Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Letizia schreef:Stomme vraag hoor, maar als ik het zo lees vallen er nog al eens kippen van de vrachtwagen, hoe kan dit?
Of was dit figuurlijk bedoelt
Nickeltje schreef:Vorige zomer hebben wij 3 keer vanuit dezelfde bocht in de A15 een krat vol kippen gehad. Er zitten er soms wel 12 in, een paar gaan dood bij de klap van het krat op het asvalt, een paar hebben vanalles gebroken en moeten we afmaken, gemiddeld redden we er 6 uit een krat...
Marloez schreef:Nickeltje schreef:Vorige zomer hebben wij 3 keer vanuit dezelfde bocht in de A15 een krat vol kippen gehad. Er zitten er soms wel 12 in, een paar gaan dood bij de klap van het krat op het asvalt, een paar hebben vanalles gebroken en moeten we afmaken, gemiddeld redden we er 6 uit een krat...
Jeetje, het is toch al belachelijk dat die dieren als 'dingen' worden gezien en (ruw) in kratjes worden gestouwd.. Maar dat die kratten er ook nog kunnen afvallen in een scherpe bocht is helemaal te gek voor woorden.
Bah, wat heb ik toch een walgelijke hekel aan die massale bio industrie.
Goed van je dat je de gevallen dieren hebt geholpen. Waar zijn de overlevenden heen gegaan?
Marigold schreef:nickyu, precies, dat heb ik toen ook gezien, op keuringsdienst van waarde haalden ze ook zulke kippen als jonge kuikens uit de bio industrie, maar ook die kippen groeiden in no-time dicht.
er wordt goed op de kip gepast hoor, en als het niet meer lukt wordt ze ingeslapen..
ik vraag me eigenlijk wel af hoe ze met zulke kippen fokken dan, als ze niet ouder kunnen worden dan een week of 6, maximaal 8 (?), hoe komen ze dan aan nieuwe eieren om uit te broeden, of zijn dat gewonere eieren waar iets bij in wordt gespoten ofzo??
het is wel triest in elk geval, die hele kippen bio industrie
ilovetrusha schreef:Dus een plofkip is eigenlijk gewoon een slachtkip die ze gebruiken voor het vlees. En die zich helemaal volvreet en daardoor zo dik is dattie niet kan lopen door zijn/haar gewicht ?
Perlina schreef:Er worden geen dingen in dieren gestopt die wij opeten en vervolgens schadelijk zijn voor onze gezondheid.
marcha1987 schreef:Pootjes en vleugels blijven vaak in Nederland
Die gaan in iedergeval in nertsen voer.
Maar doet de kip het nog of heb ik daar overheen gelezen?