Wat is dit toch (foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:31

Mijn teef heeft het ook, DA zegt dat sommige honden dit hebben net zoals mensen en dat het niets was om zorgen over te maken zolang het maar mooi wit was zonder troep erbij :)

BiBiQ

Re: Wat is dit toch (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:33

Ja maar op de foto lijkt het grijs, en dit kan ook wijzen op infectie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:44

T is wit en doorzichtig.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:21

Ga voor de zekerheid nou maar naar een DA ;) We kunnen hier wel blijven speculeren maar we zijn geen van allen DA en vanaf een foto beoordelen is best lastig...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:23

Da kan dit inderdaad het beste bepalen ipv zelfdokteren
Ben zowiezo tegen zelfdokteren....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:26

dit komt waarschijnlijk omdat de vagina te nauw is,word dan niet goed van de urine geleegt en er onstaat een ontsteking.
even een ab kuurtje,de kans is groot dat het weer terug komt...de vagina blijft nauw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:33

Ik ga ook niet zelfdokteren, was alleen benieuwd of meer mensen dit ooit gezien hebben,
en dat blijk zo .. Ik houd het daarom maar op onschuldig afscheiding, ze heeft het ook niet elke dag.
En november wil dr dr toch laten helpen kunnen ze meteen kijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:52

mijn teef heeft het ook gehad....na een ab kuur en sterilisatie is het nooit meer teruggekomen.
de dierenarts zei toen dat het kwam door een nauwe vagina.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:20

Laat haar gewoon eens grondig onderzoeken, ook de vagina, uitvloei kan ook door een anatomische afwijking, dus sluit dit iig ook uit. Je kan ook een echo laten doen om baarmoederprobleem uit te sluiten. Swabje van de vagina enzovoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:25

Maar wat nu als het normale afscheiding is? Ik heb namelijk wel dat gevoel dat dat het is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:27

Kan ook hoor, zoals ik al zei, onze hond heeft het ook gehad en daar was helemaal niets raars aan te vinden! Dus het hoeft niet altijd op iets ergs te duiden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:45

Chiqa schreef:
Maar wat nu als het normale afscheiding is? Ik heb namelijk wel dat gevoel dat dat het is.

dat kan goed, maar dan ben je ook zeker. Je hoeft natuurlijk niet te kijken, loopsheid afwachten en kan voorbij zijn dan, maar als je echt 100% zeker wil zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:59

Zitake in oktober wordt ze gesteriliseerd dan is ze precies één keer loops geweest. Vind het dan niet nodig om dr helemaal door de molen te halen :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:09

Hoe ruikt het...

Misschien geen lekker klusje, maar als het stinkt, is het van een ontsteking, stinkt het niet, dan is het gewoon witte vloed...

Maar als ze in okt onder het mes gaat, dan zou ik me er niet teveel zorgen om maken.

Weet je nu al wat je doet? Baarmoeder eruit of steriliseren?

Ben namelijk wel benieuwd, vroeger was het altijd de baarmoeder eruit, en nu hoor je idd dat het 50/50 is...
Dus ben benieuwd naar ervaringen en meningen van artsen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:01

Chiqa schreef:
Zitake in oktober wordt ze gesteriliseerd dan is ze precies één keer loops geweest. Vind het dan niet nodig om dr helemaal door de molen te halen :)

Ik neem aan dat je haar laat castreren en niet sterilliseren? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:45

Ze wordt gesteriliseerd

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:52

Chiqa schreef:
Ze wordt gesteriliseerd

Weet je dat zeker? Als je haar laat sterilliseren betekend dat dat ze elke maand nog loops gaat worden?
Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een teef gesterilliseerd werd. Het wordt vaak zo genoemd maar het is gewoon castratie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:56

Dan heb je niet goed je huiswerk gedaan ThePast03 :D Iedereen weet toch dat één van de vele voordelen van steriliseren het uitblijven van de loopsheid is ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:57

Chiqa schreef:
Dan heb je niet goed je huiswerk gedaan [*olduser*] :D Iedereen weet toch dat één van de vele voordelen van steriliseren het uitblijven van de loopsheid is ;)

Castratie of sterilisatie?
Bij sterilisatie worden alleen de eileiders afgebonden waardoor een dier onvruchtbaar wordt.
Bij een hond is het daarnaast gewenst ook de effecten van de hormoonproductie door de eierstokken (o.a. de loopsheid) kwijt te zijn. Dit wordt alleen bereikt door de eierstokken te verwijderen.
Vandaar dat de operatie castratie moet heten, al wordt er in de praktijk nog vaak over sterilisatie gesproken als het een vrouwelijk dier betreft.

Mijn huiswerk blijkbaar wel goed gedaan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:16

Andere voordelen van het steriliseren zijn:

* geen loopsheid meer
* geen ongewenste dekking
* geen dracht
* geen schijnzwangerschap met (veel) melkgift

bron

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:19

Chiqa schreef:
Andere voordelen van het steriliseren zijn:

* geen loopsheid meer
* geen ongewenste dekking
* geen dracht
* geen schijnzwangerschap met (veel) melkgift

bron

We hebben het over hetzelfde, alleen is het feitelijk een castratie en geen sterillisatie.
Het wordt bij teven vaak sterilliseren genoemd maar dat is het dus niet, als ze echt zouden sterilliseren zou je teef onvruchtbaar zijn maar nog wel loops worden.
Zie de uitleg hierboven (wat overigens van een dierenartssite afkomt ;))

Nog een voorbeeld:
Hoewel het medisch juister is om van castratie van de teef te spreken, is sterilisatie de meest gebruikte term voor de verwijdering van de eierstokken van de teef. Naar schatting is zo’n 30-35% van alle teefjes in Nederland gesteriliseerd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:22

Chiqua, heel veel klinieken noemen het alsnog sterilisatie omdat het voor de leken iets vrouwelijk is en castratie iets mannelijk.

ThePast03 was mij al voor zag ik.

[edit] Overigens Chiqa van dezelfde site die jij net hebt aangehaald staat dit:

Citaat:
Sterilisatie of castratie?
Er wordt steeds gesproken over een sterilisatie. In feite is het een castratie aangezien je de eierstokken (en eventueel de baarmoeder) weghaalt.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 18-09-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:23

Het meest duidelijke:

Castratie/Sterilisatie hond
De term “castratie” betekent het wegnemen van de geslachtsklieren (eierstokken of testikels)
De term “sterilisatie” betekent het afbinden van de eileider of zaadstreng.
Vaak worden deze termen door elkaar gebruikt
In de diergeneeskunde voeren we vrijwel alleen castratie’s uit ( ook bij de teef dus !) omdat bij een sterilisatie het teefje gewoon loops blijft worden. Dit is vaak juist de reden om een dier te laten opereren.

http://www.dierenklinieknuenen.nl/castr ... -hond.html

Er stond ook een knipoog achter mijn eerste post, ik begrijp ook wel dat je teef gewoon gecastreerd wordt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:03

Dan zal dat de verwarring zijn denk ik :j Bedoelen we allebei hetzelfde maar omdat ThePast03 zei dat ze dr nog nooit van had gehoord raakte ik even in de war.
Maar goed dan nog, ben dr nog niet helemaal uit hoor mss wordt het wel een laparascopie :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:29

Chiqa schreef:
Dan zal dat de verwarring zijn denk ik :j Bedoelen we allebei hetzelfde maar omdat [*olduser*] zei dat ze dr nog nooit van had gehoord raakte ik even in de war.
Maar goed dan nog, ben dr nog niet helemaal uit hoor mss wordt het wel een laparascopie :)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik er nog nooit van gehoord had dat een teef daadwerkelijk gesterilliseerd werd, wel dat ze het zo noemen. ;)

Ook bij een laparascopie wordt je teef gecastreerd.