Kat kwijlt zodra ze weet dat ze ontvlooid gaat worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:02

Jeetje wat ben jij onaardig, als je ook zo tegen je kat doet snap ik best dat die gaat blazen. Een beetje zelfspot en relativisme is echt niet verkeerd hoor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:16

geef je de kat elke keer na het ontvlooien een snoepje?

denk dat het daar in zit,net wat caira zegt
ken je het verhaal dat je honden kunt laten kwijlen op het geluid van een bel?
staat hier helemaal uitgelegd:
http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaar ... ering.html

misschien dom,maar je weet maar nooit he.
zou de kat weten dat het een snoepje krijgt en daarom al zo beginnen te kwijlen?
door de stress van het ontvlooien gaan ze dan nog erger speekselen.

heb verder nog wat info voor je:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 26&start=0

als ze nou altijd kwijlt moet je wel ff de tanden laten nakijken,kan misschien een kapotte kies o.i.d. in zitten.

zelf zou ik eerder gaan voor de optie allergische reactie of licht vergiftigingsverschijnselen( dan kwijlen ze ook heel erg)
zou dus dit product weggeven aan een ander en zelf wat beters kopen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:26

ellepel schreef:

Mijn kat moet dagelijks een pil voor zijn schildklier. In het begin had ie er zo'n hekel aan dat ie amper meer naar me toe wilde komen. Toen ben ik na het pilletje een snoepje gaan geven, en na een paar maanden kwam ie het pilletje gewoon halen. Lijkt mij geen ongewenst gedrag ;)
Kat, ik blij :D

Vind dat hier een beetje overtrokken gereageert wordt over het feit dat poes een snoepje krijgt. :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:30

Ik deed laatst de pipet voor mn hond op der enzo
maar volgesmij prikt dat spul...... Meschien dat ze daarom er zo panies over doen

Cemlys

Re: Kat kwijlt zodra ze weet dat ze ontvlooid gaat worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:43

Katten kunnen ook gaan kwijlen als ze alcohol ruiken, heb ik ook al eens gehad, vermoed dat er ofwel wat alcohol inzit (om sneller te vervliegen) of iig een luchtje wat kwijlen veroorzaakt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:48

jou kat kwijlt omdat ze gestrest is. als dat steeds doet bij frontline dan zou ik mezelf eens achter m'n oren krabben en uit gaan zoeken waarom ze zo doet. waarschijnlijk kan ze niet tegen dat spul en wanneer ze dit dan ziet of ruikt, schiet ze meteen in de stress. probeer eens ander spul. frontline staat er namelijk onbekend dat het rotzooi is. geen ander spul kopen omdat je flesje nog niet op is is natuurlijk kolder. je gaat een kat niet hiermee stressen (en misschien pijn doen) omdat je flesje zo nodig op moet. :n

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:52

IKbenEllen schreef:
ellepel schreef:

Mijn kat moet dagelijks een pil voor zijn schildklier. In het begin had ie er zo'n hekel aan dat ie amper meer naar me toe wilde komen. Toen ben ik na het pilletje een snoepje gaan geven, en na een paar maanden kwam ie het pilletje gewoon halen. Lijkt mij geen ongewenst gedrag ;)
Kat, ik blij :D

Vind dat hier een beetje overtrokken gereageert wordt over het feit dat poes een snoepje krijgt. :(:)

kat van topicstarter wordt beloond voor slecht gedrag. kat reageerd boos en krijgt vervolgens een snoepje. kat leert de link: slecht gedrag--> dan krijg ik een snoepje.
jouw kat vertoont eigenlijk geen slecht gedrag. hij krijgt een pil en daarna een snoepje als beloning. jouw kat leert de link: pilletje innemen --> betekend snoepje.
;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:14

Of gewoon: de bijwerkingen van Frontline
Bijwerkingen

Indien het product opgelikt wordt, kan een korte periode van overmatig speekselen worden opgemerkt, hoofdzakelijk te wijten aan het oplosmiddel.
Onder de uitzonderlijk zeldzame vermoedelijke bijwerkingen werden na gebruik voorbijgaande huidreacties (roodheid, jeuk, lokaal haarverlies) gemeld.
Uitzonderlijk werden overmatig speekselen, omkeerbare neurologische symptomen (overgevoeligheid, depressie, nerveuze symptomen), braken of ademhalingssymptomen opgemerkt na gebruik.
Niet overdoseren.
zoals ik al zei katten speekselen of kwijlen ook vaak bij het ruiken van alcohol.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:24

Tieme schreef:
jouw kat leert de link: pilletje innemen --> betekend snoepje. ;)

Dat had ie ook niet 123 in de gaten, hij vertoonde ook ongewenst gedrag vooraf ;)

Maar hierboven lijkt me een logische verklaring, als ik TS was probeerde ik eens een ander middel.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:34

Mijn kat wordt 1 keer per half jaar ontvlooid. Ik denk dat de vlieger voor slecht gedrag = snoepje in dit geval niet opgaat. In alle andere gevallen vertoont ze alleen heel erg lief gedrag. Alleen met ontvlooien doet ze zo.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:40

Waarom 2 keer per jaar ontvlooien met een spray? Heeft namelijk totaal geen zin en kan je het de kat beter besparen. Het houdt de kat hoogstens een paar dagen ontvlooit.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:59

Moderatoropmerking:
Aangezien de kritische posts in dit topic direct beloond worden met onvriendelijke antwoorden, plaats ik hier even een slotje voor overleg.