Hond is irritant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:11

Klijntjuh schreef:
Bach druppels zijn niet homeopatisch ;) misschien dat proberen?

Hmm dat is niet homeopatisch? En wat doet het precies dan?

En dames, begrijp me niet verkeerd ik hou zielsveel van haar en word misselijk bij de gedachte dat ze er niet meer zou zijn. Ben met haar opgegroeid.

Maar op zo'n moment is ze gewoon vervelend.

En het is een schapendoes ;) Ze kan heeel veel slapen, maar ze is ook nog heel erg levendig en rent met onze 'pup'(inmiddels bijna een jaar).

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:20

Bach doet heel veel, maar is eigelijk niet echt om zelf mee te gaan modderen. Als het je echt irriteerd, en je het gevoel geeft dat de hond er last van heeft zou ik toch even naar de DA gaan. Als je een diagnose hebt van de DA kan je altijd nog gericht gaan zoeken naar alternatieve middelen.

edit: er wordt hier wel gezegd dat het dementie kan zijn, maar wie weet dat zeker? Alleen een DA kan je dat vertellen, en niet wij via een forum naar aanleiding van een paar regels ;)

Letizia

Re: Hond is irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:09

Misschien een stomme vraag, maar hoe staan jullie met het geloof tegenover euthanaseren?
Puur uit interesse gevraagd :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:16

Als je je hond al niet meer irritant mag noemen.. Ik houd van mijn vriend maar vind hem soms ook irritant. ik houd van mijn moeder maar vind haar soms ook irritant. Ik houd van mijn vrienden maar vind hun soms ook irritant.

Maar klinkt inderdaad als dementie trouwens, hoewel ik toch sowieso nog naar de dierenarts zou gaan. Onze hond is 14 jaar, ook doof en heeft tegenwoordig ook wat aparte trekjes erbij gekregen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:27

Letizia schreef:
Misschien een stomme vraag, maar hoe staan jullie met het geloof tegenover euthanaseren?

Ehm, daar is niks 'mis' mee. Als je snapt wat ik bedoel.

ik weet niet precies heo ik het uit kan leggen waarom wij tegen homeopathie zijn. Het is allemaal op basis van rituelen zoveel draaien en met die maanstand enz. en dat is het conflict. Net zoals Uri Geller enz. :P Het is allemaal een beetje, tja hoe zeg je dat zweverig/magisch achtig. Als jullie snappen wat ik bedoel.

Het kan best zijn dat sommige van jullie ook christelijk zijn en hier anders over denken, maar dat is net zo met Uri Geller. Er zijn christenen die dat wel kijken enz en die dat niet kijken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:28

sorry hoor,maar ik vind dat echt onzin
en niet fair tegenover de hond :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:28

Limoen schreef:
Letizia schreef:

ik weet niet precies heo ik het uit kan leggen waarom wij tegen homeopathie zijn. Het is allemaal op basis van rituelen zoveel draaien en met die maanstand enz. en dat is het conflict. Net zoals Uri Geller enz. :P Het is allemaal een beetje, tja hoe zeg je dat zweverig/magisch achtig. Als jullie snappen wat ik bedoel.

.

Sorry heel offtopic, maar dan weet ik niet waar jij die info over homeopathie vandaan haalt _O- Haha moest heel hard lachen mo het gedeelte met het draaien en de maanstand :+ :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:34

Limoen schreef:
Letizia schreef:

Ehm, daar is niks 'mis' mee. Als je snapt wat ik bedoel.

Het kan best zijn dat sommige van jullie ook christelijk zijn en hier anders over denken, maar dat is net zo met Uri Geller. Er zijn christenen die dat wel kijken enz en die dat niet kijken.

Jeetje... heb jij even géén idee wat homeopathie inhoudt..... :+
Ik denk dat het voor je hondje wel eens heel nuttig zou kunnen zijn als je er een klein internetonderzoekje aan wijdt. Dan zul je zien dat homeopathie iets HEEL anders is dan je denkt!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:36

Lees ff mee.

Mijn hond is nu ook 12 jaar. Hij wordt/is ook al doof (soms denk ik dat hij alleen maar doof is als het hem goed uitkomt.) Slechtziend wordt hij ook steeds meer. Hij begint nu ook zomaar opeens te blaffen en jankt soms ook.
Noem het niet irritant maar kan wel begrijpen wat je bedoeld.
Die van ons beging midden in de nacht opeens te"huilen". En als ik dan van bed af ga om hem te waarschuwen doet hij het na een half uur weer. Doe ik dit niet houdt hij er mee op. (Soms doet hij dit wel om het uur.) Ik vind het vooral vervelend voor de buren en voor mijn kinderen.)

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:43

Klijntjuh schreef:
Bach druppels zijn niet homeopatisch ;) misschien dat proberen?

Is dat zo? En waarom niet dan?
Het is niet zweverig ofzo, maar wel een natuurlijk geneesmiddel.
En dat is in essentie wel de moderne homeopathie, dat heeft niks met manstanden enz te maken, maar met natuurlijke geneesmiddelen, geen chemische toevoegingen dus.

Maargoed, Bach kun je tijdelijk geven, maar niet iedere dag.

Maargoed on-topic.
Ons hondje van 13 is ook hardstikke dement en eerlijk gezegd is dat iderdaad ook behoorlijk irritant soms.
Ze gaan ineens zelf aan de wandel, of wil 6 keer heen en weer van de kamer naar de gang en terug. Soms staat ze ineens midden in de kamer te kijken van..wat doe ik hier eigenlijk??

Maar op haar eigen manier heeft ze nog best lol in het leven. Af en toe is er geen touw aan vast te knopen wat ze nou wil en met eten doet ze vreselijk moeilijk, maar ze keutelt lekker door.

We gaan er ook niets aan doen, het beestje kan er niks aan doen en vermaakt zich prima.
Zolang zij er niet onder lijdt mag ze heerlijk haar eigen dingetje blijven doen en mag ze zijn zoals ze is, irritant of niet.
Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat er iets is dat tegen dementie helpt.
Je kun je hondje wel rustig maken, maar als het koppie ineens bedenkt blaffen, dan zal hij toch wel blaffen.

succes ermee en lees inderdaad eens een beetje op internet
Laatst bijgewerkt door lejo op 28-08-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:43

denk dat je inderdaad niet weet wat homeophatie precies inhoud

christen of niet een huisdier heb je verantwoording voor ...of je het wil of niet .
vind het vrij oneerlijk om er niks aan te doen en wat is er nu moeilijk aan een DA bezoekje ?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:45

Homeopathie is héél kort gezegd: kruidengeneeskunde. Ik (als atheïst) denk dat onze lieve heer die plantjes niet onnodig op de aardbol heeft geplaatst ;) Het heeft helemaal niets met maanstanden te maken!

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:49

ThePast03 schreef:
Jeetje ik heb hier een 15-jarige rondlopen en die wordt nu aardig blind en hoort wat slechter en kan zich daarom af en toe ook wat vreemd gedragen.
Ik vind dat eigenlijk aandoenlijk en alles behalve irritant en ik hoop dat hij nog lang mee mag gaan. Oudere honden vergen meer aandacht en tijd, dat hoort ook bij een hond in huis nemen.

Vind het in- en intriest dat je je maatje die je al 12 jaar hebt irritant noemt. Wees blij dat hij er nog is en geen pijn heeft, de enige die ergens last van hebt ben jijzelf blijkbaar.

Edit: Pilletje kun je heel makkelijk verstoppen in een bolletje smeerleverworst, gebruik dat alsjeblieft niet als excuus.

AMEN!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:50

Een bezoekje aan de DA is niks mis mee, en omdat wij geen homeopathische middelen willen gebruiken betekent toch niet dat we niets voor onze dieren doen en niet van ze houden.
Wij redden het altijd al zonder homeopathische middelen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:52

Maar dementie kun je prima behandelen (in zoverre dat natuurlijk gaat bij dit soort aandoeningen) met homeopatische druppels of pilletjes. Dus waarom zou je daar niet voor kiezen? Ik vind het nogal egoistisch om te zeggen dat jij daartegen bent, en dat je hond daar de dupe van wordt.

Mag ik vragen:
Wat is er nou zo erg aan om gebruik te maken van homeopathie?

Het heeft niks te maken met hekserij, zweverig gedoe. Er wordt gewoon gebruik gemaakt van kruiden e.d. ipv chemische troep.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 28-08-09 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:52

maar je praat erover alsof het een soort 'hekserij 'is terwijl je duidelijk niet weet wat het precies inhoudt ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:54

Rosmoov schreef:
maar je praat erover alsof het een soort 'hekserij 'is terwijl je duidelijk niet weet wat het precies inhoudt ;)

Kun jij mij dan precíes uitleggen wat het wél inhoudt? :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:56

Limoen, dat is inmiddels al wel 5x hier verteld ;)

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:57

Limoen schreef:
Rosmoov schreef:

Kun jij mij dan precíes uitleggen wat het wél inhoudt? :)

dat zegt toch iedereen al meerder malen; helemaal uitleggen is wel erg lang
maar het komt er op neer dat het medicijnen zijn puur op natuurlijke basis, dus geen chemische toevoegingen die 'gemaakt' zijn door de mens.

anderzijds zou ik wel willen weten homeopatische middelen bewezen helpen tegen dementie, want volgensmij is dat gewoon helaas een on-omkeerbaar proces van ouderdom bij dieren.

maar als iemand het gouden middeltje heeft...graag!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:00

TS op de vorige pag staat duidelijk door jou geschreven dat je in een oude hond geen pilletjes etc wil stoppen. Tevens dat ze dat moeilijk tot zich neemt. Met dergelijke uitspraken maak je niet echt vrienden ;)
Zonder homeopathie is het natuurlijk ook op te lossen, maar dan zul je echt even naar een DA moeten. En wie weet is het heel iets anders, wat gewoon met tijdelijke meds op te lossen is!

Homeopathie is niet even snel uit te leggen. Maar komt neer op zelfzorgzaamheid. Het lichaam dus de kans te geven, ondersteund met bepaalde middelen, zichzelf te genezen. Niets zweverigs aan dus. Tevens zijn die middelen van plantaardig, mineraal, of dierlijke stoffen gemaakt, niets chemisch dus. Vandaar dat het vaak minder schadelijk is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:48

Dat jullie tegen homeopathie zijn betekent niet dat jullie hond dat ook is :+
Ik gebruik dagelijks een homeopatisch geneesmiddel omdat ik anders last van exceem heb. Jij wil nu dus zeggen dat ook al zou je je hond er mee kunnen helpen je niets homeopatisch 'in je hond wilt stoppen' omdat JIJ daar tegen bent? Vindt je dat zelf ook niet heel erg egoistisch klinken?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:59

Om maar niet te zeggen dat de reden waarom TS tegen homeopathie is volledig uit de lucht gegrepen is.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:23

Abeltje77 schreef:
Om maar niet te zeggen dat de reden waarom TS tegen homeopathie is volledig uit de lucht gegrepen is.

Zoals zij het zegt kende ik het ook! Vandaar dat ik het ook nooit gebruikte!

Later hoorde ik dat het niets anders is als 'nooit bewezen' en 'je moet wel een beetje in de werking geloven' is. ;)

Ach.. dan maar gewoon medisch, ja toch? ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:25

homeopathie is niet alleen in de werking geloven hoor. Bij sommigen zal het geen effect hebben en bij sommigen zal het inderdaad tussen de oren zitten, maar er zijn toch wel een aantal mensen die wel gevoelig zijn voor bepaalde natuurlijke stoffen die erin zitten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:41

Homeopathie is helemaal niet zo dat je erin moet geloven om het te laten werken.
Buiten dat, je gelooft wel in de bijbel! Wie heeft dat ooit bewezen?
Als ik iets homeopatisch aan mijn hond geef, omdat ik erin geloof, zou mijn hond daar dan ook in geloven? En alleen dan zou het werken?
Overigens schrijven steeds meer reguliere artsen homeopatische middelen voor. Velen zijn in werking wel degelijk bewezen blijkbaar.
Aan de andere kant, als je een middel gebruikt en je bent ervan overtuigd dat het toch niet werkt, dan werkt het waarschijnlijk ook niet. Mensen kunnen zich namelijk ook ziek denken. De gedachte aan de kwaal is vaak erger dan de kwaal zelf.