Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nina88 schreef:Ik vind het nogal wat om een hond "zomaar" in te laten slapen, omdat hij uitglijdt op een te gladde vloer.
nina88 schreef:slimmerik schreef:Als je er niet voor kunt zorgen dat de hond niet op plaatsen gaat liggen waar hij niet kan opstaan (slordigheid met deur openlaten dat hij op gladde vloer kan) dan is het dier beter af als ie dood is.
Dit niet voorkomen is pure dierenkwelling. Òf een spuitje, òf je huis aanpassen dat de hond niet in de problemen komt ..... is mijn idee.
Ik vind dit een hele harde reactie. Heb nu gewoon de tranen over mijn wangen lopen, omdat ik hier van schrok.
De deur wordt niet door slordigheid vergeten, maar vakkundig opengemaakt door de kat/hond. Dit gebeurd echter bijna nooit, het is nu misschien 2 keer gebeurd het was om duidelijk te maken dat hij niet overeind komt als hij op de gladde grond ligt, ook niet na lang proberen.
De hond heeft het nog prima naar zijn zin, loopt vrolijk over het terrein en is verder niet kreupel en heeft (voor zover wij kunnen zien) geen pijn. Zo gauw als hij pijn krijgt, is het einde verhaal. Dat lijkt me duidelijk.
Het gaat zo:
Hij probeert op te staan, maar zijn achterpoten glijden naar de buitenkant. Dit kan hij niet meer opvangen door zijn stijfheid en daarom zakt hij door zijn achterpoten en daarna door de voorpoten.
slimmerik schreef:Maar je moet het toch met me eens zijn dat het een kwelling is voor zo'n dier als ie op een gladde vloer ligt en niet meer omhoog kan? Als ik je verhaal uit je eerste post lees, constateren jullie eigenlijk dat ie al een tijdje bezig is overeind te komen voordat jullie hem vinden. Werkelijk, daar krijg ik dan tranen van in mijn ogen.