Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JaneJansen schreef:Shilady, ik vind het je PLICHT deze hond een muilkorf om te doen of zelfs af te maken hoe vreselijk het ook voor jou moet zijn. Kun je hier eens op reageren?
Vind het geen onzin overigens het over inslapen te hebben, ik word pas saggo als ik weer berichtjes lees dat kinderen voor hun leven verminkt zijn door bijtende honden....
Nikki__ schreef:JaneJansen schreef:Shilady, ik vind het je PLICHT deze hond een muilkorf om te doen of zelfs af te maken hoe vreselijk het ook voor jou moet zijn. Kun je hier eens op reageren?
Vind het geen onzin overigens het over inslapen te hebben, ik word pas saggo als ik weer berichtjes lees dat kinderen voor hun leven verminkt zijn door bijtende honden....
En ik word chaggo van iedereen die maar vind dat de hond afgespoten moet worden omdat hij naar kinderen snauwd..?!
Gaat toch nergens meer over! Zolang de hond niet in het wilde weg kinderen ed aanvalt, zie ik het probleem niet! TS weet dat de hond niet met kinderen kan en kan hier op reageren. Maar ga haar niet vertellen dat het haar plicht is om de hond af te spuiten, daar beslis jij niet over!
Mensen moeten zich eens verdiepen in het gedrag van honden en niet alleen maar oordelen naar wat normaal zou zijn,
Nikki__ schreef:Kan naïf klinken maar ik vind het kort door de bocht dat de plicht van TS dan maar gelijk zou moeten zijn dat het beestje afgespoten word.
Je weet niet wat er in die situaties is gebeurd dus weet je ook niet of de hond uit het niets aanvalt...
suuzepuus schreef:zo zie je maar weer dat een hond met papieren geen garantie geeft op een lieve hond. maar daar wordt nu niks over gezegd. moet je het eens andersom hebben.....
sterkte ts dit is echt heel vervelend. ik zou m gewoon muilkorven buiten en als er kleine kinderen zijn. daar is niks zieligs aan en je voorkomt een hoop problemen.
Citaat:Dan lees jij niet goed....
Daarbij wordt alseerst muilkorven genoemd. Wat ik helemaal geen verkeerde opmerking vind. Jij valt meteen over 1 woordje, ipv goed te lezen wat de TS nou eigenlijk schrijft. Dat is jammer vind ik.
Nikki__ schreef:JaneJansen schreef:Shilady, ik vind het je PLICHT deze hond een muilkorf om te doen of zelfs af te maken hoe vreselijk het ook voor jou moet zijn. Kun je hier eens op reageren?
En ik word chaggo van iedereen die maar vind dat de hond afgespoten moet worden omdat hij naar kinderen snauwd..?!
Gaat toch nergens meer over! Zolang de hond niet in het wilde weg kinderen ed aanvalt, zie ik het probleem niet! TS weet dat de hond niet met kinderen kan en kan hier op reageren. Maar ga haar niet vertellen dat het haar plicht is om de hond af te spuiten, daar beslis jij niet over!
Mensen moeten zich eens verdiepen in het gedrag van honden en niet alleen maar oordelen naar wat normaal zou zijn,
Welshcobfan schreef:Een hond kan een kind makkelijk doodbijten, zijn weinig andere dieren die dat doen die los mogen lopen of alleen aan een lijn vast zitten.
suuzepuus schreef:zo zie je maar weer dat een hond met papieren geen garantie geeft op een lieve hond. maar daar wordt nu niks over gezegd. moet je het eens andersom hebben.....
sterkte ts dit is echt heel vervelend. ik zou m gewoon muilkorven buiten en als er kleine kinderen zijn. daar is niks zieligs aan en je voorkomt een hoop problemen.
Nikki__ schreef:Welshcobfan schreef:Een hond kan een kind makkelijk doodbijten, zijn weinig andere dieren die dat doen die los mogen lopen of alleen aan een lijn vast zitten.
Ja, alleen zullen er weinig honden zo gestoord zijn dat te doen.
Een paard dat een keer achtuit slaat naar een kind, zal niet worden afgespoten.
Een kat dat een kind aanvalt zal niet worden afgespoten.
Konijnen die flinke bijtwonden en infecties kunnen veroorzaken worden niet afgespoten.
Zou het nou echt duidelijk zijn dat deze hond voor de kill gaat, vind ik het weer een héél ander verhaal.
Maar deze hond waarschuwd en hapt voordat deze doorbijt.