Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:17

jesito schreef:
Wat de kosten betreft reizen die aardig de pan uit maar het ergste is dat het dier nog niet geholpen is.
Ik heb een goede tip via de pb gekregen om van primeval de omega3-6-9 te gaan geven.
Kan het minimaal proberen.

onze hond voornamelijk in de zomer ook enorm last van jeuk, werd goed ontvlooit, verschillende merken brokken geprobeerd, nu krijgt zij dagelijks 5 ml primeval de omega3-6-9, dosering uit me hoofd is 10 ml per 40 kg.de vacht wordt mooier, jeukplekken zijn zeer verminderd tot bijna weg, kosten vallen mee, ongeveer € 25,- voor een liter. altijd proberen waard.... succes

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:32

Alsof ik het verhaal van mijn eigen jr lees. Mijn hondje is zo'n 4 jaar geleden opgegeven door de dierenarts, niets hielp en hij had de zin in het leven verloren. Had alleen maar jeuk en beet zichzelf helemaal kapot.
Ik ben gestopt met inenten, en ik ben naar een homeophatische dierenarts gegaan. Deze heeft hem 1x behandeld en hij is al 4 jaar vrijwel klachtenvrij, terwijl hij al zijn hele leven problemen heeft die steeds erger werden.
Hij is nu 12 jaar en hij heeft weer zin in het leven, speelt, is vrolijk en heeft een mooie vacht (op een paar littekens na die hij zichzelf heeft toegebracht).

Vers vlees heb ik ook een tijd geprobeert, vond hij erg lekker. Maar hij haalde daar niet voldoende voeding uit, waardoor hij mager werd. Succes met jouw jr. En als je specifieke vragen hebt, kun je altijd een pb sturen.

Zondebokje

Re: Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:35

welke arts ben jij geweest tinkertreas?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:02

jamejozie schreef:
jesito schreef:
Wat de kosten betreft reizen die aardig de pan uit maar het ergste is dat het dier nog niet geholpen is.
Ik heb een goede tip via de pb gekregen om van primeval de omega3-6-9 te gaan geven.
Kan het minimaal proberen.

onze hond voornamelijk in de zomer ook enorm last van jeuk, werd goed ontvlooit, verschillende merken brokken geprobeerd, nu krijgt zij dagelijks 5 ml primeval de omega3-6-9, dosering uit me hoofd is 10 ml per 40 kg.de vacht wordt mooier, jeukplekken zijn zeer verminderd tot bijna weg, kosten vallen mee, ongeveer € 25,- voor een liter. altijd proberen waard.... succes

Deze tip heb ik dus idd ook gekregen.
En heb net vanuit de dierenarts omega 3-6-9 meegenomen.
De da is ook radeloos na wat allemaal al geprobeerd is.
Ze had contact gehad met de firma waar ik de hypo van heb, moet ze morgen terug bellen.
Maar zij meent dat hij allergieen erbij heeft gekregen.
Dat zou beteken dat ik weer een bloedproef moet doen en dat er weer een nieuwe vloeistof gemaakt moet worden.
Maar het kan zijn dat er intussen weer wat veranderd.
Ook gaat de da kijken of atopica gespoten kan worden, aangezien ik deze capsules niet gevoerd krijg.
Verder wil ik me wel verdiepen in alternatieve dingen zoals holtisch of homeopatisch.
Ik ben zelf ook erg bezorgd om het gebruik van prednison, maar de jeuk is voor hem vele malen erger.
Da da heeft nog nooit zo'n erge jeukpatient gehad en zit dus ook behoorlijk met de handen in het haar.
Ik wacht haar mail even af wat ze nog allemaal uitgezocht heeft.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:03

atopica heb ik gehad ... ging die van mij stuk aan ;(

hoop echt dat ze wat kunnen vinden .. het is idd zo sneu voor die beestje :o

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:06

vera23 schreef:
atopica heb ik gehad ... ging die van mij stuk aan ;(

hoop echt dat ze wat kunnen vinden .. het is idd zo sneu voor die beestje :o

Ik heb er nog niet zoveel goeds van gehoord dus ben er ook niet zo over te spreken.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:11

zou er nog geen eens aan beginnen :o .. kost super veel geld .. en echt hoor als ie het zo erg heeft .. het word in eerste instantie erger ... voordat je resultaat gaat zien .. ;(

ik kwam die periode nog geen eens door .. zo erg werd het ... en als die het van jou al zo erg heeft .. dan gaat ie echt kapot ;( ..

iig hoe ik het heb ervaren ;(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:24

Ja is moeilijk.
Ik moet eens veel uit gaan zoeken en navragen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:29

TS let bij je keuze voor een holist of homeopaat er dan wel op dat deze ook een reguliere opleiding heeft gehad tot dierenarts. Er zit veel kaf onder het koren hierin!

Wat betreft diaree bij vlees eten, veel kvv merken bestaan uit (te) veel orgaanvlees, daar komt die diaree van. Indien je echt over zou willen stappen zou ik eens beginnen met wat kippenvlees. Vleugel, drumstick, kippennekje. Hier zit dan ook gelijk wat bot in wat de ontlasting weer stevig maakt. Dit dus wel een periode bij het huidige voer geven. Dus niet direct overschakelen.
Smuldier bijvoorbeeld heeft veel vet, en kunstmatige calcium. Beter is de natuurlijke calciumbron, namelijk: bot.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:32

Hier in limburg zit niet eens veel van dit soort dierenartsen, alleen in geleen en dat is voor mij nog steeds een pokkeeind rijden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:08

Welk merk brokken krijgt je hond nu?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:11

Ik denk toch echt dat je het in het voer moet zoeken. Daar zal een holist ook als eerste mee aankomen denk ik.
Een zeer goede brok voor allergische honden is Dog Lovers Gold.
Kijk zelf maar eens even:
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:14

Hij krijgt nu caro croc aan daar doet hij het verder heel goed op.

Ik heb het er net over om naar Den hoek te gaan in de bilt.
Is een twee uur rijden voor mij, wie heeft daar goed ervaringen mee.
Zijn er toevallig mensen die me kunnen vertellen wat ze daar precies gaan doen en is er toevallig iemand die hetzelfde heeft gedaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:16

Laika schreef:
Ik denk toch echt dat je het in het voer moet zoeken. Daar zal een holist ook als eerste mee aankomen denk ik.
Een zeer goede brok voor allergische honden is Dog Lovers Gold.
Kijk zelf maar eens even:
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html

Hier zijn daar geen verkooppunten de twee in limburg die er zijn liggen 50 kilometer hier vandaan.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:17

Hij doet het er toch helemaal niet goed op? Hij leeft wel en poept, maar verder is de algehele gezondheid van de hond momenteel toch vrij discutabel, gezien zijn huid en het getob de laatste tijd?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:19

dejavu schreef:
Hij doet het er toch helemaal niet goed op? Hij leeft wel en poept, maar verder is de algehele gezondheid van de hond momenteel toch vrij discutabel, gezien zijn huid en het getob de laatste tijd?

Wie zegt dat dat door het voer komt, al eens van allergieen gehoord.
En er is een grondig bloedonderzoek gedaan bij hem en ook voedselallergie is uitgesloten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:21

jesito schreef:
Hij krijgt nu caro croc aan daar doet hij het verder heel goed op.

Ik heb het er net over om naar Den hoek te gaan in de bilt.
Is een twee uur rijden voor mij, wie heeft daar goed ervaringen mee.
Zijn er toevallig mensen die me kunnen vertellen wat ze daar precies gaan doen en is er toevallig iemand die hetzelfde heeft gedaan.

Als het reizen niet zoveel uitmaakt, zou ik Tannetje Koning zéér aan bevelen. Zij zit in Otterloo, de Oase. Zij heeft meerdere van dat soort gevallen met veel succes geholpen.

Carocroc is een goede brok, maar je kan natuurlijk niet zeggen dat hij het er goed op doet :n
Dan zou je namelijk deze problemen niet hebben ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:24

Tuurlijk kan ik wel zeggen dat hij het er goed op doet ik heb namelijk veel geprobeerd, van brokken en ook van dat vlees.
En op deze brokken doet hij het gewoon het beste.
Dat hij jeuk heeft hoeft toch niet maar alleen van de brokken te komen.
Zo zijn er verschillende dingen waar hij allergies voor is en die zitten in bepaalde onkruid en gras of bomen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:31

jesito schreef:
dejavu schreef:

Wie zegt dat dat door het voer komt, al eens van allergieen gehoord.
En er is een grondig bloedonderzoek gedaan bij hem en ook voedselallergie is uitgesloten.

Ja, hoor. Ik heb zelfs iets te vaak vaak van allergieën gehoord. Persoonlijk heb ik een allergie opgelopen van het woord vlooienallergie, want werkelijk waar, ik moet de eerste hond met een vlooienallergie nog tegenkomen. :D Mijn uitleg daarover staat eerder in dit topic, maar jammer genoeg reageer je er niet op. :7

Jeuk e.d. komt altijd van binnenuit, dus moet je de oorzaak ook zoeken bij hetgeen wat jij er als baas zijnde in stopt. Een gezonde huid kan tegen vlooien, pollen en alle andere dingen. Als de huid daar niet tegen kan, dat ligt dan niet aan vlooien, ontvlooispul of wat dan ook, maar aan de overgevoeligheid van de huid. De huid is al verstoord en komt inderdaad bij warm broeierig weer nog meer in opstand.

Vertrouwen in dierenartsen heb ik al helemaal niet op dit punt als ze met troep als prednison aan komen zetten als oplossing. Onbekwaam.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:34

Hej jesito,

AaronYve/ aronyve hier op bokt heeft vorig jaar stage gelopen bij een DA die homeopatisch werkte, die zat in de buurt van Roermond (ook bij jou dus). Misschien kun je contact met haar opnemen om met deze man in contact te komen en heeft zijn hulp nut.

Ik zou na een middel als prednison niet nog eens naar zoiets grijpen, ik denk dat het meer schade aanbrengt dan dat het iets oplost...

Succes ermee, dit is voor jullie beiden geen leven.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:44

Met Den Hoek heb ik erg goede ervaringen. Zij hebben mijn paard weer helemaal jeuk en exceemvrij gekregen.
Echt een aanrader!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 22:15

Dejavu, waarom hebben mensen dan allergieen.
Je doet een beetje overkomen alsof ik er niks aan doe.
Nee ik doe het misschien niet zoals jij het zou willen zien.

Wat vers vlees betreft heb ik burgers gevoerd van rodi en prins en ja ik weet ook dat is niet goedgekeurd.
Ik ga zelf geen maaltijden samenstellen omdat ik daar geen verstand van heb.
Maar ik heb ook niet het idee dat het euvel bij de voeding ligt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 22:16

PingWing schreef:
Hej jesito,

AaronYve/ aronyve hier op bokt heeft vorig jaar stage gelopen bij een DA die homeopatisch werkte, die zat in de buurt van Roermond (ook bij jou dus). Misschien kun je contact met haar opnemen om met deze man in contact te komen en heeft zijn hulp nut.

Ik zou na een middel als prednison niet nog eens naar zoiets grijpen, ik denk dat het meer schade aanbrengt dan dat het iets oplost...

Succes ermee, dit is voor jullie beiden geen leven.

Dank je, yvonne ken ik wel.
Heb haar wel eens ontmoet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:51

Pff, jeuk is wel zo'n ellende.. Heb er zelf ervaring mee, niks hielp bij onze boxer, lag regelmatig open vanaf zijn liezen tot aan zijn oksels. Arme beest heeft op een behoorlijk gelukkige manier geleefd tot aan zijn 5e toen is het naar binnen geslagen in zijn gehoorgangen en was aan ons de keuze om die beiderzijds volledig te laten verwijderen of hem te laten gaan.. Uit compassie met onze lieve Mike hebben we toen het laatste gedaan. Nooit eerder zo'n magnifiek dier gehad en denk ook niet dat we ooit nog zo'n geweldige hond zullen hebben...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:58