Hond met kronkel in der kop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Hond met kronkel in der kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:20

Helemaal mee eens JaneJansen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:34

JaneJansen schreef:
Shilady, ik vind het je PLICHT deze hond een muilkorf om te doen of zelfs af te maken hoe vreselijk het ook voor jou moet zijn. Kun je hier eens op reageren?

Vind het geen onzin overigens het over inslapen te hebben, ik word pas saggo als ik weer berichtjes lees dat kinderen voor hun leven verminkt zijn door bijtende honden....

En ik word chaggo van iedereen die maar vind dat de hond afgespoten moet worden omdat hij naar kinderen snauwd..?!
Gaat toch nergens meer over! Zolang de hond niet in het wilde weg kinderen ed aanvalt, zie ik het probleem niet! TS weet dat de hond niet met kinderen kan en kan hier op reageren. Maar ga haar niet vertellen dat het haar plicht is om de hond af te spuiten, daar beslis jij niet over!

Mensen moeten zich eens verdiepen in het gedrag van honden en niet alleen maar oordelen naar wat normaal zou zijn,

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:40

Het is in mijn ogen niet alleen snauwen wat deze hond doet!!
Ik vind jouw reactie dan weer wat naïef. Het is nu twee keer gebeurd, twee keer (gelukkig) goed gegaan, maar het had ook anders af kunnen lopen. Blijkbaar lukt het de TS niet om de hond bij kinderen weg te houden en daarbij valt de hond ook andere honden aan...

Hier is meer aan de hand dan alleen snauwen.
Ik heb zelf een hond die af en toe snauwt en die laat ik inderdaad ook niet meteen afspuiten. Maar een hond die uit het niets bijt, dat vind ik toch een heel ander verhaal.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:45

Kan naïf klinken maar ik vind het kort door de bocht dat de plicht van TS dan maar gelijk zou moeten zijn dat het beestje afgespoten word.
Je weet niet wat er in die situaties is gebeurd dus weet je ook niet of de hond uit het niets aanvalt...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:51

Nikki__ schreef:
JaneJansen schreef:
Shilady, ik vind het je PLICHT deze hond een muilkorf om te doen of zelfs af te maken hoe vreselijk het ook voor jou moet zijn. Kun je hier eens op reageren?

Vind het geen onzin overigens het over inslapen te hebben, ik word pas saggo als ik weer berichtjes lees dat kinderen voor hun leven verminkt zijn door bijtende honden....

En ik word chaggo van iedereen die maar vind dat de hond afgespoten moet worden omdat hij naar kinderen snauwd..?!
Gaat toch nergens meer over! Zolang de hond niet in het wilde weg kinderen ed aanvalt, zie ik het probleem niet! TS weet dat de hond niet met kinderen kan en kan hier op reageren. Maar ga haar niet vertellen dat het haar plicht is om de hond af te spuiten, daar beslis jij niet over!

Mensen moeten zich eens verdiepen in het gedrag van honden en niet alleen maar oordelen naar wat normaal zou zijn,

Dat moet TS ook zelf weten wat ze met haar hond doet maar als er iets gebeurt moet er niet 'gejankt' worden.En hij 'snauwt' niet naar kinderen hij pakt ze in het gezicht uit het niets... Noem jij dat snauwen?

Meid, jij bent de enige die zich verdiept in het gedrag van honden... :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:58

Nikki__ schreef:
Kan naïf klinken maar ik vind het kort door de bocht dat de plicht van TS dan maar gelijk zou moeten zijn dat het beestje afgespoten word.
Je weet niet wat er in die situaties is gebeurd dus weet je ook niet of de hond uit het niets aanvalt...

Dan lees jij niet goed....

Daarbij wordt alseerst muilkorven genoemd. Wat ik helemaal geen verkeerde opmerking vind. Jij valt meteen over 1 woordje, ipv goed te lezen wat de TS nou eigenlijk schrijft. Dat is jammer vind ik.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 20-09-09 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:58

De hond van mijn broer 'spoort' ook niet. Levensgevaarlijk bij kinderen en is wel degelijk in staat om echt aan te vallen. Dus het dreigen kan omslaan in wel aanvallen.
Was het mijn hond geweest, kreeg hij direct een spuitje. Want ik hoef geen dier die op die manier onverwacht uit de hoek kan komen. Maar sja, zij zien hun hond letterlijk als hun kind en je geeft een kind toch ook geen spuitje?
Maar goed: buiten krijgt het dier wel degelijk een muilkorf om, want het risico is gewoon té groot dat het wel een keer misgaat...
En dan weet je iig zeker dat hij niet kan bijten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:59

Maar dan neemt je broer wel maatregelen. In huis is het eigen verantwoordelijkheid van je broer, buiten neemt hij ook zijn verantwoordelijkheid. Dat vind ik goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:09

Klopt, maar het is een grote sterke hond. Dus hoewel hij niet kan bijten, kan hij met gemak een kind hard tegen de grond werken.
Moet wel zeggen dat dat dier écht niet spoort. Is bij Martin Gaus weggekomen (snap echt niet dat ze hem daar niet hebben in laten slapen! Want zo'n hond ter adoptie wegdoen is té groot risico) en mijn schoonzus werd geschikt gevonden. Mijn broer kan niet eens met de hond lopen... veel te dominant en aggresief :n
Valt ook rustig de baas aan als het hem niet zint... (goddank hebben ze zelf geen kinderen!). Hij bedreigde mij al, terwijl ik gewoon in de deuropening stond bv. En hij heeft haar al een paar keer gebeten en broer lief durft niet in de buurt te komen als de hond chagie of moe is.

Maaaaar: moet er wel bijzeggen, de muilkorf is niet altijd op buiten omdat zij het 'zielig' vind. Want de kinderen moeten maar gewoon ook oppassen :+ (als mijn broer mee is, gaat de muilkorf wel om).

Better safe, then sorry! Dus muilkorf is de makkelijkste oplossing om veel ellende buiten te voorkomen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:16

zo zie je maar weer dat een hond met papieren geen garantie geeft op een lieve hond. maar daar wordt nu niks over gezegd. moet je het eens andersom hebben.....

sterkte ts dit is echt heel vervelend. ik zou m gewoon muilkorven buiten en als er kleine kinderen zijn. daar is niks zieligs aan en je voorkomt een hoop problemen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:20

Welshcobfan schreef:
Better safe, then sorry! Dus muilkorf is de makkelijkste oplossing om veel ellende buiten te voorkomen.

Helemaal mee eens!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:27

suuzepuus schreef:
zo zie je maar weer dat een hond met papieren geen garantie geeft op een lieve hond. maar daar wordt nu niks over gezegd. moet je het eens andersom hebben.....

sterkte ts dit is echt heel vervelend. ik zou m gewoon muilkorven buiten en als er kleine kinderen zijn. daar is niks zieligs aan en je voorkomt een hoop problemen.

Ik begrijp wat je bedoelt hoor! ;)
Inderdaad, er had hier moeten staan dat het een kruising of iets was geweest... Nou, dan hadden we de poppen aan het dansen gehad...

Ik moet wel zeggen dat als iemand zijn dier muilkorft het prima is maar als de hond nu eens ontsnapt als er binnen geen muilkorf omgedaan wordt? Wat dan? En hij komt een kindje tegen? Zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt...

Zelf hebben wij 2 honden en de buren hebben ook een hond, die heeft al een paar katten doodgebeten, hij komt over het hek heen en wil mijn honden aanvallen en bijt ze dus in de oren. Dan heeft die hond nog geluk dat ik geen vechtgrage reuen heb... Maar 1 keer kwam hij eroverheen en werkte mijn dochter van toen 3 jaar tegen de grond... :n
Mijn man is naar de buren geweest en heeft gezegd dat als die hond over het hek heenkomt en hij doet 1 van onze kinderen of buurkinderen iets aan hij de hond doodmaakt...
Mijn man doet dat echt en dat hebben ze nu dan ook eindelijk in de smiezen en houden de hond in een gedeelte achter een hoog hek waar hij niet overheen kan komen...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:32

Als onze hond ook maar 1x gericht had gehapt naar een kind, dan had ze linea recta een spuitje gekregen. Een hond kan je niet 24/7 in de gaten houden en zal je eens uit het oog ontsnappen.. En dan? Dan wordt jij aangekeken terwijl je weet dat de hond vals is. Dat zijn keuzes maken..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:32

@: MamboBeach; Hij hapt naar het gezicht waarbij hij deze raakte. Bij het 2e kind heeft TS niks vermeld over waar de hond heeft gehapt. Er is nog altijd een groot verschil tussen happen en écht bijten.

En ehm.. fijn dat ik niet de enige ben :+ ?

Citaat:
Dan lees jij niet goed....

Daarbij wordt alseerst muilkorven genoemd. Wat ik helemaal geen verkeerde opmerking vind. Jij valt meteen over 1 woordje, ipv goed te lezen wat de TS nou eigenlijk schrijft. Dat is jammer vind ik.

Ik heb goed gelezen hoor. Bij kind 1 hapte de hond naar het gezicht. Staat verder niet omschreven of het kind staarde, hoe op dat moment de situatie was enz.
Bij kind 2 weet TS zelf niet eens wat er precies gebeurd is. Hoe kunnen wij het vanaf hier dan beoordelen?
En als je mijn eerdere reactie had gelezen, had je geweten dat ik het totaal niet snap waarom de hond van TS na aanval 1 niet direct een muilkorf om heeft gekregen. Maar om het dier nou gelijk af te laten spuiten, gaat mij te ver.

@Suuzepuus; Jij hebt echt niks met stamboom honden he? Waarom de meeste voor stamboomhonden zijn is omdat daar voornamelijk met ziektes beter op word gefokt, je terug kan kijken naar ouderdieren. Nu weet TS, doordat zij de rest van het nest kent, het (waarschijnlijk) een karakter probeelm is.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:34

Nikki__ schreef:
JaneJansen schreef:

nee het is nu nog goed gegaan. als de hond er wel 1 dood bijt ben je te laat.!!!!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:42

@ Nikki; hoe jij het zegt klinkt het alsof het kind aandeel had in dat het gebeten werd, door te staren oid. Misschien deed hij/zij dat wel ja, maar dan nog mag een hond niet bijten, ookal voelt hij zich bedreigd. Je kunt nooit van een kind verwachten dat het zich correct gedraagt bij honden. Kan een hond daar niet tegen, tja dan is dat heel jammer voor de hond maar dan wordt het toch echt een enkeltje dierenarts.

Zou als hond trouwens liever een muilkorf willen en lekker los kunnen lopen dan geen muilkorf en aan de lijn.

Ik ben zelf 2x keer gebeten door onze eigen golden retriever toen ik tien was. De 2e keer was al bijna fataal omdat ze mijn polsslagader te pakken had. Daarna is ze 'naar de boerderij gegaan', zoals mijn ouders me dat toen zo mooi vertelden.
Liever een hondenleven dan een kinderleven.

TS, succes ermee!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:43

Had de hond voor de kill willen gaan, damariis, had hij dat de 1e en 2e keer zeker al gedaan.
Zolang je niet weet wat er voorraf gegaan is, kan je niet zeggen dat deze hond het altijd doet. Wel zou hij voor de zekerheid gemuilkorfd moeten worden zodat dit niet kan gebeuren.
Vind het altijd vreemd dat enkel de hond afgespoten moet worden als hij naar een kind gehapt heeft. Geen enkel ander beest krijgt n doodvonnis, alleen de hond.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:45

Een hond kan een kind makkelijk doodbijten, zijn weinig andere dieren die dat doen die los mogen lopen of alleen aan een lijn vast zitten.

(ik snap je punt wel hoor, want jij snapt zelf ook niet dat die hond nog niet gemuilkorft is :) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-09-09 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:45

@Kistaah; natuurlijk kan je niet van een kind verwachten dat deze zich correct gedraagd. Net zoals dat je van een hond niet kan verwachten dat deze alles maar accepteerd. Het is aan het baasje om te zorgen dat deze 2 wezens ver bij elkaar vandaan blijven. Niet de taak van het kind en ook niet de taak van de hond, nog altijd die van de eigenaar.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:47

Welshcobfan schreef:
Een hond kan een kind makkelijk doodbijten, zijn weinig andere dieren die dat doen die los mogen lopen of alleen aan een lijn vast zitten.

Ja, alleen zullen er weinig honden zo gestoord zijn dat te doen.
Een paard dat een keer achtuit slaat naar een kind, zal niet worden afgespoten.
Een kat dat een kind aanvalt zal niet worden afgespoten.
Konijnen die flinke bijtwonden en infecties kunnen veroorzaken worden niet afgespoten.

Zou het nou echt duidelijk zijn dat deze hond voor de kill gaat, vind ik het weer een héél ander verhaal.
Maar deze hond waarschuwd en hapt voordat deze doorbijt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:48

Kinderen bijten, andere honden aanvallen en bijten, ik snap niet dat deze hond nog niet gemuilkorfd is :n
Direct afmaken zou ik zelf niet doen, maar wel uit de buurt houden van kinderen, muilkorf om en niet meer los.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:51

suuzepuus schreef:

Nogmaals een Ambull is niet FCI erkend en heeft dus geen officiele FCI papieren.
De papieren die bij zo'n hond worden afgegeven komen van ARFE maar dat is niet erkend.

Verder geven papieren nooit garantie. Er is ook nog een stukje eigen verantwoordelijkheid van de pupkoper, die mag ook wel enige moeite doen om een goede fokker te zoeken en familie van de a.s. pup te bekijken voordat die tot aanschaf overgaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:54

Nikki__ schreef:
Welshcobfan schreef:

Ja, alleen zullen er weinig honden zo gestoord zijn dat te doen.
Een paard dat een keer achtuit slaat naar een kind, zal niet worden afgespoten.
Een kat dat een kind aanvalt zal niet worden afgespoten.
Konijnen die flinke bijtwonden en infecties kunnen veroorzaken worden niet afgespoten.

Zou het nou echt duidelijk zijn dat deze hond voor de kill gaat, vind ik het weer een héél ander verhaal.
Maar deze hond waarschuwd en hapt voordat deze doorbijt.

En kat kan niet echt een kind doodbijten, veel te weinig kracht voor. Vergelijk met een pony is zinloos, want een pony staat afgeschermd in een wei. (bovendien ga met een trappend paard niet naar buiten waar kinderen zijn, dan houd je het ook veilig).
Deze hond kán wel voor de kill gaan... de hond van mijn broer hapt ook alleen maar de kans dat hij echt een keer goed aanvalt is zeer groot volgens de gedragsdeskundigen. (daarom snap ik dus ook niet waarom hij niet bij Martin Gaus is afgemaakt... want er kon geen cursus tegen op ) En dat moet je niet willen afwachten :n
Dus nu als de sodemieter muilkorven en als het wel weer gebeurt, toch denken aan afmaken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-09-09 17:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:55

Je hebt duidelijk te maken met een dominante hond, die zichzelf een stuk hoger in rang acht dan de kinderen die bij je op bezoek komen. De enige die hierin verandering kan aanbrengen ben jij en als het je niet alleen lukt, roep dan proffesionele hulp in van een gedragstherapeut, die in staat is het oude negatieve gedrag af te leren en een nieuw gedrag er voor in de plaats aan te leren. Een muilkorf kan een tijdelijke optie zijn, maar werkt niet verbeterend, de hond kan dan niet meer bijten maar ervaart wel zijn frustratie waardoor het zelfs kan dat hij nadat zijn muilkorf af is hij alles wat in zijn buurt komt gaat bijten. Je moet er in ieder geval wel mee aan de slag, het aankijken werkt zeker niet.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:06

nouja het is al 2 keer gebeurt, ik vind dat als een hond alleen al in een kind gezicht hapt afgemaakt moet worden. nu is het alleen nog happen .. maar in meerdere gevallen word het erger !!

stel je nou voor dat de hond een keer ontsnapt en hij valt iemand aan op straat ..?
dan ben je verder van huis !