Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:15

Misschien kun je wel een lift van een collega krijgen, sorry maar ik sla echt geen feestje af omdat ik een hond heb alleen als hij ziek is dan blijf ik met liefde thuis en meld ik mij ook ziek op mijn werk haha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:15

Als je situatie veranderd is, dan zou je misschien ook kunnen kijken naar een oppasdienst of adresje, zodat jij ook af en toe kunt socializen? Is wellicht handig voor in de toekomst, komen vast nog wel meer etentjes enz.

Waarschijnlijk had je er ook niet zoveel zin in, anders was je vast wel iets eerder naar huis gegaan om de hond even uit te laten?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:16

oww ik begrijp je helemaal,toen ik mijn eerste hond had,waarmee ik samen woonde,ben ik nooit naar feestjes,etentjes of wat ook gegaan waarbij zij niet mee mocht.

en ja hoor,ben tegen zoveel onbegrip aangelopen,maar jammer dan,zij was me veel belangrijker als een etentje,waar ik me toch niet prettig zou voelen,omdat zij alleen zou zitten :)

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:18

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Als jij je hond geen 9 uur alleen wilt laten dan moet je dat niet doen.
En wat kan jou de reacties van je collegas schelen.
Het is jou leven en jou keuze.
Ik zou mijn hond ook geen 9 uur alleen laten.
Ik heb het geluk dat mijn vriend m zo mee naar huis neemt en ik een hele dag weg kan.
Vindt t super dat je voor je hond kiest en je eigen gevoel volgt.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:19

De collega voor wie het etentje is dan vond het geen probleem, zelf ook dieren.

Heb nog voorgesteld naar iets te gaan waar de hond mee naar toe kon, maar ze wilde allemaal naar een bepaald restaurant waar honden niet mee naar binnen mogen.

Pas is ze ook langer dan me lief was alleen gebleven, dat was vanwege een buitenrit die ik maakte.
Het is niet dat ik dus noooooit meer wat leuks doe ;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:20

ts, ik begrijp je heel goed! maar toen ik je topic tegenkwam ging ik gelijk je profiel bekijken.... wou wel eens zien hoe je hond er uit ziet, maar ik zag niks...
ik ga ook eerder naar huis voor mijn hond, maar ben wel realistisch, als ik een x een feestje heb dan moet ie maar ff wat langer alleen blijven. ik sta altijd klaar voor mijn hond, en jank ook de hele bende bij mekaar als ie dood gaat, maar ik blijf wel realistisch...

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:20

Dat er mensen zijn die het normaal vinden om hun hond zolang alleen te laten vind ik vreemder. Niet vanwege het alleen thuis zijn, maar wel omdat dat beestje ook negen uur lang alles moet ophouden.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:22

@opisop_shop : zin had ik wel hoor ;) . Lieve collega die weggaat. Eerder naar huis gaat niet, werk op een buitenschoolse opvang en stond al alleen op de groep vandaag.

Binnenkort moet ik geopereerd worden en dan gaat ze naar mijn tante. Die woont te ver weg om zo even heen te brengen voor etentjes en dat soort dingen.
Heel vaak kan ze wel mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:24

Nou ik zou dan gefietst hebben na het werk (zsm weggaan) naar huis, hond uitlaten, eten geven en naar het afscheidsetentje. Zou toch ook niet leuk zijn als jij afscheid nam en een paar kwamen niet omdat ze niet wilden fietsen of oppas zoeken?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:26

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:29

TS ik begrijp je helemaal..
Ikzelf heb 5 hondjes die ik met liefde heb genomen maar zo nu en dan is het lastig..
Maar zou ze voor geen feestje of etentje weg willen doen..
Krijg zoveel liefde van ze dat ik erg veel voor ze over heb.. ;)
Ik heb zelf een hond met verlatingsangst dus dan is het nog moeilijker..
Wij zijn met zijn drietjes thuis dus proberen altijd te regelen dat er iemand bij de honden thuis is.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het persoonlijk niet goed vindt om een hond meer dan 6uur alleen te laten..
Ik vind het gewoon zielig!!!!
Een hele dag alleen thuis zonder dat de hond eruit gaat.. :(
Maarja das mijn mening..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:29

nektosha, wat een poepie zeg, echt, ik ben direct overstag, wat een lief koppie! geweldig.....( heb je die van mij ff bekeken...)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:32

Criollolover : dank je wel, de jouwe is ook leuk!

Weet je iedereen met of zonder hond moet lekker doen wat hij of zij wil en goed lijkt voor zijn of haar hond.
De ene hond is waarschijnlijk ook de ander niet ;)

Ik kies ervoor om sommige dingen te laten schieten, en andere dingen wel te doen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:35

ik geef je groot gelijk hoor, 9 uur vind ik ook erg lang. Bij ons zitten de honden ook weleens een morgen alleen, van 8 tot 2 of zo. Dat vind ik al lang omdat ik weet dat de oude hond nodig moet. En als ik echt heel lang weg moet, zorg ik dat ik iemand heb die ze even uitlaat tussendoor. Maar 9 uur achterelkaar alleen inhuis, nee dat is niet zo leuk. Een hond heeft geen besef van tijd, maar na een tijdje krijgen ze toch wel hoge nood. Je schreef dat je zo nu en dan een hondenuitlaatservice inschakelt. Had je dat nu ook niet kunnen doen?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:37

sheela:de hondenuitlaatdienst kon niet, doen ze alleen tussen de middag.
Ze had nu van half 1 tot half 10 alleen moeten zijn.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:25

nektosha schreef:
Etentje was achter werk aan, dan was ze in totaal 9 uur alleen thuis.
Dat vind ik te lang.

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:26

Naar zo'n vakantie kennel ofzo?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:26

nektosha schreef:
Ze is 5 jaar en kan best veel uren alleen blijven.
Die 9 uur had ze voor 1 keer ook wel gered, maar de vraag is of het ik wil.

Ik heb zo'n lief hondenbeest, die er altijd voor me is, ik vind het niet fair om haar vanwege mijn eigen plezier zolang alleen te laten.

Helemaal de juiste instelling!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:32

ook al laat ze hem even snel uit zit hij toch weer alleen.ik doe dat ook niet hoor als me hondjes niet naar me ouders kunnen blijven we gewoon thuis.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:37

TS, ik heb ook een keer een personeelsuitje af moeten wijzen vanwege mijn hondje. Het zou betekenen dat ik van de ochtend tot in de avond weg ben, dan zou mijn hond dus van de ochtend tot de avond alleen zijn, met uitzondering van mijn pauze (uitlaten).
Dit snapten ze niet, want de hond kan toch best een dag alleen zijn???
Nee dat kan hij niet, begrijp het of begrijp het niet, maar ik ga niet mee als ik niets voor mijn hond heb kunnen regelen :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:38

Ik geef je groot gelijk.
Had je hond nou thuis nog een maatje zitten ( andere hond ) dan zou het minder vervelend voor haar zijn.
Maar 9 uur is idd wel heel erg lang.
Zou eventueel je buren het niet kunnen doen, zo deden wij dat vroeger wel eens als wij lang weg gingen.
Als wij nu lang weg gaan, nemen we de 2 jongste meestal mee en de oudste hond die laten we uit voordat we weg gaan.
Onze oudste hond vind het geen enkel probleem om alleen te zijn, die slaapt toch bijna heel de dag.

Kan je niet opzoek gaan naar een adresje waar je je eventueel zou kunnen brengen als je graag iets leuks wilt gaan doen.. ?
En dat je inruil daarvan ook iets voor hun dieren ofzo doet als hun bijvoorbeeld ergens heen willen...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:39

Is er geen Bokker die in de buurt woont en die een keer extra kan uitlaten en eten geven.
Weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Baarn is bied ik mij aan als vrijwilliger!

Verder vind ik het super dat je heel serieus je verantwoordelijkheid neemt.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:40

Ik sla ook geregeld uitjes af voor mijn honden ;)
En als mensen dat raar vinden, dat is dat hun probleem :)

Een keertje overigens 9 uur vind ik niet zo heel erg, maar dan moet het niet regelmatig voorkomen..

Laat die mensen lekker denken ;)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:43

Ik geef je gelijk hoor, laat mijn hondjes ook nooit lang alleen, ik heb alleen het geluk dat als ik bv lang moet werken of iets anders ik een aantal oppasadresjes heb! Toch blijf ik ook weleens thuis omdat ik ze niet altijd naar de oppas wil brengen.
Waar woon je, anders mag je haar ook wel af en toe bij mij brengen hoor.....

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:13

Wat een lief beestje heb je. Ik geef je groot gelijk, 9 uur vind ik te lang alleen voor een hond. Gelukkig zijn er nog mensen die er wel om denken! Als je wilt doen en laten wat je wilt moet je geen hond nemen.