Het kattenspul (zwarte Solo, Siamees Nasty, langhaar Kiora)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Het kattenspul (zwarte Solo, Siamees Nasty, langhaar Kiora)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:51

*opent heel voorzichtig de link van Vajente*

:oo OMG
Wel een hele knappe kat!
Maar wat een haar :oo

Leo: het wordt nog spannend was ze van de winter gaan doen :D
Wanneer komen er weer nieuwe foto's van Rebel?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:00

Wat een heerlijke beestenboel heb je zeg Amanda!
hihi, en ja die foto van Vajente is wel even schrikken. Helemaal voor jou, want je wilde toch geen langharige katten :D

naenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:35

Leuke poezenbeesten :)
Kiora doet me denken aan mijn eigen half Maine Coon kwa vacht en staart dikte :P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:37

Amanda; als Rebel uit zijn 'ik ben niet gek ik ben een vliegtuig, of ik vind jou lief ik ga niet verder dan 40 cm bij jou uit de buurt' fase is. :+ Foto's maken lijkt even echt onmogelijk, krijg alleen maar neusjes en rode wazen. :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:40

Wat een heerlijk beestenspul heb je daar Aman. Nasty heeft echt geweldige ogen. Wat heeft ze precies dat ze geestelijk gehandicapt is? Kiora is zó knap! Wat een prachtig koppie. :+:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 11:48

Leo :D

Ellessar: ze heeft als jonge kat rondgezworven. Toen ze opgevangen werd had ze een heftige oorontsteking en was ze zwanger. Ze was zo wild dat ze in het asiel niks konden qua medische zorg (vandaar ook de naam Nasty).
De kittens zijn de eerste nacht daar geboren en ze heeft ze uit bescherming doodgebeten.
De oorontsteking was zo heftig dat het trommelvlies geknapt is en een deel van de vuiligheid waarschijnlijk in haar hersenen terecht is gekomen. Ze heeft het wonderbaarlijk wel overleefd. Maar hierdoor is dus haar evenwichtsorgaan aangestast. Ze kan bijvoorbeeld niet hoog springen en raakt compleet in paniek als ik haar oppak. Verder is haar korte termijngeheugen heel slecht. Als ik de meubels verander loopt ze na 6 weken nog tegen de poten van de tafel. Ze kan zelfs haar etensbak niet vinden als die een meter verplaatst is. Als ze in een stressituatie zit krijgt ze een soort epileptische aanvallen. Maar dat heeft ze al een jaar of 2 niet meer gehad gelukkig.

Prognose is ook nog steeds onbekend. Ik heb haar vanuit het asiel meteen meegenomen naar mijn eigen dierenarts voor een second opninion. Maar hij kon me ook niets vertellen.
Inmiddels is ze ruim 7 jaar oud en nog steeds gezond. Ze redt zich prima en ook naar de andere katten toe gaat het goed. In het asiel werd ze gepest vanwege haar handicap. Maar Solo en nu Kiora weten niet beter, dus accepteren haar gewoon zoals ze is.

Kortom: het gaat super met haar, ze kan er goed mee leven. Alleen de toekomst is compleet onduidelijk. Levensverwachting is onbekend, wat er is aangetast weten ze niet en is ook niet op een scan te zien. Zeiden ze in het asiel tenminste. Ik laat geen scan doen. Dat levert veel te veel stress op. We zien dus wel hoe het allemaal gaat lopen :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:55

Jeetje, veel meegemaakt dus. Wat fijn voor haar dat ze nu zo'n goed tehuis heeft bij jou!