SPOED!!!! Hond gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:30

Misschien denkt die man wel dat de hond vanzelf wel weer naar huis komt?
Wie weet is die vaker weg gelopen en vanzelf weer naar huis gegaan?
Mijn hond [een reu] liep ook altijd weg en kwam zelf weer naar huis.Dat was vaste prik bij hem.Helaas werd hij ook vaak opgepikt door de dierenambulance en naar het asiel gebracht.
Ik heb zo'n vermoeden dat die man thuis wacht op de hond.
Maar aan de andere kant,je laat een hond niet zomaar lopen op straat,dat begrijp ik ook wel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:31

wopkelover schreef:
mensne die over de dieren ambulance beginnen dat ze het belachelijk vinden moeten eventjes verder nadenken :)
het is eigen altijd druk op de ambu je vliegt overal heen
en een gewond dier gaat voor een gezond dier dus dan moet die hond eventjes wachten snap je

Dat zal wel per regio verschillen. De dierenambulance hier staat soms hele dagen voor het huis van de chauffeur niets te doen.

Nati, mijn complimenten dat je de hond opgevangen hebt en nu naar een veilig adres brengt waar zijn eigenaar hem kan afhalen. +:)+

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:03

Hier in Belgie heb je de hondenvanger. Hij haalt gevonden honden op en zorgt dat het beestje weer bij zijn baasje komt.
Er liep bij mij een Jack Russel ineens op ons terrein. Hoe hij daar gekomen is???? Alles is omheint met 1.80 hoog gaas.
De man heeft hem opgehaald. Hij werkt nauw samen met asiels en dierenartsen.
Ik kom uit Nederland en in NL hebben ze zoiets niet, denk ik?

Beste kan je een asiel bellen of je DA waar een asiel open is.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 00:06

Zo, de hond is nu bij een asiel...hihi bij de zoekopdracht via google stond er bij dierenambulance, maar 't was dus meer een dierenasiel...Gelukkig was de vrouw in voor een compremie, als wij bereid waren zelf naar het asiel te komen, kwam zij daar ook heen.

We hebben de andere dierenambulance die pas na 2 uur zou komen, wel even netjes afgebeld. En de hond dus naar 't asiel gebracht en wat formulieren ingevult.....Vond het zoooo zielig, hij zat zo zielig in het hokje naar me te kijken, hihi daar kan ik zooo slecht tegen en kan dan ik ook zo boos worden op mensen die niet op hun hond letten, ik zou echt de hele nacht zoeken en slapeloze nacht hebben. Zeker met dit weer...bah

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:05

nati schreef:
Zo, de hond is nu bij een asiel...hihi bij de zoekopdracht via google stond er bij dierenambulance, maar 't was dus meer een dierenasiel...Gelukkig was de vrouw in voor een compremie, als wij bereid waren zelf naar het asiel te komen, kwam zij daar ook heen.

We hebben de andere dierenambulance die pas na 2 uur zou komen, wel even netjes afgebeld. En de hond dus naar 't asiel gebracht en wat formulieren ingevult.....Vond het zoooo zielig, hij zat zo zielig in het hokje naar me te kijken, hihi daar kan ik zooo slecht tegen en kan dan ik ook zo boos worden op mensen die niet op hun hond letten, ik zou echt de hele nacht zoeken en slapeloze nacht hebben. Zeker met dit weer...bah

Niet te zielig vinden. Als jij hem niet meegenomen had was hij misschien wel aangereden. Nu zit hij veilig en je weet dat zijn baasje al naar hem op zoek was dus morgen zal hij weer gewoon thuis zijn.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:25

Zinzi_jewel schreef:
Belachelijk , dat je zo lang moet wachten op de dieren ambulance !
Heb dat ook een keer gehad , ze zeiden ook dat ik minimaal 1,5 uur moest wachten .
Nou de vondeling die ik toen had zat onder de vlooien ( had zelf ook 3 honden , dus geen zin in die vlooienplaag ) heb toen even netjes gezegd dat ze de hond heel vlug konden komen halen en anders zou ik m terug loslaten ...
Zou t beest nooit loslaten , maar goed het werkte wel :)
Bedoel je hoeft je huis toch niet te laten bezeiken door een ander zijn hond !!
Succes

Heb ik ook een keer gehad met een gevonden parkietje, of we hem niet even langs konden brengen.

Uiteindelijk toch maar gedaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:40

[LZP] > [BB]

Zinzi_jewel

Re: SPOED!!!! Hond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:30

En wat ik bedoel met belachelijk , zie nl vaak genoeg dat de dierenambulance de ambu uren ergens heeft stil staan !
En dan geen zin heeft om n gezonde vondeling op te halen !
En als het wel erg druk was , door zieke dieren oid , hadden ze dat aan de telefoon even kunnen melden !!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:12

Daar vind ik dat je gelijk hebt Zinzi-jewel...
De ambulance staat hier een straat verderop en staat ook soms dagen voor de deur niks te doen en als je belt dan durven ze nog te zeggen dat het druk is. Hebben we laatst overigens gehad, bij een vriendin was een hond aankomen lopen zij netjes de ambulance gebeld en nee hoor wij hebben het erg druk dus duurt wel even. Loop ik met mijn eigen hondjes erlangs zitten ze gezellig koffie te drinken... Dus zij nog eens gebeld en dat gezegd en toen konden ze opeens wel erg snel aan de deur staan om de hond op te halen.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:52

goed dat je de hond naar een asiel hebt gebracht,
evn iets over de dierenambulance hier in mijn regio zeggen ze niet eens tijden omdat er altijd een spoedrit tussen kan komen, en de mensen hebben ook wel recht op een pauze vind ik.. Maar ik weet niet hoe het in andere regio's is.