ontroerend honden verhaal( gezocht dit lieve schatje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marsaus

Re: ontroerend honden verhaal( gezocht dit lieve schatje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:56

Dankje wel.., hij had trouwens de laatste keer dat ik hem zag een rood tuigje of een trek halsband om. maar ik weet niet of hij daarmee opstraat is gezet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:20

marsaus schreef:
huh? jah het geld groeid me niet op de rug! ik ben echt een studente met een zielig salaris .. dus een chip kon ik me niet veroorloven

Een chip laten zetten kost gemiddeld zo'n 35 euro, een bedrag wat zelfs iemand met een zielig salaris nog wel bij elkaar kan sparen.

Wat bedoel je met "op straat zetten"? Hebben ze daadwerkelijk de hond op straat gezet en daar achter gelaten of aan iemand verkocht?

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:28

jah maar ik was toen ook wel werkloos en er waren genoeg andere dingen.. om te betalen. maar zoals ik al zei het was mijn hond niet en ik mocht me er niet helemaal mee bemoeien!!!. jah ze hebben hem daadwerkelijke op straat gedumpt ergens. ik heb vaak gevraagd waar aan zijn zoon maar die wist het niet meer. De informatie van dat hij in een buitenwijk van rotterdam is komt omdat iik naar een paranormale vrouw ben geweest die precies dit tegen me zei: HET IS EEN ZWARTE HOND EN ER ZIT IETS VAN LABRADOR IN.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:31

besef je wel dat de hond misschien ondertussen wel al is opgenomen bij een ander leuk en lief gezin die de hond ook goed opvoeden en hem eem goed leven geven......misschien maak jij mensen wel heel ongelukkig om hem dan terug te eisen...... snap je wat ik bedoel? tuurlijk ik zou zoeken waar de hond is maar als het een goed thuis heeft zou ik heb absoluut daarbij laten....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:36

marsaus schreef:
jah maar ik was toen ook wel werkloos en er waren genoeg andere dingen.. om te betalen. maar zoals ik al zei het was mijn hond niet en ik mocht me er niet helemaal mee bemoeien!!!. jah ze hebben hem daadwerkelijke op straat gedumpt ergens. ik heb vaak gevraagd waar aan zijn zoon maar die wist het niet meer. De informatie van dat hij in een buitenwijk van rotterdam is komt omdat iik naar een paranormale vrouw ben geweest die precies dit tegen me zei: HET IS EEN ZWARTE HOND EN ER ZIT IETS VAN LABRADOR IN.

Dat paranomale gedoe mag je van mij weglaten, als je het niet erg vind ga ik daar niet eens serieus op in.
Waarom heb je de politie toendertijd niet gelijk gebeld? Het is strafbaar om een hond te dumpen.
Dikke kans dat hij toendertijd in het asiel terecht gekomen is en dat asiel heel benieuwd is naar de voormalige eigenaren van deze hond. Overigens lopen de meeste honden gewoon weer naar huis als ze op straat gedumpt worden.

Beetje erg vaag verhaal dit, weet je zeker dat die mensen jou de waarheid hebben verteld?

Wil je deze hond echt terugvinden dan zal je toch eerst aan goede foto's moeten komen, kun je natuurlijk even aan die familie vragen.
Daarna zou je een oproep kunnen plaatsen op sites als marktplaats, maar de kans is natuurlijk groot dat de huidige eigenaren helemaal geen zin hebben in toestanden met mensen die de hond vroeger hebben gekend.

Asiels geven geen informatie vrij en dat is maar goed ook.

Mjay ze kan de hond helemaal niet terug eisen. Weet niet hoe je op dat idee komt maar ten eerste is TS nooit eigenaar geweest en ten tweede kunnen zelfs de oude eigenaren de hond niet meer terugeisen. Je kunt een hond niet zomaar dumpen (of dat nu in het asiel is of op straat) en daarna terugeisen. :+

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:38

jaaah daar heb ik zeker bij nagedacht. hoor! mijn bedoeling is als hij nog in een asiel zit hem daar weg te halen en een goed leven te bieden. Maar als hij goed terecht zit laat ik hem echt wel daar ,, ik wil echt alleen weten dat hij een goed tehuis heeft en hem nog een keer zien.. zodat ik weet dat hij goed zit. Dat vind ik echt belangrijk. omdat ik het echt pas een maand later wist en helemaal in schok was.. ik wilde die jongen en zijn vader aangeven., Alleen die vader weet waar hij is .. dus ik heb besloten om te gaan praten met hem.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:39

Hoewel ik dat best eng vind.. omdat ik die man wel ken, maar dus niet zo goed als ik dachte. Ik weet alleen dat die zoon mij vertelde dat hij het niet leuk vond. Maar dat kan een leugen zijn en laksheid.! dus onderneem k zelf maar wat actie.
Laatst bijgewerkt door marsaus op 20-09-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:40

marsaus schreef:
jaaah daar heb ik zeker bij nagedacht. hoor! mijn bedoeling is als hij nog in een asiel zit hem daar weg te halen en een goed leven te bieden. Maar als hij goed terecht zit laat ik hem echt wel daar ,, ik wil echt alleen weten dat hij een goed tehuis heeft en hem nog een keer zien.. zodat ik weet dat hij goed zit. Dat vind ik echt belangrijk. omdat ik het echt pas een maand later wist en helemaal in schok was.. ik wilde die jongen en zijn vader aangeven., Alleen die vader weet waar hij is .. dus ik heb besloten om te gaan praten met hem.

Grote kans dat de huidige eigenaar het helemaal niet wil dat jij hem nog een keer ziet.
Als hij nog in het asiel zit kun je hem terugvinden op http://www.dierenasiels.com

De vader heeft hem op straat gedumpt maar weet wel waar hij is? Sorry hoor, je verhaal wordt steeds vager.
Ik denk dat ze jou gewoon verteld hebben wat ze je wilde vertellen maar dat dat niet perse de waarheid is. ;)

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:42

Even voor de duidelijk heid. Die jongen zei tegen mij mijn vader heeft hem gewoon op straat gedumpt. Dus Ik bedoelde dan moet die vader wel weten waar hij hem heeft gedumpt want die zoon wist dat niet meer precies.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:43

en als ik hem heb gevonden en de huidige eigenaar wil niet dat ik hem zie heb ik er ergens wel wrede mee omdat ik dan weet dat hij gewoon bij mensen in hadden is die hem hoop ik goed verzorgen . ik ben gewoon bezorgd!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:46

Wanneer is dit gebeurd met die hond?
Ik hoop eigenlijk dat hij nu bij iemand thuis lekker in een warm mandje ligt.
Maar goed ik kan me wel voorstellen dat je met die hond zo in je hoofd zit na wat dat beestje heeft meegemaakt. Sneu hoor

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:51

Een paar maandjes geleden en ik ben hier al zeker 3weken mee bezig . niet zo lang maar het voelt wel zo. ik heb echt leuke tijden met hem gehad en het was echt mijn baby. Maar jammer dat er dan mensen zijn die het zo wreed oplossen allemaal.. Hij stond ook een tijdje te koop op marktplaats.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:52

Ik zou dan ook een oproepje plaatsen op marktplaats, ik denk dat het enige is wat je zou kunnen doen.
Aangezien de hond niet op jouw naam staat, zou je nergens echt de info los kunnen krijgen lijkt me.
Je zou wel dierenasiels af kunnen gaan. Er is een algemene site ook waar je elke hond in een asiel kan zien nav je zoekterm.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:54

marsaus schreef:
Hij stond ook een tijdje te koop op marktplaats.

Was dat voor of na hij op straat werd achtergelaten?

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:55

jaa.. ik ga langs bij asielen en info lospeuteren bij die vader.. en welke site dan? ik heb alleen dierenasiels.com. maar dat is niet echt uitgebreid. Voor dat hij werd achtergelaten was dat. ik zal kijken of ik nog een advertentie ervan kan vinden maar ik denk dat die al verwijderd zijn.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:56

dierenasiels.com volgens mij ja. ik dacht eigenlijk dat die wel uitgebreid was.. hmm

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:59

Marchador schreef:
dierenasiels.com volgens mij ja. ik dacht eigenlijk dat die wel uitgebreid was.. hmm

Die link heb ik al eerder gegeven en daar staan zo'n beetje alle honden op die in de asielen zitten.
Gewoon zoeken op reu en dan bij de grotere honden natuurlijk.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 23:01

oke.. ga ik doen.. alle beetjes helpen *D toch nog bedankt allemaal voor de tips.. ookal is het een beetje vaag.., ik word helemaal verward hiervan ,, voor een klein beethhe info moet er veel gebeuren. Ik blijf bij me standpunt dat je dit niet zomaar kan doen , en dat ik wil weten waar hij is en of in goede handen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 23:05

marsaus schreef:
oke.. ga ik doen.. alle beetjes helpen *D toch nog bedankt allemaal voor de tips.. ookal is het een beetje vaag.., ik word helemaal verward hiervan ,, voor een klein beethhe info moet er veel gebeuren. Ik blijf bij me standpunt dat je dit niet zomaar kan doen , en dat ik wil weten waar hij is en of in goede handen.

Tja als je denkt dat ze je de waarheid hebben verteld dan had je gewoon gelijk de politie moeten bellen. Waarschijnlijk had je dan nu ook allang geweten waar de hond is als je dat gedaan had.

Verder is het rot maar het was jouw hond niet en ben je afhankelijk van de huidige eigenaren of je wel of niet informatie gaat krijgen.
Asiels geven je geen informatie over eigenaren als de hond eenmaal geplaatst is en dierenartsen zullen je ook geen informatie geven over honden van hun klanten.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 23:09

jah maar om eem maand later aangifte te doen zonder duidelijk verhaal is moeilijk. en ik kan dat niet zomaar doen want ik kende die man ook en z'n zonen ook en had nooit verwacht dat hij tot zoiets in staat was. hoe ik de ene dag met hem zou lachen zou hij de andere dag een hond op straat laten als het zo is gegaan. en politie doet eeuwig. je hebt niet altijd wat aan ze.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 23:09

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 23:15

jaah zeker.. alleen zijn staart is anders en zijn vacht. Farai zijn vacht is gladder en hij heeft niet van die hangende haren aan zijn staart. Daarnaast had hij meer hangende boven snoetjes( waar zijn snorharen aan hangen).

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 23:17

ik twijfel nu ik heb hem goed bekeken. farai is ook wat lompjes af en toe maar had wel goede mensen kennis en wist wel vaak wat hij deed aan zn gedrag te zien. Hartelijk bedankt ik ga een kijkje nemen!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 23:22

Als iedereen nou eens ophield met zeggen: je had dit moeten doen...je had dat moeten doen...
Daar schiet je nu niks meer mee op. Gedane zaken nemen geen keer.

Je kunt hier ook nog een mail naar toe sturen. Amevedi houdt zich ook bezig met dieren die gevonden worden en registreren alles. Misschien dat zij het nog weer terug kunnen vinden.

http://www.amivedi.nl/site/hulppostdeta ... d=41&dID=0

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 23:24

Dankje wel.. en dat bovenste ben ik met je een.. achteraf alles ja ,,.. en allemaal dingen waarbij ik niet stil stond. nu moet ik me focussen op het zoeken. dankje ik neem een kijkje.