Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ranna schreef:Mijn hond is agressief geworden naar soortgenoten dankzij dit soort honden. Als jonge hond altijd vrolijk en vrij en naar andere honden altijd afwachtend en nooit dominant maar is in zijn puppytijd 5x gegrepen door verschillende reuen die zonder toezicht buitenliepen.
Gevolg: mijn hond denkt nu 'aanval is de beste verdediging. Eerst slaan (bijten) dan vragen'
Hij is helemaal klaar met reuen en ik baal ervan dat mensen die niet opletten mijn hond hebben verpest. Hij kan nooit meer lekker rondrennen met soortgenoten dankzij hen.
Hij loopt tijdens het wandelen altijd los maar zodra ik een ander zie aankomen met hond gaat hij direct aan de lijn. Als de andere persoon zijn hond niet aanlijnt waarschuw ik dat mijn hond niet vriendelijk is voor andere honden.
Met teefjes gaat het beter dan met reuen maar dat is goed verklaarbaar omdat het steeds reuen waren die hem zonder aanleiding grepen.
Ik trek ze er overigens wel af. Laat mijn hond niet kapotbijten door zo'n kl**tzak maar eigenlijk zou je de eigenaar een knal voor z'n kanis moeten geven.
Als ik jou was en een gesprek met de eigenaren niet helpt, zou ik zonder pardon aangifte doen.
Jouw hond is voor z'n leven geestelijk beschadigd dankzij anderen. Dat krijg je er nooit goed meer uit. De herinnering zal hij blijven houden.
Aangifte doen is hopelijk iets wat de eigenaar de ogen open doet.