monsters hebben het overleefd (en je wil niet weten hoeveel aanspraak de gemiddelde sphynx nodig heeft :D )

Anoniem

Re: Kat meenemen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:54

We hebben toch maar een plekje in het dierenpension voor hem geboekt hoor :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:55

Dat snap ik dan niet. Waarom laat je hem niet lekker thuis op zijn eigen plek? er is toch wel iemand die hem 5 dagen eten kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:56

Goof schreef:
Dat snap ik dan niet. Waarom laat je hem niet lekker thuis op zijn eigen plek? er is toch wel iemand die hem 5 dagen eten kan geven?

Ja natuurlijk wel... Als je even het topic doorleest (lijkt me niet veel moeite met nog geen 2 volle pagina's) zou je weten waarom we dat dus niet doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:02

Ja, ik weet 't, kat kan niet zonder aandacht....
Maar echt, het is maar 5 dagen, laat hem lekker op zijn eigen plekkie blijven zou ik dan zeggen. Nu krijgt hij de stress van hierheen verhuizen, wennen ect.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:04

Die van mij blijven altijd lekker thuis, en 1x per dag komt de buurjongen ff snel kijken of er nog water en voer is. Dan gaan ze maar een weekje niet naar buiten, kunnen ze wel tegen. Als we een weekend weg gaan zet ik 3 grote bakken water en eten neer en daar doen ze het dan mee, gaat prima.

Als ik thuis ben zitten ze ook 24/7 om me heen, liggen op schoot, slapen op bed, de hele dag spelen en kroelen. Een paar daagjes alleen zonder aandacht van mensen gaan ze niet dood van hoor;) Je vergelijkt je kat nu met een mens, dat doen mensen veels te veel met dieren. Een dier is niet gehecht aan zijn baas, ja alleen maar omdat jij degene bent die hem eten geeft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:05

Goof schreef:
Ja, ik weet 't, kat kan niet zonder aandacht....
Maar echt, het is maar 5 dagen, laat hem lekker op zijn eigen plekkie blijven zou ik dan zeggen. Nu krijgt hij de stress van hierheen verhuizen, wennen ect.

Nee. Dat doen we hem gewoonweg echt niet aan. Zoals gezegd is hij erg gehecht aan aandacht en gewend veel binnen te zijn. Als we hem in zijn uppie naar buiten verbannen zit hij 5 dagen alleen en ziet alleen mensen om hem eten te geven.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:06

In het pension zit íe opgesloten met een berg vreemde katten, krijgt íe ook geen aandacht van mensen lijkt mij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:07

Ik zie ook niet in waarom je een kat die alleen thuis blijft naar buiten zou moeten verbannen??
Die van mij hebben ook 10 dagen binnen gezeten toen ik weg was en 1 keer per dag kwam iemand wat te eten in de bakjes mikken. prima hoor, ze doen het gewoon nog ;)

maar goed, jullie keuze is toch al gemaakt. Veel plezier op jullie vakantietje.
Laatst bijgewerkt door Goof op 25-09-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:08

saroanda schreef:
In het pension zit íe opgesloten met een berg vreemde katten, krijgt íe ook geen aandacht van mensen lijkt mij.

Nee, hier hebben ze ieder een apart gedeelte met een buiten- en binnengedeelte :) En krijgen ze wel degelijk aandacht van mensen... Van krabpaal tot lekker warm mandje, het staat allemaal in zijn 'hok'.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:46

Ik weet niet of het de beste optie was.. maar goed, als jij ervan overtuigd bent dat deze kat zo gek is op aandacht is..
Weet je of hij goed overweg kan met andere katten?

Ben al lang blij dat hij neit mee gaat op vakantie eerlijk gezegd! :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:54

Mijn buurman neemt zijn poes ook mee naar bungalowpark, die is nu 19 jaar en die gaat nooit naar buiten toe. (thuis)
Als het mooie weer is mag ze wel naar buiten maar dan aan de tuigje met lange dunne koord omdat ze anders in water valt of onder auto komt. (dat kent ze gewoon niet)

Ik neem mijn poezen niet mee op vakantie omdat ze veel vrijheid hebben thuis, ze proberen alles om naar buiten te kunnen gaan en dat vind ik gewoon te gevaarlijk om mee te nemen op vakantie.