Mijn grote nieuwe liefde Dimo von Rouach

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:49

Hier nog wat pics:

Afbeelding

Afbeelding

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 63-182.jpg

Merk dat we nog erg aan elkaar moeten wennen, hij is wat onzeker nu, nieuwe plek, nieuwe baasjes, allemaal andere honden.......

Hij heeft wat heimwee, mist zijn mama, en zijn vriendjes. Zal wel goed komen. we hebben de tijd........ vind het voor hem wat sneu, hij vindt het echt moeilijk. Hij vindt het hier ook wel erg leuk, maar toch...... het hoort erbij.

Overigens heb ik mijn handen goed vol, meneer kan traplopen, en heeft ook uitgevonden hoe je deuren openmaakt. Vanmiddag had hij ons buitengesloten :') dus met een verbogen stang de grendel er weer afgehaald :')

We gaan nog wat beleven hier :D

We hebben ons dus een traphek aangeschaft en de onderste grendel (waar hij bij kan) eraf gehaald.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 08-09-09 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

mvs

Re: Mijn grote nieuwe liefde Dimo von Rouach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:52

wat een prachtige hond! een heel lief koppie heeft hij er op zitten :j

is inderdaad wel wat sneu dat hij zich zo verlaten voelt. Ga lekker met hem wandelen, leuke dingen doen samen! Het is in ieder geval een mooie jonge knul :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:53

mvs schreef:
wat een prachtige hond! een heel lief koppie heeft hij er op zitten :j

is inderdaad wel wat sneu dat hij zich zo verlaten voelt. Ga lekker met hem wandelen, leuke dingen doen samen! Het is in ieder geval een mooie jonge knul :)

KOmt goed hoor, we wandelen veel, maar hij moet ook zijn rust hebben. 't Is nog wat zoeken naar een goede balans.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:54

wat een knappert en nog erg slim ook dus := veel plezier met hem, en hij went idd vast snel genoeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:55

Héél erg slim ja :')

Ik hoop dat hij snel went, maar dat zal wel....... met een maand moet het toch wel bekeken zijn.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:56

Wat een leuke hond, mooie goede uitdrukking heeft hij!
Slimme hond, die van ons heeft dat ook weleens gedaan, daarna ook direct de hendel eraf gehaald.....
Heel veel plezier met deze moie man, en met een paar daagjes zal de balans van beide kanten wel zon beetje goed zijn toch?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:56

lijkt mij ook wel :j ga je met hem ook pakwerk etc doen uiteindelijk?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:04

*\o/* Een hond voor Yamcha! :D

Wat ontzettend tof! Ik vind het een prachtige hond, wat een mooie donkere kop. Helemaal wat je zoekt, he? Goede bloedlijn, niet te jong, een Karakter.
Het zal wennen zijn voor hem, maar het komt goed. Jullie hebben de tijd.
Geniet ervan. Ik hoop dat je van deze hond net zoveel terug krijgt als van Tibeau. Vind je het niet fijn dat je weet waar deze hond vandaan komt? In de zin: komt van kenners af, dus dit keer geen hond met een geschiedenis? Wel fijn dat je weer heerlijk kunt wandelen en sporten met je dier. Dat lijkt mij (naast de hechte band) toch een gemis.
Ik wens je alle geluk van de wereld met Dimo. (Ergens vreemd dat de naam lijkt op Tibeau.) Ik ben oprecht heel blij voor je! :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:52

Wow wat een lekker ding!! :P foto 2 is echt ontzettend schattig :D natuurlijk moet die mop even wennen aan zijn nieuwe baasjes, komt vanzelf wel goed :D slimme hond trouwens, dat wordt de klinken van de deur ondersom zetten, kan ie de deur niet meer openkrijgen :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:09

Trouwens blijft hij Dimo heten of wil je hem nog een andere naam geven? :D (gewoon uit nieuwsgierigheid, ik vind Dimo ook best een leuke naam :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:13

saskiaojan schreef:
Wat een leuke hond, mooie goede uitdrukking heeft hij!
Slimme hond, die van ons heeft dat ook weleens gedaan, daarna ook direct de hendel eraf gehaald.....
Heel veel plezier met deze moie man, en met een paar daagjes zal de balans van beide kanten wel zon beetje goed zijn toch?

Denk het wel hoor :j 't is voor mij ook wennen om deze hond te léren kennen, na een hond te hebben waar ik mee kon lezen en schrijven.

Hij doet me erg veel aan Tibeau denken in zijn jonge jaren, ik moet er aan wennen dat hij al mijn gebaartjes dus niet kent, dat ie dat nog moet leren. Maar hij wil graag, en ik zal wss met hem straks ook een superband hebben, daar twijfel ik niet aan.
cheyentic schreef:
lijkt mij ook wel :j ga je met hem ook pakwerk etc doen uiteindelijk?

Is wel het plan ja, hij moet sowieso IPO I en zijn diploma VZH hebben om aangekeurd te mogen worden, en dat wil ik toch wel graag. Maar eerst maar acclimatiseren bij ons :j
dejavu schreef:
*\o/* Een hond voor Yamcha! :D

Wat ontzettend tof! Ik vind het een prachtige hond, wat een mooie donkere kop. Helemaal wat je zoekt, he? Goede bloedlijn, niet te jong, een Karakter.
Het zal wennen zijn voor hem, maar het komt goed. Jullie hebben de tijd.
Geniet ervan. Ik hoop dat je van deze hond net zoveel terug krijgt als van Tibeau. Vind je het niet fijn dat je weet waar deze hond vandaan komt? In de zin: komt van kenners af, dus dit keer geen hond met een geschiedenis? Wel fijn dat je weer heerlijk kunt wandelen en sporten met je dier. Dat lijkt mij (naast de hechte band) toch een gemis.
Ik wens je alle geluk van de wereld met Dimo. (Ergens vreemd dat de naam lijkt op Tibeau.) Ik ben oprecht heel blij voor je! :D

Hij is idd PRECIES wat ik zoek, helemaal perfect voor mij.
Ik ben ook heel gelukkig met waar hij vandaan komt, een goede fokker, toplijnen, en idd niet te jong.

Die naam, dat is apart...... vraag me soms af of het toeval is.

Het gemis...... iedereen die een hond heeft, of heeft gehad, weet hoe het is....... :(:)
me_myself_i schreef:
Wow wat een lekker ding!! :P foto 2 is echt ontzettend schattig :D natuurlijk moet die mop even wennen aan zijn nieuwe baasjes, komt vanzelf wel goed :D slimme hond trouwens, dat wordt de klinken van de deur ondersom zetten, kan ie de deur niet meer openkrijgen :D

Dat hielp niet :+ :')
We monteren er nu een draaiknop op :+
me_myself_i schreef:
Trouwens blijft hij Dimo heten of wil je hem nog een andere naam geven? :D (gewoon uit nieuwsgierigheid, ik vind Dimo ook best een leuke naam :D)

Officieel blijft hij sowieso Dimo heten, dat is zijn stamboomnaam, en zo staat hij ook geregistreerd bij de Raad van Beheer, maar ik denk erover om hem om te dopen naar Dimitri, vind dat wel een erg stoere naam.

Hij is idd cute :+:

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:27

Ik vind Dimo toch ook wle heel gaaf!!!!!
Ik vind zijn kleurtje iig prachtig, vind ze zo het mooist!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:56

Hee Yamcha

Gefeliciteerd met je hele mooie hond. Leuk om te lezen dat het zo goed gaat, leuk om het karakter te ontdekken he? Honden uit een werklijn lijken idd slimmer dan de kynologsich gefokten. Ik heb ook een wolfsgrauwe, waar ik ook mee fok, en ook aan mij wordt vaak gevraagd wat voor een sooort hond het is!!!

Succes met het halen van jullie VZH en daarna de IPO

en ehhhh Dimitri is wel een gave naam maar het roept zo rot tijdens het werk!!! Dan is Dimo een stuk makkelijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:56

Denk ook wel dat het Dimo blijft, 't is idd een stuk makkelijker gillen :))

Ja, ze zijn zoooo slim, 't is echt onwijs :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:03

Yamcha, van harte gefeliciteerd met Dimo. Ben heel blij voor je dat je een nieuw maatje hebt gevonden. :j

Hele mooie Duitse Herder. :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:59

Dank je wel, lief van je :+:

Dimo denkt dat ik een dierenarts ben, omdat ik een witte doktersjas heb voor mijn werk (Thuiszorg) :')

Heb besloten de jas in huis niet te dragen, want hij vindt me eng in die jas :') zonder jas ben ik uiteraard heel lief :D

Traphek helpt goed, Dimo heeft vannacht lekker geslapen, en ik dus ook :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:02

Hahaha ja dat ken ik. Max heeft een hekel aan alles wat een witte jas draagt en notabene stonk ik dagelijks naar dierenarts en hadt ik witte jassen. (dierenartsassistente) en toen moest hij regelmatig naar de dokter en danm kwam mijn man met hem terwijl ik aan het werk was O:) . meneer was echt beledigd. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:06

Whahahaha kan me er echt álles bij voorstellen, ook de koppen die ze erbij trekken, schitterend gewoon :') :D

Ja, hij snapt niet dat ik niet echt een DA ben, en dat ik hem ook geen prik geef (overigens heb ik wel stage gelopen bij een DA, mag wel prikken in de spier geven).

En ik was mijn handen met speciale zeep idd, en dat ruikt naar DA :r

Loopt Max ook zo te trutten met zand? Erin spelen vindt ie echt zeer vet, maar zand in je bek is....bwaah..... vies....
Wel lachen, gaat ie zijn stok met zijn poot schoonmaken, en dan pakt ie hem weer :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:19

Oh nee max heeft meestal zand in z'n oren, in zijn bek enz. Boeit hem niet. Dat ziet er ongeveer zo uit. :z

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:57

Whahahaha :)) :D

Hoe ruig :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:03

Gefeliciteerd Yamcha, hij is echt prachtig en dat wennen komt vanzelf, dat gaat niet in 1 dag of 1 week, heeft gewoon tijd nodig, komt wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:15

Het gaat nu al beter, hij is al relaxter :j

Ik doe de witte jas maar even niet meer aan. Ik krijg nu knuffies van hem.

De eerste dag luisterde hij heel goed, maar hij wordt nu wat zekerder, en "kom" is dan nog best moeilijk, zo blijkt. Maar dat komt wel :) 8 van de 10 keer komt hij.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:21

Wat een prachtige hond zeg!
Heel veel geluk ermee toegewenst!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:23

Mooie hond en zker weten dat hij bij jou op zijn plek is.

Veel geluk samen!