Hond inslapen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:09

Naar mijn mening moet een hond een hondwaardig bestaan kunnen leiden, wanneer dit niet meer gaat dan is zijn tijd gekomen.... Hoe vervelend het ook is. Via zo'n topic is het lastig beoordelen, maar waarschijnlijk weet je zelf wel het beste antwoordt. En (even teruglezen) heb je zelf al aangegeven wat jij vind en wat jou gevoel erbij is....

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:17

Alane schreef:
minder pijn is ook pijn...

Niemand kan vanachter zijn pc advies geven wat past bij jouw situatie.... het is verkeerd te denken vanuit jezelf, waar je jezelf beter bij voelt, dat gaat ten koste van je hond...

Ooit zal zijn tijd er zijn... wacht niet to hij echt niets meer kan en pijn heeft... probeer je eigen emoties op zij te zetten, en bekijk je hond met de ogen van een vreemde, en bedenk dan eerlijk en oprecht welk advies je dan zou geven, en volg je eigen advies...

Ja heb toevallig vanmorgen met een vreemde gesproken toen ik hem uitliet. Ze had hem ook niet bijna 16 gegeven! Haar mening was dat Boomy er goed uitzag, en zij zei ook dat hij nog heerlijk speels was. Hij wou namelijk met haar hond spelen, maar die had daar gen behoefte aan (was ook een oudje) die kon dat bv niet meer opbrengen.

Ik wou zelf met hem naar onze oude DA gaan en even aan hem vragen, hij 'kent' Boomy ookal jaren.
Mijn ma was namelijk naar een nieuwe DA geweest in het praktijk waar we altijd komen.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:21

Gremlin :P is nog super levendig.
Ik weet een klein beetje hoe het in elkaar zit, en vind zolang Boomy nog lekker rond kan rennen zonder pijn (stillers) dat het zijn einde nog niet is.
Zodra hij zonder pijstillers moeilijk gaat lopen dan zou het voor mij over zijn...
(Kijk Tara....)
Geniet er nog even lekkker van.. en ik zou tegen mams zeggen dat je het nog even wilt proberen zonder pillen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:21

Mijn yorkie doet het al ruim een half jaar met Novacam. Ze krijgt dat heerlijk op een stukje worst, dus nog lekker ook. Verder doet ze het er geweldig op. Zodra de novacam niet meer geeft wat het moet geven is haar tijd pas gekomen. Wat mij betreft mag dat nog wel een paar jaar duren :j

Ik ben dus ook van mening dat als je hond op pijnstillers nog lol in het leven heeft, je hem/haar die lol niet mag ontnemen.

Nikka

Re: Hond inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:28

Verder zijn er nog voedingssupplementen die kunnen helpen bij artrose. Dat kan je ook nog proberen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:49

renate85 schreef:
Gremlin :P is nog super levendig.
Ik weet een klein beetje hoe het in elkaar zit, en vind zolang Boomy nog lekker rond kan rennen zonder pijn (stillers) dat het zijn einde nog niet is.
Zodra hij zonder pijstillers moeilijk gaat lopen dan zou het voor mij over zijn...
(Kijk Tara....)
Geniet er nog even lekkker van.. en ik zou tegen mams zeggen dat je het nog even wilt proberen zonder pillen.

Volgens mijn moeder en de DA waar zij is geweest kan hij niet zonder pijnstillers lopen.
Maar als ik na gisteren en vandaag kijk, moet het lukken.. Maar kan ook zijn omdat het misschien nog in zijn bloed zit (heb er geen verstand van...)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:51

Afmaken.............. dier heeft bpijn...........

als een dier niet zonder pijnstillers kan moet het simpelweg dood

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:54

Pijnstillers kunnen vaak met artrose maar tijdelijk nodig zijn. Dan is het evenwicht even veranderd. Ik heb een hond met artrose aan de rug, nek, heupen en rechter voorpoot. Meestal gaat het prima zonder pillen, maar soms heeft hij ze toch even nodig, dan heeft hij vaak even gek gedaan. Hij gaat nog wel eens met de terriërs achter de konijnen aan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:56

@ Kiwiko: Jij ben zeker zo eentje die ook geen paracetamol slikt ;)

Zolang een hond tevreden kan zijn met pijnstillers gewoon laten hobbelen :) Ik vind het een beetje rot van je moeder om hem nu af te laten maken. Ik snap dat het lastig is om een oppas te zoeken en dergelijk, maar aan de andere kant, als je een dier neemt kan dat nou eenmaal voorkomen :) Heeft ze geen mogelijkheid hem mee te nemen in plaats van de oppas?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:58

met de nadruk op tijdelijk................. en tijdelijk is voor het baasje of voor de hond.......

Ik slik paracetamol.......... bij de duizend als het moet.......... :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:02

Dan snap ik je reactie niet helemaal. Iets wat niet zonder pijnstillers kan moet dood. Maar als ik iets onder de leden heb en ik moet bij wijze van 3 jaar pijnstillers slikken. Moet ik dan ook maar dood? Als dit hondje toch nog 3 jaar tevreden op pijnstillers kan leven, is dat toch eigenlijk ook maar tijdelijk ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:03

dat is de pest........ een dier mag je verlossen uit lijden........... een mens niet

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:09

Waaruit bestaat het lijden van een dier, wat met pijnstillers vrolijk spelend door het leven gaat? Een keer per dag een kauwtablet eten?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:10

Maar is het nodig een dier te verlossen als het niet nodig is? Moeten we een dier afmaken terwijl het al dan niet met hulpmiddelen nog gezond is?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:14

Je ziet vaak wat je wil zien. Je wil je hondje nog graag bij je houden, dus zie je een vrolijke blije hond. Ik zou voor een objectief oordeel eens langs een dierenarts gaan. Hij zal je waarschijnlijk niet meteen adviseren om de hond wel/niet af te laten maken. Maar wel kunnen aangeven of de hond pijn heeft, en hoe het verder met 'm is.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:02

lin je moet wel bedenken dat hij de dagen ervoor wel zijn dosis pijnstillers heeft gehad en dat dus ook nog een beetje werkt :) verder weet je mijn mening, als een dier niet zonder pijnstillers of wat dan ook kan rondlopen moet je neit aan jezelf denken maar aan boomy

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:16

Mossel schreef:
l moet je neit aan jezelf denken maar aan boomy

Waarom denk je dan aan jezelf en niet aan de hond als je een hond medicatie geeft?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:19

Wat een onzin weer hier zeg! Ten eerste is een dier niet met een mens te vergelijken.
Ik heb ook dagelijks pijn, gaat nooit weer over, en als ik de keus zou hebben zou ik nog altijd NIET uit mijn lijden verlost willen worden!

Als ik met mijn york naar het bos ga, dan staat ze nog altijd vrolijk te keffen en kwispelen en loopt ze heerlijk haar wandelingetje uit. MET pijnstilling dus die ze inmiddels al een half jaar, dagelijks krijgt.
Oh en ook bij haar is het tijdelijk. Zodra ze dood is stop ik met het geven ervan! En ja, als dit niet meer helpt is het waarschijnlijk het moment om haar uit haar lijden te verlossen. Maar nu geniet ze nog volop!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:24

op pijnstillers schijnt een vloek te rusten geloof ik...

maar insuline,pillen tegen epelepsie,harttabletjes enz...die worden dan wél altijd gegeven,zonder bezwaren,terwijl ook de hond zonder die medicijnen zich honds beroerd voelt,maar dat is geaccepteerd,een pilletje tegen wat artrose pijn waardoor de hond gewoon een paar maanden/jaar nog lekker kan spelen en ravotten is not done..

pijnstillers geven bij een hond die daarna nog niets beter wordt,tja,dan hou je de hond in leven voor jezelf,maar ik zie echt geen kwaad in het geven van een pijnstiller waardoor een nog vrolijke speelse en van het leven genietende hond, zijn leven prettiger kan leven :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:28

stille meelezer, ik vind dat je echt zelf moet inschatten of je wilt dat die blijft leven, zoals ik het hoor is het inderdaad zijn tijd niet!

Over dat pijnstiller gebeuren, ik heb een kat met een lichte rug beschadeging, dat is gekomen door een 2e operatie (eerste mislukt) aan haar kruisbandje, en daar is iets fouts gegaan waardoor ze dus een beetje scheef loopt met haar achterkant, en ook zij krijgt pillen, om de dag, zodat ze er geen last van heeft en geen pijn. Ze heeft een fantastisch leven, mag alleen niet teveel springen, want ze kan het allemaal niet emer goed inschatten, maar ook ik zie geen reden om haar van haar fantastische leven te beroven al hoor ik soms wat anders "is dit wel een kat-waardig leven??" JA het is een kat-waardig leven, ze kan lopen, knuffelen, eten, ademen, zien, mauwen, rennen (al lijkt het dan net een vliegend tonnetje :') ) en kan bijna alles wat een normale kat ook kan...

Meid doe wat jij denkt dat het beste is! Zo te horen heb je al je beslissing genomen! Geef je hond een paar prachtige laatste maanden/jaren! sterkte!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:48

Nikka schreef:
Mossel schreef:
l moet je neit aan jezelf denken maar aan boomy

Waarom denk je dan aan jezelf en niet aan de hond als je een hond medicatie geeft?

omdat de hond zich dan alleen maar meer kapot loopt omdat ie dan door de pijn heen loopt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:49

kimmie261 schreef:
op pijnstillers schijnt een vloek te rusten geloof ik...

maar insuline,pillen tegen epelepsie,harttabletjes enz...die worden dan wél altijd gegeven,zonder bezwaren,terwijl ook de hond zonder die medicijnen zich honds beroerd voelt,maar dat is geaccepteerd,een pilletje tegen wat artrose pijn waardoor de hond gewoon een paar maanden/jaar nog lekker kan spelen en ravotten is not done..

pijnstillers geven bij een hond die daarna nog niets beter wordt,tja,dan hou je de hond in leven voor jezelf,maar ik zie echt geen kwaad in het geven van een pijnstiller waardoor een nog vrolijke speelse en van het leven genietende hond, zijn leven prettiger kan leven :)

als mijn hond d,r leven lang op medicijnen moet leven is het voor mij gedaan, of het nou pijnstillers zijn of andere pillen maakt me geen klap uit

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:01

zolang de hond bij je moeder woont denk ik dat je er geen keuze in hebt. Als je moeder zegt dat het haar teveel word dan is het haar teveel. Ongeacht of dat het tijd is voor het diertje of niet. Ik vind dat ze gegronde redenen heeft om te zeggen dat ze er genoeg van heeft. Je zegt dat het jou hond is, misschien dat je dan je verantwoording zou moeten nemen en de hond bij jou zou moeten laten wonen en jij degene bent die steeds een oppas moet regelen, die de pijnstillers moet geven en die met hem naar de dierenarts moet gaan en de rekeningen moet betalen.
Ik heb mijn maltezer 12 jaar gehad en vanaf het begin was ze ziek. Ze is de laatste paar jaar kaal geworden doordat haar huis steeds onstoken was. Ik heb steeds voor haar gevochten. Zat zo een beetje elke week bij de dierenarts en het diertje heeft me een bak met geld gekost. En ik zou het zo weer doen.
Helaas kon ze de laatste twee dagen van haar leven niet meer goed ademen en ik kwam bij mijn dierenarts en vroeg of er nog wat te doen was en hij zij NEE. Hij wou niets meer doen. Hij heeft jaren samen met mij gestreden om haar in leven te houden, maar ze stopte met eten, drinken en ging niet meer naar de wc, kon niet meer lopen en ademen. Dus de keuze was snel gemaakt, maar niet makkelijk.
Ik geloof dat je moet doen wat het beste is voor de hond en ik geloof dat als je hondje al 16 is, je moeder meer dan haar best heeft gedaan en echt niet nou ineens zegt van, ik heb geen zin meer,dus inslapen dan maar.
Dus misschien dat jij hem misschien maar in huis moet nemen. Het zou heel goed kunenn dat je hond zich beter voordoet omdat hij enthousiast is om bij jou te zijn en zich beter voelt.
Misschien moet je de dierenarts eens bellen en het met hem bespreken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:28

mossel wat is een "leven lang" dan bij een 16 jarig hondje??

man als dat beesje met pijnstillers nog een paar maanden lol heeft,boeiend zeg..

en wij hebben een hond met diabetes gehad die is 7 jaar van haar leven gespoten,ze werd met 5 jaar diabeet,en ze is bijna 12 geworden,zou jij dat een hond afnemen?alleen maar omdat jij vind dat een hond die je dagelijks medicatie moet geven geen recht op leven heeft??

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:33

Als jij het gevoel hebt dat het nog niet zijn tijd is omdat hij nog even vrolijk is en nog altijd wil spelen zoals eerst zou ik hem gewoon die pijnstillers geven wanneer nodig en hem laten inslapen als het ook niet meer gaat met pijnstillers..