Kitten gevonden!! Wat nu??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:39

Ligt er aan of hij zelf eet.
Je kunt ook wat brokjes weken met wat water of kattenmelk.
Ik vind het heel lief dat je vanalles wilt doen, maar wil je gewoon extra kosten besparen. ;)

Je kunt ook zonder katje even voer halen om hem wat aan te laten sterken bij de dierenarts.

Op www.kruimelhuis.nl staan ook veel tips!

Dhani

Re: Kitten gevonden!! Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:43

ja hij eet wel zelf! ik heb hem brokjes gegeven geweekt in water. dat ging er snel in. vanmiddag heeft hij een paar droge kittenbrokjes gegeten. hij drinkt ook gewoon water.

gaat nu snel naar de DA moest er om 14:50 zijn.
tot zo voor een Update

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:22

zo ben net met hem heen geweest. hij heeft geen wormen maar heb voor de zekerheid wel even een wormekuur laten geven door de DA. verder denkt hij ook dat hij 6 a 7 weekjes is.
heb ook poedermelk meegekregen om hem goed bij te kunnen voeren.
wel moet ik op passen dat hij niet aan de diaree komt ervan.

de DA vertelde me dat er wel wat raskat bij in kan zitten om dat hij een beetje een pluimstaart krijgt..

ik dacht dat hij helemaal zwart was maar hij heeft bruine strepen erdoor! tabby! grove strepen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:23

Met kat en al naar de DA is verstandiger dan alleen maar voer ophalen, hij kan in ieder geval even kijken of alles er goed uitziet en meteen daar ontwormen, dat zal waarschijnlijk niet gebeurd zijn. En ze hebben met 6 weken in principe geen melk meer nodig, maar kwaad kan het sowieso niet. Opgroeien in 'gezins'verband is toch altijd beter.

Nog even iets, katten met 6 weken al wegdoen is niet alleen belachelijk en onverantwoord, maar ook nog eens wettelijk niet toegestaan. Minimumeis is 7 weken, wettelijk vastgesteld. Het beste is met een week of 12, dan hebben ze een goede start gehad.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:28

hyppolyte schreef:
Met kat en al naar de DA is verstandiger dan alleen maar voer ophalen, hij kan in ieder geval even kijken of alles er goed uitziet en meteen daar ontwormen, dat zal waarschijnlijk niet gebeurd zijn. En ze hebben met 6 weken in principe geen melk meer nodig, maar kwaad kan het sowieso niet. Opgroeien in 'gezins'verband is toch altijd beter.

Nog even iets, katten met 6 weken al wegdoen is niet alleen belachelijk en onverantwoord, maar ook nog eens wettelijk niet toegestaan. Minimumeis is 7 weken, wettelijk vastgesteld. Het beste is met een week of 12, dan hebben ze een goede start gehad.

zie boven! ;)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:29

Bij 5 weken hoef je 'm idd niet meer aan te leggen. Het risico dat de moeder het niet accepteert is vrij groot. Wij hebben het wel gedaan met een kitten van enkele dagen oud bij een fokpoes (makkelijke dame) en dat ging goed maar zelf voeden werd ook te lastig. Met vijf weken moest ze er wel vanaf want moeder vermagerde sterk (overige kittens waren een stuk ouder). Hoe oud is dat andere nestje?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:29

Helemaal goed toch? Verder lekker van hem genieten, en hopen dat niemand hem op komt eisen :=

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 16:02

Lovely1 schreef:
Bij 5 weken hoef je 'm idd niet meer aan te leggen. Het risico dat de moeder het niet accepteert is vrij groot. Wij hebben het wel gedaan met een kitten van enkele dagen oud bij een fokpoes (makkelijke dame) en dat ging goed maar zelf voeden werd ook te lastig. Met vijf weken moest ze er wel vanaf want moeder vermagerde sterk (overige kittens waren een stuk ouder). Hoe oud is dat andere nestje?

het andere nestje is 3 weken naar de DA zei me ook dat hij niet meer aangelegt hoefde te worden. dus hij blijft voorlopig lekker bij mij. al mijn dieren hebben hem al geaccepteerd en ze liggen nu lekker met zn 3tjes te slapen op het bed. hij is zo lief!!
hij komt lekker bij je kroelen en hij gaat gewoon zelf naar de kattebak :D zelf naar zn etens bakje! en waterbak! hij heeft het hier wel helemaal gevonden!
Stiekem hoop ik dat niemand hem zoekt :D

maar als iemand hem zoekt gaat hij weer terug naar zijn vorige baas! ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:29

met de kleine Nemo gaat het steeds beter. al eet hij niet zo veel, een paar kleine hapjes en dan is meneer al weer klaar. ik probeer er zo veel mogelijk in te krijgen. ik heb ook die kittenmelk aangemaakt voor hem, ik merk wel dat hij een lichte achterstand heeft.

mijn poes heeft hen helemaal geaccepteerd, en ligt constant bij hem en wast hem steeds. ik denk dat ze wel een surograat moeder kan voorstellen.
vanmiddag was ze hem ook aan het wassen, en toen kwam ze tussen zijn benen, en toen begon hij te plassen, daar schrok poepsie zo erg van en ze vond het vies! gelijk haar bekje open en die hield ze gelijk een minuut zo haha! ik heb er ook een filmpje van zal is kijken of ik hem op de compgezet krijg

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:40

Wat een schatje zeg, die kun je niet laten liggen.
Hoop voor je dat er niemand komt voor deze knapperd, maar dat betekend wel dat hij waarschijnlijk geen lief baasje heeft gehad, want anders die je hem toch niet achterlaten in het bos??
Is toch niet normaal wat je de laatste tijd niet hoor over dieren die gedumt worden, omdat baasjes op vakantie moeten of omdat ze geen zin meer hebben in het diertje.
Nou ons hondje gaat gewoon lekker mee op vakantie.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:43

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:46

Whaha ze schrok echt zeg en dat hoofd haha, echt heel grappig om te zien.
En ik smelt hier echt weg wat een lekker katje is het zeg.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:48

irmalouise schreef:
Wat een schatje zeg, die kun je niet laten liggen.
Hoop voor je dat er niemand komt voor deze knapperd, maar dat betekend wel dat hij waarschijnlijk geen lief baasje heeft gehad, want anders die je hem toch niet achterlaten in het bos??
Is toch niet normaal wat je de laatste tijd niet hoor over dieren die gedumt worden, omdat baasjes op vakantie moeten of omdat ze geen zin meer hebben in het diertje.
Nou ons hondje gaat gewoon lekker mee op vakantie.

ja dat vind ik nou ook, het is niet normaal dat je zo veel hoord dat mensen die diertjes zo kunnen dumpen. ik vind hem er erg goed uit zien voor een zwerfkitten, en hij is ook veels te aanhankelijk.

hij begind zelfs al naar zn nieuwe naam te luisteren. ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:51

irmalouise schreef:
Whaha ze schrok echt zeg en dat hoofd haha, echt heel grappig om te zien.
En ik smelt hier echt weg wat een lekker katje is het zeg.

ja haha ze was er ook echt een beetje gepiekeerd over daarna! want daarna heeft ze hem een klap verkocht!

ze heeft zelf nog nooit een eigen nestje gehad dus afentoe snapt ze het niet wat hij doet.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:58

ooh echt mooi dat filmpje hahahaha... zo kijkt mijn kat altijd als ik parfum spuit of hij iets vies vind ruiken hahahaha

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:12

_O- dat filmpje!!!! Die poes _O-!!!! GE-WEL-DIG!
DIe zit echt te kijken met zo'n kop van, wat flikt ie me nou!? WHahahaha, erg leuk :j. Die arme poes, die denkt lief te doen, piest ie zo in haar bek :D. Ze zit ook echt gepikeerd te kijken.

Het is wel een schatje hoor, hoop voor jou dat ie niet van iemand is.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 22:19

haha ik vond hem ook geweldig :P vandaar dat ik hem even plaats :P

stiekem hoop ik dat Nemo bij mij mag blijven.
er is nog niemand geweest die hem komt opeisen! heb al wel flyers opgehangen en de dierenambulance en amivedi hebben beiden een foto van hem, op de flyer staat ook een foto van hem. met er op geschreven het punt waar ik hem gevonden heb.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:37

Filmpje is erg leuk, maar ze vroeg er wel een beetje om.
Moederpoezen stimuleren zo de darmen en de blaas van het kitten en ze likken dan alles weg wat er uit komt, totdat de kittens zelf naar de kattenbak gaan.
Wel leuk dat ze het zo goed kunnen vinden.

Ik denk dat er geen baasje zich komt melden, er zijn zoveel kittens en er worden er zoveeee gedumpt....

Veel plezier ermee in ieder geval.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 22:42

ja dat weet ik :D vandaar dat ik ook wist dat hij haar in de bek pieste haha :P

ja ze liggen de heletijd samen! poepsie vind hem helemaal leuk! :D.

maar manieren heeft de kleine nog niet! hij is nog niet goed te corrigeren haha! maar poepsie kan dat heel goed, dus dat laat ik voorlopig maar even aan haar over! ben hem wel aan het leren wat NEE is, want soms is zijn geklier gewoon klaar geweest, maar hij snapt er geen drol van als je hem weg zet, hij komt met de zelfde gang weer terug haha! kleine onderdeur!!
ben helemaal verlieft op hem!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:02

Wat een dotje! En wat een grandioos filmpje :D :D

Komt wel goed met die kleine :j

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:34

oh filmpje opsturen naar leukste home video ofzo hahah en dan zo met stem inspreken van dat die ondeugend is en gaat plassen en dan als je poes zo opkijkt gadverdamme dit en da:P oh ben een beetje teveel aan het fantaseren haha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:39

Leuk zeg! Geweldig filmpje! :D Het is wel een prachtig beestje, hoop voor jou dat ie bij je kan blijven :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:56

:') Dat Filmpje :+

Ik hoop voor je dat hij lekker bij jou kan blijven en dat er niemand in onzekerheid zit voor zijn/haar kitten.
Dat hij misschien gedumpt is :n Nou ja daar kanik dan helemaal niet bij.
Maar wat een dropje :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 14:56

haha ja opsturen :P haha

het gaat nog steeds goed met hem! er heeft nog niemand gebeld!
persoonlijk denk ik dat dit ook niet meer gaat gebeuren.
want er was helemaal geen huis in de buurt op de plek waar ik hem gevonden heb. en een kitten loopt echt niet zo ver van huis weg om daar te verdwalen! ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:59

Nee als ze zo klein zijn vaak niet nee :n
Nou ja dan heb je een nieuwe huisgenoot dus :j