Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
benangelique schreef:dan heb jij denk ik weinig ervaring met gecastreerde honden. weet ik niet, maar lijkt me zo.
ik heb 3 honden (nu 2) gehad, allen gecastreerd. 2 van de 3 werden dik terwijl zij enorm veel bewegen en vrij weinig eten (netjes afgewogen etc.). doordat de hormoonhuishouding veranderd kan er blijvende gewichtstoename zijn (aldus de dierenarts).
bij mensen werkt dit ook zo.
benangelique schreef:dan heb jij denk ik weinig ervaring met gecastreerde honden. weet ik niet, maar lijkt me zo.
ik heb 3 honden (nu 2) gehad, allen gecastreerd. 2 van de 3 werden dik terwijl zij enorm veel bewegen en vrij weinig eten (netjes afgewogen etc.). doordat de hormoonhuishouding veranderd kan er blijvende gewichtstoename zijn (aldus de dierenarts).
benangelique schreef:als zelfs de dierenarts zegt dat ze met minder voer niet toekunnen (en nee, hij heeft geen aandelen want we halen hun voer daar niet), ze minimaal 4 uur per dag bewegen en ze toch dikker worden dan is het m.i. toch een hormoonprobleem.
de 3e krijgt heel wat meer te eten en is en blijft een mager ding.
benangelique schreef:als zelfs de dierenarts zegt dat ze met minder voer niet toekunnen (en nee, hij heeft geen aandelen want we halen hun voer daar niet), ze minimaal 4 uur per dag bewegen en ze toch dikker worden dan is het m.i. toch een hormoonprobleem.
de 3e krijgt heel wat meer te eten en is en blijft een mager ding.
PeelSlowly schreef:Ik zou ze gewoon in aparte kamers gaan voeren zodat Nyah alleen nog maar het voor haar geschikte en afgepaste voer krijgt. Misschien eet Nyah dan een paar dagen niet omdat ze graag met Rox mee-eet, maar de honger wint het vanzelf. En honden (zeker honden met een reserve) kunnen zonder enig probleem een paar dagen zonder voer. Te dik zijn is veel schadelijker.
Overigens weten dierenartsen niet bijzonder veel van hondenvoeding; het is maar een heel klein onderdeel van de opleiding. Ik zou voor voedingsadviezen niet gauw naar een dierenarts gaan (zelfde voor gedragsadviezen overigens, ik erger me altijd krom als ik lees wat voor adviezen sommige dierenartsen geven).