Een chihuahua krijgen ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:01

Chi's zijn écht heel leuk!
T zijn alleen wel felle beestjes hoor :D.
Ookal krijg je de pup gratis, bedenk dat er echt een hoop kosten aan zitten...
Tis nml niet alleen het voer en een nieuw speeltje af en toe...
Verdiep je in het ras, en denk er goed overna...Als je twijfelt dan weet je meteen hoe het zit.
Hou dr ook rekening mee dat ze erg vermoeiend zijn met slapen snacht's :P.

Ik heb sinds zaterdag een kruising chihuahua x jack russel. écht een snoepie, maar slapeloze nachten haha.
Nog ff een foto'tje van Chica dr bij!
Afbeelding

Zoek trouwens ook veel informatie op op internet, of vraag mensen met chihuahua's om info enz enz...
Hoe beter je je voorbereid hoe makkelijker het zal worden! :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:46

Yamcha schreef:
Als je geen YES!!! gevoel hebt, moet je het niet doen.

Een hond moet wel bij je passen, je zit er zo voor 12 jaar aan vast......

hier ben ik het wel mee eens. Is er geen klik dan zou ik het niet doen, je hebt een hond niet voor even natuurlijk :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 12:30

Abeltje77 schreef:
Ach ik weet niet... ik zag laatst bij de dierenarts zo'n 16-jarig meiske met een chi op haar arm.

Het eerste dat ik dan denk is "accessoire" en niet "huisdier".

Idd meeste chihuahua eigenaren die ik ken hebben het gewoon als accesoire vind ik best sneu..
Mensen ik heb al haast 4 jaar een hond dus weet heel goed wat er bij komt kijken kwa kosten :D
maarja ik denk er nog over na want de hond die ik nu heb is best groot vergleken bij de chi dus moet zien of dat ook bij elkaar kan

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:33

ja,ik zou ook geen ras nemen waarvan ik geen "dat is hem" gevoel heb.

ook niet omdat iemand toevallig wel een "leuk" hondje heeft van dat ras.

een paar maanden geleden zat ik bij de da,en daar zat een vrouw met een chihauhau,beestje zag je amper zo klein,dacht das een puppie,echt hoor...

beestje was iets groter als haar hand,met echt van die mini voetjes,enorm schattig om te zien,vroeg hoe oud het diertje was...antwoordt was 8 maanden....viel haast van mijn stoel....

echt zoo klein,zou echt te bang zijn dat ik erop zou gaan staan,als het in huis rond zou lopen :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:38

DaanxBien schreef:
maarja ik denk er nog over na want de hond die ik nu heb is best groot vergleken bij de chi dus moet zien of dat ook bij elkaar kan

Dat kan, er leven genoeg Chihuahua's samen met grote honden. Alleen is het wel belangrijk dat je hond heeft leren omgaan met hele kleine honden en weet dat hij dus voorzichtig moet doen.
Verder kan je ze het beste niet in 1 ruimte voeren en niet samen in een ruimte alleen laten.

Kimmie: Ze hebben ogen en leren als pup al heel snel dat ze beter zelf goed op kunnen letten. Het gevaar is groter dat ze tussen een deur terecht komen die dicht waait door de wind, of die dichtgedaan wordt door iemand die niet oplet. En ze zijn wel heel kwetsbaar bij grotere honden die niet geleerd hebben met dat minispul om te gaan.

Verder zijn het gewoon honden. ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:42

maar ThePast03,zooo klein is dat gewoon bij chihauhau's??

echt ik zie hier wel foto's van die hondjes,maar dat zijn reuzen vergeleken bij dat hondje..echt zo mini heb ik nog nooit een hondje gezien,was wel een mooi hondje,had lang haar en 3 kleuren,zwart bruin en wit :) ,was bijna een speelgoedhondje om te zien.

en tussen mijn honden zou ik het niet aandurven :n die zijn zo lomp,denderen overal overheen en doorheen,die zouden zo zo'n klein hondje omver lopen (doen ze hier ook met puppies van hetzelfde ras als dat ze zelf zijn,lopen ze gewoon omver)

Marchador

Re: Een chihuahua krijgen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:45

Maar ze hebben toch ook die 'T-cup'? Of althans ze schijnen niet te bestaan maar ze zijn zo klein gefokt en worden verkocht als T-cups.
De dierenarts hier vertelde dat die beestjes niet helemaal goed zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 12:45

Nee nee mijn hond zal dan nooit met die kleine alleen achter gelaten worden zelfs niet als ze in de bech zit ze kan het zo open krijgen als ze kwaad in de zin heeft.

Maarja ik zie het tegen die tijd wel mocht er geen pup tussen zitten die mij aanspreekt dan gaat het zoiezo niet door gratis of niet :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:47

kimmie261 schreef:
maar [*olduser*],zooo klein is dat gewoon bij chihauhau's??

echt ik zie hier wel foto's van die hondjes,maar dat zijn reuzen vergeleken bij dat hondje..echt zo mini heb ik nog nooit een hondje gezien,was wel een mooi hondje,had lang haar en 3 kleuren,zwart bruin en wit :) ,was bijna een speelgoedhondje om te zien.

en tussen mijn honden zou ik het niet aandurven :n die zijn zo lomp,denderen overal overheen en doorheen,die zouden zo zo'n klein hondje omver lopen (doen ze hier ook met puppies van hetzelfde ras als dat ze zelf zijn,lopen ze gewoon omver)

Het komt heel af en toe voor bij de serieuze fokkers en die fokkers kijken dan ook echt wel goed uit waar zo'n kleintje terecht komt.
Niemand zit echt te wachten op die hele kleintjes want ze worden gemiddeld een stuk minder uit dan de normale exemplaren.
De broodfok probeert er op te fokken met alle nadelige gevolgen van dien.

Die van mij zaten/zitten allemaal tussen de anderhalve en twee kilo in en hebben altijd los gelopen tussen grote groepen honden. Hun grootste vrienden waren 4 Leonbergers. :D Maar die waren wel gewend om met dat kleine spul om te gaan. ;)
Mijn ervaring is dat Boxers, Buldoggen etc. het lompst zijn met dat kleine spul en het langzaamste leren om er voorzichting mee om te gaan. Herders en veedrijvers lijken bijna van nature al voorzichtiger te doen met dat kleine spul.
Terriers en Chihuahua's is vaak geen goede combinatie omdat ze allebei nogal vasthoudend en fel uit de hoek kunnen komen en dat legt de Chihuahua natuurlijk altijd af.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:50

Ik vind het gewoon weg niks, als ik een hond zou krijgen wil ik een echte hond... Geen pantoffeldiertje :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:51

Marchador schreef:
Maar ze hebben toch ook die 'T-cup'? Of althans ze schijnen niet te bestaan maar ze zijn zo klein gefokt en worden verkocht als T-cups.
De dierenarts hier vertelde dat die beestjes niet helemaal goed zijn.

Tea Cup bedoel je ;)

Nee die bestaan officieel niet. Dat is een term die de broodfok verzonnen heeft omdat sommige mensen zo dom zijn dat ze zo klein mogelijk willen. Grappige is dat de pups die aangeboden worden als teacup later vaak juist heel groot uitgroeien. De truck die de broodfok gebruikt is zeggen dat ze ouder zijn, daardoor lijken ze kleiner.

Zoals ik in mijn vorige post vertelde gebeurd het nog heel af en toe bij de serieuze fokkers dat er een veel te kleine Chihuahua wordt geboren maar die krijgt echt niet iedereen mee. Het zijn inderdaad niet de gezondste hondjes.
Tegenwoordig ligt het ideale gewicht van een Chihuahua tussen de 2 en 3 kilo en dan hebben ze ook een hele hoge gemiddelde leeftijd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:53

Goldie schreef:
Ik vind het gewoon weg niks, als ik een hond zou krijgen wil ik een echte hond... Geen pantoffeldiertje :')

Geen echte hond? ;):

Afbeelding

Hond op de foto heeft als enige Chihuahua in Nederland een Cynophilia GG1 diploma, VZH diploma en deed daarnaast aan agility, flyball en speuren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:55

Tea cup, tuurlijk.. theekopjesformaat!
Sneu eigenlijk.
Maar dat is geen bewuste Tea Cup fok neem ik dan aan en super dat die hondjes niet zomaar weg gaan.
Erg jammer al die broodfokkers, een tijdje terug zijn wij ook op zoek gegaan naar een chihuahua... we konden door de bomen het bos niet meer zien aan broodfok en zijn dus maar gestopt met zoeken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:58

DaanxBien schreef:
Maarja ik zie het tegen die tijd wel mocht er geen pup tussen zitten die mij aanspreekt dan gaat het zoiezo niet door gratis of niet :)

Als je wacht tot de pups er zijn is de kans groot dat je er toch een neemt omdat ze zo snoezig zijn.
Als je echt een eerlijke en reeële beslissing wilt nemen moet je dat doen voordat ze geboren zijn. Is wel zo eerlijk naar de hond toe. ;)

@Marchador: Nee de goede fokkers fokken daar beslist niet bewust op, sterker nog ze hebben dat absoluut liever niet.
Een zoektocht naar een goede Chihuahuafokker kun je het beste beginnen bij de rasvereniging:
http://www.chihuahuaclub.nl/

Via de pupinfo kun je gratis en vrijblijvend alle informatie krijgen en adressen van fokkers. Dan is het zaak om zoveel mogelijk fokkers te bezoeken zodat je een goede indruk krijgt van de fokkerij en de fokkers.
Altijd wegblijven van marktplaats, goede Chihuahuafokkers willen daar niet gezien worden en die zul je daar ook niet vinden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:05

Ik wist niet dat je daar ook pupinfo kon opvragen, ik zal eens contact met ze opnemen.
Logisch dat ze van marktplaats wegblijven :j

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:11

Ik heb Duitse Doggen......

Wat ik van een chi vind......uuhhhhhhh te klein,hihi
maar idd je moet echt Yes denken bij zo'n aanbod anders, zeg ik
In geval van twijfel NIET doen!
Ding kan wel 20 worden, moet je je niet in vergissen hoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:21

Ik heb ook gekeken op de chihuahua club site :)
Ik heb mn vriendin in elk geval nog niks beloofd kwa wel of niet een pup uit haar nestje nemen dus mocht ik ervan af zien zijn we alsnog goede vrienden . :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:27

Goldie schreef:

Dacht ik ook altijd...tot ik eens een chih heel vrolijk maar liefst 5 broodjes zag jatten en verobberen...dacht dat het hem de oren uit zou komen :+ Was een kleine felle bliksem :D