Help een zwerfkit gevonden, wat nu, en wie wilt hem hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Re: Help een zwerfkit gevonden, wat nu, en wie wilt hem hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:09

Snap niet waarom je hem niet terug zet. die andere poes komt niet voor niks terug op de zelfde plek. die zoekt zn maatje.
je kunt van elke kat wel denken dat het een zwerver is. Hier zijn er ook wel eens mensen aan de deur geweest met ONZE kat in handen om te vragen of die van ons was. ze dachten dat het een zwerver was. Ja het beestje is al 20 en ziet er niet meer topfit uit. Laat die beesten lekker lopen. ze redden zich wel.
je doet het poesje er echt geen plezier mee denk ik zo. en de moeder al helemaal niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:13

Sorry maar ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem terug te zetten, zou eerder proberen om nr 2 ook te vangen en dan samen naar het asiel te brengen, zeker jonge katten vinden snel een huis.
Als hij zo langs een drukke weg loopt is de kans op een ongeluk best groot, nee ik zou echt niet meer rustig kunnen slapen als ik zo'n beestje weer terug zou zetten, zeker als het straks weer kouder gaat worden.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:15

rockwitch schreef:
Sorry maar ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem terug te zetten, zou eerder proberen om nr 2 ook te vangen en dan samen naar het asiel te brengen, zeker jonge katten vinden snel een huis.
Als hij zo langs een drukke weg loopt is de kans op een ongeluk best groot, nee ik zou echt niet meer rustig kunnen slapen als ik zo'n beestje weer terug zou zetten, zeker als het straks weer kouder gaat worden.

Ohja dit was ik er vergeten bij te zetten.

Vang die andere erbij, of zet m terug is mijn mening ;)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:22

tita schreef:
:oo maar wat als het dus wel een zwerver is dan is het toch beter dat ie een goed tehuis krijgt.

Op het moment van toen, kon ik hem niet terug zetten.

Nee, voor dit katje lijkt het me ook wel fijn :) Maar die andere is banketstaaf... die is nu misschien wel alleen );

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:56

Maar die krijgt ze niet te pakken...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:41

Nieuw bericht van Tita:

Waarom ik de kat niet terug zet, waar beginnen we dan aan het is een mannetje over paar maanden gaat ie op zijn moeder en dan zitten er nog meer jong.

Bovendien is zijn moeder hem binnen paar weken vergeten.

Het eten wat ik neergelegd heb is opgegeten maar zodra er een auto stopt, is de andere kat pleite ik heb ook leven en kan dus niet elke dag proberen die kat te gaan vangen.

Nog naar de camping geweest en gevraagd of ze katten missen maar die camping bemoeit zich niet meer met de katten want elk seizoen is het weer raak, ze kijken er niet meer van op of om zoveel katten kunnen er lopen.

We zoeken nog steeds iemand die voor hem wilt zorgen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:40

nogmaals...heb je asiel en dierenambulance geprobeerd ? die hebben middelen om de overige katten te vangen. Terugzetten is geen optie, katten vermeerderen zich veel te snel, met alle bijkomende ziektes vandien. Zo heb ik ook 2 aidskatten in de opvang omdat ze anders doodgespoten zouden worden !

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:49

Ik had dit topic niet moeten lezen, stom, stom, stom!
Dat je deze hebt meegenomen kan ik helemaal begrijpen maar ik zit nu met dat andere poesje in m'n hoofd dat daar nu alleen zit |(

Wil je alsjeblieft de dierenambu of DB bellen en zeggen waar je hem hebt gevonden. Ze kunnen in die buurt dan vangkooien plaatsen zodat het andere poesje ook wordt gevonden en geholpen kan worden.
Dat arme ding is daar nu hoogstwaarschijnlijk alleen, vreselijk gewoon ;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:23

Dat andere poesje zal zich best redden hoor!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:31

MamboBeach schreef:

Een poesje van 12 weken? Denk ut niet!
We hebben hier een opvangpoes die met 12 weken in een opvangkooi gevangen is, als enige overlevende. De rest van het nest was al dood.
12 weken is veel te jong om zelfstandig in voeding te kunnen voorzien.

Omdat het andere kitten dapperder was trok het zich daar waarschijnlijk erg aan op, kropen 's nachts tegen elkaar aan voor warmte. Nu die weg is moet die ander zeker hulp hebben.
Als het in mijn buurt was ging ik er zelf werk van maken. Je kunt dat andere arme ding daar niet aan haar lot overlaten.

Persoonlijk zou ik die ene niet hebben meegenomen maar daar dagelijks zijn gaan voeren totdat ze wisten dat daar steeds voer te halen was en ze wat vertrouwen kregen zodat ze allebei meegenomen konden worden. Ik snap de reactie van TS heel goed maar je kunt dat andere kitten daar nu niet zomaar achterlaten. Die overleeft het niet.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:38

@tita: mag ik vragen welke kleur die poes had die wegrende??

Binnen het bedrijf waar ik werk vroeg nl. afgelopen week de schoonmaakster of ik nog iemand wist die 2 kittens wilde hebben. Haar kinderen zouden allergisch zijn en daarom wilde ze er vanaf.

Aangezien wij werken op het industrieterrein op Oost, zou het natuurlijk heel makkelijk kunnen dat ze ze heeft gedumpt..
En ik heb foto's gezien van de katjes, dus weet ook dat deze zwarte idd 1 van de 2 zou kunnen zijn..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:16

ranna schreef:
MamboBeach schreef:

Een poesje van 12 weken? Denk ut niet!
We hebben hier een opvangpoes die met 12 weken in een opvangkooi gevangen is, als enige overlevende. De rest van het nest was al dood.
12 weken is veel te jong om zelfstandig in voeding te kunnen voorzien.

Omdat het andere kitten dapperder was trok het zich daar waarschijnlijk erg aan op, kropen 's nachts tegen elkaar aan voor warmte. Nu die weg is moet die ander zeker hulp hebben.
Als het in mijn buurt was ging ik er zelf werk van maken. Je kunt dat andere arme ding daar niet aan haar lot overlaten.

Persoonlijk zou ik die ene niet hebben meegenomen maar daar dagelijks zijn gaan voeren totdat ze wisten dat daar steeds voer te halen was en ze wat vertrouwen kregen zodat ze allebei meegenomen konden worden. Ik snap de reactie van TS heel goed maar je kunt dat andere kitten daar nu niet zomaar achterlaten. Die overleeft het niet.

Wie zegt dat die andere poes 12 weken is, dat maak je er zelf van...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:17

Bericht van Tita:

Het andere poesje heb ik niet meer gezien maar sinds gister avond heb ik er een probleem bij en dat is dat mijn eigen lieveling weg is.

Lotus is ontsnapt (door vriend maar we hebben niks gemerkt) en nu ben ik daar druk mee bezig.
En dit katje vertrekt zaterdag naar het asiel omdat ik hem niet kwijt kan raken en zelf houden is nu helemaal geen optie want hij kan Lotus niet vervangen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:19

Bericht van Tita:

@jibbel vraag de ander poes is rood met wit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:39

Vandaag gaat poesje dus naar het asiel toe...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:57

Hij heeft onverwachts een plekje gekregen bij vriendin van schoonzus

Dit staat op een ander forum over dit kitten. Hij heeft dus een lekker warm mandje gevonden :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:32

Hartstikke goed! Ik heb niets van Tita gehoord, maar super!!!