Kat misschien AIDS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Kat misschien AIDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:27

Je kan van dat A/D blikvoer halen bij de DA, dat ruikt echt naar smeerworst en geven ze ook vaak aan katten die moeten herstellen van een zware operatie of iets dergelijks.
Ze vinden het heerlijk en er zit veel in.

Gelukkig geen FIV of Felv. Ik had een tijd terug ook die stress toen mijn kat na 2 weken antibiotica en medicijnen nog 40 graden koorts had, gelukkig mankeerde hij uiteindelijk ook niks.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:31

Die tandziekte is ook akelig. Maar gelukkig idd geen Aids..

tip van een collegafokker : alles laten trekken, dat geeft de beste kans op genezing van het gebit.
(alleen de hoektanden/slagtanden laten zitten uiteraard)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:17

crossmonster schreef:
(alleen de hoektanden/slagtanden laten zitten uiteraard)

Bij mijn oude kat zijn zelfs die eruit getrokken. Je hebt dan wel een risico dat de tong uit zij bekkie gaat vallen maar dat was bij deze kat niet het geval.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:22

mijn moeder haar kat heeft ook aids.... Toen wij hierachter kwamen was hij echt ziek enz. De dierenarts gaf hem nog een paar maanden. Nu is hij een jaar verder en "kerngezond"! Hij is heerlijk dik (9kilo) en geniet nogsteeds van het leven! Hij heeft geen pijn. Nu denkt de dierenarts dat zolang we zijn weerstand zo goed kunnen houden, het virus pauze houd ofzo!

Hij ziet er nog altijd prachtig uit. We merken wel dat als we zijn medicatie afbouwen, hij gelijk pijn krijgt enz.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:45

bellenadie schreef:
mijn moeder haar kat heeft ook aids.... Toen wij hierachter kwamen was hij echt ziek enz. De dierenarts gaf hem nog een paar maanden. Nu is hij een jaar verder en "kerngezond"! Hij is heerlijk dik (9kilo) en geniet nogsteeds van het leven! Hij heeft geen pijn. Nu denkt de dierenarts dat zolang we zijn weerstand zo goed kunnen houden, het virus pauze houd ofzo!

Hij ziet er nog altijd prachtig uit. We merken wel dat als we zijn medicatie afbouwen, hij gelijk pijn krijgt enz.

Mag dan wel hopen dat jullie die kat binnenhouden ...

Nikki__

Re: Kat misschien AIDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:56

Bedankt voor de lieve berichten allemaal!
Janna is nog steeds niet helemaal bij gekomen. Loopt te chagerijne door het huis heen, maar ach, zou ik ook doen!

Brokjes geweekt hebben we ookal geprobeerd. Hebben hier brokken van hills liggen tegen tandplak, de ze eerst heerlijk vond! Hebben dit laten weken, zelfs totdat het meer water dan bork was, maar ze krijgt het niet weg.
Vandaag bij een winkeltje in Schiedam van Iams blikvoer gehaald, zit iniedergeval nog 26% vlees in. Ook een of ander blikje waar zelfs 90 % vlees in zit.

Dat van Hills blikvoer is natuurlijk ook nog een idee! Gaan even kijken of ze hier wat van aan sterkt, zo niet , gaan we die halen.

Hebben bij de Da ook in het bekje kunnen kijken, thuis laat ze dit niet toe waardoor het zo goed als onmogelijk is, en het is echt dik, rood en vies. Snap ook wel dat het arme ding er pijn aan heeft!

Maar we zijn al lang blij dat ze geen aids heeft.. had er niet aan moeten denken, met de andere katten in huis enz.

Woensdag gaat ze onder het mes.. Alles gaat eruit, alleen ze heeft al vrijwel niks meer :+ Al d'r hoektanden is ze al kwijt, dus dat gaat ook nog zoeken worden, maar we komen er wel uit!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:44

Fijn dat je kat gezond is.........maar ik moet toch even iets rechtzetten mbt kattenaids of FIV.

FiV is 1 op 1 vergelijkbaar met aids bij mensen (staat model bij onderzoeken zelfs) dus: alleen overdraagbaar door s*ks of bloed op bloed contact onderling. Mensen kunnen aids ook niet krijgen via een glas of een kus.

Ik heb een aidskat in huis, zaterdag komt daar nog een tweede bij, en die mag net als de andere aidskat tussen mijn aids-negatieve katten lopen (mits het geen vechtersbaas blijkt te zijn) dit kan prima. Op de een of andere manier zijn aidskatten erg verdraagzaam, gek, maar dat is mijn (en andere aidskatten opvangers) ervaring.

Wel moet je voorzichtig zijn met bv entingen, ik geef ze 1 voor kattenziekte, en that's it- niet elk jaar enten, dat is een te grote aanslag. Een FIV kat is wat we in mensentaal sero-positief noemen, die hebben dus nog geen aids, maar kunnen dat ontwikkelen. Zaak is om het immuum systeem op peil te houden. Ik doe dat met de verdunde vorm van interferon (virusremmer) dagelijkse dosis.

Al mijn katten zijn natuurlijk gecastreerd, maar ook mogen ze niet van mijn erf af. Ik heb een omheining van mijn huis naar de paardenstallen gezet, ze hebben 1000m2 om zich uit te leven, maar ik laat ze niet vrij rondlopen. Dat vind ik trouwens voor geen enkele kat verantwoord, maar dat is een andere discussie.

FelV (leukemie) is natuurlijk een ander verhaal. Die kun je alleen tussen gezonde katten laten lopen als die geent zijn.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:38

Lecytinker: quote[.... Ik wist dat als hij dood was dat zij weg zou rennen en het dus zo een zelfde situatie zou kunnen worden als waar ik haar van heb gered. Dus met veel moeite heb ik besloten om ze allebei in te laten slapen. Haar zwanger ook... was erg moeilijk, maar als ik bedenk dat het twee buiten katten waren die alleen binnen kwamen om te eten en slapen dan had ik ook een verantwoordelijkheid naar de katten in de buurt.[/quote]

Nou zeg. Dat is niet mis, wat je schrijft. Ik vind het heel dapper en erg verstandig dat je ze in hebt laten slapen. Dat moet een heel moeilijke beslissing geweest zijn. Je hebt grote verantwoording genomen t.o.v. de andere buitenkatten.