Konijn overleden, wat te doen met de ander?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

Re: Konijn overleden, wat te doen met de ander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:13

Ja mijn konijn is ook sow shieluhg, hij zit helemaal alleen in een hoekje, eet niet, drinkt niet en komt nooooooit zijn hok uit!!!!

Mijn konijn is spring levend licht altijd relax languit in zn kooi of erbuiten, eet goed, kijkt hartstikke vrolijk uit zn ogen, zn vacht glanst mooi en krijgt alle aandacht van de wereld. Niet echt nodig om er eentje bij te zetten dus.

En ik werk in een dierenwinkel daar heb ik gelezen in een boekje dat je een konijn helemaal niet met zn twee MOET zetten, het zal misschien wel beter zijn maar zolang het konijn genoeg aandacht krijgt kan het prima hoor ;)
zal morgen kijken of ik een foto kan maken van die bladzijde.

Maar konijn van TS heeft altijd samen gezeten, dan zou ik er inderdaad wel eentje bij nemen, een knuffel in de kooi of hem weg geven naar een boerderij ofzo.
Succes er mee

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:19

Desperado: Je kan voor een konijn nooit hetzelfde zijn als een partner konijn, konijnen horen samen dat is een stuk beter voor ze. Hoe zou jij het vinden om de hele dag alleen in een hokje te zitten?
Maargoed daar gaat dit topic niet over, sorry voor offtopic TS, sterkte en succes met het vinden van een oplossing.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 28-08-09 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:20

het gaat er ook niet om dat iedere nijn heel zielig is alleen, maar het is gewoon beter af met een soortgenoot.
wij als mens zijn ook niet zielig in ons eentje, maar met anderen om ons heen is het leven toch een stuk leuker!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:36

:j ik zeg ook het is misschien beter met een ander konijn erbij, maar met genoeg aandacht is het ook prima om ze alleen te houden.

@ pistache: ik zou het niet leuk vinden om heel de dag alleen in een hokje te zitten, maar als me hond bij me zou zijn die ik kon knuffelen en die me ''bij wijze van spreken'' me naar buiten zou nemen voor een paar uur zou ik het ook geen probleem vinden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 07:13

en daar zit het verschil van mening toch vrees ik.

ts; heb je het thuis al over toch een extra nijn gehad? contact gehad met een opvang in de buurt? daar zitten veel oudere dieren.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 07:28

citroen schreef:
Wij hadden vroeger een cavia& konijn samen zitten die waren ook onafschijdelijk..
Dus toen t konijn overleed hebben we een knuffel van ongeveer zijn grootte in het hok gezet en toen zat de cavia alleen maar tegen die knuffel aan!
(

dit zou ik bij een mannetjeskonijn niet doen die gaan meestal niet naast maar op de knuffel zitten ;) en ze blijven proberen de knuffel zwanger te maken waardoor je konijn alleen maar soort van uitgeput in zijn hok komt te liggen.
is er niet iemand anders met hetzelfde probleem ? je zou misschien bij het konijnenasiel een nieuw maatje kunnen zoeken van dezelfde leeftijd. zodat het ene konijn niet veel langer leeft dan de andere ? em evemtueel kun je als je eraan toe ben t wel jouw konijn koppelen met een nieuw maatje en eventueel toch weggeven.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:15

Je kan toch ook een oud konijn uit het asiel halen? Kijk anders eens op dierenasiels.com, daar staan best veel oudere dieren op en dan kan je er eentje zoeken die net zo oud is als je andere konijn. Misschien gaan je ouders daarmee wel akkoord omdat ze dan nog ongeveer even lang leven en je dus niet heel lang "vastzit" aan een jong konijntje.
Sterkte met het verlies!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:20

Ik zou toch een andere nemen!, en haal hem/haar dan uit een konijnenasiel , das een goede daad!
Leg dat maar aan je ouders uit!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:44

@Pistasche: omdat mijn konijn alle andere konijnen bijt, tot bloedens toe....

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:40

Ik zou even kijken of je andere konijn er echt ongelukkig van wordt.. Ik had er ook 2, maar ineens overleed er ééntje op 2jarige leeftijd. De andere heb ik nog 6 jaar gehad en die heeft heel happy in z'n eentje geleefd. Hij had wel een heel groot hok en liep eigenlijk altijd los door de tuin, misschien dat dat wel hielp..

En anders inderdaad een wat ouder konijn. In asiels of misschien zelfs op marktplaats!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:38

[LZP] > [BB]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:49

Is het een rammetje of een voedster?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 01:09

Mijn konijn Bunny is dit jaar juni overleden, ze was pas 1,5 jaar. Zo plotseling, zag dat ze niet lekker was en 3 dgn heeft de dierenarts alles geprobeerd maar helaas. Flappie bleef toen alleen over en ondanks dat ik er heel veel moeite mee had heb ik toch een voedster voor hem erbij gehaald omdat ik merkte dat hij totaal nie gelukkig was alleen. Wilde niet nog een konijn kwijt, ben zo gehecht aan ze. Ik heb er dan een jong konijn van 10wk bij gezet, maar je kan ook een leeftijdsgenootje er bij doen natuurlijk maar alleen laten zou ik niet snel doen.
Flappie fleurde helemaal op en kroelde echt met Muis (nieuw konijn), die twee zijn nu echt jut & jul samen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:31

Ik zie hier samen een aantal nestjes gekregen, was 1 van beide dan niet gecastreerd?
Want als je er nu wat bij wil zitten en Stampertje is het rammetje is dat zeer verstandig dat die het wil is. Anders kan er sowieso geen andere voedster bij. Is Stampertje een voedster dan zou je voor een gecastreerde ram moeten gaan.
Er zitten zat opvangen in Nederland en als je hem/haar niet wil houden kan je hem/haar daar heen brengen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:47

Desperado_ schreef:
Ja mijn konijn is ook sow shieluhg, hij zit helemaal alleen in een hoekje, eet niet, drinkt niet en komt nooooooit zijn hok uit!!!!

Mijn konijn is spring levend licht altijd relax languit in zn kooi of erbuiten, eet goed, kijkt hartstikke vrolijk uit zn ogen, zn vacht glanst mooi en krijgt alle aandacht van de wereld. Niet echt nodig om er eentje bij te zetten dus.

En ik werk in een dierenwinkel daar heb ik gelezen in een boekje dat je een konijn helemaal niet met zn twee MOET zetten, het zal misschien wel beter zijn maar zolang het konijn genoeg aandacht krijgt kan het prima hoor ;)
zal morgen kijken of ik een foto kan maken van die bladzijde.

Maar konijn van TS heeft altijd samen gezeten, dan zou ik er inderdaad wel eentje bij nemen, een knuffel in de kooi of hem weg geven naar een boerderij ofzo.
Succes er mee

Ja, maar als we jou alleen laten zitten, alleen met eten en in een huisje zonder andere mensen ooit te zien, dan blijf je ook gewoon leven :j
Maar ben je dan echt gelukkig? ;)

Lekker boekje dan, helaas zijn er meer van :n

Verder snap ik echt niet waarom mensen nogsteeds voor de lol nestjes fokken? Als iemand zo graag een konijntje uit jou konijnen wil, wijs hem dan gewoon door naar een opvang. Er zijn al veel te veel konijnen!

Is het een ram of een voedster?
Als ongecastreerde ram wordt het moeilijk, dan moettie wel in een goede conditie zijn als je hem nog moet laten castreren.
Als het een voedster is kan je gewoon langs een opvang gaan om een oud mannetje te zoeken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:56

Ik heb altijd konijnen samen gehad, soms ook met 3 of 4 bij elkaar.
Uiteindelijk waren mijn 2 dames overleden en had ik nog mijn vlaamse reus man over. Hij was ook al aardig op leeftijd en niet zo heel erg fit, mijn ouders wilde er ook geen konijn meer bij, dus hij heeft ook alleen de rest van zijn leven gesleten. Maar daar heeft hij echt nooit problemen mee gehad, hij mocht de hele tuin door, kreeg veel aandacht en werd echt op en top verzorgd. Helaas is hij pas ook overleden, maar hij heeft het goed gehad. Ik weet ook wel dat je eigenlijk konijnen samen moet houden, en ik heb zelfs nog iemand met een konijn gezocht die hem erbij wilden hebben, maar dat is niet gelukt. Hij had ook chronische snot zeg maar, dus tja eens in de zoveel tijd moest hij weer een AB kuurtje. Dus daar moet je ook maar zin in hebben.
Ik heb in ieder geval niet het idee dat hij heeft geleden onder het feit dat hij alleen heeft gezeten de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:55

Rockwitch, een hele tuin in je eentje of alleen in hokje vind ik wel een verschil.

@Desperado, van dierenwinkels heb ik van vele niet echt een hoge pet op over het houden van de dieren.