Kater (?) plast in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Kater (?) plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:23

Die gaat bij die van mij niet werken. Buiten dat ik 3 bakken heb staan, verspreid door het huis, is de poes een ontzettende miep met naar de bak gaan. Als ik in de buurt komt is ze weg... :+ De kater eigenlijk dito.

Poeslief zit nu in de bench (of eigenlijk, ligt er te slapen) en katerlief zit op de badkamer. Voor de zekerheid de afvoer even dichtgedraaid, omdat ie het vannacht ook in bad gedaan had. Dus dan kan ik het alsnog 'opvangen'.

De dierenarts is in elk geval tot 8 uur vanavond open, dus als ik dan nog niks heb dan hebben ze weer respijt tot morgenochtend. :+

Ik ben nu iig de boel weer schoon aan het maken... *zucht*

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:24

Handig is dat hé, van die plaskatten. Ik heb mijn kater er maandenlang van beschuldigd dat hij op de deurmat pieste. Het was totaal nieuw gedrag voor hem, maar aangezien onze kater altijd alles gedaan heeft (onze poes nóóit, want dat is echt een dame), gingen we ervan uit dat hij het was. Achteraf blijkt onze poes ziek te zijn en heb ik de deurmatplasser ook betrapt. Die voor het gemak ook in een openstaande kledingkast plast en op de andere nieuwe deurmat.... het is onze poes! Helaas kan ik er niks aan doen, het is geen blaasontsteking of iets dergelijks, maar ze is wel ziek (PKD en later nog een zweer op d'r tong, maar ze doet het nog prima verder). We vermoeden dat ze daardoor ook een minder keurige poes is geworden. Ze heeft vaak ook zo'n haast met plassen dat ze volgens mij letterlijk de kattenbak(ken) niet meer haalt. Hopelijk vind je een oplossing, want als ze bijna tegen je gezicht aan staan te piesen wordt het wel erg smerig.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:52

Mijn kater had er de afgelopen tijd ook een handje van om overal te plassen. van de week heb ik hem naar de dierenarts gebracht en toen bleek hij hele erge blaasgruis met een blaasontsteking te hebben. dit was volgens de dierenarts ook de reden dat hij overal plastte. pijn in z'n blaas door een blaassteentje, gevoel als blaasonsteking dat je heel nodig moet en dan zoeken ze gewoon een ander plekje dan de bak.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:34

Ik heb zojuist éindelijk urine weggebracht. Ik heb beiden de afgelopen weken opgesloten overdag in een poging een monster te kunnen krijgen. Ze weigeren gewoon om buiten hun eigen bak te plassen, zó irritant. Zitten ze van 7:00 tot 20:00 opgesloten en gewoon niks. -O-

Het enige dat er in de tussentijd veranderd is, is dat Elmo het nu ook in mijn bijzijn doet. Ik heb 'm inmiddels verschillende keren op "heterdaad" betrapt, als ie het 'aan het begraven' was. Dat schrapen zeg maar. Gewoon terwijl ik er langs zat... Eén van mijn fauteuils moet ik sowieso naar de stort brengen, dat ding is volgens mij echt doorweekt. := :x

Toen ik zojuist thuiskwam had ie weer op de desbetreffende fauteuil en een matras geplast, dit keer was het op de grond gelopen. Ik heb dat maar met het pipetje verzameld in de hoop dat het vers genoeg is, ik heb werkelijk geen idee. Maar het plassen wordt steeds erger en aangezien hij vannacht de godganse tijd heeft lopen spoken en jengelen... :\ Morgen weet ik meer, 't zal mij benieuwen...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:00

Mijn vroegere kat deed dat ook, maar die bleek ziek te zijn (chronisch blaasgeruis). Omdat wij nog katten hadden, deed er een maar al te graag mee, hoewel die niet ziek was.

Ook vanalles geprobeerd (oa feliway en andere sprays), maar blijkbaar had hij gewoon een tekort aan aandacht. Veel spelen en vertroetelen heeft ervoor gezorgd dat het sproeien is gestopt...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 23:27

Probleem is alleen dat Elmo 24/7 vertroeteld wil worden. De laatste keren dat ik 'm eigenlijk net niet op heterdaad betrapte, dat ie aan het schrapen was, was terwijl hij bij mij op schoot zat. Dan stond ie op en vertrok, terwijl ik 'm aan het aaien was. Gebrek aan aandacht vind ik het dan niet direct... Krijgt ie ook zat als ik thuis ben, soms zelfs ten nadele van de andere kat...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:38

heb je de uitslag al inmiddels?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 10:59

Er zat wat eiwit in, maar dat kan ook door een te oud monster zijn. En de urine was redelijk vies. Klopt, ik had nog niet schoongemaakt die dag :+ Ik kreeg nu iig te horen dat ik 'm ook een dagje mocht brengen. Komen ze nu mee... :roll: Ik ben bekant een maand bezig geweest dit urinemonster te verzamelen. Dan had ik me dat geld ook kunnen besparen... Ik heb 2 zakjes kattenbakvulling gekocht voor een tientje, terwijl een dagje opname € 7,50 kost. := En dan dus 2x een urinecontrole wat 1 keer had kunnen zijn... Nja.

Hij gaat iig vrijdag een dagje op visite bij de dierenarts. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:10

oh...wat een ramp!!
wij hebben dat vroeger gehad met twee siamese zusjes ,ook gesteriliseert ....en maar pissen...het hele huis stonk.
De dierenarts zei toen dat we ze eens moesten scheiden van elkaar,toen hebben we er 1 meegenomen op vakantie.

(Die is dus wegelopen daar,in paniek,door een bosbrandje)
Daarna heeft die ander niet meer geplast.

Het kan een soort dominantie probleem zijn.

In jouw geval had ik ze buiten gelaten,met een goede droge verwarmde slaapplaats.
Om nou natgezeken wakker te worden gaat zelfs mij te ver....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:15

als je alles weet van tevoren... maar ze hadden dat ook wel kunnen zeggen toen je die zakjes ging halen toch? maar goed, hij gaat vrijdag logeren en dan hoor je hopelijk meer.
we duimen voor je.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 10:51

Cissy, dat bedoelde ik dus, dat ze dat toen ook even hadden kunnen melden. Ik had van te voren gebeld en toen heb ik al gezegd dat dat wsn heel lastig ging worden, urine opvangen...

Geerke, ik heb geen verwarme slaapplaats buiten. Droog wel, warm niet. :)

Enfin, update :)

Elmo is gisteren een dagje bij de dierenarts geweest. Hij deed daar hetzelfde als bij mij op de badkamer: hardnekkig weigeren te plassen :+ Om half 6 zouden ze de blaas opvoelen en daarna gaan masseren om zo het plassen te bevorderen. De blaas was nagenoeg leeg en Elmo was absoluut niet gediend van het masseren. Toen ze vervolgens probeerden met een naald wat urine weg te prikken was het hek van de dam volgens de assistente... Wat me eigenlijk verbaasd, omdat je Elmo aan zijn staart door de woonkamer kunt slingeren en hij dan nog mauwend terug komt rennen voor een knuffel :') Dus toen ik om half 7 weer belde besloten hem op te halen en maandagavond weer te brengen, zodat ie een nachtje extra had.

Toen ik daar kwam, rond 7 uur, had ie dus ineens wel geplast... *\o/*

Net gebeld voor de uitslag, het was erg geconcentreerd (dat wisten we al, aangezien ie 't een uur of 12 opgehouden heeft) en er zat behoorlijk veel bloed in. -O- De oorzaak kunnen ze niet vaststellen, daarvoor moet een echo gemaakt worden. Er zat iig geen gruis oid in de urine.

Dinsdagochtend gaat ie dus weer terug voor een echo. Ik zou er het liefste bij blijven, maar het zijn iedere keer onmogelijke tijden en als de blaas niet vol genoeg is moet ik terug komen... :\ Dus hij zal 't ff alleen moeten doen dinsdag.